Sok befektető bizonyára fogta a fejét a 2023-as évben történteket látva, de a CIB Private Bankingnél a lehetőségek kiaknázásán volt a hangsúly. A jövőben pedig még inkább felértékelődhet a bankárok tudása, tapasztalata és elhivatottsága. A 2023-as év régóta nem látott inflációt és kamatszinteket hozott a piacokra, közben pedig újabb kiszámíthatatlan „fekete hattyú” események is borzolhatták […]
Sok befektető bizonyára fogta a fejét a 2023-as évben történteket látva, de a CIB Private Bankingnél a lehetőségek kiaknázásán volt a hangsúly. A jövőben pedig még inkább felértékelődhet a bankárok tudása, tapasztalata és elhivatottsága.
A 2023-as év régóta nem látott inflációt és kamatszinteket hozott a piacokra, közben pedig újabb kiszámíthatatlan „fekete hattyú” események is borzolhatták a befektetők idegeit, például egy újabb jelentős fegyveres konfliktus. Azonban Dócs János, a CIB Private Banking igazgatója nem a nehézségekre, hanem a lehetőségekre emlékszik. „Jelentősen befolyásolja ez a környezet azt, hogy mely eszközökben tudunk ügyfeleinknek értéket teremteni, de a piac mindig ad lehetőségeket, és mindig a lehetőségeket kell meglátni. Mikor voltak például utoljára hosszú futamidejű kötvények tíz százalékos hozammal elérhetők?” – teszi fel a kérdést.
Több mint 20 éve partnerként dolgozik együtt Magyarországon az OTP Bank és a Mastercard. Ez pedig lényegében azt jelenti, hogy felnőtt egy generáció, aki első digitális költéseit Junior kártyájával rendezte, a kedvenc tinimagazinjaiért már érintésmentesen fizetett, az első ösztöndíját pedig a mobiljával költötte el. A legfontosabb mérföldkövekről és a hosszútávú partnerség hátteréről Takács Domokossal, az […]
Több mint 20 éve partnerként dolgozik együtt Magyarországon az OTP Bank és a Mastercard. Ez pedig lényegében azt jelenti, hogy felnőtt egy generáció, aki első digitális költéseit Junior kártyájával rendezte, a kedvenc tinimagazinjaiért már érintésmentesen fizetett, az első ösztöndíját pedig a mobiljával költötte el. A legfontosabb mérföldkövekről és a hosszútávú partnerség hátteréről Takács Domokossal, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetőjével, illetve Eölyüs Endrével, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatójával beszélgettünk.
Az elmúlt években soha nem látott módon pörgött fel a digitális fizetési piac, rengeteg új szereplő jelent meg, legyen szó fintechekről vagy neobankokról. Ebben a közegben mit jelent egy ilyen hosszú stratégiai partnerség?
E. E.: Egy napi szinten megvalósuló, folyamatosan egymásra figyelő közös munkáról van szó. Egy olyan szektorban, ahol minden eddiginél kiélezettebb a verseny és nagy a nyomás a fogyasztók oldaláról is, óriási előny, ha erre a régi, bejáratott partneri kapcsolatra építhetünk, így sokkal hatékonyabban és gyorsabban tudunk előre lépni.
T. D.: Számunkra is kiemelten fontos a szoros együttműködés, a közös munka. Banki oldalon mi is azt látjuk, hogy rendkívüli módon felgyorsult a digitalizáció, amit a pandémia tovább erősített. Mindennapi életünk szerves részévé váltak az innovatív, új fizetési megoldások, azonban ennek a fejlődésnek egyik másik vetülete, hogy megemelkedett a visszaélések száma is. Amellett, hogy figyeljük és nyomon követjük a versenytársakat, beleértve a neobankokat, fintecheket is, a biztonságra is egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk. Ebben a turbulens környezetben egymást erősítve, kiegészítve tudunk építkezni, támogatva egymást a közös célok elérésében.
Mik voltak a legfontosabb mérföldkövei ennek az együttműködésnek?
E. E.: Sok erős példát lehetne hozni, de talán az egyik legfontosabb a 2009-ben – akkor még PayPass néven futó – érintésmentes kártyás fizetés bevezetése kibocsátói és elfogadói oldalról. Ez forradalmian hatott a készpénzmentes fizetésekre, ma pedig már ott tartunk, hogy hazánkban közel 100% a technológia lefedettsége, ami nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő.
T. D.: Folytatom a sort, de talán egy gondolat erejéig visszanyúlnék a kezdetekhez: 30 évvel ezelőtt az OTP Bank bocsátotta ki az első bankkártyát Magyarországon, egy évre rá pedig a Mastercarddal közösen bevezettük az első, nemzetközi kártyatársasági logóval ellátott kártyát is.
Endrére rácsatlakozva, az általa említett érintésmentes fizetési megoldás bevezetése után szintén a Mastercarddal együttműködve, az OTP Bank az elsők között indította el 2017-ben az Android alapú wallet megoldását a Simple by OTP mobilalkalmazásban. Ezt követően, 2018-ban a Mastercard virtuális prepaid kártya bevezetésével a nem OTP-s ügyfelek számára is elérhetővé tettük az NFC alapú mobilfizetés lehetőségét, majd 2019 májusában Magyarországon elsőként bevezettük az Apple Pay szolgáltatást. Ezekkel az eredményekkel pár év alatt forradalmasítottuk Magyarországon a korszerű fizetési lehetőségeket. Azt gondolom, hogy világviszonylatban is a vezetők között van Magyarország az érintéses fizetés terjedésében. Itthon már természetesnek vesszük ezt a fizetési módot, míg más országok ettől jócskán le vannak maradva. Nagyon sok munkája van ebben az eredményben mind a két cégnek.
Ezeken a fejlesztéseken kívül van, ami a nagyközönség számára láthatatlan, mégis fontos. Mi van a motorháztető alatt?
E. E: A Mastercard alapvetően egy B2B szolgáltató, vagyis nekünk elsősorban az a fontos, hogy a partnereinknek nyújtsunk olyan megoldásokat, amikkel segítjük az előrelépésüket. Ennek szerintem sokszor a nagyobb része az, ami nem annyira látványos. Erre egy jó példa, hogy a kártyás világon túllépve, a Mastercard szervezésében kaptak az OTP Bank hálózatának fióki dolgozói virtuális valóság alapú oktatást az OTP bank termékeiről.
T. D.: Kelet-Közép-Európa meghatározó bankcsoportjaként a Mastercarddal azon dolgozunk, hogy minden élethelyzetre tudjunk kényelmes és biztonságos fizetési megoldást nyújtani. Együttműködésünk azonban túlmutat magán a fizetésen, kiterjed többek között a pénzügyi tudatosság fejlesztésére, piackutatásra, csalásmegelőzésre, társadalmi szerepvállalásra, fenntarthatóságra is. Ebből is látszik, hogy igen sokrétű az együttműködésünk, aminek az egyik fő sarokpontja a fejlesztések kapcsán, hogy Budapesten van a Mastercard legnagyobb régiós tanácsadói központja, míg az OTP Csoportnak is szintén a magyar fővárosban van a központi csapata. Tapasztalataim szerint, így könnyebben jutnak el hozzánk a legfrissebb újítások, illetve a régióban először tudjuk kipróbálni a legújabb fizetési megoldásokat.
Mit várnak a következő évektől akár a fizetéstechnológiát, akár ezt a partnerséget nézve?
E. E.: A mostani trendek alapján arra számítok, hogy a digitális fizetések sokszínűsége tovább nő, a kártya és a készpénz versenyének helyét átveszi a különböző digitális fizetési megoldások közötti verseny. Azok a szolgáltatók lesznek előnyben, akik ezt a sokszínűséget tudják kínálni az ügyfeleik számára, a mi feladatunk pedig az, hogy ehhez olyan megoldásokat, technológiát kínáljunk, amivel hozzásegíthetjük őket ehhez az előnyhöz. T. D.: Szabályozói oldalról erős elköteleződést látunk nemcsak a digitális fizetések, hanem a készpénz támogatása mellett is, így az elektronikus fizetések térnyerése csak korlátozottan tud érvényesülni. Az ügyfelek egyre szélesebb palettáról tudják kiválasztani a számukra megfelelő fizetési csatornát, a döntésben pedig továbbra is döntő szerepe lesz az ügyfélélménynek és a biztonságnak. A Mastercarddal továbbra is azon dolgozunk, hogy támogassuk a pénzügyi tudatosság fejlesztését, megbízható, innovatív és kényelmes fizetési megoldásokkal segítsük a készpénzhasználat visszaszorítását
A 2022 őszén lezajlott tulajdonosváltás nem zavarta meg az AutSoft Zrt. magyarországi üzleti folyamatait és szolgáltatásait. A Zenitech brit digitális transzformációs vállalathoz csatlakozva nemzetközi projekteken keresztül lehetőség nyílik a magyar szervezet tudásának kamatoztatására, valamint az ügyfelek számára szélesebb szolgáltatási portfólió válik elérhetővé a helyi piacon is. Fauszt Gábor vezérigazgatótól megtudtuk, hogy az angol anyacégnek az […]
E.ON Hungaria Csoport
2023 December Támogatói tartalom E.ON Hungaria Csoport
Az E.ON Hungária Csoport Magyarország egyik legjelentősebb energetikai vállalata, európai anyacéggel, illetve jelentős B2C- és B2B-ügyfélkörrel. Az úgynevezett megoldásértékesítési üzletágukban tavasszal új CRM-rendszert vezettek be. A Salesforce Energy & Utilities Cloud implementálásával a hazai IT-piac egyik meghatározó cégét, a United Consultot (UC) bízták meg. „Ebben a fejlesztési ciklusban a nagyvállalati ügyfélkörre fókuszáltunk: az üzleti folyamatainkat […]
A magyarországi vállalkozásoknak hosszú évek óta nem voltak olyan kedvező lehetőségeik a szakképzés területén, mint jelenleg – vallja Horváth Miklós, az Insedo tulajdonosa és Horváth Patrik ügyvezető. A szakképzési és nyelviskolai ágazatban sikeres cég vezetői hangsúlyozták: a szakmapolitika és a jogszabályi környezet anyagi szempontból is támogatja azokat a szervezeteket, amelyek átadják a versenyképes szakmai tudást […]