A Móra mintaboltban még nem látni az úgynevezett gyermekvédelmi törvény miatt befóliázott könyveket. Készülnek rá?Meg kell tanulnunk újraolvasni a könyveinket, miközben próbájuk a gyerekeket rávenni, hogy újra olvassanak. Új szemüveggel nézzük át az összes kiadványunkat – az aktív címszám kétezer körül van –, ezt a szemüveget eddig nem hordtuk, de most kaptunk egyet. Volt nálunk vendégségben két tizenéves […]
AMóra mintaboltban még nem látni az úgynevezett gyermekvédelmi törvény miatt befóliázott könyveket. Készülnek rá? Meg kell tanulnunk újraolvasni a könyveinket, miközben próbájuk a gyerekeket rávenni, hogy újra olvassanak. Új szemüveggel nézzük át az összes kiadványunkat – az aktív címszám kétezer körül van –, ezt a szemüveget eddig nem hordtuk, de most kaptunk egyet. Volt nálunk vendégségben két tizenéves a hétvégén, ők röhögve azt mondták: „Ez tök jó, innentől csak fóliázott könyvet fogunk venni!” Szóval még az is lehet, hogy kontraproduktív lesz a törvény.
Vajon hogyan lehet ellenőrizni, hogy minden LMBTQ-témájú könyvet elzártak-e a kiskorúak elől így az üzletek? Szarkasztikusan azt is gondolhatjuk, pozitív hatása is lehet a szigornak. A fogyasztóvédelemnek biztosan nincs ideje végigolvasni az évi tizennégyezer új könyvet, emiatt kénytelen lesz bejelentések alapján dolgozni. És talán sokakban van annyi állampolgári elköteleződés, hogy elkezdenek olvasni, mert szeretnének részese lenni a feljelentésáradatnak. Komolyra fordítva a szót, egyet tehet a kereskedő: a kiadókra hárítja, hogy ők jelöljék meg a kifogásolható tartalmú könyveiket.
Számított rá, hogy a közpénzből felhizlalt Matthias Corvinus Collegium többségi részesedést szerez a Libriben? Amikor 2020 őszén megjelent egy HVG szám IlLibri címlappal, azt én azonnal elraktam. Azóta is ott van a szobámban az a történelmi lapszám, az ágyamtól két méterre. A végkifejlet nem volt kérdés, csak a mikor. Azoknak a kisebb kiadóknak a tulajdonosait sajnálom igazán, amelyeknél a Libri nem többségi tulajdonos volt – most kapott egy idegen egy lakáskulcsot, és egyszer csak ott mosdik a fürdőszobájukban.
A GKID által nemrég a 2022-es év legnagyobb forgalmú online FMCG kereskedőjének kikiáltott Kifli.hu négy különböző területének vezetője fejti ki, hogy szerinte miben különbözik a Kifli a versenytársaktól. Gabriel Makki – ügyvezető:A Kiflinél szenvedélyes emberek dolgoznak, akik hisznek a küldetésünkben, miszerint a jó minőségű élelmiszerekhez való könnyű hozzáférés javítja az életminőséget, és mi ezt biztosítjuk […]
A GKID által nemrég a 2022-es év legnagyobb forgalmú online FMCG kereskedőjének kikiáltott Kifli.hu négy különböző területének vezetője fejti ki, hogy szerinte miben különbözik a Kifli a versenytársaktól.
Gabriel Makki – ügyvezető: A Kiflinél szenvedélyes emberek dolgoznak, akik hisznek a küldetésünkben, miszerint a jó minőségű élelmiszerekhez való könnyű hozzáférés javítja az életminőséget, és mi ezt biztosítjuk minden család számára. Az egyediség abból adódik, hogy a Kifli a kezdetektől fogva ügyfélközpontú üzletként épült. A kultúrát, a folyamatokat és a műveleteket úgy tervezzük és folyamatosan finomhangoljuk, hogy lenyűgözzük vásárlóinkat. Nagy a felelősségünk, hiszen az ügyfeleink ránk bízzák az asztalukra szánt ételt: mi ezt az elkötelezettséget nagyon komolyan vesszük, biztosítva, hogy a fantasztikus termékeket megfelelő minőségben és nagyszerű szolgáltatással szállítsuk nekik.
Szalma Rita – kereskedelmi igazgató: A titkunk a gyorsaság és az innováció, mivel kínálatunk és ajánlataink szinte minden nap változnak a trendek és a vásárlók igényei alapján, szemben más kiskereskedőkkel, akiknek több időre van szükségük a teljes termékciklus kezeléséhez. Kisebb cégektől érkező, szélesebb egyedi és prémium választékkal rendelkezünk, mint a többiek, beleértve exkluzív szezonális termékeket is. A táplálkozási trendekre tökéletes megoldást kínálunk a növényi alapú, vegán és mentes választékunkkal. A gazdasági helyzetre reflektálva a sajátmárkás választékunk fejlesztésén dolgozunk, és jó hír, hogy az árképünk egyre jobb.
Buris Károly – operációs igazgató: Üzemeltetési szempontból egyedülállóak vagyunk Magyarországon, mivel 90 percen belül szállítunk, és a fő profilunk az aznapi szállítás, amin belül lehetőség van akár 15 perces idősáv választására is.
Vásárlóinknak csak 25–30 százaléka rendel egy vagy több nappal előre. Ügyfeleink visszajelzései 96 százalék feletti elégedettségről tanúskodnak, és stabilan 0,3 százalék alatt tartjuk a cseretermékek számát. A teljes rendelés összekészítése átlagosan 25–30 percet vesz igénybe raktárunkban. Átlagosan 10–14 vásárlót szolgálunk ki egy-egy túrában, amelyeket az útvonaltervezőnk automatikusan tervez meg, ezzel minimalizálva a késéseket. Diszpécsereink pedig azt biztosítják, hogy a kiszállítást végző futárok útvonala bármikor megváltoztatható legyen a forgalmi dugók és balesetek elkerülése érdekében.Mihály Viola – ügyfélszolgálati vezető: A hatékonyság két legfontosabb feltétele a barátságos ügyfélszolgálat és a professzionális híváskezelő rendszer, és nálunk mindkettő rendelkezésre áll. A kollégák is nélkülözhetetlenek az ügyfélszolgálaton, folyamatosan képezzük és megbecsüljük őket, mert úgy gondoljuk, semmilyen szoftver nem helyettesítheti az ő profizmusukat és kedvességüket. Kollégáink 20 másodpercen belül fogadják a hívásokat és reagálnak a chat-en érkező megkeresésekre, az e-mailekre pedig 3 órán belül válaszolnak.
Miközben a Porsche család gyarapodása már a 30-as évektől formálta Európa technikai fejlődését, a Stuttgart címerével fémjelzett autómárka 1948 óta számítja évfordulóit. Idén nemzetközi programsorozat ünnepli a hetvenötödik születésnapot, a következő hetvenöt év pedig tele van
olyan kihívásokkal, amelyekre még képlékenyek a válaszok.
Lukács Lilla és Barabás Barna mögött nem volt többgenerációnyi ismeretanyag a borászkodásról, a Zelna mégis pár év alatt a Balatonfüred–Csopaki borvidék menő borászata lett. Sőt meghozta a nemzetközi elismertséget az olaszrizlingnek is. Azért jól jött a családi támogatás és az a körülmény, hogy a Zettwitz családban nem szokás a nyomásgyakorlás.
Augusztus 19. és 27. között rendezik meg Budapesten a világ harmadik legnagyobb sporteseményét, a szabadtéri Atlétikai Világbajnokságot. Tíz fontos, érdekes adat.