Az autóiparban rég bevált szokás, hogy a gyártók magukhoz ragadják a használt autók eladását, és cégcsoporton vagy márkán belül tartják, ahogy például a Mercedes teszi a Jahreswagennel vagy a BMW a Premium Selectionnel. Az óraiparra ez eddig nem volt jellemző, de úgy tűnik, most nagyot fordulhat az ipar.
Írta: Ligetfalvi Viktor és Schwarz Gábor
kákkal a portfóliójában, mint például a Cartier, az IWC, a Panerai, a Jaeger-LeCoultre, a Baume & Mercier, a Van Cleef & Arpels, az A. Lange & Söhne, a Montblanc, a Vacheron Constantin – mondhatjuk, hogy a luxusóraipar szemmel látható szelete fűződik a cégcsoporthoz. A Richemont 2018-ban vette meg a 2002-ben alapított Watchfinder & Co. használtóra-kereskedő céget, aminek az volt a különlegessége, hogy többnyire az eladó órákról, valamint a mindenkit érdeklő órás kérdésekről készített rendkívül jó minőségű és nagyon részletes videókat, és emellett igen kiterjedt bolthálózatot is működtetett.
Amióta a Richemont bevásárolta magát, a csatorna és a bolt is töretlenül halad előre, sőt szervizkapacitásuk is jelentős, tizenkilenc márka hivatalos szervizpartnerei. Ez tudásban, személyzetben és eszközparkban is rendkívülinek számít, és lehetővé teszi például azt is, hogy a Watchfinder ne csak a Richemont márkáival foglalkozzon, hanem szinte bármely más márkával is.
2015 végén tanultam meg, hogy az elsőre könnyűnek tűnő foglalkozások mögött is gyakran kemény munka van. Mihalik Enikő és Axente Vanessa modellek szerepeltek a Forbes címlapján, és a Gresham Palotában tartott év végi gálánkon Vanessával beszélgettem a pódiumon. Stressz, utazás és a fotózások napján gyakorlatilag élsportolói teljesítmény – ez derült ki akkor a modellszakma csúcsáról. Az influenszerek krémjének helyzete is […]
2015 végén tanultam meg, hogy az elsőre könnyűnek tűnő foglalkozások mögött is gyakran kemény munka van. Mihalik Enikő és Axente Vanessa modellek szerepeltek a Forbes címlapján, és a Gresham Palotában tartott év végi gálánkon Vanessával beszélgettem a pódiumon. Stressz, utazás és a fotózások napján gyakorlatilag élsportolói teljesítmény – ez derült ki akkor a modellszakma csúcsáról.
Az influenszerek krémjének helyzete is hasonló lehet. Távolról nézve csak riszálja magát a telefonja előtt, beül egy óriási tál színes kukoricapehelybe huszonnégy órára (WTF!?). Aki viszont közelebb megy, lát sok munkát, kreativitást, kitartást és természetesen nagyobb mennyiségű exhibicionizmust és bohóckodást is, meg persze pénzt. Knittel Martin közelebb ment, adatokat túrt fel, táblázatokat állított össze, szakértőket keresett meg és összerakta a Forbes első influenszerlistáját. A már nagy öreg (tízéves!) TheVR csapatától egészen a TikTok-sztár WhisperTonig sokan vannak rajta, nem kevesen olyanok, akiket jó eséllyel nem ismersz. Ha így van, nézz rá a követőik számára, és fogadd be ezt az új világot.
A népszerűség persze nem minden, vannak olyan teljesítmények, amikről leginkább azok tudnak, akik rendszeresen olvassák a Forbes magazint vagy a Forbes.hu-t. Az aiMotive elképesztő menetelése és több mint százmilliárdos üzlete ilyen történet. Amikor valaki huszonhat évesen egy befektetési alap vezetője, már látszik, hogy tehetséges és szorgalmas. Kishonti László azóta második cégét is felépítette, tavaly pedig a világ negyedik legnagyobb autógyártója vette meg önvezető technológiát fejlesztő startupját. Zsiborás Gergő régóta követi a sztorijukat, most megírta, mi vezetett az itthon még soha nem látott startupsikerhez, és milyen volt azt belülről megélni.
Közben Csehországban a Kiwi.com tör borsot a légitársaságok orra alá, és vidítja fel Ács Fapados Gábort. A Kiwi mindig a legjobb árakat számolja ki, az üzleti modellt pedig az alapítóval göngyölítette fel Gábor a cikkében. Ahogy látjátok, nagy lendülettel vágtunk bele az évbe, amikor tízéves lesz a Forbes magazin Magyarországon, első számunk 2013. novemberében jelent meg. Januárban átadtuk a Bridge Budapesttel közösen az első Év Filantrópja díjat az állami gondozottaknak segítő Világszép Alapítvány alapítóinak. Albrecht Wirtz és Wirtz Ágnes vagyonukat nem kímélve tesznek azért, hogy legalább az a száz–százötven gyerek, akikre hatásuk van, szerethetőnek érezze magát. Történetüket G. Tóth Ilda mutatja be a 60. oldalon.
Az év további újdonsága a lap hátsó borítóján van egy hirdetés formájában. Üzleti klubot, zárt közösséget szervezünk fejlődni és tanulni vágyó vállalkozóknak.
A Cápák között 2019-es indulása óta tömegekben piszkálta fel a vállalkozói kedvet, befektetőinek országos ismertséget és jó néhány nagy üzletet adott. Na, meg néhány bukást. Mindkettőből sokat lehet tanulni.
Nehezen talál munkát a kezdő diplomás, ha névtelen tanintézményben végzett, és befolyásos szülei sincsenek. Garrett
Lord nekik építette föl a Handshake-et. Diák-LinkedInje már legalább 400 millió dollárt, 1400 regisztrált tanintézetet és tizenkétmillió diákot tud felmutatni. De túléli-e, ha a vállalatok felvétel helyett leépítenek? Az amerikai Forbes cikke.
Modern Sport Akadémiátok a gödöllői MATE-GEAC egyesülettel az országban elsőként egyetemi vízilabdacsapatot rakott össze, méghozzá pár nap alatt, a helyi uszoda megnyitása után. Az amerikai profi egyetemi sportcsapatok nyomdokába léptek?Állami uszodának kezdték építeni, de végül a gödöllői agráregyetemé lett, így aztán megegyeztünk, hogy egyetemi keretek között is felépítjük a vízilabdacsapatot. Szuper lendületet hozhat, erős fejlődési lehetőség az egyetemi […]