De jó, itt a Roland! Biztos jó buli lesz

Az Árukeresőt senkinek sem kell bemutatni. Több mint hatmillióan használják Magyarországon (és még sok millióan másik négy országban), a legnagyobb hazai ár-összehasonlító oldal, és a 2000-es évek egyik legnagyobb internetes sztorija. Abból a ritka fajtából, ami húsz éve is nagy dobás volt, ma meg szinte észre sem veszed, annyira alapvető – mindegy, minek az árára vagy kíváncsi, mielőtt vásárolni akarnál: strandpapucsnak, MacBooknak vagy fűnyíró traktornak.
Kitalálója, társalapítója és egykori vezetője egy ideje kevésbé feltűnően forog a hazai üzleti körökben. Amióta tizenegy éve eladta cégét, inkább a háttérből tette hozzá a magáét a magyar startupvilághoz, mentorált, tanácsot adott, üzletet fejlesztett (mások mellett az egykori Sanomának, a Vodafone-nak, a Rokshnak és a Jófogásnak), és folyton agyalt valamin, mígnem egy neki is új területre tévedt, és újból cégépítésbe fogott.


„Nem az mozgat, hogy megint gurítsak valami nagyot. Nem hiszek abban, hogy az a dolgunk, hogy impact on the world, vagyis hogy minél nagyobb hatásunk legyen a világ folyására, csak rettentően élvezem, amit csinálok. Amikor hajnalban kapom a mailt, hogy kiment a rendszerünkben egy élesítés, azt úgy élem meg, mint egy karácsonyi ajándékot.”

Minden a kényelem irányába megy
Bíró Roland tényleg különösen érzékeny ember. Ezt nem (csak) én mondom, fotós kollégámtól jött a megerősítés előzetes leírásomra, hogy bár vérbeli IT-figura, ne klasszikus kockára készüljön.