A reggeli olívabogyóválaszték, a csavart hegyi sajtok, a még meleg perec és a frissen facsart gránátalmalé szín- és ízorgiája egyértelműen elhelyezi a vendéget, hogy merre is jár a világban. És a reggeli isztambuli napsütésben nem is lenne sehol máshol szívesebben.
Írta: S. Takács András
A bleasure kifejezés a business és a pleasure szavak összegyúrásából született még a covid előtt, és az üzletet meg a kikapcsolódást hivatott ötvözni. A városi luxusszállodák legfontosabb klientúráját adó, mindig úton lévő üzletemberek az előző évtized konjunktúrájának derekán, a munka és a magánélet egyensúlyának nyomasztó hiányában arra jutottak, hogy ha már reggeltől estig különböző metropoliszok felhőkarcolóiban dolgoznak, és egész nap tárgyalásokon ülnek, hadd egészítsék ki az üzleti utat időnként egy-két szabad nappal, amibe akár a családjuk is bekapcsolódhat. Amíg ők dolgoznak, a család már el is kezdheti a városnézést, hiszen a hotelszobát fizető cégnek mindegy, hogy a szobában vagy lakosztályban hányan alszanak, a család pedig még egy repülőjeggyel is olcsóbban megússza a közös kiruccanást.
Keleti vendégszeretet, nyugati zöld juice Ennek megfelelően az elmúlt évtizedben a városi luxusszállodák egyre több olyan szolgáltatással rukkolnak elő, ami kiszolgálja ezt az új igényt, és kellemes oázist biztosít a nyüzsgő nagyvárosok felfedezéséhez. Ezért ma már elvárható az ötcsillagos szállodáktól, hogy finom legyen a konyha – a legtöbb nagy nemzetközi szállodaláncban legalább két-három étterem üzemel (plusz kávézó és pékség) –, jól felszerelt edzőterem és jó esetben uszoda várja reggel a vendégeket, és munka után nem kell újra nyakukba venni a várost egy jó masszázsért, maradhatnak a hotel spájában.
Ön tudja, mitől lesz egy autó dörzsölés nélkül tiszta? Vagy hogy pusztán hőszivattyúval fel lehet fűteni a vizet akár 85 fokra? És hogy melyik helyszínen milyen forgalomra lehet számítani? A Kvantnál tudják, és érdemes tőlük megkérdezni, ha valaki egy egyedi befektetési lehetőséget keres. A jelenlegi bizonytalan gazdasági környezetben sokan keresnek alternatív, értékálló befektetési formákat. „Egy […]
Ön tudja, mitől lesz egy autó dörzsölés nélkül tiszta? Vagy hogy pusztán hőszivattyúval fel lehet fűteni a vizet akár 85 fokra? És hogy melyik helyszínen milyen forgalomra lehet számítani? A Kvantnál tudják, és érdemes tőlük megkérdezni, ha valaki egy egyedi befektetési lehetőséget keres.
A jelenlegi bizonytalan gazdasági környezetben sokan keresnek alternatív, értékálló befektetési formákat. „Egy jó terület értéke önmagában is emelkedik, de mi ezt meg tudjuk fűszerezni azzal, hogy egy termelő beruházás működtetésére teszünk ajánlatot” – mutat rá Hencsei Zoltán, aki évtizedes múlttal rendelkezik a területen, és a Magyarországon az önkiszolgáló autómosók telepítése és üzemeltetése tekintetében piacvezető Kvant Kft. tulajdonosa.
Ki tudják számolni
De mi a jó terület egy ilyen autómosóra és mennyi bevételt, profitot remélhet a tulajdonos? „Nagyon sok tényezőn múlik, hogy milyen bevételre lehet számítani, ezek egy része józan ésszel is kitalálható, másik részéhez viszont nem árt a rengeteg tapasztalat” – magyarázza Hencsei Zoltán.
Nem mindegy az se, hogy mekkora beruházást érdemes eszközölni és milyen szolgáltatásokat érdemes kínálni. Ha valaki megkeresi a Kvantot egy meglévő vagy egy kiszemelt telekkel kapcsolatban, akkor díjmentesen kap egy minden tényezőt figyelembe vevő számítást a várható hozamra. „A harminc év alatt közel ezer mosót telepítettünk. Egy konkrét helyszínnel kapcsolatban felelősséggel tudunk nyilatkozni a megtérülésről. De azt is elmondjuk, ha szerintünk ott nem érdemes mosót nyitni. Nekünk is az az érdekünk, hogy jó referenciákat hozzunk létre” – mondja a tulajdonos.
Tudományos hatékonyság
Persze a forgalom azon is múlik, hogy milyen maga a mosó. A Kvant az európai piacvezető gyártó, az Ehrle berendezéseit telepíti. Az Ehrle különlegessége, hogy a teljes mosótechnológiát, a tisztítószereket is beleértve komplex egészként fejleszti, vállalkozásra alkalmas egységként értékesítve. Amit viszont a betérő ügyfél is biztosan észre fog venni, hogy az autója dörzsölés nélkül is tiszta lesz, és száradás után is csillogó marad.
Mindez persze energiaigényes dolog, különösen a meleg víz előállítása, az energia ára pedig a sokszorosára nőtt tavaly óta. A Kvantnál azonban van egy forradalmi megoldás: a transzkritikus üzemmódra képes hőszivattyú. Hőszivattyúkat korábban is használtak kiegészítő megoldásként, azonban a hagyományosak csak 10–20 fokkal képesek hatékonyan emelni a víz hőmérsékletét. A Kvant által kínált rendszer azonban a 8 fokos vizet akár 85 fokra is fel tudja fűteni, kiváló hatásfokkal, az év 365 napján. „Ez annyira új és egyedi, hogy még mi is meglepődtünk rajta, hogy létezik ilyen. A piacon egyelőre csak mi kínálunk ilyen megoldást, ami rengeteg energiát spórol” – mutat rá a tulajdonos.
Karban és raktáron tartva
Persze akármilyen jó helyen van, akármilyen hatékony és szép egy mosó, ha épp egy meghibásodás miatt nem működik, akkor bevételt sem hoz. Itt jön a képbe a Kvant egy másik kimagasló előnye. A cég méreténél fogva munkaidőn kívüli és hétvégi ügyeletet is biztosítanak ügyfeleiknek. A jellemzően szükséges alkatrészeket raktáron, sőt a szervizautókban tartják, így a legtöbb problémát pár órán belül meg tudják oldani. „Mi műszaki csapatként kezdtünk ezzel foglalkozni, az értékesítés csak később jött, fordítva nehezebb egy ilyen szakértő, tapasztalt csapatot felépíteni” – mondja Hencsei Zoltán, aki szerint ez legalább olyan fontos az ügyfelek számára, mint az ár vagy a technológia
Van a Földközi-tenger partján egy város, amelyről minden látogató egy kicsit más élményt visz haza: van, aki a múzeumok végtelen kínálatában merül el, másokat az éjszakai élet sokszínűsége és a homokos tengerpart ragad magával, megint mások a gasztronómiát és piacok különleges hangulatát emelik ki beszámolóik során. Egy biztos: Tel-Aviv mindenki számára tartalmas időtöltést kínál. Az […]
A Piszke Papírt megmentő Bodrogai Ferenc új alapokra helyezné az egészségügyipapír-gyártást. Rossz hír a tekercselt vécépapírnak, de jó hír a bolygónak.
A milliókat érő egyedi műalkotások és a kommersz poszterek közti, nem kicsi piaci rést találták meg a nemzetközi Lumas Galéria német alapítói, és azóta húsz városban árulnak ötven, száz vagy százötven példányban megfizethető nagyításokat neves fotográfusoktól. Budapesten is van már egy Lumas, a tulajdonosa, Wikonkál Éva véletlenül, távolról csöppent bele a galériabizniszbe.