Az újabb fej- és fülhallgatók aktív zajszűrő technológiájának köszönhetően sokkal élvezetesebb lesz zenét vagy podcastot hallgatni, szinte javítanak az életminőségünkön. De hogyan és miért?
Bár évtizedek óta használunk fej- és fülhallgatókat, a gyártók még ennyi idő után is tudnak és akarnak innovatív megoldásokkal előállni. Egyre kényelmesebb és kezelhetőbb eszközöket kínálnak, de legfontosabb céljuk a jobb hangminőség.
Ideális esetben az ember csendben, mindenféle zavaró tényező nélkül hallgatna a fej- és fülhallgatókon zenét, podcastokat vagy hangoskönyveket. Csakhogy sokszor zavarók a külvilág zajai: az utcán a város morajlása, utazás közben a jármű mormogása, az utastársak hangoskodása, otthon pedig a fúró szomszéd vagy a tévéző családtagok. A „passzív” megoldások, azaz a fülpárna, illetve fülgumi hatékonysága igen korlátozott, ezek csupán a külső hangok tíz–húsz százalékának kiszűrésére képesek. Azonban léteznek olyan, úgynevezett aktív zajszűrő technológiák (Active Noise Cancellation, ANC) is, amik ennél sokkal többet tudnak – legalábbis elméletben.
A piaci szereplők közül az egyik legmesszebbre a Sony jutott eddig, és nyugodtan mondhatjuk, hogy amit az ANC-ről lehet tudni, azt a japán konszern tudja. A közelmúltban rukkolt elő a legújabb aktív zajszűréses fej- és fülhallgatójával. Megnéztük, hogyan is működik ez a technológia.
A 2022 őszén lezajlott tulajdonosváltás nem zavarta meg az AutSoft Zrt. magyarországi üzleti folyamatait és szolgáltatásait. A Zenitech brit digitális transzformációs vállalathoz csatlakozva nemzetközi projekteken keresztül lehetőség nyílik a magyar szervezet tudásának kamatoztatására, valamint az ügyfelek számára szélesebb szolgáltatási portfólió válik elérhetővé a helyi piacon is. Fauszt Gábor vezérigazgatótól megtudtuk, hogy az angol anyacégnek az […]
A 2022 őszén lezajlott tulajdonosváltás nem zavarta meg az AutSoft Zrt. magyarországi üzleti folyamatait és szolgáltatásait. A Zenitech brit digitális transzformációs vállalathoz csatlakozva nemzetközi projekteken keresztül lehetőség nyílik a magyar szervezet tudásának kamatoztatására, valamint az ügyfelek számára szélesebb szolgáltatási portfólió válik elérhetővé a helyi piacon is. Fauszt Gábor vezérigazgatótól megtudtuk, hogy az angol anyacégnek az AutSoft a harmadik bázisa a kontinentális Európában, a litván Vilnius és a romániai Kolozsvár után.
Az elmúlt 11 évben a magyar IT-piacon elismertté vált – többnyire a BME-ről érkező szakértői gárda alkotta – budapesti csapat legfrissebb fejlesztése például az ÉnBudapestem applikáció vagy az egyik legnagyobb hazai bank mobilalkalmazása. A kreatív, tapasztalt és kiemelkedő szaktudással bíró szoftverfejlesztő mérnökök miatt vált vonzóvá és értékessé a magyar cég a Zenitech számára. A budapesti cég szolgáltatási portfólióját a széles körű technológiai platformokon történő, egyedi szoftverfejlesztés képezi: mobil alkalmazás fejlesztése iOS és Android alapokon, backend-frontend fejlesztés, DevOps, valamint adattudomány (MI) és kiterjesztett valósághoz (AR/VR) kapcsolódó szolgáltatások.
Stratégiai ügyfélkapcsolatok és innovatív digitális projektek itthon
„Az akvizíció óta eltelt 15 hónapban átvettük a Zenitech folyamatait, de nyilván egymástól kölcsönösen is tanultunk. 2024-től már egy csapatként folytatjuk a működést a nemzetközi piacon” – osztotta meg Fauszt Gábor. „Hazai ügyfeleink döntő többsége a nagyvállalati szegmensből kerül ki. Továbbra is a maximális megtérülés biztosítására törekszünk ügyfeleink számára. Valamint az olyan új technológiák kereskedelmi lehetőségeinek felkutatására összpontosítunk, mint például az adattudomány vagy a mesterséges intelligencia.”
A jövő technológiái az európai piacon
A Zenitech csoport tagjaként a magyar szervezetnek lehetősége nyílik rá, hogy ne csak az Egyesült Királyság vagy éppen Írország, hanem az egész európai kontinenst megcélozza. Fauszt Gábor elárulta: jelenlegi nemzetközi referenciáik között szerepel Nagy-Britannia egyik lottótársaságának mobilalkalmazása, az egyik legnagyobb konzolgyártó portálrendszere vagy a hadiipari szereplővé vált Saab, aminek 3D-s kiterjesztett valóság bevetéstervező szoftvert fejlesztettek.
2024-ben is fókuszban a hozzáadott technológiai érték „2024-ben is szeretnénk fenntartani a megelőző év dinamikáját. A cégcsoport szempontjából erre jó esély van, hiszen a brit piacon 10-15 százalékos növekedés látszik, még a jelenlegi, nem túl egyszerű gazdasági környezetben is. A Zenitech törekvése, hogy a lehető legjobban segítse ügyfeleit a digitális átállás során. 2024-ben kiemelt hangsúlyt fektetünk a helyszíni/privát/hibrid felhőszolgáltatások, az IT-biztonsági és az ESG – környezeti, társadalmi és irányítási – témákra” – fejtegette a vezérigazgató. Hozzátette: a jövőben sok potenciált lát a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztésekben, de ennél közelebbi, 2024-es cél a Magyarországon már jól bevált ipari termelésirányítási rendszer és az ÉnBudapestem mögött álló mobilapplikációs keretrendszer nemzetközi terjesztése.
Ma már inkább teniszszülőnek tartja magát, mint elemzőnek. Török Gábor a nyilvánosság aranykorában vált ismertté, a politika világában kívülállóként is bennfentes lett, reputációját azonban az üzleti szférában kamatoztatja.
Több mint 20 éve partnerként dolgozik együtt Magyarországon az OTP Bank és a Mastercard. Ez pedig lényegében azt jelenti, hogy felnőtt egy generáció, aki első digitális költéseit Junior kártyájával rendezte, a kedvenc tinimagazinjaiért már érintésmentesen fizetett, az első ösztöndíját pedig a mobiljával költötte el. A legfontosabb mérföldkövekről és a hosszútávú partnerség hátteréről Takács Domokossal, az […]