Dinamikusan fejlődő üzleti tanácsadó cég innovációja teszi múltidőbe a klasszikus tanácsadást a piacon. A Sciencer szoftvere igazi újgenerációs üzleti megoldás a hazai vállalkozások számára, támogatásával minden vállalkozás maga tervezheti meg stratégiai lépéseit. Az egymással integráltan működő, iparágspecifikus tartalommal elérhető Business Model Canvas üzleti és pénzügyi tervező által maga lehet a vállalkozása személyes tanácsadója. A pályázatokhoz […]
Dinamikusan fejlődő üzleti tanácsadó cég innovációja teszi múltidőbe a klasszikus tanácsadást a piacon. A Sciencer szoftvere igazi újgenerációs üzleti megoldás a hazai vállalkozások számára, támogatásával minden vállalkozás maga tervezheti meg stratégiai lépéseit. Az egymással integráltan működő, iparágspecifikus tartalommal elérhető Business Model Canvas üzleti és pénzügyi tervező által maga lehet a vállalkozása személyes tanácsadója. A pályázatokhoz szükséges anyagok előkészítésének a káosza így lesz a múlté. Dobos Vivien ügyvezetővel többek között erről az innovatív tanácsadói modellről beszélgettünk.
Milyen szakmai tapasztalatok vezettek az új szoftver megalkotásához?
Csapatunk minden tagja a tanácsadói piacról érkezett, így az innovációs, menedzsment, jogi, és befektetői tanácsadásból összegyűlt tapasztalatok összeadódtak, hogy közösen megalkossuk azt az online szoftvert, ami akár a saját tanácsadói szolgáltatásunkat is képes kiváltani, ahol a vállalatok maguk mennek végig azokon a lépéseken, melyeket tradicionális esetben egy személyes tanácsadás során közösen tennék meg. Több mint 20 fős csapatban dolgoztunk szorosan együtt annak érdekében, hogy az iparágat megreformáljuk, és 2022-ben egy megújult arculattal és kiterjesztett szolgáltatáscsomaggal jelenjünk meg.
Úgy tűnik, semmi nem állíthatja meg a hiphopszupersztár Megan Thee Stalliont, hogy a példaképéhez, Beyoncéhoz hasonlóan birodalmat építsen. A zeneipar gyilkos – de ő már túlélte anyja halálát, gyűlölködők hadseregét és most egy betörést is.
Írta: Jabari Young Fordította: Knittel Martin Képek: Ramona Rosales
Október van, este fél tizenkettő, Megan Thee Stallion élőben jelentkezik New Yorkból. A huszonhét éves hiphopszenzáció a Saturday Night Live színpadára lépve rappel az ujjongó közönségnek szűk, áttetsző fekete ruhában, csillogó fűzőben, hosszú haja vádlijáig ér. Ma este Megan egyszerre házigazdája és zenei fellépője a tévéműsornak, korábban hozzá hasonlóan Jennifer Lopez, Mick Jagger, Queen Latifah, Debbie Harry, Elton John és Ray Charles is ellátta már ezt a kettős feladatot. Miután befejezi a produkciót, a színfalak mögé siet tűsarkújában az este első villámgyors jelmezváltására.
Élénk rózsaszín orvosi köpeny egy kórházi jelenethez, majd előkelő pulóver és farmer egy faházban játszódó epizódhoz. Ezután a Grammy-díjas rapper egy Miss America-szerű ruhában jelenik meg a színpadon, hogy előadja új kislemezét, az Anxietyt – a hírességeket érintő stresszről és küzdelmekről szóló dalát –, majd újra a függöny mögé rohan.
„Most nem tudok lassítani” – mondja Megan, miután az amerikai Forbes becslése szerint már nagyjából tizenhárom millió dollárt keresett jogdíjakból, jegyeladásokból, rajongói termékek eladásából és reklámokból. Hogy megállni? Egy pillanatra sem. „Majd akkor tartok szünetet, ha meghalok – mondja. – Próbálok felépíteni valamit. Ha lassítok, elégedetlen leszek magammal, vagy lehetőséget adok valakinek, hogy beelőzzön.”
2019 óta Megan Thee Stallion a hiphop élvonalába emelkedett. Míg korábban ötszáz dolláros kis klubfellépései voltak, ma a zeneipar legnagyobb sztárjaival – mint Beyoncé, Nicki Minaj, a BTS és Dua Lipa – működik együtt. 2020-ban Cardi B kérte fel, hogy dolgozzon vele a WAP című dalon – a női szexuális pozitivitás buja himnusza az év slágere lett, a Youtube-on és a Spotifyon csaknem kétmilliárdszor játszották le. „Ez a dal neki való volt. Nem hiszem, hogy bárki mással működött volna – mondja Cardi B. – Ő adta hozzá a szikrát.”
Képtelen vagyok megjátszani Az amerikai Forbes 30 Under 30 listáján három éve szereplő Megan a hiphopsztár nők új osztályát képviseli. Ő és a hozzá hasonló előadók – például Cardi B, a City Girls vagy Doja Cat – olyan vagány stílust hoznak, ami korábban a férfi rapperek kizárólagos területe volt. Fiatal rajongónők milliói nem tudnak betelni velük. „Annyira inspiráló és szexi” – mondja Cardi B. A rapper mögött milliárd dolláros márkák sorakoznak. A Nike, a Revlon, a Cash App, a Popeyes egy évtizeddel ezelőtt még nem érezték volna magukénak Megan nyers, gyakran korhatáros dalait, nemrég viszont reklámszerződést kötött velük az előadó. „A hiphopnak és a Meganhoz hasonló művészeknek manapság már páratlan befolyásuk van” – mondja Stacy Taffet, a Frito-Lay vállalat marketingvezetője, aki Megannel együttműködve reklámozta a Flamin’ Hot Cheetos nevű csipszet. „A vele készült Super Bowl kampányunk sokkal jobban teljesített, mint bármelyik korábbi. Minden várakozásunkat felülmúlta.”
Megant csak azok a kampányok érdeklik, amelyek képesek megragadni a stílusát. „Képtelen vagyok megjátszani magam – mondja. – Ha nem érdekel valóban a termék, akkor nem akarom eladni.”
Vegyük a Cheetos kétmillió dolláros Super Bowl-reklámját. Az amerikaiak legnépszerűbb tévés rendezvényén Megan és a popsztár Charlie Puth meg sem jelentek a szpotban: egyszerűen csak aranyos erdei állatokat – rókát és madarat – szinkronizáltak. De a reklám megjelenése előtt a páros, kihasználva hatalmas online befolyásukat (Megannak közel ötvenmillió követője van az Instagram, a TikTok és a Twitter platformjain), szorgalmasan posztolt videókkal hájpolta a Super Bowl-megjelenést.
Hogy a mobilbanki és kriptovaluta-kereskedéssel foglalkozó Cash Appot tolja, „dögös” oktatóvideókat forgatott fiatalabb követőinek a pénzügyek alapjairól. Nagyjából egymillió dolláros Popeyes-szerződésével Megan saját „dögös szószt”, míg a Popeyes étterme negyedmillió dollárt kapott. „Nem fogok semmit eladni nekik anélkül, hogy kibontakozhatnék ezekben a lehetőségekben.”
Megan Thee Stallion Megan Pete néven született. Édesanyja, a rapperálmokat dédelgető adósságbehajtó Holly Thomas South Parkban, Houston egyik fekete negyedében nevelte fel. 2016-tól Megan ápolónőnek tanult a Prairie View A&M-ben, Amerika egyik legnagyobb, történelmileg fekete egyetemén, miközben hiphopvideókat készített a Youtube-ra. 2018-ban figyelt fel rá Travis Farris menedzser – először a lány hangját és tehetségét dicsérő houstoni sztriptíztáncosoktól hallott Meganról. „Igyekszem figyelni rá, hogy milyen zenét szeretnek a nők – mondja Farris. – Amikor ajánlanak valakit, hallgatnod kell rájuk.”
2018-ban Megan ötvenezer dolláros előleggel szerződött le egy houstoni független kiadóval, az 1501 Certified Entertainmenttel. Még abban az évben megjelent első projektje, a Tina Snow, amit számos együttműködés követett olyan rapperekkel, mint Ty Dolla $ign vagy Nicki Minaj. 2020-ban már személyes hőse, Beyoncé énekelt Megan TikTokon népszerűvé vált dala, a Savage remixén. De ezek a karriersikerek tragikus veszteségek közepette érték. 2019-ben Holly – édesanyja, múzsája, mentora és menedzsere – agydaganattal folytatott hosszú küzdelme után elhunyt. A nagyanyja valamivel később, még abban a hónapban követte őt. 2020 júliusában Tory Lanez állítólag rálőtt Meganre egy Hollywood Hills-i partin, miután összeszólalkoztak. Megan azt állítja, hogy a golyó szilánkjai megsebesítették a lábát. A beszámolók ellentmondóak, a sztárokkal foglalkozó TMZ hírportál szerint csak üvegszilánkokba lépett. Lanez ártatlannak vallja magát, az ügyet télen tárgyalja a bíróság.
Megan provokatív személyiségét a népszerű konzervatív megmondóember, Ben Shapiro és a zeneipar egyik nagyágyúja, Cee-Lo Green is bírálta. Novemberben Stallion nagy vihart kavart, amikor Twitter-fiókján szidalmazta a szintén rapper Drake-et, aki előzőleg állítólag Meganra utalt Circo Loco című dalában pár lövöldözős poénnal. És miközben Megan New Yorkban készült a Saturday Night Live-ban vállalt dupla feladatra, Los Angeles-i otthonából becslések szerint háromszázezer dollár értékű felszerelést és ékszert loptak el a betörők.
Az üzleti életben is épp csúnya harcot vív lemezkiadójával, ennek részleteit a Twitteren is megosztja. Egymillió dollárra perelte a 1501-et jogdíjviták miatt – az interneten kiszivárogtatott részletek szerint a vállalat a zenelejátszásért járó jogdíjak hatvan százalékát, a zenekiadásért kapott összegek ötven százalékát, míg a reklámok és turnéfellépések bevételének harminc százalékát kapja. „Könnyű mémekkel üzengetni a közösségi médiában – mondja Steven Zager, az 1501 ügyvédje. – Egy kicsit nehezebb, amikor jobb kezed felemelve kell megesküdnöd, hogy az igazat, és csakis az igazat mondod.” A lemezkiadó szerint Megan tízmillió dollárnyi profitrésszel tartozik neki, ezt az állítást Megan – és Jay-Z cége, a karrierjét 2019 óta egyengető Roc Nation – a bíróságon vitatja.
Milliók forognak kockán, de a sztár nem lassít. „Minden őt ért támadás ellenére még mindig mosolyog, és emelt fővel folytatja” – mondja a Roc Nation vezetője, Desiree Perez. 2023-ban világkörüli turnéra indul, új stúdióalbumot is kiad, és közben a Netflixszel kötött szerződése értelmében több sorozatot készít a streamingplatformnak, köztük egy vígjátékot a gyermekkoráról. A Time Inc. hárommillió dollárt fizet neki, hogy az életéről dokumentumfilmet forgasson.
„Keményen pörgök 2019 óta” – mondja Megan. Ezzel a lendülettel biztos feladja a leckét utálóinak.
Írta és illusztrálta: Háy János Az elméleti fizika terelte a helyes útra. Amikor feketén-fehéren kiderült, hogy semmi sincs feketén-fehéren, hogy a newtoni tapasztalás puszta látszat, mert a nyilvánvaló dolgok mögött egészen más folyamatok zajlanak. Biztos volt benne, hogy a háttérben titkos erővonalak vannak, amiket a gazdaság szereplői, a tőketulajdonosok mozgatnak, s hogy minden, ami látható, a bankok például, meg azok a számlák, amikbe betekintést […]
Minden válságban megnő az igény arra, hogy aki teheti, ne egyetlen országban tartsa a teljes pénzügyi vagyonát. A földrajzi diverzifikáció elsősorban a privátbanki ügyfelek számára elérhető, de már az sem magától értetődő, hogy mekkora vagyonnal számíthat valaki privátbanki kiszolgálásra Magyarországon, és mekkorával Nyugat-Európában. Felmerülhetnek az adózási kérdések, az elérhető befektetési eszközökkel, a szabályozási környezettel, és […]
Bő öt éve szinte a nulláról indult újra, mára a covid okozta visszaesés mellett is elérte a tízmilliárd forintos árbevételt a Lensa, amely az amerikai álláshirdetés-piacon akar robbantani. Ha Vári Gergő a Profession.hu után másodszor is feljut a csúcsra, már nem akar egyből lejönni a hegyről.