A Lancia nem macska, mégis legalább kilencedik életét koptatja már sokkolóan hosszú ideje. A komoly gondok még korábban kezdődtek, ám az egykor méltán legendás autómárka a kóma után újra az élmezőnyben szeretne lenni. Ez hatalmas meglepetés annak tudatában, hogy az eladások terén az utóbbi években főként az olasz nők vitték a hátukon a történetet. Grazie, Donne d’Italia.
Tavaly májusban az olasz–amerikai Fiat-Chrysler és a francia PSA összeolvadásából létrejött Stellantis bejelentette, hogy a Lancia 2026-ra prémium elektromos márka lesz. Konkrétan úgy, hogy a szintén felárasnak számító Alfa Romeo és a DS technológiáját használja majd a csoporton belül – csak a maga elképzelései szerint csomagolva. Ez a gyakorlatban három új modellt jelent tíz év alatt.
2024-től kétévente jönnek ki eggyel, hogy több piaci szegmensben legyen versenyzőjük a teljes elektromos átállás céldátumára, 2028-ra. Száz Lancia-szalon hatvan európai városban, erős jelenléttel Olaszországon túl Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, Belgiumban és Hollandiában is. Új betűtípus, új logó, koncepcionális dizájn. Azért bátor húzás ez a Lanciától, mert 2017 óta egyetlen piacon, Olaszországban forgalmaz egyetlen modellt. Méghozzá olyat, amit 2011-ben kezdtek gyártani egy most húszéves platformra.
Jutalomjáték A Lancia Ypsilon harmadik generációja három okból fog létezni 2024-ben is, miután tavaly megkapta harmadik jelentős technikai frissítését. Az első és legfontosabb, hogy a négyajtós kompakt a végtelen számú különkiadással megspékelve tartósan piacvezető tudott maradni a kategóriájában. Miután 2020-ban, akkor a gyártás tizedik évében eladtak belőle 43 ezret Olaszországban – és ezek 62 százalékát nők vették meg –, 2022-ben ismét azzal büszkélkedhetett a Stellantis, hogy 40 991 eladott Ypsilonnal már negyedik éve verhetetlen a kisautó-szegmensben. Ezzel 3,1 százalékot hasít az olasz piacból. Változatlanul egyetlen viszonylag kisméretű, amúgy pedig tizenkét éve kapható típussal.
A GOLDBECK CEE kivitelező cég minden évben konferenciát szervez a vállalat valamennyi munkavállalójának részvételével. Így történt ez 2023-ban is Mariborban, ahol a Szlovákiát, Szlovéniát és Magyarországot magába foglaló GOLDBECK CEE South kirendeltségeihez ezúttal először lengyel és cseh kollégák is csatlakoztak. Az előadók a vállalati vízión kívül a céget is bemutatták azoknak a potenciális munkavállalóknak, akik […]
A GOLDBECK CEE kivitelező cég minden évben konferenciát szervez a vállalat valamennyi munkavállalójának részvételével. Így történt ez 2023-ban is Mariborban, ahol a Szlovákiát, Szlovéniát és Magyarországot magába foglaló GOLDBECK CEE South kirendeltségeihez ezúttal először lengyel és cseh kollégák is csatlakoztak. Az előadók a vállalati vízión kívül a céget is bemutatták azoknak a potenciális munkavállalóknak, akik diákként, szakmai gyakorlatok keretében válhatnak a GOLDBECK csapat tagjaivá.
Nemzetközi csapat
Képzeljük el egy olyan vállalat konferenciáját, amely halad a korral! Már az elején, érkezéskor egy moderátor helyett CCE chat fogad bennünket. Annak ellenére, hogy a rendezvény célja ugyanaz, mint a korábbi években – az elmúlt év eredményeinek és a jövő év vízióinak bemutatása –, az MI-nek köszönhető modern felütés eredeti hangulatot kölcsönzött az egész programnak. A konferenciát hagyományosan az összes dolgozónak címezték, akik nagy számban részt is vettek rajta. „Cégünkben egy csapatként dolgozunk, nem osztjuk fel a pozíciókat. Ezért természetes, hogy a szlovén, a magyar és a szlovák fiók összes dolgozóját meghívtuk, a jövőben ezt szeretnénk kiterjeszteni minden lengyel és cseh kollégára is” – mondja Pavol Čarný, a GOLDBECK CEE South ügyvezető igazgatója.
A konferencia menete
A konferencia programja tematikus blokkokból épület fel, amelyeket a CEE chat moderált, az előadók pedig témák széles skáláját érintették. Az első részben a cég képviselői ismertették a megvalósult és a jövőbeni projektek eredményeit és terveit az egyes országokra, illetve a cég egészére vonatkozóan. A konferencia nyitányának keretében a németországi menedzsment egyik tagja, Lars Luderer bemutatta a GOLDBECK Europe vállalatot, amely alá a GOLDBECK CEE is tartozik, és ezzel együtt a cég konkrét vízióit, a GOLDBECK Europe új struktúráját és a cég közös központi digitalizációjának tervét új, modern, építőipari IT technológiákkal. Ezt követően Robert Gabrysiak, a GOLDBECK CEE North ügyvezetője szólt a jelenlévőkhöz, és elemezte a korábbi évek terveinek megvalósulását, valamint bemutatta a közeljövő GOLDBECK CEE országaira vonatkozó célkitűzéseket.
A dolgozók jelentik mindennek az alapját
A GOLDBECK számára a dolgozók jelentik a cég alappillérét, amit a konferencia során többször is hangsúlyoztak. A vállalat célja, hogy folyamatosan bővítse a csapatát, ideális munkakörülményeket biztosítson, és egyúttal lehetőséget nyújtson minden aktív munkavállalója számára a karrierépítésre. Pavol Čarný, a GOLDBECK CEE South ügyvezetője is kiemelte, milyen fontos motiválni a fiatal generációt, amely a vállalat részévé válhat, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a cég mellett hosszú évek óta, jóban-rosszban kitartó munkavállalókról sem. „Nem csupán a recruiting és a hiring a víziónk része, hanem a wellbeing is, amelynek működnie kell a cégnél ahhoz, hogy az alkalmazottaink elégedettek legyenek. Örülünk, és teljes mértékben támogatjuk, amikor azt látjuk, hogy az alkalmazottaink nyitottak a fejlődésre“ – mondja Pavol Čarný. Éppen ennek a hozzáállásnak köszönhető, hogy alacsony a fluktuáció a munkavállalók körében. „Növekszik a hosszú évek óta foglalkoztatottak száma, idén négy dolgozót is jutalmaztunk a konferencián, akik a tizedik évüket ünnepelték a cégnél. Ugyanakkor vannak olyan munkatársaink is, akik már húsz éve velünk vannak“ – fűzi hozzá.
Lehetőség az újoncok számára
Nem könnyű manapság megtalálni a megfelelő munkatársakat, ezért a GOLDBECK a hallgatók toborzásába és oktatásába is energiát fektet. A program délutáni részében éppen ők ismerkedhettek meg a cég működésével és a potenciális együttműködési lehetőségekkel. A konferencián így több szlovén építőipari és építészeti egyetem hallgatója is részt vett. Christian Effenberger, a GOLDBECK Europe német HR-es kollégája üdvözölte őket, és bemutatta nekik a vállalatot, a toborzási stratégiákat, valamint a cég továbbképzéseinek és szakmai gyakorlatainak kínálatát. Éppen a szakmai gyakorlat az, ami még a cég hosszú távú alkalmazottainak is előnyös lehet. A GOLDBECK teljes mértékben támogatja őket, és bárki kipróbálhatja magát a vállalat bármelyik fiókjában. A szakmai gyakorlat vonzó a hallgatók köréből kikerülő új munkavállalók számára is, akik közvetlenül a konferencián kaptak ajánlatot a potenciális együttműködésre a nemzetközi cégnél, magyarországi vagy szlovákiai betanulással. Így fokozatosan a csarnokok, logisztikai és gyártóközpontok megvalósítását célzó nagy projektek mögött álló csapat tagjaivá válhatnak. Mérföldkövet jelentett számukra a Vaillant Heat Pump gyártása is Szenicén, vagy az olyan ügyfelekkel való együttműködés, mint a Miele Lengyelországban, az Amazon Csehországban vagy a Bosch Magyarországon.
Kicsiből világvállalat
A GOLDBECK egy kis családi vállalkozásból indult, és lépésről lépésre nemzetközi vállalattá nőtte ki magát. Éppen ezért egy kivételes program keretében a nemzetközileg elismert márka építésére helyezik a hangsúlyt azoknak a különleges vendégeknek köszönhetően, akik idén a szlovén sígyártó cég, az Elan képviselői közül kerültek ki. Matjaž Meglič az Elan sikeréről és a sportszerek viszonylag kis piacán belüli terjeszkedésről beszélt, a sífelszereléstől kezdve az egyéb sporttermékekig. Az ő történetük is bizonyítja, hogyan válhat egy kis cégből világszerte elismert vállalat.
A holográfia az új valóság A jövő az online térben játszódik, és a GOLDBECK vállalat tisztában van ezzel. Ezért folyamatosan halad a korral, és a MATSUKO-val együttműködve egy-egy fontos újítást mutatott be. Ennek a szlovák cégnek nincs párja a világon, egyedülálló holográf technológiájával a jövőt hozza el a kommunikációban és a munkavállalók oktatása terén. A Goldbeck CEE azt tervezi, hogy az új évtől kezdve használni fogja a termékeit, és közelebb hozza az emberekhez a virtuális valóságot úgy, hogy a részeseivé váljanak és megtanuljanak benne dolgozni. Nem csupán az alkalmazottak oktatását tervezik ezen a területen, hanem a holográfok alkalmazását az értékesítési és kivitelezői csapat támogatására. Ezzel a technológiával szeretnének időt és költséget megtakarítani, és hozzájárulni a hosszú távon való fenntarthatósághoz.
Ossza meg ismerőseivel:
Schneider Electric
2023 December Támogatói tartalom Schneider Electric
Világszerte tarol a streaming, a nyaraláson készült fotók és videók szinte azonnal mennek a közösségi felületekre és a felhőtárhelyekre. Nincs ez máshogy a vállalati oldalon sem, folyamatos a digitalizáció, a mesterséges intelligencia pedig alapjaiban formálja át a világot. Ezek a megatrendek minden korábbinál nagyobb kihívás elé állítják az adatközpontokat világszerte, hiszen úgy kell megoldani a […]
Több mint egy éve várják a Wall Street befektetői, hogy a részvényeket agyonnyomó kamatciklus elérje a csúcsát, most nőtt az esély rá. Ez izgalmassá teszi a részvénybefektetést, csak közben a magyar kisbefektetőnek most jön az állampapírok kamatcsúcsa, amiről nem célszerű lemondania.
Viktoriánus épületek, felhőkarcolók, bádogházak – együtt adják a dél-afrikai Fokváros szépségét. Október végi, tavaszi napsütésben fedeztük fel a modern belvárost, és kirándultunk a környéken is. Nem is akármivel indultunk útnak, kipróbáltuk az Audi Q8-as terepkupé legújabb verzióját.