Azt gondolhatnánk, hogy ultradigitális világunkban a kereskedelmi kiállítások ideje lejárt, de semmi sem áll távolabb az igazságtól. Bizonyítja ezt, hogy a néhány évvel ezelőtt felújított Hungexpo egyre népszerűbb és Közép-Kelet-Európa legnagyobb nemzetközi kereskedelmi hubja lett, amivel rengeteg magyar vállalkozásnak is nemzetközi lehetőséget és lendületet ad. „Egy évvel korábban az élő rendezvényeket még filmforgatásokkal pótoltuk, de […]
Azt gondolhatnánk, hogy ultradigitális világunkban a kereskedelmi kiállítások ideje lejárt, de semmi sem áll távolabb az igazságtól. Bizonyítja ezt, hogy a néhány évvel ezelőtt felújított Hungexpo egyre népszerűbb és Közép-Kelet-Európa legnagyobb nemzetközi kereskedelmi hubja lett, amivel rengeteg magyar vállalkozásnak is nemzetközi lehetőséget és lendületet ad.
„Egy évvel korábban az élő rendezvényeket még filmforgatásokkal pótoltuk, de 2023-ban már a 2019-es szint felett teljesítettünk a helyszíni rendezvények számában” – kezdi Ganczer Gábor, aki 2009 óta vezeti a Hungexpót. Az ő vezérlésével zajlott az a felújítás is, ami új utakat nyitott meg a rendezvényhelyszín előtt. Így ma már Bécs, Prága, Barcelona, Dublin és Berlin kongresszusi központjaival versenyeznek a rendezvényekért.
„A mai, rendkívül versengő üzleti környezetben különösen fontos, hogy okos marketingesek, hozzáértő cégvezetők és komoly kisvállalkozók személyes kapcsolatokat építsenek és betekintést nyerjenek a legújabb trendekbe. A pandémiás 1,5 évnyi leállás alatt sokan kongatták a vészharangokat, de mi tudtuk, hogy az emberek még inkább ki lesznek éhezve az élő szakmai rendezvényekre, hiteles élményekre. Az expók, üzleti rendezvények, kongresszusok tökéletes alkalmat nyújtanak networkingre, új termékek, szolgáltatások kipróbálásra, megismerésére” – meséli a vezérigazgató. Márpedig, ha valaki, akkor ő tudja, hogy miért érdemes szervezni és részt venni ilyen eseményeken, hiszen a Hungexpo portfóliójában olyan rendezvények is sikeresen működnek évek óta, amik a világon több helyen megbuktak.
A magyarországi vállalkozásoknak hosszú évek óta nem voltak olyan kedvező lehetőségeik a szakképzés területén, mint jelenleg – vallja Horváth Miklós, az Insedo tulajdonosa és Horváth Patrik ügyvezető. A szakképzési és nyelviskolai ágazatban sikeres cég vezetői hangsúlyozták: a szakmapolitika és a jogszabályi környezet anyagi szempontból is támogatja azokat a szervezeteket, amelyek átadják a versenyképes szakmai tudást […]
A magyarországi vállalkozásoknak hosszú évek óta nem voltak olyan kedvező lehetőségeik a szakképzés területén, mint jelenleg – vallja Horváth Miklós, az Insedo tulajdonosa és Horváth Patrik ügyvezető. A szakképzési és nyelviskolai ágazatban sikeres cég vezetői hangsúlyozták: a szakmapolitika és a jogszabályi környezet anyagi szempontból is támogatja azokat a szervezeteket, amelyek átadják a versenyképes szakmai tudást a munkavállalóiknak.
„Különösen a kkv-k hajlamosak alábecsülni azt, hogy mekkora potenciál rejlik a munkavállalóikban. Az érzékenyítés a képzésekre nehéz, de hitelesen tudjuk képviselni, hiszen megtapasztaltuk, hogy szükség van rájuk” – mondta kérdésünkre Horváth Miklós. Elárulta: az Insedo munkatársai „saját képzésmenedzsment rendszerben, saját ágazati vezetők irányításával, saját módszerekkel tanulnak szakmát”, ami kiemelkedően hatékony – házon belül és az ügyfeleknél is.
Így működik a fejlett képzésmenedzsment
Az Insedo több százmillió forintos befektetéssel fejlesztette ki azt a képzésmenedzsment rendszert, amelynek segítségével partnerei bármely ágazat 173 szakmája közül választhatnak oktatást, és rövid időn belül olyan cégre szabott interaktív tananyag áll rendelkezésükre, amely biztosítja a szakmai vizsga sikerét, az állami végzettség megszerzését – fűzte hozzá Horváth Patrik ügyvezető.
„Rengeteg cég keresett meg minket azzal, hogy a fluktuációjuk óriási, az embereiknek pedig nincs szakirányú végzettségük. Ezt a két problémát egyszerre tudjuk orvosolni azzal, hogy a segítségünkkel akár teljes mértékben a cégekhez kihelyezett oktatások keretében szerezhetnek munkaidőben szakmát a résztvevő munkavállalók” – mutatott rá Horváth Miklós, megjegyezve: a képzésmenedzsment rendszer segítségével a dolgozók munkaidőn belül, ingyenesen, adókedvezménnyel támogatott módon tudnak végzettséget szerezni, amivel a munkáltató évekre stabilizálhatja a munkaerőt. A jelenlegi jogszabályi környezet ráadásul nagyon kedvező, hiszen anyagilag is támogatja és jutalmazza azokat, akik hajlandóak tudást adni a munkavállalóiknak – tette hozzá.
Új nyelvoktatási módszertan és blended learning
Az ügyvezetők hangsúlyozták: nem csak a duális szakképzési megoldásaikat bővítették, hanem új módszerekkel folytatják a nyelvoktatást is. Horváth Miklós úgy véli, ezen a területen paradigmaváltás megy végbe: a nyelvtanárok már nem „megmondó emberek”, hanem olyan személyek, akik kialakítják a tudás iránti igényt és képesek irányítani annak megszerzését. A fiatalok számára „idegenvezetők” a nyelv elsajátítása felé vezető úton, miközben a 35–40 felettieknek abban segítenek, hogy merjenek megszólalni idegen nyelven.
A vállalat egyik legfrissebb terve az, hogy továbbfejleszti az e-learning és a személyes oktatás egészséges mixét, a blended learning gyakorlatot, amiben a résztvevők önállóan dolgozzák fel a saját fejlesztésű cégspecifikus tananyagot, majd konzultáción vesznek részt az oktatóval. A képzésmenedzsment rendszerükben ehhez virtuális osztályterem, digitális naplózás és számonkérés párosul, és az oktatóikat a mesterséges intelligencia módszertani beépítésére ösztönzik. „Olyan speciális tananyagokat dolgozunk ki, amelyeket aztán a partnercégeinknek át tudunk adni annak érdekében, hogy cég- vagy funkcióspecifikus tananyag álljon rendelkezésükre már a nulladik órától” – magyarázta Horváth Miklós. „A tudás és képzés értékesebb terméket garantál minden cégnek, ehhez a XXI. századi feladathoz nőtt fel az Insedo Kft. módszertana és piacvezető képzésmenedzsment rendszere mind a szakképzésben, mind pedig a nyelvi képzések területén.
Lakatos Sándor lénye összefonódik a munkájával. Nemcsak azért, mert szinte kizárólag a maga tervezte darabokban látni, és mert mellkasára tetováltatta a nevével fémjelzett márka logóját, hanem mert egész személyiségéből árad ugyanaz az elegáns kimértséggel vegyes vadóc idegenség, ami a geometrikus fekete-fehér mintákkal, letisztult vonalakkal operáló öltönyeit, zakóit, ruhadarabjait jellemzi.
Negyven éve nem akármilyen zenekart akart létrehozni, hanem egy laboratóriumot, kísérleti műhelyt, ahol másfajta, nem a szokásos zenekar születik meg. Ma a Budapesti Fesztiválzenekar a világ legtetejéhez tartozik, Fischer Ivánt sztároknak kijáró ováció kíséri a világ legnagyobb koncerttermeiben. Otthon van Amszterdamban, Londonban, Berlinben és Csobánkán is, de megszólítják a taxiban, és gratulálnak neki a pesti kisboltban is. Interjú szabadságról, kreativitásról, hatalomtól való függésről,
BFZ-akadémiáról és arról, amit a közönség
nem lát.
A Lancia nem macska, mégis legalább kilencedik életét koptatja már sokkolóan hosszú ideje. A komoly gondok még korábban kezdődtek, ám az egykor méltán legendás autómárka a kóma után újra az élmezőnyben szeretne lenni. Ez hatalmas meglepetés annak tudatában, hogy az eladások terén az utóbbi években főként az olasz nők vitték a hátukon a történetet. Grazie, Donne d’Italia.
Focimeccset néztem egyedül. Nem a legmeglepőbb állítás egy középkorú férfitól, ugye? Tőlem az. Aki ismer, tudja, nem voltam (vagyok?) nagy focirajongó. Még a lányom is visszakérdezett este: egyedül leültél meccset nézni? Le. Szoboszlai Dominikkal két éve találkoztam személyesen, hol máshol, címlapfotózáson. Nem tett rám mély benyomást, nyűg volt neki a fotózás. Mégis elkezdtem figyelni, hogyan játszik, és persze […]