Címlapfotózás után ereszkedünk le a budai hegyekből Stan Ahujával. Örülök a fuvarnak, kíváncsi voltam rá, milyen ember. Már csak azért is, mert a Hajós utcai szerkesztőségünkbe tartva gyakran a nevére keresztelt szabóság kirakatát bámulom. Méregzöld bársony szmokingzakó, krémszínű, rövid trenchcoat: a klasszikus luxus szerintem legütősebb versenyzője az Andrássyn. Az Indiából kvázi húsz éve ideköltöző Ahujába is bőven jutott a klasszikusból. Nem […]
Címlapfotózás után ereszkedünk le a budai hegyekből Stan Ahujával. Örülök a fuvarnak, kíváncsi voltam rá, milyen ember. Már csak azért is, mert a Hajós utcai szerkesztőségünkbe tartva gyakran a nevére keresztelt szabóság kirakatát bámulom. Méregzöld bársony szmokingzakó, krémszínű, rövid trenchcoat: a klasszikus luxus szerintem legütősebb versenyzője az Andrássyn.
Az Indiából kvázi húsz éve ideköltöző Ahujába is bőven jutott a klasszikusból. Nem meglepő, ha már a konzervatív maszkulin világ szabásvonalait képviseli a kis atelier-jében. Hamar rájövök, hogy hiába társalgunk anyanyelvünk helyett angolul, valójában mégis ugyanazt az univerzális nyelvet beszéljük. Megállás nélkül repülnek az úgynevezett „igényes férfi” bejáratott márkanevei, vágyott csecsebecséi. Az angol niche parfümház, a Penhaligons történelme után a másodperc töredéke alatt váltunk a Patek Philippe-re. Majd champagne-ból vizsgáztatom: a Moët kerül szóba, de én inkább a Domra, esetleg a Krugra tippelek, ha a szabó-üzletember-étteremtulajdonos ízlését kéne belőnöm. Nem nyert, a Ruinart a kedvenc.
Univerzális férfinyelv. Pedig mintha az utóbbi tíz évben azon lennénk, hogyan szakadjunk el a maszkulinitás klasszikus definíciójától, és rájöjjünk: férfinak lenni annyiféleképp lehet. A divatházak erős, határozott kezekkel rajzolják át a macsóságot. (Brett Berish, az egyik legmenőbb italgyáros – interjú a 126. oldalon – a Louis Vuittonnak is tervező KidSuperre esküszik.) A többlépéses arcápolási rutin már nem csak a metroszexuálisok kiváltsága (de jó, hogy ezt a kifejezést 2010-ben hagytuk). A gyereknevelésben főszerepet vállaló, háztartásbeli apákra is már egyre kevesebben fintorognak, és Harry Styles genderfluid stílusa is már inkább menő, mint polgárpukkasztó.
A magyarországi vállalkozásoknak hosszú évek óta nem voltak olyan kedvező lehetőségeik a szakképzés területén, mint jelenleg – vallja Horváth Miklós, az Insedo tulajdonosa és Horváth Patrik ügyvezető. A szakképzési és nyelviskolai ágazatban sikeres cég vezetői hangsúlyozták: a szakmapolitika és a jogszabályi környezet anyagi szempontból is támogatja azokat a szervezeteket, amelyek átadják a versenyképes szakmai tudást […]
A magyarországi vállalkozásoknak hosszú évek óta nem voltak olyan kedvező lehetőségeik a szakképzés területén, mint jelenleg – vallja Horváth Miklós, az Insedo tulajdonosa és Horváth Patrik ügyvezető. A szakképzési és nyelviskolai ágazatban sikeres cég vezetői hangsúlyozták: a szakmapolitika és a jogszabályi környezet anyagi szempontból is támogatja azokat a szervezeteket, amelyek átadják a versenyképes szakmai tudást a munkavállalóiknak.
„Különösen a kkv-k hajlamosak alábecsülni azt, hogy mekkora potenciál rejlik a munkavállalóikban. Az érzékenyítés a képzésekre nehéz, de hitelesen tudjuk képviselni, hiszen megtapasztaltuk, hogy szükség van rájuk” – mondta kérdésünkre Horváth Miklós. Elárulta: az Insedo munkatársai „saját képzésmenedzsment rendszerben, saját ágazati vezetők irányításával, saját módszerekkel tanulnak szakmát”, ami kiemelkedően hatékony – házon belül és az ügyfeleknél is.
Így működik a fejlett képzésmenedzsment
Az Insedo több százmillió forintos befektetéssel fejlesztette ki azt a képzésmenedzsment rendszert, amelynek segítségével partnerei bármely ágazat 173 szakmája közül választhatnak oktatást, és rövid időn belül olyan cégre szabott interaktív tananyag áll rendelkezésükre, amely biztosítja a szakmai vizsga sikerét, az állami végzettség megszerzését – fűzte hozzá Horváth Patrik ügyvezető.
„Rengeteg cég keresett meg minket azzal, hogy a fluktuációjuk óriási, az embereiknek pedig nincs szakirányú végzettségük. Ezt a két problémát egyszerre tudjuk orvosolni azzal, hogy a segítségünkkel akár teljes mértékben a cégekhez kihelyezett oktatások keretében szerezhetnek munkaidőben szakmát a résztvevő munkavállalók” – mutatott rá Horváth Miklós, megjegyezve: a képzésmenedzsment rendszer segítségével a dolgozók munkaidőn belül, ingyenesen, adókedvezménnyel támogatott módon tudnak végzettséget szerezni, amivel a munkáltató évekre stabilizálhatja a munkaerőt. A jelenlegi jogszabályi környezet ráadásul nagyon kedvező, hiszen anyagilag is támogatja és jutalmazza azokat, akik hajlandóak tudást adni a munkavállalóiknak – tette hozzá.
Új nyelvoktatási módszertan és blended learning
Az ügyvezetők hangsúlyozták: nem csak a duális szakképzési megoldásaikat bővítették, hanem új módszerekkel folytatják a nyelvoktatást is. Horváth Miklós úgy véli, ezen a területen paradigmaváltás megy végbe: a nyelvtanárok már nem „megmondó emberek”, hanem olyan személyek, akik kialakítják a tudás iránti igényt és képesek irányítani annak megszerzését. A fiatalok számára „idegenvezetők” a nyelv elsajátítása felé vezető úton, miközben a 35–40 felettieknek abban segítenek, hogy merjenek megszólalni idegen nyelven.
A vállalat egyik legfrissebb terve az, hogy továbbfejleszti az e-learning és a személyes oktatás egészséges mixét, a blended learning gyakorlatot, amiben a résztvevők önállóan dolgozzák fel a saját fejlesztésű cégspecifikus tananyagot, majd konzultáción vesznek részt az oktatóval. A képzésmenedzsment rendszerükben ehhez virtuális osztályterem, digitális naplózás és számonkérés párosul, és az oktatóikat a mesterséges intelligencia módszertani beépítésére ösztönzik. „Olyan speciális tananyagokat dolgozunk ki, amelyeket aztán a partnercégeinknek át tudunk adni annak érdekében, hogy cég- vagy funkcióspecifikus tananyag álljon rendelkezésükre már a nulladik órától” – magyarázta Horváth Miklós. „A tudás és képzés értékesebb terméket garantál minden cégnek, ehhez a XXI. századi feladathoz nőtt fel az Insedo Kft. módszertana és piacvezető képzésmenedzsment rendszere mind a szakképzésben, mind pedig a nyelvi képzések területén.
Összeraktunk egy bookazine-ra valót a magyar Forbes első évtizedéből. Nagyágyúk, nagy pénzek, nagy múltak – kihagyhatatlan Forbes-sztorik 144 oldalon, több tucat nagy durranás abból a több százból, amit 2013 novembere óta megírtunk.
Az archaikus paraszti világ hagyományai és tárgyi kultúrája inspirálták Zsigmond Dóra márkáját. De kell-e kívülről még inspiráció, ha valakinek gyerekkora óta az élete részét képezik a tradíciók, a kis közösségekből hozott értékek? A 2022-ben az év férfiruha-tervezőjének választott Dóra ruhadarabjai a múltat hozzák be a jelenbe, miközben a szépség mellett a használhatóságra is vigyáznak.
Focimeccset néztem egyedül. Nem a legmeglepőbb állítás egy középkorú férfitól, ugye? Tőlem az. Aki ismer, tudja, nem voltam (vagyok?) nagy focirajongó. Még a lányom is visszakérdezett este: egyedül leültél meccset nézni? Le. Szoboszlai Dominikkal két éve találkoztam személyesen, hol máshol, címlapfotózáson. Nem tett rám mély benyomást, nyűg volt neki a fotózás. Mégis elkezdtem figyelni, hogyan játszik, és persze […]
Egy hét intenzív együttlét után kapiskálom Fischer Iván és a Fesztiválzenekar titkát. Többkomponensű. Van benne extrém pontosság, bizalom, szenvedély, fegyelem, figyelem. Öt árulkodó pillanat és öt bennfentes állítás arról, hogy miért tart ott a BFZ, ahol: a világ csúcsán.
Több mint 20 éve partnerként dolgozik együtt Magyarországon az OTP Bank és a Mastercard. Ez pedig lényegében azt jelenti, hogy felnőtt egy generáció, aki első digitális költéseit Junior kártyájával rendezte, a kedvenc tinimagazinjaiért már érintésmentesen fizetett, az első ösztöndíját pedig a mobiljával költötte el. A legfontosabb mérföldkövekről és a hosszútávú partnerség hátteréről Takács Domokossal, az […]