Az európai árversenyben továbbra is verhetetlen a magyar főváros (értsd: piszok olcsó a külföldi turistáknak), de a rövid távú lakáskiadás januári adatai egyelőre sokkolók. A kiadó lakások kínálata is kisebb, a reptér is kevesebb utast vár, az európai válság lefutása is bizonytalan.
„Januárban földbe állt az Airbnb. Ez nekünk sokkoló, de a 2020-at megelőző időszakban is ötvenszázalékos kihasználtság alatt mentek a szálláshelyek az év elején. Egyelőre nem tudjuk, visszaállt a szezonalitás, vagy ez az állapot a válság jól látható jele, és tartósan velünk marad. A szállodaszövetség stagnálásra számít az egész évre.” Schumicky Balázs, a Magyar Apartmankiadók Egyesületének elnöke (maga is hosszú évek óta aktív airbnb-s) értékeli így az év elejére kialakult helyzetet.
Most egészen más arcát mutatja a piac, mint amit a 2010-es évek közepétől megszokhattunk, amikor – a nemzetközi turizmussal párhuzamosan – robbanásszerűen növekedett a rövid távú lakáskiadás Budapesten, elsősorban a belvárosban. Ugyan továbbra is Belső-Erzsébetváros, vagyis a bulinegyed a legsűrűbben ellátott környék, a Hungária körgyűrűn belül már bárhol lehet magánszálláshelyet foglalni, és most tényleg szinte szabad a pálya: 2023 elején az Airbnb-lakások többnyire üresen állnak.
És bizonytalan, hogy a 2020 elejéig egyre bővülő turistaáradat visszatér-e a magyar fővárosba. A Budapest Airport korábban tizenhatmillió utast várt 2023-ra, frissebb becslésük már csak tizennégymillió utasról szól. Egy lakásmenedzsmenttel foglalkozó budapesti cég ugyanakkor nem aggódik az előttünk álló év miatt, ők azt mondják, az idei január teljesen normális, szezonális képet mutat. Tapasztalataik szerint a vendégek amúgy is ritkán szoktak a következő két-három hónapnál távolabbra foglalni, inkább a következő egy–három hétre szóló foglalás a jellemző. Ez teszi ki a foglalások nyolcvan százalékát.
Egyedülálló helyszínt választott budapesti terjeszkedéséhez a népszerű szlovák coworking cég, a The Spot. A The Spot irodákat tulajdonló pozsonyi székhelyű Vacuum Group célja a közösségi irodák üzemeltetésével nem pusztán irodai terek kínálata volt, hanem leginkább egy nyüzsgő közösség megteremtése és az innovációs ökoszisztéma támogatása. A The Spot körül Magyarországon és Szlovákiában ma már több mint […]
Egyedülálló helyszínt választott budapesti terjeszkedéséhez a népszerű szlovák coworking cég, a The Spot. A The Spot irodákat tulajdonló pozsonyi székhelyű Vacuum Group célja a közösségi irodák üzemeltetésével nem pusztán irodai terek kínálata volt, hanem leginkább egy nyüzsgő közösség megteremtése és az innovációs ökoszisztéma támogatása. A The Spot körül Magyarországon és Szlovákiában ma már több mint 60 cég és 1300 tag dolgozik.
Kenyeres Adrienn, a The Spot Budapest vezetője szerint „elsősorban egy valódi értéket teremtő startup ökoszisztémát szeretnénk létrehozni, amelyből minden tagunk profitálhat. Rendezvényeinknek köszönhetően tagjaink nemcsak találkoznak, a hálózatukat gyarapítják és értékes kapcsolatokat építhetnek egymással, hanem rengeteg hasznos együttműködési lehetőség is nyílik előttük.”
„Hidat építünk a szlovák és a magyar innovációs közösség között”
A The Spotban jelenleg is remek startup közösség működik, köztük olyan tagokkal, mint a Turbine AI, rákgyógyszerek fejlesztésén dolgozó magyar deeptech cég vagy a sikeres SMS és Messenger marketing platform, a Recart. Havi rendszerességgel a The Spotban tartja startupoknak szóló rendezvényeit a Startup Hungary is.
Jelenleg közel 300 embernek adunk lehetőséget a munkavégzésre, akik többnyire az IT, a szoftverfejlesztés és a tanácsadás területén dolgoznak. Az egészségügy és az online marketing is széles körben képviselteti magát az épületben. Tagjaink továbbá hozzáférhetnek az egyik legnagyobb regionális kripto közösséghez, amely a pozsonyi The Spotban működik.”
A The Spot közösségének tagjai nemzetközi vagy külföldön, leginkább Nagy Britanniába vagy az Egyesült Államokba terjeszkedést tervező cégek, akiknek igény esetén a Vacuum Group erre specializálódott tagvállalatai segítenek a külpiacra lépésben jogi tanácsadással, CFO-szolgáltatás nyújtásával vagy lehetséges partnervállalkozásokkal való összekötéssel. A The Spot központ törekvése, hogy hidat építsen a szlovák és a magyar innovációs közösség között, így a szlovák The Spot tagjainak kedvezményeit és ingyenes tanácsadásait a magyar tagok is igényelhetik.
Nyüzsgő hely a belváros szívében
A budapesti Király utca 26. szám alatt lévő épület központi elhelyezkedésének, valamint hangulatának köszönhetően tökéletesen megfelel a kitűzött célnak.
A The Spot belső tereit úgy alakították ki, hogy inspiráló környezetet biztosítson az ott dolgozók számára. Az épületben igény szerint privát irodák, vagy a két emelet közös helyiségeinek bármely pontján rugalmasan használható asztalok bérlésére nyílik lehetőség. Az induló startupok, privát szférát igénylő vállalkozások és a szabadúszók egyaránt kialakíthatják a számukra kedvező munkakörülményeket. A The Spotban két méretben elérhető rendezvényterem szolgálja a kisebb workshopok vagy szélesebb közönség befogadását célzó panelbeszélgetések, konferenciák helyben történő lebonyolítását, mégpedig 20-tól 120 főig.
„A COVID-19 járvány megmutatta, hogy mennyire fontos az embereknek az, hogy találkozhassanak, szemtől szemben tudjanak beszélgetni. Ugyanez a helyzet a munkahely választásával is. Az emberi közelséget keressük mindannyian és rájöttünk, hogy nem célszerű csak otthonról dolgozni. Az érdeklődés a coworking iránt növekvő tendenciát mutat. A szabadúszók nálunk nagyon rugalmas körülményekkel találkozhatnak, például 10 napos bérletet is igényelhetnek. A belépés nem csak az asztal bérlését jelenti, hanem automatikusan a cégjeink kedvezményeihez és ingyenes tanácsadásához való hozzáférést is – mondta el Adrienn.
Ha szeretnéd díjmentesen kipróbálni a The Spot előnyeit, itt jelentkezve megteheted.
Ha Magyarországon szó esik a családi tulajdonban lévő cégekről, két név biztosan azonnal felmerül: Béres és Zwack. A Béres család tudatosan gondozza az alapító, id. dr. Béres József emlékét és szellemi hagyatékát, ugyanakkor aktívan dolgozik a jövő biztosításán is. A harmadik generációból a két idősebb testvér, Melinda és Marcell már részt vesznek a cégvezetésben, tagjai […]
Az autóiparban rég bevált szokás, hogy a gyártók magukhoz ragadják a használt autók eladását, és cégcsoporton vagy márkán belül tartják, ahogy például a Mercedes teszi a Jahreswagennel vagy a BMW a Premium Selectionnel. Az óraiparra ez eddig nem volt jellemző, de úgy tűnik, most nagyot fordulhat az ipar.
Koligyer Zoltán nyolcéves koráig még biciklit sem látott, ma már milliárdos kerékpárgyára van az Alföldön. A Koliken bringabizniszt néhány éve már a második generáció felügyeli, és a kiskunhalasi üzemben éppen az exportot és az elektromos kerékpárokat célozzák meg.