Hetekig keresgéltük, hol találunk a magyar határhoz minél közelebb hóbiztos síterepet és családbarát pályaszállást. Az ünnepek végeztével egymás után gördültek a newsfeedre a vészjósló posztok Ausztriából, de még Franciaországból is, hogy az Alpokban alig van hó, és ha van is, olyan kevés és olyan régi, hogy nem nagy élvezet síelni rajta. Végül Nassfeld lett a befutó, és bár a pályákat eleinte kifejezetten mostoha állapotban találtuk, az utolsó napra leesett a hó, és még a nap is kisütött.
Kisbabával az idén nem vállalkoztunk nettó nyolcórás autóútra, mint legutóbb, amikor a covid előtti utolsó síszezonban Alta Badia és Drei Zinnen régióját térképeztük fel még csak egy gyerekkel, ugyanezeken a hasábokon. Most még a Budapesttől kicsivel több mint hat órára levő Nassfeldig is csak két részletben merészkedtünk el, egy sárvári termálmegállóval. A karácsony és szilveszter utáni Spirit Hotellel csak egy baj van: folytatódik az ünnepi nagy zabálás. A rokonok töltött káposztái és bejglijei után itt jönnek a svédasztalon feltálalt magyaros muflonok és vaddisznók, és hát ember legyen a talpán, aki ezek után nem kisgömböcként gurul le a fekete pályán.
Csakhogy utolsó sárvári napunkon már a BBC is arról ír, hogy nincs hó az Alpokban. Hóágyúk ide vagy oda, lehet, hogy a covid után most a klímaváltozás fújja le a síszezont? Miközben szörnyülködünk a barátok füves-napos Facebook-posztjain az Alpokból, persze eszünkbe jut, hogy ettől a téltől hónapok óta mindannyian azt reméltük, hogy enyhe lesz – Putyint leszámítva –, hogy az európai energiaválság ne kényszerítse térdre a kontinenst. Nos, az európai gáztárolókból épp fele annyi gáz fogyott eddig, mint tavaly vagy tavalyelőtt ilyenkor. Hát persze, hogy nincs igazi hó az Alpok lábánál.
Kicsit elszégyelljük magunkat, hogy nekünk most a gyerekkori budai fehér karácsonyokon és az erdélyi tavi korcsolyázásokon jár az eszünk, de végül csak autóba szállunk – legalább hibrid –, hogy a gyerekeink is lássanak havat ezen a télen.
Nem csak a város, de az ország szívében, a „0” kilométerkőnél elhelyezkedő Hotel Clark Budapest mindig is ikonikus helyet foglalt el a főváros szállodái között. 2022 decemberétől pedig a budai oldal ötcsillagos szállodáinak sorába lépett, ezáltal a szakma elismerését és legrangosabb minősítését is elnyerve. A szálloda már két éve Budapest első számú hoteleként van számontartva […]
Nem csak a város, de az ország szívében, a „0” kilométerkőnél elhelyezkedő Hotel Clark Budapest mindig is ikonikus helyet foglalt el a főváros szállodái között. 2022 decemberétől pedig a budai oldal ötcsillagos szállodáinak sorába lépett, ezáltal a szakma elismerését és legrangosabb minősítését is elnyerve. A szálloda már két éve Budapest első számú hoteleként van számontartva a vendégvélemények alapján felállított Tripadvisor TOP 25 európai hoteleinek rangsorában.
Pazar lokáció, történelmi helyszín, nagyvárosi design
A Magyarországon jelen lévő nemzetközi ötcsillagos hotelláncok között a Hotel Clark Budapest egy izgalmas, fiatalos és kozmopolita szemléletmódot képviselő független, magyar tulajdonban lévő szálloda. A városi élet kulturális és minden érzékszervre ható pezsgő világát állítja koncepciója középpontjába. Magyarországhoz sok szálon kötődő ausztrál építész, Anthony Gall épületterve nem tolakodik a világörökségi helyszín látképébe, méltósággal simul a Lánchíd, az Alagút és a környező reformkori paloták alkotta panorámába. Bara Ákos belsőépítész úgy élt az épület boutique hotel jellegéből adódó lehetőségekkel, hogy a szálloda összes pontján érződik a részletekre kiterjedő átgondolt tervezés és gondos kivitelezés. A beépített anyagok, a szemet gyönyörködtető formatervezés, a színek változatosságának tökéletes harmóniája teremti meg az ötcsillagos atmoszférát. A lélegzetelállító kilátás és a történelmi helyszín mellett az életigenlés, a maradandó élmények fontossága és a vendégszeretet kiemelkedően magas színvonala adja a márka legfontosabb vonzerejét.
Az ötcsillagos elismerés igazi mérföldkő a szálloda életében, mely a nemzetközileg elismert hazai csapat közösen megvalósított stratégiai munkájának végeredménye.
Hosszútávú vízió, közös értékteremtés
„A legfontosabb az erős csapat építése volt, és egy olyan légkör kialakítása, ahol a csapat tagjai partnereknek érzik magukat és kimagasló szolgáltatást nyújtanak budapesti és európai szinteken egyaránt. Hivatásunknak tekintjük, hogy a vendégeink egyedi élményben részesüljenek az első pillanattól kezdve: a szoba elfoglalásakor a szálloda saját, különleges LeLeo bora teszi még felejthetetlenebbé a Clark-élményt. Az online és az offline felületekben rejlő lehetőségeket is kiaknáztuk, így egyre többen ismernek meg minket. Több mint két éve töretlenül Budapest első pozícióját tudhatjuk magunkénak a Tripadvisoron, ami egyértelműen a vendégek elismerésének legjobb mutatója. A szálloda esszenciáját a kivételes környezet mellett a prémium szolgáltatások adják, melyeket folyamatosan fejlesztünk. Vendégeink minden érzékszervére hatni szeretnénk, inspirálva őket a gasztronómia, az egészségtudatosság, wellness területein is.
Nagyon fontos számunkra, hogy túllépjünk a klasszikus szállodai funkciókon, és közösséget építsünk, értéket teremtsünk nem csak vendégeink, de a szélesebb környezetünk számára is. A művészet, a design és a kortárs képzőművészet támogatása is szerves része a Hotel Clark koncepciójának.
A Leo Bistróval közösen szervezett Art Corner hagyományteremtő módon nyújt tehetséges, kortárs művészeknek kiállítási lehetőséget. A tárlatok nem csak önálló értéket képviselnek, hanem lehetőséget nyújtanak a szálloda külföldi vendégei előtt is bemutatkozni. Kiállított már szállodánkban Nagy Boglárka festőművész, Zólyomi Norbert divatfotós, Pol Kurucz fotóművész, tavasszal pedig újabb nagy dobásra készülünk” – fogalmaz Lukács István, a Hotel Clark Budapest szállodaigazgatója.
Szeptemberben a Hotel Clark Budapest négy dunai panorámás szoba összenyitásával alakított ki két új, Clark Suite – Essence of Budapest fantázianevű, exkluzív luxuslakosztályt a szálloda 6. emeletén, emellett új szoba kategóriát, a Chain Bridge Studiót is létrehozták, hogy megmutassák a Clark egy új arcát. Ezzel csak növelték a hotel vonzerejét, ami már önmagában egyedülálló, hiszen itt pár lépésre a Budai Vártól és az ikonikus Lánchídtól, egy történelmi értékekben gazdag, legendás környezetben találhatja magát az ember. Ahol az oroszlán nem csak a Lánchíd szimbóluma, de a Clark brand része is, és a hotel szellemiségét is átjárja, az ikonikus, erőt sugárzó kaputól a szálloda minden fenséges részletéig. Ahol a design a történelemmel találkozik, és ahol akár egy hófehér kádban, pazar kilátás mellett pezsgőzhetünk, vagy a hetedik emeleti szobák privát teraszán élvezhetjük ínycsiklandó reggelinket.
„A Hotel Clark tulajdonosainak víziója hosszú távra szól, ennek mentén jutottunk el addig, hogy szolgáltatásainkat illetően már akkor is öt csillaggal minősíthető szálloda voltunk, amikor még nem voltak lakosztályaink. Ennek ellenére a Hotelstars minősítés előír minimum kritériumokat, mint például a két prémium lakosztály megléte. Az ötcsillag minősítés szimbolizálja mindazt, amit a Hotel Clark Budapest és csapata a kezdetektől fogva képvisel” – fogalmaz Jámbor Máté, a szálloda Rooms Division Managere.
ART CORNER BY HOTEL CLARK & LEO BISTRO
A szálloda és a földszinten található Leo Bistro étterem által megálmodott és hosszú távra tervezett ART CORNER eseménysorozat a kortárs képzőművészet rajongóit szólítja meg. A Hotel Clark Budapest a nagyvárosi élet kulturális és történelmi értékeit folyamatosan megújító, de egyben a tradíciókat is aktívan ápoló középpontja. A programsorozat legfontosabb célkitűzése, hogy élményt, kulturális felüdülést nyújtson a vendégek, és a hazai-nemzetközi közönség számára. A kultúra népszerűsítésének gondolata és missziója egyben jelentős társadalmi felelősségvállalást is jelent, hiszen inspirálja és előmozdítja a kulturális fejlődést és a kulturális sokszínűség elfogadását. A szállodában szervezett esemény egyben hagyomány is hiszen a Hotel Clark Budapest helyén egykor a legendás Lánchíd Kávéház állt, amely értelmiségiek, írók, költők találkozóhelye volt.
• 2021. szeptember 30–a és november 30-a között Nagy Boglárka festőművész ’BON VOYAGE’ kiállítása volt megtekinthető a pihenés és az utazás jegyében.
• 2022. április 1-je és május 31-e között a fotó- és szépségideált fürkésző képzőművészeti alkotások szerelmeseihez szólt Zsólyomi Norbert ‘UnSeen’ című kiállítása.
• 2022-ben a fotóművészeté volt a főszerep, október 20-án nyitotta meg kapuit a világhírű, magyar-francia származású fotóművész, Pol Kurucz ‘PLASTIC DREAMS’ című kiállítása.
FUN FACT
A szálloda vendégösszetétele (az elmúlt egy év adatai alapján): • A vendégek 92%-a külföldi • 19% érkezett Nagy-Britanniából, 13% az Egyesült Államokból és csupán 8% volt a belföldi vendégek aránya. • A világ 101 országából érkeznek ide rendszeresen, köztük Peruból, Kenyából, Panamából, és Dominikáról is. • A különleges vendégélményeknek és pillanatoknak köszönhetően 170 ezer elszórt rózsaszirmot, 2500 palack pezsgőt, 4000 online értékelést és 450 születésnapi köszöntést jegyzett a hotel az elmúlt négy év alatt.
Los Angeles-i és New York-i stúdiót is vezetett, majd az anyavállalat csődje után, a maga lábára állt, és a magyar rajzfilmszakma megkerülhetetlen alakja lett. Temple Réka, a Cinemon Entertainment animációs filmstúdió vezetője Egyiptomban, Szíriában és Magyarországon is volt gyerek, most a Föld iránti közös felelősségünkről készített mozifilmet Gauder Áronnal.
Kishonti László hobbiból programozott, és nagyon érdekelte, hogyan működik a mobiltelefonok csipje. Kíváncsisága és a meggyőződése a globális autóipar legmagasabb szintjére repítette. Így vásárolta fel a hatalmas Stellantis a nagyon okos aiMotive-ot. Egy háromszázmillió dollárosra becsült üzlet belülről.
Hidegrázós filmélmény után hajnalig tartó közös táncolás, vagy csak a látottak átbeszélése filmrajongó fiatalokkal egy ital mellett. A Cinema Niche csapata a filmnézési szokások újragondolása mellett olyan filmeket hoz el a magyar közönségnek, amik máshogy sosem kerülnének a széles vászonra.