A Móra mintaboltban még nem látni az úgynevezett gyermekvédelmi törvény miatt befóliázott könyveket. Készülnek rá?Meg kell tanulnunk újraolvasni a könyveinket, miközben próbájuk a gyerekeket rávenni, hogy újra olvassanak. Új szemüveggel nézzük át az összes kiadványunkat – az aktív címszám kétezer körül van –, ezt a szemüveget eddig nem hordtuk, de most kaptunk egyet. Volt nálunk vendégségben két tizenéves […]
AMóra mintaboltban még nem látni az úgynevezett gyermekvédelmi törvény miatt befóliázott könyveket. Készülnek rá? Meg kell tanulnunk újraolvasni a könyveinket, miközben próbájuk a gyerekeket rávenni, hogy újra olvassanak. Új szemüveggel nézzük át az összes kiadványunkat – az aktív címszám kétezer körül van –, ezt a szemüveget eddig nem hordtuk, de most kaptunk egyet. Volt nálunk vendégségben két tizenéves a hétvégén, ők röhögve azt mondták: „Ez tök jó, innentől csak fóliázott könyvet fogunk venni!” Szóval még az is lehet, hogy kontraproduktív lesz a törvény.
Vajon hogyan lehet ellenőrizni, hogy minden LMBTQ-témájú könyvet elzártak-e a kiskorúak elől így az üzletek? Szarkasztikusan azt is gondolhatjuk, pozitív hatása is lehet a szigornak. A fogyasztóvédelemnek biztosan nincs ideje végigolvasni az évi tizennégyezer új könyvet, emiatt kénytelen lesz bejelentések alapján dolgozni. És talán sokakban van annyi állampolgári elköteleződés, hogy elkezdenek olvasni, mert szeretnének részese lenni a feljelentésáradatnak. Komolyra fordítva a szót, egyet tehet a kereskedő: a kiadókra hárítja, hogy ők jelöljék meg a kifogásolható tartalmú könyveiket.
Számított rá, hogy a közpénzből felhizlalt Matthias Corvinus Collegium többségi részesedést szerez a Libriben? Amikor 2020 őszén megjelent egy HVG szám IlLibri címlappal, azt én azonnal elraktam. Azóta is ott van a szobámban az a történelmi lapszám, az ágyamtól két méterre. A végkifejlet nem volt kérdés, csak a mikor. Azoknak a kisebb kiadóknak a tulajdonosait sajnálom igazán, amelyeknél a Libri nem többségi tulajdonos volt – most kapott egy idegen egy lakáskulcsot, és egyszer csak ott mosdik a fürdőszobájukban.
Valamiért fizetni önmagában nem öröm, de ha nem sikerül, az még nagyobb bosszúság. Az OTP Mobilnál már tíz éve dolgoznak azon, hogy ez a folyamat mindkét irányból a legegyszerűbben működjön, eszköztől és helytől függetlenül. És persze sok máson, hiszen a cég legnagyobb ereje nem az egyes szolgáltatásokban, hanem azok összekötésében rejlik. Sok felhasználónak már nem […]
Valamiért fizetni önmagában nem öröm, de ha nem sikerül, az még nagyobb bosszúság. Az OTP Mobilnál már tíz éve dolgoznak azon, hogy ez a folyamat mindkét irányból a legegyszerűbben működjön, eszköztől és helytől függetlenül. És persze sok máson, hiszen a cég legnagyobb ereje nem az egyes szolgáltatásokban, hanem azok összekötésében rejlik.
Sok felhasználónak már nem lesz újdonság, hogy megújult az OTP Mobil egyik zászlóshajója, a Simple alkalmazás. Benyó Péter, az OTP Mobil Kft. ügyvezetője szerint megéri váltani az új appra. „Nagyon sokrétűvé vált az alkalmazás, elértük, hogy ne csak sok nagyszerű dolog legyen egy helyen, hanem egyszerűbb is legyen ezeket elérni az új irányítópulton keresztül. Így egy helyre kerültek az összetartozó dolgok.”
De vannak új funkciók is, például egy hazai partnerrel együttműködésben visszatért a közvetlen ételrendelés lehetősége, illetve a SuperShoppal, a legnagyobb múltú hűségprogrammal is együttműködést építettek ki.
Amit csak közvetetten látnak a felhasználók, az az, hogy még biztonságosabbá, gördülékenyebbé vált az alkalmazás működése. A rendszer gond nélkül bírja a több millió felhasználó jelentette terhelést, illetve a további fejlesztéseknek köszönhetően egy esetleges Magyarországon kívüli megjelenés is elérhetővé válhat.
Úttörő modell
Az új app megjelenése nem véletlenül lett az OTP Mobil alapításának tízéves évfordulójára időzítve, de persze csak része a folyamatos innovációnak és fejlődésnek, ami a céget eddig is jellemezte. Visszatekintve úgy tűnhet, hogy Magyarország legnagyobb bankjának támogatásával a cég sikerre volt ítélve, de ez egyáltalán nem ilyen egyszerű, ráadásul helyt kellett állni a piac egyik legdinamikusabban változó szegmensében.
„Amikor 2013-ban megalakult a cég, féltem, mi lesz másnap. Se irodánk, se levelezőprogramunk nem volt, nem ültünk bele a készbe. Mindent a nulláról építettünk fel, mert hittem abban, hogy ez a sztori akkor lehet sikeres, ha önazonosak tudunk maradni – meséli a kezdetekről Benyó Péter, aki kiemeli azt is, hogy az OTP Bank jelentette háttér és a függetlenség különleges kombinációt alkotott. – Mi mindig startupként gondoltunk magunkra, de adott egy feszességet, hogy kezdetektől bankárok ültek a cég felügyelőbizottságában. Nagy súlyt helyeztünk arra, hogy valóban jövedelmező, önfenntartó legyen a vállalat. Csak ez tudta garantálni, hogy valóban legyen tíz év ebben a történetben.”
Minden kezdet nehéz, az OTP Mobilnak is meg kellett küzdenie számtalan kihívással. A tulajdonos (a bank) azonban türelmesnek bizonyult, és az OTP Mobil stabilitását és sikereit látva más OTP Csoporttag esetében is hasonló működési modell bevezetése mellett döntött.
Piacvezető távlatok
Ma már nem kérdéses az OTP Mobil jövedelmezősége és piaci helyzete. „Felsorolni is nehéz, mennyi tekintetben lett piacvezető, és milyen komoly nyereséget termel a cég. Az egyik oldalon ott van a közel 2,9 millió Simple felhasználó, a másik oldalon a kártyaelfogadásban piacvezető SimplePay. A SimpleBusiness révén pedig már a fizikai térbe is kiléptünk, a sima POS-nál jóval több lehetőséget biztosító megoldásunkkal” – foglalja össze a cég piaci sikereit dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil Kft. üzletfejlesztési és értékesítési vezetője, ügyvezető-helyettese.
Az igazi erejét azonban az egyes megoldásokon túl mindig is a komplex, bankfüggetlen ökoszisztéma és a szerteágazó szolgáltatások jelentették az OTP Mobilnak. „Ezt nem lehetett lemásolni, levenni a polcról, ezt mi raktuk össze, puzzledarabkáról puzzledarabkára, és ez eddig másnak nem sikerült a hazai piacon” – büszkélkedik dr. Al-Absi Gáber Seif. Mi lesz a következő tíz évben? Az ügyvezető-helyettes az utalás alapú fizetéseknek jósol nagy jövőt, ami már most is része a SimpleBusiness-nek, de a további innovációkban is az élen kívánnak járni. Benyó Péter a nagyobb képet nézi. „A kezdetektől az volt az egyik fő célunk, hogy egyszerűsítsük az emberek életét, megszüntessük a mindennapi bosszúságokat, amikor mondjuk fizetnénk, de nem tudunk. A további készpénzmentesítés az ország érdeke is, mi pedig abban találhatjuk meg magunkat, hogy az alakuló szabályozások között is ügyfélélményt adjunk. – Nem öröm fizetni valamiért, de ne legyen kellemetlenség se, ne ébresszen bizonytalanságot – fogalmaz az ügyvezető. Jó kihívás a következő tíz évre az is, hogy a két ügyfélkörünk – a több millió felhasználó és a több tízezer kereskedő – számára egy olyan központi térré váljunk, ahol nem csak megtalálhatják egymást, hanem oda-vissza is tudnak hatni egymásra.”
Gazdaságos utazgatás Európa legszebb helyein a nagy infláció közepén? Számos régi és új vonatjegy és -bérlet hívogat kiváló ajánlatokkal Ausztriától Svájcon át Olaszországig.
Új rovatunk első szereplője Fördős Zé, a Street Kitchen alapítója. Arra kértük, mutasson meg pár olyan alkalmazást, ami fontos szerepet játszik a mindennapjaiban.
Írta: Litkai Gergely Nagyon nehéz elképzelni, milyen lesz a világ 2050-ben, amikor azt sem tudom elképzelni, hogy Magyarország ilyen 2023-ban. Mennyiben határozza meg a jövőnket, ahogy a jövőről gondolkodunk? Egyre több kutatás szerint az önmeghatározó emlékekhez (self-defining memories) hasonlóan az önmeghatározó jövőkép (self-defining future projection) is legalább annyira fontos. Az ént és az indentitást egyaránt táplálják jelentős jövőbeli eseményekkel […]
Szallas.hu, Seon, Tresorit, Starschema, Banzai Cloud – jó nevű cégek és szép exitek állnak a Portfolion mögött, meg persze egy nagyvállalati nagyágyú a maga stabilitásával és irigylésre méltó erőforrásaival. Molnár András és csapata már több régiós, mint magyar befektetést kezel, de legjobban azt szeretik, hogy nemcsak az üzletet, hanem az embert is elemezniük kell.
A GKID által nemrég a 2022-es év legnagyobb forgalmú online FMCG kereskedőjének kikiáltott Kifli.hu négy különböző területének vezetője fejti ki, hogy szerinte miben különbözik a Kifli a versenytársaktól. Gabriel Makki – ügyvezető:A Kiflinél szenvedélyes emberek dolgoznak, akik hisznek a küldetésünkben, miszerint a jó minőségű élelmiszerekhez való könnyű hozzáférés javítja az életminőséget, és mi ezt biztosítjuk […]