Viktoriánus épületek, felhőkarcolók, bádogházak – együtt adják a dél-afrikai Fokváros szépségét. Október végi, tavaszi napsütésben fedeztük fel a modern belvárost, és kirándultunk a környéken is. Nem is akármivel indultunk útnak, kipróbáltuk az Audi Q8-as terepkupé legújabb verzióját.
Zebra!!! Zebraaa!!! Amikor egy ismeretlen vezetési kultúrájú országban útitársunk az anyósülésről szinte magából kikelve kezd ordibálni a nyílegyenes országúton, két eshetőség akad. Az első gondolat értelemszerűen az, hogy tizenöt–tizenhat órányi repülés után, az otthontól kerek kilencezer kilométer távolságban, baloldali közlekedési rendszerben a rossz oldalon ülve, balkormányos autóban valamit kegyetlenül elnéztél. Már nincs idő megállni, fröcsög a vér, és négyezer évre ítélnek, amit egy bájos börtönszigeten tölthetsz csákányozással. Szerencsére a második forgatókönyv bizonyult helyesnek: mitfahrer barátom három szavannalakót szúrt ki az út mentén. Később rájöttünk, hogy a hazánknál tizenháromszor nagyobb országban élnek ugyan zebrák, sőt oroszlánok, elefántok és orrszarvúk is, ezúttal csak egy magánkézben lévő farm mellett haladtunk el, elkerített díszzebrák mellett.
„Igen, mindenki megőrült. Óriási ünneplés volt” – mondja másnap kísérőnk, a helyi születésű Marcon Olivier az előző esti rögbimeccsről. Illetve dehogy meccs volt ez, hanem maga a döntő. Dél-Afrikában 2010-ben labdarúgó világbajnokságot rendeztek, de a legnépszerűbb sport a rögbi maradt, és az október végi, tavaszi éjszakában hatalmas utcai ünneplés kezdődött, miután a Springboksok legyőzték Új-Zéland legjobbjait, és megnyerték a franciaországi világbajnokságot. (A válogatottat gyakran nevezik így emblémájuk, egy őshonos antilopfaj után.) Fokváros modern nagyváros. A hatalmas tengerparti plázában ismerős gyorséttermekkel, ruhaboltokkal, reklámokkal, és a hotelben a reggelinél, Trieszttől sok ezer kilométerre, egy Hausbrandt kávé fölött ülve azon gondolkozom, mennyire összenőtt, globalizálódott a világ.
Gyarmatosító nagyhatalmak Afrika jelenleg nyolcadik legnagyobb városát Jan van Riebeeck holland orvos és felfedező alapította 1652-ben, hogy a Holland Kelet-indiai Társaság hajósai feltölthessék készleteiket az India felé vezető úton. Még bőven a Szuezi-csatorna megnyitása előtt járunk, így ezeken a tengeri utakon bonyolódott szinte a teljes, ébredezőben lévő globális kereskedelem. Miután a hollandok felépítették az erődnek is beillő palotát, nekiláttak kedvenc hobbijuknak, a földtúrásnak: gátakkal elkerítettek egy tengeröblöt, így a feltöltött területen bátran terjeszkedhetett a város.
A GOLDBECK CEE kivitelező cég minden évben konferenciát szervez a vállalat valamennyi munkavállalójának részvételével. Így történt ez 2023-ban is Mariborban, ahol a Szlovákiát, Szlovéniát és Magyarországot magába foglaló GOLDBECK CEE South kirendeltségeihez ezúttal először lengyel és cseh kollégák is csatlakoztak. Az előadók a vállalati vízión kívül a céget is bemutatták azoknak a potenciális munkavállalóknak, akik […]
A GOLDBECK CEE kivitelező cég minden évben konferenciát szervez a vállalat valamennyi munkavállalójának részvételével. Így történt ez 2023-ban is Mariborban, ahol a Szlovákiát, Szlovéniát és Magyarországot magába foglaló GOLDBECK CEE South kirendeltségeihez ezúttal először lengyel és cseh kollégák is csatlakoztak. Az előadók a vállalati vízión kívül a céget is bemutatták azoknak a potenciális munkavállalóknak, akik diákként, szakmai gyakorlatok keretében válhatnak a GOLDBECK csapat tagjaivá.
Nemzetközi csapat
Képzeljük el egy olyan vállalat konferenciáját, amely halad a korral! Már az elején, érkezéskor egy moderátor helyett CCE chat fogad bennünket. Annak ellenére, hogy a rendezvény célja ugyanaz, mint a korábbi években – az elmúlt év eredményeinek és a jövő év vízióinak bemutatása –, az MI-nek köszönhető modern felütés eredeti hangulatot kölcsönzött az egész programnak. A konferenciát hagyományosan az összes dolgozónak címezték, akik nagy számban részt is vettek rajta. „Cégünkben egy csapatként dolgozunk, nem osztjuk fel a pozíciókat. Ezért természetes, hogy a szlovén, a magyar és a szlovák fiók összes dolgozóját meghívtuk, a jövőben ezt szeretnénk kiterjeszteni minden lengyel és cseh kollégára is” – mondja Pavol Čarný, a GOLDBECK CEE South ügyvezető igazgatója.
A konferencia menete
A konferencia programja tematikus blokkokból épület fel, amelyeket a CEE chat moderált, az előadók pedig témák széles skáláját érintették. Az első részben a cég képviselői ismertették a megvalósult és a jövőbeni projektek eredményeit és terveit az egyes országokra, illetve a cég egészére vonatkozóan. A konferencia nyitányának keretében a németországi menedzsment egyik tagja, Lars Luderer bemutatta a GOLDBECK Europe vállalatot, amely alá a GOLDBECK CEE is tartozik, és ezzel együtt a cég konkrét vízióit, a GOLDBECK Europe új struktúráját és a cég közös központi digitalizációjának tervét új, modern, építőipari IT technológiákkal. Ezt követően Robert Gabrysiak, a GOLDBECK CEE North ügyvezetője szólt a jelenlévőkhöz, és elemezte a korábbi évek terveinek megvalósulását, valamint bemutatta a közeljövő GOLDBECK CEE országaira vonatkozó célkitűzéseket.
A dolgozók jelentik mindennek az alapját
A GOLDBECK számára a dolgozók jelentik a cég alappillérét, amit a konferencia során többször is hangsúlyoztak. A vállalat célja, hogy folyamatosan bővítse a csapatát, ideális munkakörülményeket biztosítson, és egyúttal lehetőséget nyújtson minden aktív munkavállalója számára a karrierépítésre. Pavol Čarný, a GOLDBECK CEE South ügyvezetője is kiemelte, milyen fontos motiválni a fiatal generációt, amely a vállalat részévé válhat, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a cég mellett hosszú évek óta, jóban-rosszban kitartó munkavállalókról sem. „Nem csupán a recruiting és a hiring a víziónk része, hanem a wellbeing is, amelynek működnie kell a cégnél ahhoz, hogy az alkalmazottaink elégedettek legyenek. Örülünk, és teljes mértékben támogatjuk, amikor azt látjuk, hogy az alkalmazottaink nyitottak a fejlődésre“ – mondja Pavol Čarný. Éppen ennek a hozzáállásnak köszönhető, hogy alacsony a fluktuáció a munkavállalók körében. „Növekszik a hosszú évek óta foglalkoztatottak száma, idén négy dolgozót is jutalmaztunk a konferencián, akik a tizedik évüket ünnepelték a cégnél. Ugyanakkor vannak olyan munkatársaink is, akik már húsz éve velünk vannak“ – fűzi hozzá.
Lehetőség az újoncok számára
Nem könnyű manapság megtalálni a megfelelő munkatársakat, ezért a GOLDBECK a hallgatók toborzásába és oktatásába is energiát fektet. A program délutáni részében éppen ők ismerkedhettek meg a cég működésével és a potenciális együttműködési lehetőségekkel. A konferencián így több szlovén építőipari és építészeti egyetem hallgatója is részt vett. Christian Effenberger, a GOLDBECK Europe német HR-es kollégája üdvözölte őket, és bemutatta nekik a vállalatot, a toborzási stratégiákat, valamint a cég továbbképzéseinek és szakmai gyakorlatainak kínálatát. Éppen a szakmai gyakorlat az, ami még a cég hosszú távú alkalmazottainak is előnyös lehet. A GOLDBECK teljes mértékben támogatja őket, és bárki kipróbálhatja magát a vállalat bármelyik fiókjában. A szakmai gyakorlat vonzó a hallgatók köréből kikerülő új munkavállalók számára is, akik közvetlenül a konferencián kaptak ajánlatot a potenciális együttműködésre a nemzetközi cégnél, magyarországi vagy szlovákiai betanulással. Így fokozatosan a csarnokok, logisztikai és gyártóközpontok megvalósítását célzó nagy projektek mögött álló csapat tagjaivá válhatnak. Mérföldkövet jelentett számukra a Vaillant Heat Pump gyártása is Szenicén, vagy az olyan ügyfelekkel való együttműködés, mint a Miele Lengyelországban, az Amazon Csehországban vagy a Bosch Magyarországon.
Kicsiből világvállalat
A GOLDBECK egy kis családi vállalkozásból indult, és lépésről lépésre nemzetközi vállalattá nőtte ki magát. Éppen ezért egy kivételes program keretében a nemzetközileg elismert márka építésére helyezik a hangsúlyt azoknak a különleges vendégeknek köszönhetően, akik idén a szlovén sígyártó cég, az Elan képviselői közül kerültek ki. Matjaž Meglič az Elan sikeréről és a sportszerek viszonylag kis piacán belüli terjeszkedésről beszélt, a sífelszereléstől kezdve az egyéb sporttermékekig. Az ő történetük is bizonyítja, hogyan válhat egy kis cégből világszerte elismert vállalat.
A holográfia az új valóság A jövő az online térben játszódik, és a GOLDBECK vállalat tisztában van ezzel. Ezért folyamatosan halad a korral, és a MATSUKO-val együttműködve egy-egy fontos újítást mutatott be. Ennek a szlovák cégnek nincs párja a világon, egyedülálló holográf technológiájával a jövőt hozza el a kommunikációban és a munkavállalók oktatása terén. A Goldbeck CEE azt tervezi, hogy az új évtől kezdve használni fogja a termékeit, és közelebb hozza az emberekhez a virtuális valóságot úgy, hogy a részeseivé váljanak és megtanuljanak benne dolgozni. Nem csupán az alkalmazottak oktatását tervezik ezen a területen, hanem a holográfok alkalmazását az értékesítési és kivitelezői csapat támogatására. Ezzel a technológiával szeretnének időt és költséget megtakarítani, és hozzájárulni a hosszú távon való fenntarthatósághoz.
Ossza meg ismerőseivel:
Schneider Electric
2023 December Támogatói tartalom Schneider Electric
Világszerte tarol a streaming, a nyaraláson készült fotók és videók szinte azonnal mennek a közösségi felületekre és a felhőtárhelyekre. Nincs ez máshogy a vállalati oldalon sem, folyamatos a digitalizáció, a mesterséges intelligencia pedig alapjaiban formálja át a világot. Ezek a megatrendek minden korábbinál nagyobb kihívás elé állítják az adatközpontokat világszerte, hiszen úgy kell megoldani a […]
Sikeres élelmiszeripari vállalkozást létrehozni vidéken úgy, hogy kizárólag megváltozott képességű, fogyatékkal élő munkavállalókkal dolgozik valaki, nagy vállalásnak tűnik. Mészáros Andrea és a szekszárdi Kék Madár Alapítvány évtizedes rutinnal vágott bele a lehetetlennek tűnő küldetésbe. De a BeSweet csokoládémanufaktúra varázserejét nem is a nemes ügy, hanem az őrületes ízek, az egyedi dizájn és az üvegfalú látogatóközpontja adják.
Lakatos Sándor lénye összefonódik a munkájával. Nemcsak azért, mert szinte kizárólag a maga tervezte darabokban látni, és mert mellkasára tetováltatta a nevével fémjelzett márka logóját, hanem mert egész személyiségéből árad ugyanaz az elegáns kimértséggel vegyes vadóc idegenség, ami a geometrikus fekete-fehér mintákkal, letisztult vonalakkal operáló öltönyeit, zakóit, ruhadarabjait jellemzi.
De gustibus non est disputandum, vagyis ízlésről nem lehet vitatkozni. De stílusról lehet? Amikor mindenki azt visel, amit akar, hogyan találhatja meg az igényes férfi azt az öltözködési formát, azokat a ruhadarabokat, amik leginkább erősítik őt szerepeiben, feladataiban, az önkifejezésben? Zsigmond Dórával, a modern és a népi hagyományos öltözködés ötvözésével operáló férfidivat-tervezővel, Stan Ahujával, az egyedi öltönyök készítésével foglalkozó szabóság és márka alapítójával, valamint Lakatos Sándorral, a kontrasztos formavilággal dolgozó divattervezővel beszélgettünk divatos kérdésekről.