Szicília minden színe megtalálható a konyhában, a séf nagyszerű érzékkel keveri ki belőlük a legszebb kombinációkat.
Ciccio Sultano séf neve már önmagában sok mindent megmagyaráz Szicília történelméről: amíg Európa többi részén az utóbbi években sikerült hatalmas élvezettel felfedezni a fúziós konyhát, azaz a különböző kultúrák keveredését, a hányatott sorsú szigeten ez az elmúlt évezredek valósága. Ennek viszont – legalábbis kulináris szinten – mindig fantasztikus eredményei vannak, gondoljunk csak arra, mi minden hiányozna a magyar konyhából, ha a derék effendik megtorpannak a magyar határnál. De jöttek, így nem maradtunk le a pirospaprikáról és sok, ma már mélymagyarnak számító alapanyagról sem. Na, de ugorjunk vissza Ragusába, egyenesen Ciccio konyhájába!
Mindössze pár lépésre az impozáns dómtól, egy barokk utcácska egyenetlen kövezetéről belépve az étterembe egyszer csak egyenesbe jön minden. Már az üdvözlőfalatok is tökéletesen betöltik szerepüket: a régió legjobb alapanyagaiból kreatívan, magas színvonalú konyhatechnológiával elkészítve, ízlésesen tálalva kerülnek elénk. De azért persze bőven tartogat meglepetést is az este – nem csak azt a váratlan személyes feladatomat, hogy az ódon falak között kell lemenedzselnem egy budapesti lakásból való kizáródási vészhelyzetet.
A séf kiváló érzékkel igazodik el a tészták, halak, zöldségek, húsok világában, kellő leleményességgel egyéni arcot is ad nekik, miközben megőrzi alapértékeiket is. Nagyszerű partnere, az argentin sommelier az egész világ boraiból válogat, ráadásul rendkívül szórakoztatóan ad elő, és kifejezetten izgalmas játékokat is kínál, például egy tétel különböző évjáratait egészen eltérő szerepben vonultatja fel.
Hogyan lehet jól összeegyeztetni az üzleti és az IT-oldal céljait a technológiai fejlődés és az ügyfelek minél jobb kiszolgálásának érdekében? A CIB Bank egy bátor lépéssel mutatta meg, hogy működési modelljét folyamatosan alakítva törekszik a még hatékonyabb innovációra. Ha azt mondanánk, hogy egy banknak az ügyfelek igényeit a lehető legjobban kielégítő, egyben pedig biztonságos és […]
Hogyan lehet jól összeegyeztetni az üzleti és az IT-oldal céljait a technológiai fejlődés és az ügyfelek minél jobb kiszolgálásának érdekében? A CIB Bank egy bátor lépéssel mutatta meg, hogy működési modelljét folyamatosan alakítva törekszik a még hatékonyabb innovációra.
Ha azt mondanánk, hogy egy banknak az ügyfelek igényeit a lehető legjobban kielégítő, egyben pedig biztonságos és egyszerűen használható digitális szolgáltatásokat kell nyújtania, akkor erre valami olyasmi lenne a válasz, hogy „hát persze, ez magától értetődő”. Csakhogy egy bank közben egy nagy szervezet, ahol eltérhetnek egymástól az üzleti oldal és az IT-oldal prioritásai, rengeteg szabályozásnak kell megfelelni, illetve a napi működést is biztosítani kell. És akkor ott vannak még a bevezetésre váró új technológiák, vagy azok újabb és újabb alkalmazásai is, így sokszor az egyszerű, alapvető célokat háttérbe szoríthatják a napi feladatok, illetve a távoli, ambiciózus célok.
Három lábon állva
A CIB-nél ezért az IT-stratégiát három alapvető pillérre építik: a tulajdonosi szemléletre, az odafigyelésre és az alkalmazkodásra. Mit jelent ez a gyakorlatban? „Ha valami nem működik, akkor én vagyok a hibás” – adja meg mosolyogva saját munkaköri leírását Sante Cusimano, a CIB Bank működés-irányítási vezérigazgató-helyettese (COO), de azt nagyon is komolyan gondolja, hogy a banknál mindenki sajátjának érzi a területet, amelyen dolgozik, és felelősséget is vállal érte.
Oda kell figyelnünk arra, amit az ügyfelek, illetve saját, akár más részlegeken dolgozó kollégáink mondanak, és ami nagyon fontos, meg is kell értenünk, hogy miért mondják azt”
– ezt már Sziráki László, a CIB informatikai divízióvezetője (CIO) mondja. Ő különösen átérezheti ennek fontosságát, hiszen hat hónapja került a digitális transzformációt irányító, alapvetően üzleti szemléletű pozícióból egy IT-vezetői pozícióba.
„Helyet cseréltünk a korábbi CIO-val, és ez egy nagyon bátor lépés volt a bank vezetésétől, mert Magyarországon eddig nem igazán volt példa arra, hogy ilyen típusú vezetőket egymás pozíciójába helyezzenek át – világít rá Sziráki László. – Eddig nagyon bevált ez a csere, hiszen én megértem és közvetítem az üzleti oldal igényeit és szempontjait az IT-s kollégák felé, és ez a másik irányba is működik, az üzleti oldal jobban érti az IT szempontjait, összességében segítve a feladatok priorizálását, közös célok kialakítását, az új technológiák implementációját.”
Az ügyfelek hangjára pedig azért tud odafigyelni a bank, mert több mint 300 úgynevezett „moment of truth” ponton mérik az elégedettségüket, és ha valamilyen probléma, igény felmerül, akkor azt először is kielemzik, megértik, majd be is kerül a megoldandó feladatok sorába. Jó példa erre a csoportos beszedési megbízások és az állandó átutalások kezelésének a módja a mobilapplikációban – ennek a funkciónak a tökéletesítése is az ügyfelek visszajelzései alapján került a prioritási lista élére.
Nem a kereket kell újra feltalálni
Ezzel át is léptünk az alkalmazkodás területére, ahol Sante Cusimano megint néhány világos alapelv betartását tartja a legfontosabbnak. „Nem kell újra feltalálni a kereket és nem kell mindig új, csillogó funkciókat kitalálni: az ügyfélnek két dolog számít igazán, az egyszerűség és hogy elérhetők legyünk, minden működjön heti hét nap, napi 24 órában.”
A CIB a tervezettnél előrébb jár saját IT-stratégiai céljai megvalósításában, az Intesa Sanpaolo Csoporton belül is élen jár a digitalizáció tekintetében, de ez a bátor, „helycserés” lépés is mutatja, hogy nem terveznek ülni a babérokon, és most egy újabb nagy előrelépés keretében egyetlen termék vagy szolgáltatás helyett magukat az innovációs folyamatokat újítják meg – hangsúlyozza Sante Cusimano. „Korábban volt egy jól meghatározható terület, mondjuk a digitális platform létrehozása, amelyre az erőforrásokat koncentrálni lehetett, most jóval szélesebb spektrumon, az egész üzleti modellünk átalakításába fektetünk be, megújítva az innovációhoz való hozzáállásunkat” – fogalmaz együtt a két vezető. „A célunk az, hogy megtaláljuk az új technológiák legjobb, üzletileg leginkább releváns, az ügyfeleinket minél jobban kiszolgáló alkalmazásait. Legyen az mesterséges intelligencia vagy éppen az agilis folyamatmenedzsment. A megfelelő gondolkodásmód kialakításával, az odafigyelés és a megértés kultúrájával az egész innovációs folyamatot pörgetjük fel, megkönnyítve és meggyorsítva az egyes megoldások implementációját.”
Ossza meg ismerőseivel:
Schneider Electric
2023 December Támogatói tartalom Schneider Electric
Világszerte tarol a streaming, a nyaraláson készült fotók és videók szinte azonnal mennek a közösségi felületekre és a felhőtárhelyekre. Nincs ez máshogy a vállalati oldalon sem, folyamatos a digitalizáció, a mesterséges intelligencia pedig alapjaiban formálja át a világot. Ezek a megatrendek minden korábbinál nagyobb kihívás elé állítják az adatközpontokat világszerte, hiszen úgy kell megoldani a […]
Hiába ír valaki nagyon jól, ha nem tudja eladni magát. Nem véletlenül hívják Álomgyárnak a magyarok kedvenc ponyvaregényeit, több mint másfél milliárd forintos üzlet lett az álneves szerzőkből és romantikus-erotikus kötetekből. Gönczi Péternek és Nagypál Viktornak határozott elképzelése van a könyvkiadásról. Kultúracsinálás, vagy kőkemény marketing?
De gustibus non est disputandum, vagyis ízlésről nem lehet vitatkozni. De stílusról lehet? Amikor mindenki azt visel, amit akar, hogyan találhatja meg az igényes férfi azt az öltözködési formát, azokat a ruhadarabokat, amik leginkább erősítik őt szerepeiben, feladataiban, az önkifejezésben? Zsigmond Dórával, a modern és a népi hagyományos öltözködés ötvözésével operáló férfidivat-tervezővel, Stan Ahujával, az egyedi öltönyök készítésével foglalkozó szabóság és márka alapítójával, valamint Lakatos Sándorral, a kontrasztos formavilággal dolgozó divattervezővel beszélgettünk divatos kérdésekről.