Miközben a Porsche család gyarapodása már a 30-as évektől formálta Európa technikai fejlődését, a Stuttgart címerével fémjelzett autómárka 1948 óta számítja évfordulóit. Idén nemzetközi programsorozat ünnepli a hetvenötödik születésnapot, a következő hetvenöt év pedig tele van
olyan kihívásokkal, amelyekre még képlékenyek a válaszok.
Nagyon messzire lehet nyúlni a Porsche-Piëch família, azon túl pedig a Volkswagen csoport márkáinak történetében. Néhány kellően lubrikált kör után akár olyasmiken is lehet vitatkozni, hogy a 2005 és 2012 közötti hosszas adok-kapok után végül a Porsche integrálta a Volkswagent, vagy a VW a Porschét. Illetve hogy amennyiben papíron az utóbbi történt, a valóságban ma mégis ki mozgatja a szálakat? Olyan hatalmas autóipari birodalom ez Európa szívében, aminek ugyan csak egy része a Porsche, ám egyben az a legfüggetlenebb csapata is. Ebben a pozícióban pedig a kirakós talán legérdekesebb eleme.
Számoljunk csak! Könnyű belezavarodni a valójában másfél évszázados történetbe. Ferdinand Porsche az Osztrák–Magyar Monarchia latinul Bohemiaként ismert, vagyis a mai Csehország északi, a német határhoz közeli részén született 1875-ben, és 1898-ban már elektromotoros hajtást tervezett az Egger-Lohner C.2 Phaeton nevű automobilhoz Bécsben. Cégét 1931-ben alapította meg Stuttgartban, hogy aztán 1939-re a szintén általa szabadalmaztatott Volkswagen-alapokra megalkossa a három Porsche Typ 64 prototípust.
De akkor mégis miért bőven a háború utánra, egész pontosan 1948. június 8-ára datálja a Porsche a születésnapját? Azért, mert hivatalosan az előszériás, osztott szélvédős 356/1 roadster az első Porsche márkajelzésű autó. Azt pedig Ferdinand Porsche fia, Ferry Porsche gyártotta le az osztrák visszavonuló idején a karintiai Gmündben.
A GKID által nemrég a 2022-es év legnagyobb forgalmú online FMCG kereskedőjének kikiáltott Kifli.hu négy különböző területének vezetője fejti ki, hogy szerinte miben különbözik a Kifli a versenytársaktól. Gabriel Makki – ügyvezető:A Kiflinél szenvedélyes emberek dolgoznak, akik hisznek a küldetésünkben, miszerint a jó minőségű élelmiszerekhez való könnyű hozzáférés javítja az életminőséget, és mi ezt biztosítjuk […]
A GKID által nemrég a 2022-es év legnagyobb forgalmú online FMCG kereskedőjének kikiáltott Kifli.hu négy különböző területének vezetője fejti ki, hogy szerinte miben különbözik a Kifli a versenytársaktól.
Gabriel Makki – ügyvezető: A Kiflinél szenvedélyes emberek dolgoznak, akik hisznek a küldetésünkben, miszerint a jó minőségű élelmiszerekhez való könnyű hozzáférés javítja az életminőséget, és mi ezt biztosítjuk minden család számára. Az egyediség abból adódik, hogy a Kifli a kezdetektől fogva ügyfélközpontú üzletként épült. A kultúrát, a folyamatokat és a műveleteket úgy tervezzük és folyamatosan finomhangoljuk, hogy lenyűgözzük vásárlóinkat. Nagy a felelősségünk, hiszen az ügyfeleink ránk bízzák az asztalukra szánt ételt: mi ezt az elkötelezettséget nagyon komolyan vesszük, biztosítva, hogy a fantasztikus termékeket megfelelő minőségben és nagyszerű szolgáltatással szállítsuk nekik.
Szalma Rita – kereskedelmi igazgató: A titkunk a gyorsaság és az innováció, mivel kínálatunk és ajánlataink szinte minden nap változnak a trendek és a vásárlók igényei alapján, szemben más kiskereskedőkkel, akiknek több időre van szükségük a teljes termékciklus kezeléséhez. Kisebb cégektől érkező, szélesebb egyedi és prémium választékkal rendelkezünk, mint a többiek, beleértve exkluzív szezonális termékeket is. A táplálkozási trendekre tökéletes megoldást kínálunk a növényi alapú, vegán és mentes választékunkkal. A gazdasági helyzetre reflektálva a sajátmárkás választékunk fejlesztésén dolgozunk, és jó hír, hogy az árképünk egyre jobb.
Buris Károly – operációs igazgató: Üzemeltetési szempontból egyedülállóak vagyunk Magyarországon, mivel 90 percen belül szállítunk, és a fő profilunk az aznapi szállítás, amin belül lehetőség van akár 15 perces idősáv választására is.
Vásárlóinknak csak 25–30 százaléka rendel egy vagy több nappal előre. Ügyfeleink visszajelzései 96 százalék feletti elégedettségről tanúskodnak, és stabilan 0,3 százalék alatt tartjuk a cseretermékek számát. A teljes rendelés összekészítése átlagosan 25–30 percet vesz igénybe raktárunkban. Átlagosan 10–14 vásárlót szolgálunk ki egy-egy túrában, amelyeket az útvonaltervezőnk automatikusan tervez meg, ezzel minimalizálva a késéseket. Diszpécsereink pedig azt biztosítják, hogy a kiszállítást végző futárok útvonala bármikor megváltoztatható legyen a forgalmi dugók és balesetek elkerülése érdekében.Mihály Viola – ügyfélszolgálati vezető: A hatékonyság két legfontosabb feltétele a barátságos ügyfélszolgálat és a professzionális híváskezelő rendszer, és nálunk mindkettő rendelkezésre áll. A kollégák is nélkülözhetetlenek az ügyfélszolgálaton, folyamatosan képezzük és megbecsüljük őket, mert úgy gondoljuk, semmilyen szoftver nem helyettesítheti az ő profizmusukat és kedvességüket. Kollégáink 20 másodpercen belül fogadják a hívásokat és reagálnak a chat-en érkező megkeresésekre, az e-mailekre pedig 3 órán belül válaszolnak.
Augusztus 19. és 27. között rendezik meg Budapesten a világ harmadik legnagyobb sporteseményét, a szabadtéri Atlétikai Világbajnokságot. Tíz fontos, érdekes adat.
Vitray Tamás beszáll a Youtube-ba, Gere Andrea édesapjától átvett borászatát modernizálja, Küllői Péter pedig szünetet tart. Nem úgy Kilövés rendezvényünk, ami ráadásul Summer Editionben tért vissza. Júniusi-júliusi magazinbemutató.
Hogyan lehet Budapestről a világ legjobb bárjai közé kerülni? Rédli Ádámék erre keresik a választ a Gresham-palotában. Amíg megtalálják, a trendek előtt járva mutatnak utat a hazai koktélszakmának és kedvelőinek.
Közép-Európa legnagyobb angolkertje és összetett tórendszer veszi körbe a Festetics család egyik legfontosabb dunántúli birtokát. Pollack Mihály alkotása, a magyar klasszicista kastélyépítészet egyik legszebbje a közelmúltban újult meg.