Vehettem volna luxusautót is, de akkor nem lenne raktár

2020. januárjában rendkívüli év kezdődött a kiskunhalasi kerékpárgyárban. A Koliken márkát megalapító és a céget csaknem harminc éve vezető Koligyer Zoltán éppen akkor adta át a stafétát a második generációnak. Bár Bence fia korábban már több projektbe is bekapcsolódott, a vezércsere még ehhez képest is villámgyorsan ment végbe. „Mindent rögtön átvett. Nem éreztem volna jónak, hogy az átadás közben még beleszólok a dolgokba” – mondja az alapító apa.


Bence nagy tervekkel indult neki az évnek, a cégvezetés átalakítása mellett a termékpalettát is meg szerette volna újítani. De alig telt el két hónap, és nem várt probléma ütötte fel a fejét: a koronavírus. A boltok bezártak, mindenki otthon maradt, a kerékpárok iránti kereslet hirtelen beszakadt.


A március a bicikligyár egyik legerősebb hónapja szokott lenni, ehhez képest 2020 harmadik hónapjában a szokásos kerékpármennyiség felét sikerült eladni. Ez még egy tapasztalt cégvezetőt is próbára tett volna, hát még az ügyvezetéssel éppen ismerkedő új generációt. „Emlékszem, ahogy apa, a sógorom és én sétáltunk az üzem hátuljában. Tanácstalanul kérdeztük apát, hogy na, ilyenkor mi a teendő?” – meséli Bence.
Húsz nyerget szeretnénk. Legyen inkább négyszáz!