Ma már inkább teniszszülőnek tartja magát, mint elemzőnek. Török Gábor a nyilvánosság aranykorában vált ismertté, a politika világában kívülállóként is bennfentes lett, reputációját azonban az üzleti szférában kamatoztatja.
“Nem szabad odáig eljutni, hogy az ember többet beszéljen, mint amennyit hallgat, vagy többet írjon, mint amennyit olvas. Különben kiüresedsz, és ugyanazt mondod. Csak mondod, de nincsenek új gondolataid” – fogalmaz mosolyogva az elemző, láthatóan azt kutatva, mire akarok kilyukadni.
Török Gábor mindig a médiaérdeklődés középpontjában áll, pedig úgy tűnik, csaknem húsz éve szeretné elkerülni. A történész-politológus, politikai elemző 2005 óta nemcsak a pártpolitikai megbízókkal szakított, hanem a médiaszerepléseit is igyekezett visszafogni. De akkor az hogy van, hogy az elemzők vagy tanácsadók közül ma is rá a legkíváncsibbak az emberek? „Az, hogy az emberek, egyáltalán nem biztos” – csapja le.
Nem a kommunikációs tudatossága vagy a mondandója a kulcs, inkább azért fokozódhat az érdeklődés, mert még viszonylag hamar, 2004–2005 körül rájött, hogy a kevesebb több. Hogy nem kell mindenhol ott lenni. Mert így mondanivalójának is nagyobb értéke van, és mert mással is tud foglalkozni. „Ennek azért van előtörténete.” 1998-ban kezdett a nyilvánosságban megjelenni, és ez már az elején durván magával rántotta. „Bekerültem a vérkeringésbe, pedig sokan figyelmeztettek rá, hogy ez talán túl sok.” Akkor még legyintett.
Világszerte tarol a streaming, a nyaraláson készült fotók és videók szinte azonnal mennek a közösségi felületekre és a felhőtárhelyekre. Nincs ez máshogy a vállalati oldalon sem, folyamatos a digitalizáció, a mesterséges intelligencia pedig alapjaiban formálja át a világot. Ezek a megatrendek minden korábbinál nagyobb kihívás elé állítják az adatközpontokat világszerte, hiszen úgy kell megoldani a […]
Világszerte tarol a streaming, a nyaraláson készült fotók és videók szinte azonnal mennek a közösségi felületekre és a felhőtárhelyekre. Nincs ez máshogy a vállalati oldalon sem, folyamatos a digitalizáció, a mesterséges intelligencia pedig alapjaiban formálja át a világot. Ezek a megatrendek minden korábbinál nagyobb kihívás elé állítják az adatközpontokat világszerte, hiszen úgy kell megoldani a kapacitás növelését, hogy közben a fenntarthatósági szempontok is érvényesüljenek. A jelenleginél sokkal „zöldebb” IT-hoz szükséges eszközök már megvannak, a Schneider Electric pedig arra is tud jó példát mutatni, hogyan lehet hatékonyan alkalmazni őket.
A világszerte előállított adatmennyiség 2025-re akár 500 százalékkal nőhet az évtized elejéhez képest – ez is szerepet játszik abban, hogy ugrásszerűen nő az igény az adatközponti szolgáltatásokra, függetlenül attól, hogy ezeket az adatokat a felhőben tárolják, vagy akár saját adatközpontokban. A következő években ráadásul látványosan bővül a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokhoz köthető terhelés is. Ezen hatások miatt becslések szerint a világon működő adatközpontok energiafelhasználása 2025-re az évtized elejéhez képest akár felével is nőhet. Az adatközpontok környezeti hatásának csökkentéséhez az első lépést a létesítmények kibocsátásának pontos felmérése jelenti.
Az adatközpontok már most is 1 százalékkal részesednek a világ energiafelhasználásából, miközben az üvegházhatású gázok kibocsátásának mintegy 3-4 százaléka köthető hozzájuk, ezért elengedhetetlen a környezeti hatásuk csökkentése, amit például az energiahatékonyság növelésével lehet elérni. A Schneider Electric megbízható tanácsadó és partner lehet mind a termékmegoldások és szolgálta- tások nyújtásában, mind pedig a zöld és digitális átmenetet követni kívánó vállalatok számára”
Benyovszky-Aszódi Katalin, a Schneider Electric Secure Power & Cooling üzletágának hazai vezetője
A Schneider Electric energiamenedzsment-felügyeleti rendszerei nem csak azt teszik lehetővé a felhasználók számára, hogy helyesen mérjék fel környezeti lábnyomukat, hanem azt is, hogy a lehető leghatékonyabban tervezzék meg energiagazdálkodásukat – mindig a megfelelő erőforrásokat felhasználva. Ezzel a megközelítéssel áthidalhatóvá válik a folyamatos kapacitásnöveléssel járó hatások és a fenntarthatósági törekvések közötti szakadék.
„A Schneider Electric különlegessége abban is rejlik, hogy teljeskörű megoldásokat kínál ügyfeleinek energiahatékonysági és digitalizációs céljaik eléréséhez. Adatközponti megoldásaink hozzájárulnak fenntartható növekedési pályájuk kialakításához” – tette hozzá Benyovszky-Aszódi Katalin.
Ossza meg ismerőseivel:
Schneider Electric
2023 December Támogatói tartalom Schneider Electric
Világszerte tarol a streaming, a nyaraláson készült fotók és videók szinte azonnal mennek a közösségi felületekre és a felhőtárhelyekre. Nincs ez máshogy a vállalati oldalon sem, folyamatos a digitalizáció, a mesterséges intelligencia pedig alapjaiban formálja át a világot. Ezek a megatrendek minden korábbinál nagyobb kihívás elé állítják az adatközpontokat világszerte, hiszen úgy kell megoldani a […]
Hiába ír valaki nagyon jól, ha nem tudja eladni magát. Nem véletlenül hívják Álomgyárnak a magyarok kedvenc ponyvaregényeit, több mint másfél milliárd forintos üzlet lett az álneves szerzőkből és romantikus-erotikus kötetekből. Gönczi Péternek és Nagypál Viktornak határozott elképzelése van a könyvkiadásról. Kultúracsinálás, vagy kőkemény marketing?
Repülő csészealj alakú tokjával és jellegzetes, elnyújtott óramutatóival az Ikepod egyre felkapottabb óramárka külföldön, ám Magyarországon még nem igazán terjedt el. Az Ikepod és a Klokers márkák tulajdonosa Christian-Louis Col, őt kérdeztük az iparág jövőjéről, motivációjáról, konkurenciáról és a siker mögötti titkos összetevőről.
Összeraktunk egy bookazine-ra valót a magyar Forbes első évtizedéből. Nagyágyúk, nagy pénzek, nagy múltak – kihagyhatatlan Forbes-sztorik 144 oldalon, több tucat nagy durranás abból a több százból, amit 2013 novembere óta megírtunk.