Összeraktunk egy bookazine-ra valót a magyar Forbes első évtizedéből. Nagyágyúk, nagy pénzek, nagy múltak – kihagyhatatlan Forbes-sztorik 144 oldalon, több tucat nagy durranás abból a több százból, amit 2013 novembere óta megírtunk.
Szerkesztette: Fekete Emese és G. Tóth Ilda
Hányan vannak itt az első nap óta? Hányszor költözött a szerkesztőség? És hányszor volt nálunk címlapon (valamelyik) Csányi? Tíz dolog, amit nem biztos, hogy tudtál rólunk. Összeállította: Vaszkó Iván
Tízen a kedvenc listánkról. Harminc alatti fiatalok, akikre nem véletlenül figyeltünk fel. Összeállította: Knittel Martin
Lakos Gergely szörfözni indult Tenerifére, végül a koktélpult mögött kötött ki. A vendéglátás ranglétráján lépkedve és egyre több tapasztalatot szerezve jutott el egy egyedi ötletig, PearlShots néven olyan koktélgyöngyöket fejlesztett ki, melyek igazi kuriózumnak számítanak a gasztro világában. A kapszulába zárt italok már bizonyítottak a fine dining éttermekben, de a történet még csak most indul! […]
Lakos Gergely szörfözni indult Tenerifére, végül a koktélpult mögött kötött ki. A vendéglátás ranglétráján lépkedve és egyre több tapasztalatot szerezve jutott el egy egyedi ötletig, PearlShots néven olyan koktélgyöngyöket fejlesztett ki, melyek igazi kuriózumnak számítanak a gasztro világában. A kapszulába zárt italok már bizonyítottak a fine dining éttermekben, de a történet még csak most indul! Baráti összejövetelek, egyedi ügyfélpartik, fesztiválok, szórakozóhelyek… és ki tudja, lehet, hogy a jövő egyik legnagyobb gasztrorobbanása. Interjú.
Honnan jött az ötlet?
A molekuláris gasztronómia kifejezéssel 2012-ben találkoztam először, és minél jobban elmélyültem benne, annál inkább lenyűgözött. Szép, innovatív, izgalmas téma, de részleteiben túlzó és technológiai vonatkozásban komoly kihívást jelent beépíteni a vendéglátóhelyek kínálatába. Innen jött az ötlet, hogy legyünk a híd, amin keresztül ezek a különleges finomságok szélesebb körben elérhetővé és szerethetővé válhatnak. A különböző halmazállapotok (zselé, hab, felhő, homok stb.) közül a ravioli méretű koktélkapszulára fókuszáltam, vagy ahogyan a kreatív műhelyünkben hívjuk, a Koktélgyöngyre, a liquid szférára. Egyedi koncepció és design jött létre, a köré épült szolgáltatás által pedig ebből az „új” gasztronómiai vívmányból komplex élménnyé válhatott a termék. 2013-ban egy marbellai klubban dolgoztam Assistant General Manager pozícióban, itt kezdtük el a gyöngyöket shot-os pohárban kínálni és porfitmaximalizáló szolgáltatásként beépíteni a bár működésébe. Nagy siker lett! Pár héttel később aztán az Antonio Banderas születésnapjával egybekötött legnagyobb spanyol jótékonysági esten kóstoltattunk, majd Marbella után Londonban és Ibiza beach klubjaiban is teszteltem a koncepciót. Nyolc év világjárás után végül visszatértem Budapestre.
Milyen alapanyagokat használtok? Hol készülnek a gyöngyök?
Az alapanyagok minőségére épül az ízélmény, ezért csak prémium minőséggel dolgozunk, és amit tudunk, igyekszünk hazai manufaktúráktól beszerezni. Termékeink többsége gluténmentes és növényi alapú. A koktélgyöngyök a budapesti üzemünkben készülnek, egyesével, kézzel (és egy formázó kanál segítségével). A formázásban a mai napig részt veszek, mert a mindennapos rohanás után nyugtató, meditatív állapotba tesz. A gyártás jól skálázható, és gépesített megoldásra is van lehetőség.
Mitől különleges a koktélgyöngy, és milyen pluszt ad a fogyasztóknak?
Az egyedi ízkombinációk és a textúra felfedezése gyermeki kíváncsiságot ébreszt, elfogyasztásakor a szájpadláson szétpukkadva valódi íz-robbanásként hat és új élményt nyújt. Ezen túl fontos számunkra, hogy minden gyöngy hordozzon magában egy hangulatot és egy inspirációs történetet! Tematikus összeállításokkal is készülünk, amik formabontó és edukatív jellegű történetekkel lesznek kiegészítve, de erről még nem mondhatok többet.
10 éve foglalkozol ezzel, hol tart most a vállalkozás?
Korábban catering szolgáltatásunkon keresztül voltunk elérhetők, jelenleg adóraktárként működünk és a HoReCa szegmensnek, kis- és nagykereskedéseknek tudunk beszállítani, illetve bérgyártást is vállalunk, ha valaki a saját termékét szeretné gyöngy formába önteni. Az indulásnál ez csak álom volt. Elindult a webshopunk is, amit nagyon vártunk, mert szerintünk nem csak a nívós rendezvényekre, hanem a családi eseményekre, gyerekzsúrokra is új ízeket és sok vidámságot vihetnek be a gyöngyök.
Az elmúlt évek történései megnehezítették az előrehaladást és nagy kihívást jelentett a vállalkozás életben tartása is. A minőségből nem engedünk, ezért sok kockázatos döntést kellett meghozni, viszont amikor a vendégek elé kerülnek a gyöngyök egyértelművé válik, hogy érdemes folytatni és ennek a terméknek van helye a piacon.
Sok befektető bizonyára fogta a fejét a 2023-as évben történteket látva, de a CIB Private Bankingnél a lehetőségek kiaknázásán volt a hangsúly. A jövőben pedig még inkább felértékelődhet a bankárok tudása, tapasztalata és elhivatottsága. A 2023-as év régóta nem látott inflációt és kamatszinteket hozott a piacokra, közben pedig újabb kiszámíthatatlan „fekete hattyú” események is borzolhatták […]
Hiába ír valaki nagyon jól, ha nem tudja eladni magát. Nem véletlenül hívják Álomgyárnak a magyarok kedvenc ponyvaregényeit, több mint másfél milliárd forintos üzlet lett az álneves szerzőkből és romantikus-erotikus kötetekből. Gönczi Péternek és Nagypál Viktornak határozott elképzelése van a könyvkiadásról. Kultúracsinálás, vagy kőkemény marketing?
Az archaikus paraszti világ hagyományai és tárgyi kultúrája inspirálták Zsigmond Dóra márkáját. De kell-e kívülről még inspiráció, ha valakinek gyerekkora óta az élete részét képezik a tradíciók, a kis közösségekből hozott értékek? A 2022-ben az év férfiruha-tervezőjének választott Dóra ruhadarabjai a múltat hozzák be a jelenbe, miközben a szépség mellett a használhatóságra is vigyáznak.
Fiatalon hozott meghatározó döntéseket, és mindig gyakorlatias szemmel tekintett a feladatokra. Abhishek Stan Ahuja szerint ez és persze szerencse is kellett, hogy testvérével húsz év alatt stabil, időtálló minőségi márkát és öltönyszabóságot hozzon létre – Budapest mellett még öt európai országban. Kézzel, egyedileg varrt öltönyei nem a változó divatot követik.