Nagy Zoltán tizenöt éve alapította meg a magyar bartenderszakmának óriási svungot adó Boutiqot, amit aztán 2012-ben a világ legjobb ötven bárja közé is beválasztottak. Mivel kellett itthon megküzdeni? Mik voltak az elmúlt másfél évtized legjobb pillanatai? És van-e még megvalósítandó vízió a koktélmekka csúcsán? Interjú.
A tizenöt éve megnyitott Boutiq’Bar a mai koktélbárszíntér előfutára volt. Ez alatt az idő alatt nagyjából annyit fejlődött ez a szakma, mint a csúcsgasztronómia a Costes megnyitása óta. Te hogyan értékeled, mekkorát ugrott Budapest kínálata, a szakma teljesítménye? Ha például Pozsony a mérce, nagyobbat is ugorhattunk volna, de a fejlődést a piac is alakítja. Hiába várjuk el a gyors előrehaladást, ha a szakmában dolgozó kollégák más tempót diktálnak.
Ha már fine dining hasonlóság: a koktélszakmában is van törésvonal Budapest és a vidéki nagyvárosok között. Áthidalható ez a szakadék, ahogy arra a Michelin-kalauz szerint már egyre több példa van az éttermek között? Vagy a koktélelit mindig szigorúan Budapest-központú lesz, és vidéken marad a piña colada? Lilla, az életem másik oldala szokta mondani: senki sem kel fel úgy, hogy meginna egy jó Negronit. Ha valaki elkezd irányt teremteni bármelyik városban, el tudja érni. Mi is rengeteg munkát tettünk bele a Boutiqkal, hogy a vendégek megismerjék a különbséget a jó, az átlagos, a közepes és az alsó kategóriás koktélok között. Ez idő, energia, pénz.
De a vidék is nagyon szépen fejlődik, van is már rá példa. Győrben ott a Szomszéd, Pécsett a Filter. Vannak helyek, ahol ez tud működni, és vannak még nem befocizott ziccerek is. Például Debrecen, ahol részt veszek egy új projektben, a Flash by Nextben, mint tanácsadó.
A GOLDBECK CEE kivitelező cég minden évben konferenciát szervez a vállalat valamennyi munkavállalójának részvételével. Így történt ez 2023-ban is Mariborban, ahol a Szlovákiát, Szlovéniát és Magyarországot magába foglaló GOLDBECK CEE South kirendeltségeihez ezúttal először lengyel és cseh kollégák is csatlakoztak. Az előadók a vállalati vízión kívül a céget is bemutatták azoknak a potenciális munkavállalóknak, akik […]
A GOLDBECK CEE kivitelező cég minden évben konferenciát szervez a vállalat valamennyi munkavállalójának részvételével. Így történt ez 2023-ban is Mariborban, ahol a Szlovákiát, Szlovéniát és Magyarországot magába foglaló GOLDBECK CEE South kirendeltségeihez ezúttal először lengyel és cseh kollégák is csatlakoztak. Az előadók a vállalati vízión kívül a céget is bemutatták azoknak a potenciális munkavállalóknak, akik diákként, szakmai gyakorlatok keretében válhatnak a GOLDBECK csapat tagjaivá.
Nemzetközi csapat
Képzeljük el egy olyan vállalat konferenciáját, amely halad a korral! Már az elején, érkezéskor egy moderátor helyett CCE chat fogad bennünket. Annak ellenére, hogy a rendezvény célja ugyanaz, mint a korábbi években – az elmúlt év eredményeinek és a jövő év vízióinak bemutatása –, az MI-nek köszönhető modern felütés eredeti hangulatot kölcsönzött az egész programnak. A konferenciát hagyományosan az összes dolgozónak címezték, akik nagy számban részt is vettek rajta. „Cégünkben egy csapatként dolgozunk, nem osztjuk fel a pozíciókat. Ezért természetes, hogy a szlovén, a magyar és a szlovák fiók összes dolgozóját meghívtuk, a jövőben ezt szeretnénk kiterjeszteni minden lengyel és cseh kollégára is” – mondja Pavol Čarný, a GOLDBECK CEE South ügyvezető igazgatója.
A konferencia menete
A konferencia programja tematikus blokkokból épület fel, amelyeket a CEE chat moderált, az előadók pedig témák széles skáláját érintették. Az első részben a cég képviselői ismertették a megvalósult és a jövőbeni projektek eredményeit és terveit az egyes országokra, illetve a cég egészére vonatkozóan. A konferencia nyitányának keretében a németországi menedzsment egyik tagja, Lars Luderer bemutatta a GOLDBECK Europe vállalatot, amely alá a GOLDBECK CEE is tartozik, és ezzel együtt a cég konkrét vízióit, a GOLDBECK Europe új struktúráját és a cég közös központi digitalizációjának tervét új, modern, építőipari IT technológiákkal. Ezt követően Robert Gabrysiak, a GOLDBECK CEE North ügyvezetője szólt a jelenlévőkhöz, és elemezte a korábbi évek terveinek megvalósulását, valamint bemutatta a közeljövő GOLDBECK CEE országaira vonatkozó célkitűzéseket.
A dolgozók jelentik mindennek az alapját
A GOLDBECK számára a dolgozók jelentik a cég alappillérét, amit a konferencia során többször is hangsúlyoztak. A vállalat célja, hogy folyamatosan bővítse a csapatát, ideális munkakörülményeket biztosítson, és egyúttal lehetőséget nyújtson minden aktív munkavállalója számára a karrierépítésre. Pavol Čarný, a GOLDBECK CEE South ügyvezetője is kiemelte, milyen fontos motiválni a fiatal generációt, amely a vállalat részévé válhat, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a cég mellett hosszú évek óta, jóban-rosszban kitartó munkavállalókról sem. „Nem csupán a recruiting és a hiring a víziónk része, hanem a wellbeing is, amelynek működnie kell a cégnél ahhoz, hogy az alkalmazottaink elégedettek legyenek. Örülünk, és teljes mértékben támogatjuk, amikor azt látjuk, hogy az alkalmazottaink nyitottak a fejlődésre“ – mondja Pavol Čarný. Éppen ennek a hozzáállásnak köszönhető, hogy alacsony a fluktuáció a munkavállalók körében. „Növekszik a hosszú évek óta foglalkoztatottak száma, idén négy dolgozót is jutalmaztunk a konferencián, akik a tizedik évüket ünnepelték a cégnél. Ugyanakkor vannak olyan munkatársaink is, akik már húsz éve velünk vannak“ – fűzi hozzá.
Lehetőség az újoncok számára
Nem könnyű manapság megtalálni a megfelelő munkatársakat, ezért a GOLDBECK a hallgatók toborzásába és oktatásába is energiát fektet. A program délutáni részében éppen ők ismerkedhettek meg a cég működésével és a potenciális együttműködési lehetőségekkel. A konferencián így több szlovén építőipari és építészeti egyetem hallgatója is részt vett. Christian Effenberger, a GOLDBECK Europe német HR-es kollégája üdvözölte őket, és bemutatta nekik a vállalatot, a toborzási stratégiákat, valamint a cég továbbképzéseinek és szakmai gyakorlatainak kínálatát. Éppen a szakmai gyakorlat az, ami még a cég hosszú távú alkalmazottainak is előnyös lehet. A GOLDBECK teljes mértékben támogatja őket, és bárki kipróbálhatja magát a vállalat bármelyik fiókjában. A szakmai gyakorlat vonzó a hallgatók köréből kikerülő új munkavállalók számára is, akik közvetlenül a konferencián kaptak ajánlatot a potenciális együttműködésre a nemzetközi cégnél, magyarországi vagy szlovákiai betanulással. Így fokozatosan a csarnokok, logisztikai és gyártóközpontok megvalósítását célzó nagy projektek mögött álló csapat tagjaivá válhatnak. Mérföldkövet jelentett számukra a Vaillant Heat Pump gyártása is Szenicén, vagy az olyan ügyfelekkel való együttműködés, mint a Miele Lengyelországban, az Amazon Csehországban vagy a Bosch Magyarországon.
Kicsiből világvállalat
A GOLDBECK egy kis családi vállalkozásból indult, és lépésről lépésre nemzetközi vállalattá nőtte ki magát. Éppen ezért egy kivételes program keretében a nemzetközileg elismert márka építésére helyezik a hangsúlyt azoknak a különleges vendégeknek köszönhetően, akik idén a szlovén sígyártó cég, az Elan képviselői közül kerültek ki. Matjaž Meglič az Elan sikeréről és a sportszerek viszonylag kis piacán belüli terjeszkedésről beszélt, a sífelszereléstől kezdve az egyéb sporttermékekig. Az ő történetük is bizonyítja, hogyan válhat egy kis cégből világszerte elismert vállalat.
A holográfia az új valóság A jövő az online térben játszódik, és a GOLDBECK vállalat tisztában van ezzel. Ezért folyamatosan halad a korral, és a MATSUKO-val együttműködve egy-egy fontos újítást mutatott be. Ennek a szlovák cégnek nincs párja a világon, egyedülálló holográf technológiájával a jövőt hozza el a kommunikációban és a munkavállalók oktatása terén. A Goldbeck CEE azt tervezi, hogy az új évtől kezdve használni fogja a termékeit, és közelebb hozza az emberekhez a virtuális valóságot úgy, hogy a részeseivé váljanak és megtanuljanak benne dolgozni. Nem csupán az alkalmazottak oktatását tervezik ezen a területen, hanem a holográfok alkalmazását az értékesítési és kivitelezői csapat támogatására. Ezzel a technológiával szeretnének időt és költséget megtakarítani, és hozzájárulni a hosszú távon való fenntarthatósághoz.
Összeraktunk egy bookazine-ra valót a magyar Forbes első évtizedéből. Nagyágyúk, nagy pénzek, nagy múltak – kihagyhatatlan Forbes-sztorik 144 oldalon, több tucat nagy durranás abból a több százból, amit 2013 novembere óta megírtunk.
Egy hét intenzív együttlét után kapiskálom Fischer Iván és a Fesztiválzenekar titkát. Többkomponensű. Van benne extrém pontosság, bizalom, szenvedély, fegyelem, figyelem. Öt árulkodó pillanat és öt bennfentes állítás arról, hogy miért tart ott a BFZ, ahol: a világ csúcsán.
Írta: Litkai Gergely Mire fordítjuk rendelkezésre álló erőforrásainkat a globális polikrízis esetében? Növekedésre, mitigációra, adaptációra? Leegyszerűsítve, ha autónkkal egy betonfal felé tartunk százötvennel, miben bízunk? Fokozzuk a sebességet, hátha átviszi az autó a betonfalat? Megkísérelünk fékezni és elrántani a kormányt? Vagy csak bekötjük a biztonsági övet? Az első elképzelés talán józan paraszti ésszel kizárható, egy ilyen ütközést nehéz túlélni, ráadásul a betonfal […]
Programozott a Nokiának, az Ericssonnak, fejlesztett szoftvert Mérő Lászlóval Rubik Ernőnek, dolgozott a NASA-val, és huszonkét évig Helsinkiben élt. Szakacsits Szabolcs ezeken a témákon túl órákig képes mesélni a Nagykanizsa környéki olajról és nemesi felmenőiről is, de mostanság főleg átadókra, díjkiosztókra rohangál. Merthogy évi százmilliókat költ jótékony célokra – a Bridge Budapest és a Forbes Az Év Filantrópja díját is ő kapta. A szorgalmat a szüleitől tanulta, a vidámságot thai feleségétől, a szenvedélyt pedig a Linux-felhasználóktól. Most a holdra szállásra készül.