Hogy vannak a Buja Disznók? Hány üzlet van most?Van ez itt a Fény utcai piacon, a Városligetben, a Czakó Kertben, a Helló Budában, és egy Szigligeten. Ezek most már mind franchise-ok. Budán nem szeretnénk többet, Pesten és vidéken kellene még. Akkor éri meg igazán, ha tíz üzletet össze tudunk hozni. Mennyit tudsz mostanában vitorlázni?Figyelj, már nem vitorlázom, vagy öt éve […]
Hogy vannak a Buja Disznók? Hány üzlet van most? Van ez itt a Fény utcai piacon, a Városligetben, a Czakó Kertben, a Helló Budában, és egy Szigligeten. Ezek most már mind franchise-ok. Budán nem szeretnénk többet, Pesten és vidéken kellene még. Akkor éri meg igazán, ha tíz üzletet össze tudunk hozni.
Mennyit tudsz mostanában vitorlázni? Figyelj, már nem vitorlázom, vagy öt éve kiszálltam a hajóból.
És a motorra visszaültél? Vissza! Hatvanéves koromban leszálltam róla, és hetvenévesen visszaültem egy Trike-ra, amiről azt gondoltam korábban, hogy a világ legkényelmesebb dolga. Szerintem a legmelósabb. Nagy túrákra már nemigen megyünk, de néha kerülünk 100–150 kilométert, eszünk valamit, és visszajövünk.
Lakatos Sándor lénye összefonódik a munkájával. Nemcsak azért, mert szinte kizárólag a maga tervezte darabokban látni, és mert mellkasára tetováltatta a nevével fémjelzett márka logóját, hanem mert egész személyiségéből árad ugyanaz az elegáns kimértséggel vegyes vadóc idegenség, ami a geometrikus fekete-fehér mintákkal, letisztult vonalakkal operáló öltönyeit, zakóit, ruhadarabjait jellemzi.
Gyerekkora óta tudta, hogy divattervező akar lenni. Tatabányai családjának varrodájában nagyanyja tanította mindenre, korán megismerte a szakma alapjait. Mivel nagyon vékony kamasz volt, elkezdett magának varrni, tizennégy évesen már maga varrta nadrágban ment iskolába. Női szabó szakmát szerzett, kezdetben csak szabásmintákat rajzolt, de miután szájról szájra járt a híre, egyre több megbízása lett.
A 2000-es évek elején, huszonévesen költözött Budapestre. Bérelt lakása lett az első showroomja. Ma is szereti, ha munkája mindig közel van hozzá. 2008-ban mutatta be első, férfiaknak készített kollekcióját, már abban láthatók voltak a markáns, „lakatossándoros” jegyek. Az első nagy mérföldkő 2012-ben jött el, amikor bekerült az olasz Vogue-ba. Nemcsak a neves divatlap nyomtatott verziójában, de online felületén is úgy mutatták be ruháit, mint az egyik legnagyobb tehetség kreálmányait.
A legnagyobb sikereit szerinte az a sok esemény és alkalom adják, ahol és amikor ismert és kevésbé ismert emberek viselték a ruháit. „Ezerszer emlegetett sztori, hogy Madonnához eljutott az egyik zakóm – 2014 óta női kollekciót is készítek. Sajnos mellben szűk lett neki. Többen viselték vörös szőnyegen, díjátadón az alkotásaimat, de engem nem az érdekel, ki az, aki viseli. Érezze benne önazonosnak magát.”
Ruháira jellemzők a geometriai alakzatok, a printelt anyagok és a technikai bravúrok. A jellegzetesen kontrasztos, fekete-fehér világ mellett időnként egy-egy színesebb kreáció is megjelenik, de nem lóg ki a sorból. Sándor a sokszínűségre törekszik, de nem a színek terén. „Gyakran készítek felsőruházatot nem arra szánt textilekből, és akár egy barkácsboltban is találok olyat, amit aztán felhasználok a következő munkámhoz.”
Tavaly már mintegy tízmillió forint forgalmat csinált a ruháival. Bár ősszel a Cápák közöttben is szerepelt, és százmillió forintos támogatást kért ahhoz, hogy egyszemélyes márkájából csapatot építsen, mégsem onnan jött a segítség. A műsortól függetlenül talált befektetőre, aki mentesíti az üzleti feladatoktól, hogy az alkotásra koncentrálhasson. „Bízik bennem, és a sikernek ez az egyik kulcspontja. A másik, hogy kurva jó dolgokat kell csinálni.”
Az új kollekciója olyan lesz, amilyenre már régóta vágyott, amiben igazán megmutathatja magát. „Eddig visszafogtam magam. Féltem, ha túl extrém, nem veszik meg. Nyilván készítek hétköznap hordhatót is, de ez most különleges lesz.”
Címlapfotózás után ereszkedünk le a budai hegyekből Stan Ahujával. Örülök a fuvarnak, kíváncsi voltam rá, milyen ember. Már csak azért is, mert a Hajós utcai szerkesztőségünkbe tartva gyakran a nevére keresztelt szabóság kirakatát bámulom. Méregzöld bársony szmokingzakó, krémszínű, rövid trenchcoat: a klasszikus luxus szerintem legütősebb versenyzője az Andrássyn. Az Indiából kvázi húsz éve ideköltöző Ahujába is bőven jutott a klasszikusból. Nem […]
Összeraktunk egy bookazine-ra valót a magyar Forbes első évtizedéből. Nagyágyúk, nagy pénzek, nagy múltak – kihagyhatatlan Forbes-sztorik 144 oldalon, több tucat nagy durranás abból a több százból, amit 2013 novembere óta megírtunk.
A medtechtől a techfluenszerekig, a játékfejlesztéstől a csirkegyárig a régi találkozott az újjal, a mesterséges intelligencia pedig a józan ésszel. Ilyen volt a második Forbes Tech Summit – a Forbes.hu-n is tudósítottunk róla.
Az újabb fej- és fülhallgatók aktív zajszűrő technológiájának köszönhetően sokkal élvezetesebb lesz zenét vagy podcastot hallgatni, szinte javítanak az életminőségünkön. De hogyan és miért?