Brett Berish, a Sovereign Brands alapítója igazi sztárokkal parolázó vagabond. Prémium italait többek között Lil Wayne és Wiz Khalifa reklámozzák, egyik üzletét Jay-Z-nek adta el, extravagáns, hiphop inspirálta öltözeteit pedig kilométerekről ki lehet szúrni. A világ egyik legmenőbb italgyárosát budapesti látogatása alatt csíptük el egy villáminterjúra.
Provokatív kérdéssel kezdek. Ki a fene iszik még whiskyt? Vicces kérdés, mert sosem gondolok rá, hogy ki a fogyasztónk. Olyan terméket szerettem volna a piacra dobni, amit ha megkóstolnak a whiskyrajongók, azt mondják, még sosem ittak ilyet. Aki meg nem ismeri annyira ezt a világot, őt csak meg akarom lepni. De egyáltalán nem figyelem a trendeket.
Pedig épp a trend van a kérdés mögött. A Z generáció egyre kevesebb whiskyt, sőt alkoholt fogyaszt, de a Sovereign Brands talán pont őket próbálja megszólítani. Erről szól a márkázás. Az ital ennek csak egy része. A másik, és az nagyon fontos, hogy milyen érzést, érzelmi kapcsolódást nyújtunk. Úgy gondolok a márkára, mint az utcai divatra. Az is a feladat része, hogy rá kell venni az embereket valaminek a kipróbálására. Mert tetszik nekik a kinézet, a feeling. Így lehet felkelteni a figyelmet, és ha az íz rendben van, meg is tartjuk őket mint visszatérő fogyasztókat.
És ha már a figyelem felkeltéséről beszélünk, a hiphop kultúra közegét ragadod meg a celeb-együttműködésekkel. Nem így fogalmaznék. Apám negyvenöt évig dolgozott ebben az iparágban, és azt hajtogatta mindig, hogy a menőt nem lehet megvásárolni. Nem erőltetheted rá a fogyasztóra, mit igyon. Nincs itt nagy marketing, egyszerűen csak hagyjuk élni a márkáinkat. Sok nagyvállalat próbálja bevásárolni magát az emberek szívébe. Erre nekem nincs pénzem, de nem is akarom csinálni, mert szerintem hibás a hozzáállás. Az összes hiphopsztár is ismerte már a márkáinkat, mielőtt elkezdett velünk dolgozni. Rick Ross vagy Lil Wayne például tíz–tizenkét éve a barátaim, nekik ez nem egy tranzakció, hanem hosszú távú kapcsolat.
Hogyan lehet jól összeegyeztetni az üzleti és az IT-oldal céljait a technológiai fejlődés és az ügyfelek minél jobb kiszolgálásának érdekében? A CIB Bank egy bátor lépéssel mutatta meg, hogy működési modelljét folyamatosan alakítva törekszik a még hatékonyabb innovációra. Ha azt mondanánk, hogy egy banknak az ügyfelek igényeit a lehető legjobban kielégítő, egyben pedig biztonságos és […]
Hogyan lehet jól összeegyeztetni az üzleti és az IT-oldal céljait a technológiai fejlődés és az ügyfelek minél jobb kiszolgálásának érdekében? A CIB Bank egy bátor lépéssel mutatta meg, hogy működési modelljét folyamatosan alakítva törekszik a még hatékonyabb innovációra.
Ha azt mondanánk, hogy egy banknak az ügyfelek igényeit a lehető legjobban kielégítő, egyben pedig biztonságos és egyszerűen használható digitális szolgáltatásokat kell nyújtania, akkor erre valami olyasmi lenne a válasz, hogy „hát persze, ez magától értetődő”. Csakhogy egy bank közben egy nagy szervezet, ahol eltérhetnek egymástól az üzleti oldal és az IT-oldal prioritásai, rengeteg szabályozásnak kell megfelelni, illetve a napi működést is biztosítani kell. És akkor ott vannak még a bevezetésre váró új technológiák, vagy azok újabb és újabb alkalmazásai is, így sokszor az egyszerű, alapvető célokat háttérbe szoríthatják a napi feladatok, illetve a távoli, ambiciózus célok.
Három lábon állva
A CIB-nél ezért az IT-stratégiát három alapvető pillérre építik: a tulajdonosi szemléletre, az odafigyelésre és az alkalmazkodásra. Mit jelent ez a gyakorlatban? „Ha valami nem működik, akkor én vagyok a hibás” – adja meg mosolyogva saját munkaköri leírását Sante Cusimano, a CIB Bank működés-irányítási vezérigazgató-helyettese (COO), de azt nagyon is komolyan gondolja, hogy a banknál mindenki sajátjának érzi a területet, amelyen dolgozik, és felelősséget is vállal érte.
Oda kell figyelnünk arra, amit az ügyfelek, illetve saját, akár más részlegeken dolgozó kollégáink mondanak, és ami nagyon fontos, meg is kell értenünk, hogy miért mondják azt”
– ezt már Sziráki László, a CIB informatikai divízióvezetője (CIO) mondja. Ő különösen átérezheti ennek fontosságát, hiszen hat hónapja került a digitális transzformációt irányító, alapvetően üzleti szemléletű pozícióból egy IT-vezetői pozícióba.
„Helyet cseréltünk a korábbi CIO-val, és ez egy nagyon bátor lépés volt a bank vezetésétől, mert Magyarországon eddig nem igazán volt példa arra, hogy ilyen típusú vezetőket egymás pozíciójába helyezzenek át – világít rá Sziráki László. – Eddig nagyon bevált ez a csere, hiszen én megértem és közvetítem az üzleti oldal igényeit és szempontjait az IT-s kollégák felé, és ez a másik irányba is működik, az üzleti oldal jobban érti az IT szempontjait, összességében segítve a feladatok priorizálását, közös célok kialakítását, az új technológiák implementációját.”
Az ügyfelek hangjára pedig azért tud odafigyelni a bank, mert több mint 300 úgynevezett „moment of truth” ponton mérik az elégedettségüket, és ha valamilyen probléma, igény felmerül, akkor azt először is kielemzik, megértik, majd be is kerül a megoldandó feladatok sorába. Jó példa erre a csoportos beszedési megbízások és az állandó átutalások kezelésének a módja a mobilapplikációban – ennek a funkciónak a tökéletesítése is az ügyfelek visszajelzései alapján került a prioritási lista élére.
Nem a kereket kell újra feltalálni
Ezzel át is léptünk az alkalmazkodás területére, ahol Sante Cusimano megint néhány világos alapelv betartását tartja a legfontosabbnak. „Nem kell újra feltalálni a kereket és nem kell mindig új, csillogó funkciókat kitalálni: az ügyfélnek két dolog számít igazán, az egyszerűség és hogy elérhetők legyünk, minden működjön heti hét nap, napi 24 órában.”
A CIB a tervezettnél előrébb jár saját IT-stratégiai céljai megvalósításában, az Intesa Sanpaolo Csoporton belül is élen jár a digitalizáció tekintetében, de ez a bátor, „helycserés” lépés is mutatja, hogy nem terveznek ülni a babérokon, és most egy újabb nagy előrelépés keretében egyetlen termék vagy szolgáltatás helyett magukat az innovációs folyamatokat újítják meg – hangsúlyozza Sante Cusimano. „Korábban volt egy jól meghatározható terület, mondjuk a digitális platform létrehozása, amelyre az erőforrásokat koncentrálni lehetett, most jóval szélesebb spektrumon, az egész üzleti modellünk átalakításába fektetünk be, megújítva az innovációhoz való hozzáállásunkat” – fogalmaz együtt a két vezető. „A célunk az, hogy megtaláljuk az új technológiák legjobb, üzletileg leginkább releváns, az ügyfeleinket minél jobban kiszolgáló alkalmazásait. Legyen az mesterséges intelligencia vagy éppen az agilis folyamatmenedzsment. A megfelelő gondolkodásmód kialakításával, az odafigyelés és a megértés kultúrájával az egész innovációs folyamatot pörgetjük fel, megkönnyítve és meggyorsítva az egyes megoldások implementációját.”
Repülő csészealj alakú tokjával és jellegzetes, elnyújtott óramutatóival az Ikepod egyre felkapottabb óramárka külföldön, ám Magyarországon még nem igazán terjedt el. Az Ikepod és a Klokers márkák tulajdonosa Christian-Louis Col, őt kérdeztük az iparág jövőjéről, motivációjáról, konkurenciáról és a siker mögötti titkos összetevőről.
A Forbes legértékesebb magyar tulajdonban lévő cégek listájának 65. (TOLNATEJ Zrt.) és 70. (Tarr Kft.) helyén álló vállalatok együttműködésében épült fel a kelet-közép-európai régió legnagyobb félkeménysajt-üzeme, Szekszárdon. A közismert Tolle termékeket gyártó TOLNATEJ Zrt. az idén éppen 40 éves gyárát bővíti és reorganizálja. A 20 milliárd forintos beruházás részeként kialakított új csarnok kommunikációs hálózatát régi […]
A közösségi média emblematikus-ikonikus figuráján negyven felé közeledvén Bill Gates-i tünetek mutatkoznak: higgadtabb lett (többé-kevésbé), és megfontoltabb is (inkább többé, mint kevésbé), így meghökkentő magabiztossággal forgatja fel cégbirodalmát. Nagy tétekben játssza meg az emberiség jövőjét – és azt, amit maga után hagy.
Viktoriánus épületek, felhőkarcolók, bádogházak – együtt adják a dél-afrikai Fokváros szépségét. Október végi, tavaszi napsütésben fedeztük fel a modern belvárost, és kirándultunk a környéken is. Nem is akármivel indultunk útnak, kipróbáltuk az Audi Q8-as terepkupé legújabb verzióját.