A magyar mini-Amazon – korábbi cikkünkben így definiáltuk Janzer Frigyes online könyvkereskedelmi cégét. A Prospero Könyvei a kígyókutató szakkönyvétől az aszfaltépítők kézikönyvéig vagy nyolc–tízmillió féle külföldön megjelent kiadványt kínál online, és beszerez bármit, ami forgalomban van. Ráadásul Frigyes még jótékonykodik is rajta keresztül, sőt a magánkeresetéből is támogatja a nógrádi gyerekek oktatását – ezért kapta meg Az Év Filantrópja pályázaton az elkötelezett polgárnak járó különdíjat.
„Akkor indítottuk el a logikai tanfolyamokat, amikor a legkisebb gyermekem tizennégy lett, a legnagyobb meg éppen húsz. Mert azt láttam, hogy nekik milyen szerencséjük van azzal, hogy olyan családban nőttek fel, ahonnan könnyű továbbtanulni és jó munkát találni. És gondoltam, kötelességünk valamit tenni azokért a gyerekekért, akik nem annyira szerencsések, mint az enyémek” – meséli Janzer Frigyes, hogyan kezdődött a Gondola-program története. (Forbes, 2018/11)
Ő maga második generációs értelmiségi, édesapja Janzer Frigyes szobrászművész. „Az ott az ő szobra” – mutat a terézvárosi irodában egy kecses bronzfigurára. – Vagyis olyan indíttatásom nem volt, hogy a nehéz gyerekkorom miatt kezdtem volna karitatív munkát végezni. Egyszerűen igazságtalannak éreztem más gyerekek helyzetét az enyémekéhez képest.” Először meleg ruhákat és könyveket vittek Bátonyterenyére egy barátjával 2014 elején, ám hamar rájöttek: pusztán tárgyi adományokkal nem teszik igazán jobbá az ottani gyerekek jövőjét.
„Beszélgettünk a helyi tanodásokkal, és akkor találtam ki a péntek délutáni gondolkodásfejlesztő foglalkozásokat” – meséli. A gyerekei a LogIQa Stúdióba jártak tehetségfejlesztésre, így hozzájuk fordult módszertani segítségért. Azóta az ottani foglalkozásokat vezető Mózes Krisztiánnal és Hetei Balázs matematikussal mennek le Lucfalvára havonta egy-egy szombaton, egy egész délelőttre foglalkozásokat tartani. (Az Elekes G. Sándor alapította LogIQa történetét a Forbes.hu-n írtuk meg.)
Falusi MR-től a magyar ősstartupig, mentőkutyától a sportcipőkig. Mint minden év,
az idei is a Forbes.hu legjobbja volt, íme, néhány kedvenc sztori.
Mintha a tüdőszanatóriumban kötelező lenne láncdohányozni „Ha én lennék a kultuszminiszter, bevezetném a színjátszást mint iskolai tárgyat. Ott nincs mobil, élő emberek jelen időben, egymásra figyelve cserélnek gondolatokat, váltanak ki érzelmeket. Ehelyett a színjátszás szabad és kíváncsi formáinak a fojtogatása zajlik.” Interjú Mácsai Pállal függetlenekről, a politikai szerepvállalás veszélyeiről, sabbaticalról és „hülye, idegen szakállról”. Kérdezett: G. Tóth Ilda
Egy évet is várnia kellett volna MR-re, vett egy gépet a faluba Nemrég istálló és pajta állt a szanyi Ady Endre utcában, ahol most egy olyan gép zúg, aminek havi szinten milliókba kerül az áramfogyasztása. Németh Levente, amikor meghallotta, mennyit kell várni egy MR-vizsgálatra, számolni kezdett. És inkább létrehozta az ország első falusi diagnosztikai központját. Írta: Vámosi Ágoston
Kelenföldi panelből tajvani tévéstúdióba, majd az amerikai New Balance élére Wortmann Gabriella tizenhét éve dolgozik az egyik legnagyobb amerikai sportcipő- és ruházat gyártónál, ma annak egyik alelnöke. Százhúsz fős csapatot vezet a bostoni központban, rendszeresen felkeresi a legnagyobb távol-keleti gyáraikat, és több millió dolláros büdzséről dönt. Írta: Kis Judit
Felmondott, megcsinálta Úgy tűnik, Patai Zoltán megtalálhatta az e-kereskedelem jövőjének a kulcsát. Régóta tudja, hogy egyszer céget fog alapítani, a magyar Foodora (egykori Foodpanda) vezetőségéből mondott fel, hogy kövesse álmát. Így jött létre a Flawless, ami az első évében már több mint egymilliárd forint tőkét húzott be. Írta: Vaszkó Iván
A fél országot megtanította olcsón utazni Eleinte hibás árazású repülőjegyekkel üzletelt, mára hatszázezres követőtáborát tanította meg arra, hogyan lehet olcsón és tudatosan utazni. „Már sikerült felépítenem egy céget, de az Utazómajom igazából egy one-man show. Most meg akarom nézni, hogy fel tudok-e építeni egy csapatot” – mondja Tóth Ákos. Írta: Gólya Ági
Három játékosnál már nem biztos, hogy a legerősebb nyer Több mint húsz éve, hogy a Honfoglaló meghódította a bennünk élő strébert. Első ránézésre talán nincs is ennél magyarabb játék, pedig egyáltalán nem hungarikum, sőt árbevételének nagy része ma már külföldről jön. „Ha a következő népszerű platform a mosógép lesz, akkor mosógépre fogunk játékot fejleszteni” – vallja Bihari Attila alapító. Írta: Bánáti Anna
Nem lehet előre lemodellezni egy ezer halottat rejtő helyszínt Leczki Sarolta otthonában a kutyáknak nincs helyük az ágyban, nem esznek a gazdi tányérjából, de családtagként szereti őket. Nem egyszerű házikedvencek. Mindannyian kiképzett mentőkutyák, ahogy Karma is. A világ egyik legjobb keresőkutyája a februári török földrengés után mentett életeket. Kérdezett: Somogyi Szonja
Miért nem hallani róluk? Tíz éve minden csapból ők folytak, ma alig hallani róluk. A műfüves irodát visszaadták, de azt mondják, nincs szükségük befektetésre. Beteljesületlen álom? Vagy végül tényleg ők lesznek az első magyar unikornis? Prezentáció után videó, és most az MI? Mi van ma a Prezivel? Írta: Vaszkó Iván
Több mint 20 éve partnerként dolgozik együtt Magyarországon az OTP Bank és a Mastercard. Ez pedig lényegében azt jelenti, hogy felnőtt egy generáció, aki első digitális költéseit Junior kártyájával rendezte, a kedvenc tinimagazinjaiért már érintésmentesen fizetett, az első ösztöndíját pedig a mobiljával költötte el. A legfontosabb mérföldkövekről és a hosszútávú partnerség hátteréről Takács Domokossal, az […]
A Forbes legértékesebb magyar tulajdonban lévő cégek listájának 65. (TOLNATEJ Zrt.) és 70. (Tarr Kft.) helyén álló vállalatok együttműködésében épült fel a kelet-közép-európai régió legnagyobb félkeménysajt-üzeme, Szekszárdon. A közismert Tolle termékeket gyártó TOLNATEJ Zrt. az idén éppen 40 éves gyárát bővíti és reorganizálja. A 20 milliárd forintos beruházás részeként kialakított új csarnok kommunikációs hálózatát régi […]
Azt gondolhatnánk, hogy ultradigitális világunkban a kereskedelmi kiállítások ideje lejárt, de semmi sem áll távolabb az igazságtól. Bizonyítja ezt, hogy a néhány évvel ezelőtt felújított Hungexpo egyre népszerűbb és Közép-Kelet-Európa legnagyobb nemzetközi kereskedelmi hubja lett, amivel rengeteg magyar vállalkozásnak is nemzetközi lehetőséget és lendületet ad. „Egy évvel korábban az élő rendezvényeket még filmforgatásokkal pótoltuk, de […]