De gustibus non est disputandum, vagyis ízlésről nem lehet vitatkozni. De stílusról lehet? Amikor mindenki azt visel, amit akar, hogyan találhatja meg az igényes férfi azt az öltözködési formát, azokat a ruhadarabokat, amik leginkább erősítik őt szerepeiben, feladataiban, az önkifejezésben? Zsigmond Dórával, a modern és a népi hagyományos öltözködés ötvözésével operáló férfidivat-tervezővel, Stan Ahujával, az egyedi öltönyök készítésével foglalkozó szabóság és márka alapítójával, valamint Lakatos Sándorral, a kontrasztos formavilággal dolgozó divattervezővel beszélgettünk divatos kérdésekről.
Mitől lesz stílusos a magyar férfi? Zsigmond Dóra: Elcsépelt szónak tartom a stílust. De ha nagyon ki kell magamból kényszeríteni egy fontos jellemzőt, akkor az az önazonosság. Ha van önismereted, jól körülhatárolt képed magadról – ez idővel persze változhat –, hozza magával a magabiztosságot, amit az emberek kívülről stílusosnak fognak értelmezni. Akkor teljesen mindegy, mit veszel fel, milyen kategóriába sorolod magad, vagy sorolnak mások.
Lakatos Sándor: Egyetértek, az önazonosság hozza magával azt, ami egy férfiből fakad, a színeket, szabásvonalakat. Manapság rengeteg stílus létezik, szabad mindent mindennel felvenni, mégis, ha valakire csak ráadogatnak dolgokat, nem fognak jól állni rajta. A stílus nem pénztárca kérdése, sőt. Legtöbbször azoknál látható, hogy nem illik hozzájuk az öltözékük, akik a drága dizájnerdarabokat veszik meg. Többet és mást akarnak mutatni. Ez minden, csak nem eredetiség és önazonosság.
Stan Ahuja: Szerencsés vagyok, hiszen nekem megadatott az a kiváltság, hogy egész Európában öltöztethettem férfiakat. Egyértelműen látni a különbségeket abban, hogyan öltöznek fel egy üzleti találkozóra a magyarok és más európaiak. 2004-ben alapítottam a Stan Ahuja márkát, az akkori időkhöz képest fejlődtek a magyar férfiak. Egyrészt mert a divatiparban dolgozók, a szabók, a stylistok aktívan terjesztik, hogy egy férfinak is nagyon fontos, hogy jól öltözött legyen egy megbeszélésen, baráti találkozón vagy randin. Másrészt öntudatosabbak és igényesebbek is lettek.
Falusi MR-től a magyar ősstartupig, mentőkutyától a sportcipőkig. Mint minden év,
az idei is a Forbes.hu legjobbja volt, íme, néhány kedvenc sztori.
Mintha a tüdőszanatóriumban kötelező lenne láncdohányozni „Ha én lennék a kultuszminiszter, bevezetném a színjátszást mint iskolai tárgyat. Ott nincs mobil, élő emberek jelen időben, egymásra figyelve cserélnek gondolatokat, váltanak ki érzelmeket. Ehelyett a színjátszás szabad és kíváncsi formáinak a fojtogatása zajlik.” Interjú Mácsai Pállal függetlenekről, a politikai szerepvállalás veszélyeiről, sabbaticalról és „hülye, idegen szakállról”. Kérdezett: G. Tóth Ilda
Egy évet is várnia kellett volna MR-re, vett egy gépet a faluba Nemrég istálló és pajta állt a szanyi Ady Endre utcában, ahol most egy olyan gép zúg, aminek havi szinten milliókba kerül az áramfogyasztása. Németh Levente, amikor meghallotta, mennyit kell várni egy MR-vizsgálatra, számolni kezdett. És inkább létrehozta az ország első falusi diagnosztikai központját. Írta: Vámosi Ágoston
Kelenföldi panelből tajvani tévéstúdióba, majd az amerikai New Balance élére Wortmann Gabriella tizenhét éve dolgozik az egyik legnagyobb amerikai sportcipő- és ruházat gyártónál, ma annak egyik alelnöke. Százhúsz fős csapatot vezet a bostoni központban, rendszeresen felkeresi a legnagyobb távol-keleti gyáraikat, és több millió dolláros büdzséről dönt. Írta: Kis Judit
Felmondott, megcsinálta Úgy tűnik, Patai Zoltán megtalálhatta az e-kereskedelem jövőjének a kulcsát. Régóta tudja, hogy egyszer céget fog alapítani, a magyar Foodora (egykori Foodpanda) vezetőségéből mondott fel, hogy kövesse álmát. Így jött létre a Flawless, ami az első évében már több mint egymilliárd forint tőkét húzott be. Írta: Vaszkó Iván
A fél országot megtanította olcsón utazni Eleinte hibás árazású repülőjegyekkel üzletelt, mára hatszázezres követőtáborát tanította meg arra, hogyan lehet olcsón és tudatosan utazni. „Már sikerült felépítenem egy céget, de az Utazómajom igazából egy one-man show. Most meg akarom nézni, hogy fel tudok-e építeni egy csapatot” – mondja Tóth Ákos. Írta: Gólya Ági
Három játékosnál már nem biztos, hogy a legerősebb nyer Több mint húsz éve, hogy a Honfoglaló meghódította a bennünk élő strébert. Első ránézésre talán nincs is ennél magyarabb játék, pedig egyáltalán nem hungarikum, sőt árbevételének nagy része ma már külföldről jön. „Ha a következő népszerű platform a mosógép lesz, akkor mosógépre fogunk játékot fejleszteni” – vallja Bihari Attila alapító. Írta: Bánáti Anna
Nem lehet előre lemodellezni egy ezer halottat rejtő helyszínt Leczki Sarolta otthonában a kutyáknak nincs helyük az ágyban, nem esznek a gazdi tányérjából, de családtagként szereti őket. Nem egyszerű házikedvencek. Mindannyian kiképzett mentőkutyák, ahogy Karma is. A világ egyik legjobb keresőkutyája a februári török földrengés után mentett életeket. Kérdezett: Somogyi Szonja
Miért nem hallani róluk? Tíz éve minden csapból ők folytak, ma alig hallani róluk. A műfüves irodát visszaadták, de azt mondják, nincs szükségük befektetésre. Beteljesületlen álom? Vagy végül tényleg ők lesznek az első magyar unikornis? Prezentáció után videó, és most az MI? Mi van ma a Prezivel? Írta: Vaszkó Iván
Programozott a Nokiának, az Ericssonnak, fejlesztett szoftvert Mérő Lászlóval Rubik Ernőnek, dolgozott a NASA-val, és huszonkét évig Helsinkiben élt. Szakacsits Szabolcs ezeken a témákon túl órákig képes mesélni a Nagykanizsa környéki olajról és nemesi felmenőiről is, de mostanság főleg átadókra, díjkiosztókra rohangál. Merthogy évi százmilliókat költ jótékony célokra – a Bridge Budapest és a Forbes Az Év Filantrópja díját is ő kapta. A szorgalmat a szüleitől tanulta, a vidámságot thai feleségétől, a szenvedélyt pedig a Linux-felhasználóktól. Most a holdra szállásra készül.
Fiatalon hozott meghatározó döntéseket, és mindig gyakorlatias szemmel tekintett a feladatokra. Abhishek Stan Ahuja szerint ez és persze szerencse is kellett, hogy testvérével húsz év alatt stabil, időtálló minőségi márkát és öltönyszabóságot hozzon létre – Budapest mellett még öt európai országban. Kézzel, egyedileg varrt öltönyei nem a változó divatot követik.
Mert idén futottak be, vagy mert most mentek különösen nagyot. Mert mindenki az önerőből elért teljesítményükről beszélt. Mert sokat tettek, hogy minden kicsit érthetőbb, feldolgozhatóbb legyen. Magyarok, akiknek nagy évük volt, sőt életük éve. Szubjektív szerkesztőségi válogatás ábécérendben, 2023-ban különösen nagy orvostudományi és sportolói túlsúllyal.
A Lancia nem macska, mégis legalább kilencedik életét koptatja már sokkolóan hosszú ideje. A komoly gondok még korábban kezdődtek, ám az egykor méltán legendás autómárka a kóma után újra az élmezőnyben szeretne lenni. Ez hatalmas meglepetés annak tudatában, hogy az eladások terén az utóbbi években főként az olasz nők vitték a hátukon a történetet. Grazie, Donne d’Italia.