Repülő csészealj alakú tokjával és jellegzetes, elnyújtott óramutatóival az Ikepod egyre felkapottabb óramárka külföldön, ám Magyarországon még nem igazán terjedt el. Az Ikepod és a Klokers márkák tulajdonosa Christian-Louis Col, őt kérdeztük az iparág jövőjéről, motivációjáról, konkurenciáról és a siker mögötti titkos összetevőről.
Kérdezett: Schwarz Gábor, Zsigmond Viktor
Hogyan került a pályára? Kereskedő családból származom, felmenőim házaló ügynökök voltak Franciaországban. Tanulmányaim után a Richemont csoportnál kezdtem dolgozni, cipők, gyöngyök, órák és belsőépítészeti dekorelemek menedzselésével foglalkoztam.
Milyen trendeket jósol az óraiparban? Manapság már hetente jelennek meg újabb márkák, miután alacsonyabb lett a belépési korlát, és csökkennek a gyártók költségei. A korábbi modellben a piacot három-négy nagyobb márka uralta, ezek ugyanazt a receptet követték: vintage dizájn, emblematikus modellek újrakiadása, márkaboltok kialakítása. Mintegy ellenpólusként jelentek meg az úgynevezett microbrandek (szűk körben ismert, egy-egy niche szegmenst célzó márkák – a szerk.). Ezek elkezdték leutánozni a nagy gyártókat, csak sokkal jutányosabb árkategóriában kínálják a termékeiket. Azokat a vásárlókat tudják megszólítani, akik még nem mélyültek el annyira ebben a világban. Hogy a költségeiket tovább csökkentsék, az ügyfélnek közvetlenül eladás (direct-to-consumer, azaz D2C modell) is jól bevált technika lett. Mint két rétegmárka tulajdonosa, szeretnék mindkét irányzatból kimaradni.
Szicília minden színe megtalálható a konyhában, a séf nagyszerű érzékkel keveri ki belőlük a legszebb kombinációkat.
Ciccio Sultano séf neve már önmagában sok mindent megmagyaráz Szicília történelméről: amíg Európa többi részén az utóbbi években sikerült hatalmas élvezettel felfedezni a fúziós konyhát, azaz a különböző kultúrák keveredését, a hányatott sorsú szigeten ez az elmúlt évezredek valósága. Ennek viszont – legalábbis kulináris szinten – mindig fantasztikus eredményei vannak, gondoljunk csak arra, mi minden hiányozna a magyar konyhából, ha a derék effendik megtorpannak a magyar határnál. De jöttek, így nem maradtunk le a pirospaprikáról és sok, ma már mélymagyarnak számító alapanyagról sem. Na, de ugorjunk vissza Ragusába, egyenesen Ciccio konyhájába!
Mindössze pár lépésre az impozáns dómtól, egy barokk utcácska egyenetlen kövezetéről belépve az étterembe egyszer csak egyenesbe jön minden. Már az üdvözlőfalatok is tökéletesen betöltik szerepüket: a régió legjobb alapanyagaiból kreatívan, magas színvonalú konyhatechnológiával elkészítve, ízlésesen tálalva kerülnek elénk. De azért persze bőven tartogat meglepetést is az este – nem csak azt a váratlan személyes feladatomat, hogy az ódon falak között kell lemenedzselnem egy budapesti lakásból való kizáródási vészhelyzetet.
A séf kiváló érzékkel igazodik el a tészták, halak, zöldségek, húsok világában, kellő leleményességgel egyéni arcot is ad nekik, miközben megőrzi alapértékeiket is. Nagyszerű partnere, az argentin sommelier az egész világ boraiból válogat, ráadásul rendkívül szórakoztatóan ad elő, és kifejezetten izgalmas játékokat is kínál, például egy tétel különböző évjáratait egészen eltérő szerepben vonultatja fel.
De a legmaradandóbb élmény mégis a bébipolip, talán az fejezi ki legszebben a séf filozófiáját is. Hagyományos főzés nélkül, egy teához vagy filteres kávéhoz hasonló eljárással készül a vendég előtt: fűszernövényekkel aromatizált forró jázminteában kap mindössze pár percnyi fürdőt, majd egy kagylószósszal és egy csodálatos tartármártással kerül a vendég elé. Ahol aztán megkapja a végső ecsetvonást, egy parfümpermetet, mirha, szantálfa, gomba és sajt elegyét.
Itt keresd!
Duomo
Ragusa Ibla, Via Capitano Bocchieri 31., Szicília
Menü:
180–200 euró/fő
Itt keresd!
Duomo
Ragusa Ibla, Via Capitano Bocchieri 31., Szicília
Menü:
180–200 euró/fő
Az amerikai családi vagyonok kétharmada boomerek vagy még idősebbek kezén van. Köztük a leggazdagabbak évtizedeken át törték a fejüket, mi lesz a vagyonukkal, amikor távoznak az élők sorából. Négy 78–87 éves Forbes 400-tag mesterkurzusa: hogyan gondoskodj róla, hogy a pénzedet Állam bácsi helyett karitatív szervezetek és a gyerekeid kapják meg.
Több mint 20 éve partnerként dolgozik együtt Magyarországon az OTP Bank és a Mastercard. Ez pedig lényegében azt jelenti, hogy felnőtt egy generáció, aki első digitális költéseit Junior kártyájával rendezte, a kedvenc tinimagazinjaiért már érintésmentesen fizetett, az első ösztöndíját pedig a mobiljával költötte el. A legfontosabb mérföldkövekről és a hosszútávú partnerség hátteréről Takács Domokossal, az […]
Az archaikus paraszti világ hagyományai és tárgyi kultúrája inspirálták Zsigmond Dóra márkáját. De kell-e kívülről még inspiráció, ha valakinek gyerekkora óta az élete részét képezik a tradíciók, a kis közösségekből hozott értékek? A 2022-ben az év férfiruha-tervezőjének választott Dóra ruhadarabjai a múltat hozzák be a jelenbe, miközben a szépség mellett a használhatóságra is vigyáznak.
Idén ünnepli ötvenedik évfordulóját a Weishaupt Magyarországon. Ez a tény már önmagában sem hétköznapi, hiszen a nyugat-európai cégek jellemzően a rendszerváltás után jelentek meg itthon. A baden-württembergi székhelyű Weishaupt története ebből a szempontból is kivételesnek mondható és jól rávilágít arra, miben is gyökerezik a vállalat legfontosabb erénye. A sváb iparos család sarja, Max Weishaupt úr […]