A 2022 őszén lezajlott tulajdonosváltás nem zavarta meg az AutSoft Zrt. magyarországi üzleti folyamatait és szolgáltatásait. A Zenitech brit digitális transzformációs vállalathoz csatlakozva nemzetközi projekteken keresztül lehetőség nyílik a magyar szervezet tudásának kamatoztatására, valamint az ügyfelek számára szélesebb szolgáltatási portfólió válik elérhetővé a helyi piacon is. Fauszt Gábor vezérigazgatótól megtudtuk, hogy az angol anyacégnek az […]
A 2022 őszén lezajlott tulajdonosváltás nem zavarta meg az AutSoft Zrt. magyarországi üzleti folyamatait és szolgáltatásait. A Zenitech brit digitális transzformációs vállalathoz csatlakozva nemzetközi projekteken keresztül lehetőség nyílik a magyar szervezet tudásának kamatoztatására, valamint az ügyfelek számára szélesebb szolgáltatási portfólió válik elérhetővé a helyi piacon is. Fauszt Gábor vezérigazgatótól megtudtuk, hogy az angol anyacégnek az AutSoft a harmadik bázisa a kontinentális Európában, a litván Vilnius és a romániai Kolozsvár után.
Az elmúlt 11 évben a magyar IT-piacon elismertté vált – többnyire a BME-ről érkező szakértői gárda alkotta – budapesti csapat legfrissebb fejlesztése például az ÉnBudapestem applikáció vagy az egyik legnagyobb hazai bank mobilalkalmazása. A kreatív, tapasztalt és kiemelkedő szaktudással bíró szoftverfejlesztő mérnökök miatt vált vonzóvá és értékessé a magyar cég a Zenitech számára. A budapesti cég szolgáltatási portfólióját a széles körű technológiai platformokon történő, egyedi szoftverfejlesztés képezi: mobil alkalmazás fejlesztése iOS és Android alapokon, backend-frontend fejlesztés, DevOps, valamint adattudomány (MI) és kiterjesztett valósághoz (AR/VR) kapcsolódó szolgáltatások.
Stratégiai ügyfélkapcsolatok és innovatív digitális projektek itthon
Idén ünnepli ötvenedik évfordulóját a Weishaupt Magyarországon. Ez a tény már önmagában sem hétköznapi, hiszen a nyugat-európai cégek jellemzően a rendszerváltás után jelentek meg itthon. A baden-württembergi székhelyű Weishaupt története ebből a szempontból is kivételesnek mondható és jól rávilágít arra, miben is gyökerezik a vállalat legfontosabb erénye. A sváb iparos család sarja, Max Weishaupt úr […]
Idén ünnepli ötvenedik évfordulóját a Weishaupt Magyarországon. Ez a tény már önmagában sem hétköznapi, hiszen a nyugat-európai cégek jellemzően a rendszerváltás után jelentek meg itthon. A baden-württembergi székhelyű Weishaupt története ebből a szempontból is kivételesnek mondható és jól rávilágít arra, miben is gyökerezik a vállalat legfontosabb erénye.
A sváb iparos család sarja, Max Weishaupt úr 1932-ben, a világgazdasági válság közepén alapította meg vállalatát, ami kezdetben kovácstűzhelyeket gyártott. 1962-ben már működött a cég kutatás-fejlesztési intézete, ahol az akkor svájci licensz alapján gyártott Monarch tüzelőberendezéseket tökéletesítették, illetve több újdonságot fejlesztettek. „A hetvenes években a Weishaupt ausztriai képviseleténél dolgozott Bubics József úr, aki feladatul kapta a kelet-közép-európai országokban történő értékesítési és szerviz tevékenység megszervezését – meséli Hegyi Gábor, a Weishaupt Hőtechnikai Kft. ügyvezetője. – Mivel 1972-ben elkezdték a Parlament fűtéstechnikai rekonstrukcióját, és a Weishaupt gáz- és olajégők már akkor kiemelkedően megbízható termékek hírében álltak, ezért a tervezőiroda döntése nem volt kétséges, amikor a Weishaupt felkereste őket. Az Országgyűlés Műszaki osztálya ezt soha nem bánta meg, és azóta már az egyre korszerűbb égők harmadik generációja szolgálja a Parlament fűtését.”
A német vállalat eleinte az ipari, közületi létesítményeket szolgálta ki, a hatvanas évektől kezdve azonban már a családi házaknak is kínált fűtési megoldásokat. A felhasználók irányából érkező igényekre válaszolva alapította Siegfried Weishaupt úr a nyolcvanas években a Pyropac AG vállalatot, ahol a mai napig a Rajna svájci oldalán készülnek a fűtéstechnikai berendezések – kondenzációs kazánok, hőszivattyúk és energiatárolók. „Svájcban nem olcsó a munkaerő, ellenben rendkívül precízen dolgoznak és számukra valóban az elvégzett munka minősége az elsőszámú szempont – emeli ki Hegyi Gábor. – A márka jövőtálló technológia iránti elkötelezettségéről árulkodik, hogy jelenleg is 110 munkatársuk dolgozik a kutatás-fejlesztési részlegen. A szakemberek itt fejlesztik ki azokat a termékeket, melyek sok esetben akár egy évtizeddel a piac előtt járnak.”
A mai napig száz százalékban a család tulajdonában lévő cég 1991 januárjában kezdte meg önálló magyarországi működését. Ekkor került a magyar leányvállalat felelősségi körébe a már létező szerviztevékenység is, a Weishauptnál ugyanis ez egy rendkívül fontos dolog. „Egy megbízható termék két dolog miatt megbízható. Egyrészt azért, mert gondosan tervezték és gyártották, másrészt azért, mert kitűnő szakemberek gondozzák azt” – vallja az ügyvezető. „Weishaupt úr úgy gondolkodik, hogy annak a terméknek, melyre az ő neve van ráírva, tökéletesnek kell lennie. Egy 99%-os termék nem felelhet meg minden elvárásnak, ezért a cégcsoport kizárólag tökéletes, prémium kategóriájú termékeket gyárt.”
Ez a tökéletességre törekvés kihívás elé állíthatja a cég munkatársait, amikor a több mint 10 ezer Magyarországon működő Weishaupt berendezés helyett kell korszerűbbet értékesíteni. Gyakoriak a sok évtizede szolgálatot teljesítő berendezések. A márka számára a szájhagyomány jelenti az egyik megoldást: az elégedett ügyfelek ajánlják a Weishaupt megoldásait egymásnak, valamint azok az installatőr partnerek, akik ezeket a berendezéseket beépítik.
„Alapvetően sohasem termékben gondolkodunk, hanem mindig megoldásban. Ha például egy családi ház fűtését és melegvíz-ellátását kell megoldani, akkor először leülünk a tulajdonossal, a tervezővel, és közösen megbeszéljük, hogy melyek az elképzeléseik és várhatóan milyen felhasználói elvárásaik lesznek. Ezt követően épületgépész mérnök kollégáinkkal közösen kialakul a koncepció arról, hogyan lehetne itt egy tökéletes megoldást készíteni. Mi nem egy fehér dobozt árulunk, ami majd fűt, vagy hűt valahogyan. Mi a mosolygó végfelhasználókat szeretjük” – teszi hozzá Hegyi Gábor.
Programozott a Nokiának, az Ericssonnak, fejlesztett szoftvert Mérő Lászlóval Rubik Ernőnek, dolgozott a NASA-val, és huszonkét évig Helsinkiben élt. Szakacsits Szabolcs ezeken a témákon túl órákig képes mesélni a Nagykanizsa környéki olajról és nemesi felmenőiről is, de mostanság főleg átadókra, díjkiosztókra rohangál. Merthogy évi százmilliókat költ jótékony célokra – a Bridge Budapest és a Forbes Az Év Filantrópja díját is ő kapta. A szorgalmat a szüleitől tanulta, a vidámságot thai feleségétől, a szenvedélyt pedig a Linux-felhasználóktól. Most a holdra szállásra készül.
Hiába ír valaki nagyon jól, ha nem tudja eladni magát. Nem véletlenül hívják Álomgyárnak a magyarok kedvenc ponyvaregényeit, több mint másfél milliárd forintos üzlet lett az álneves szerzőkből és romantikus-erotikus kötetekből. Gönczi Péternek és Nagypál Viktornak határozott elképzelése van a könyvkiadásról. Kultúracsinálás, vagy kőkemény marketing?
Brett Berish, a Sovereign Brands alapítója igazi sztárokkal parolázó vagabond. Prémium italait többek között Lil Wayne és Wiz Khalifa reklámozzák, egyik üzletét Jay-Z-nek adta el, extravagáns, hiphop inspirálta öltözeteit pedig kilométerekről ki lehet szúrni. A világ egyik legmenőbb italgyárosát budapesti látogatása alatt csíptük el egy villáminterjúra.
Hogyan lehet jól összeegyeztetni az üzleti és az IT-oldal céljait a technológiai fejlődés és az ügyfelek minél jobb kiszolgálásának érdekében? A CIB Bank egy bátor lépéssel mutatta meg, hogy működési modelljét folyamatosan alakítva törekszik a még hatékonyabb innovációra. Ha azt mondanánk, hogy egy banknak az ügyfelek igényeit a lehető legjobban kielégítő, egyben pedig biztonságos és […]