Egy hotel, ami azt az érzést adja, mintha a milliárdos barátodnál tennél látogatást a múlt századi Japánban. És egy étterem, ahol minden úgy történik, ahogy neked a legjobb.
Japán eleve a kontrasztok országa, kiválóan megférnek itt egymás mellett a velünk élő XXII. század és a kifejezetten ősi hagyományok: a magasba ívelő felhőkarcolók tövében a rozoga, földszintes házak. Ugyanígy szálláshelyekben is elérhető a pár ezer forintos kapszulahotel, ahol egy „szobában” akár százan is elalszanak – egyébként meglepően komfortosan –, és a hotel, ahol mindössze egy hálóvendég van, és mindenki az ő kényelméről hivatott gondoskodni a nap huszonnégy órájában.
Én is nagyon szeretem az erős kontrasztokat, talán ezért vagyok ekkora Japán-rajongó is, így pár napon belül mindkét lehetőséget kipróbáltam Tokióban. A kissé hullaházra emlékeztető kapszulahotelt és a luxus legfelső fokát kínáló, a világon is egyedülálló hotelt, a szimplán csak Trunk (House)-nak nevezett létesítményt. Erre ugyanis nincs igazán szó, ami lefedné, valahogy úgy lehet elképzelni, mintha a sogunátusok korában épp egy sógun vagy szamuráj barátunk adná kölcsön a házát, személyzettel együtt. És ha épp nem vagyunk abban a szerencsés helyzetben, hogy legyen egy sógun barátunk, akkor most itt a lehetőség! Ennek ugyan ára is van, a mindössze két köbméteres kapszulában éppen száz napig lakhatunk annyiért, amennyiért a Trunkban egyet, de ki számolja?
Itt keresd! Trunk(House) 162-0825 Tokió Shinjuku Kagurazaka, 3 Chome−1−34 Egy éjszaka ára: 1,8 millió forinttól
Külön séffel, kis diszkóval Már a fogadtatás is váratlan: a két komornyik fekete egyenruhában várja az utcán az érkező vendéget. Persze alaposan megkavarom a dolgot azzal, hogy taxi helyett gyalog érkezem a másik irányból, de végül egymásra találunk, és kezdődhet az utazás Japán középpontja felé. Ahova néha rögös út vezet, így hamar utolér például az egyik első kellemetlen élmény, ami minden japán túrámon előbb-utóbb bekövetkezik: a fejem alapos beverése egy ajtófélfába. Mert azokat ugye legfeljebb 175–180 centis testmagassághoz tervezik.
Ma már magától értetődő, hogy a mindannyiunk zsebében ott lapuló mobiltelefonok potenciálisan alkalmasak professzionális minőségű videók, akár élő bejelentkezések elkészítésére. A technológiai fejlődésnek köszönhetően mind a tartalomgyártás, mind a tartalomfogyasztás jelentősen megváltozott, a trendek egyre inkább eltolódnak a lineáris tartalomszolgáltatók irányából a streaming és interaktív szolgáltatók felé. Ráadásul, mivel a közösségimédia-felületek globális jelenlétet biztosítanak, egy […]
Ma már magától értetődő, hogy a mindannyiunk zsebében ott lapuló mobiltelefonok potenciálisan alkalmasak professzionális minőségű videók, akár élő bejelentkezések elkészítésére. A technológiai fejlődésnek köszönhetően mind a tartalomgyártás, mind a tartalomfogyasztás jelentősen megváltozott, a trendek egyre inkább eltolódnak a lineáris tartalomszolgáltatók irányából a streaming és interaktív szolgáltatók felé. Ráadásul, mivel a közösségimédia-felületek globális jelenlétet biztosítanak, egy rövid, élő bejelentkezés vagy live stream sok esetben nagyobb elérést generál, mint egy-egy komoly költségvetéssel dolgozó televíziós csatorna.
A mindössze 3 éve alapított RECnGO fő terméke egy multiplatform streaming és videós applikáció, amivel stúdió minőségű, több kamerával (mobillal) készülő videós tartalmak gyárthatók a nagystúdiós költségvetés töredékéért. A RECnGO alkalmazás bárkit képessé tesz arra, hogy akár egyszemélyes stábként egy 12 kamerás élő közvetítést levezényeljen, mégpedig úgy, hogy az okoskészülékeket, amelyek ugyanazon a hálózaton üzemelnek, egy élő kameralánccá köti össze. Az irányítópultról menedzselt számtalan effekt, layer és grafikai lehetőség, az extrában hozzáadható vágóképek vagy videók még inkább garantálják a sikeres tartalomkészítést.
A hazai startup azon kevesek közé tartozik, akiknek az elmúlt évek viszontagságai inkább jól jöttek. A pandémiás időszaknak köszönhetően most már szinte mindenki érti és tudja, hogy mi is az a streaming, és egyre többen keresnek költséghatékony megoldást, amivel magas minőségben, izgalmas videós kontentet tudnak készíteni a legnagyobb közösségi és videós platformokra.
A töretlen fejlődésnek hála, az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, amely az induláskor karolta fel a startupot, tavaly már második befektetési körben, 250 millió forinttal szállt be a fejlesztésbe. „A RECnGO az egyik legdinamikusabban fejlődő startup a portfóliónkban. Nem csupán jók, hanem képesek is jól kihasználni az adottságaikat, így az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság után folyamatosan új piacokon terjeszkednek” – mondta Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágának vezetője.
A jelenlegi egyik legnagyobb kihívás a startup számára, hogy a saját növekedésükkel lépést tartsanak, amihez a fő célkitűzés, hogy a következő körös befektetés már a globális piacról érkezzen. „2023 első felére tűztük ki célul, hogy egy nemzetközi befektetőnél vonunk be tőkét és így ugrunk neki a cég következő életszakaszának. 2022-ben lehetőségünk volt több nagy, nemzetközi eseményen részt venni, ahol megmutathattuk magunkat” – mondta el Szél Gergely, a RECnGO társalapító-ügyvezetője.
Az alapítók, Szél Gergely és Schwarz Gábor, a 2022-es lisszaboni Web Summiton való részvételre a legbüszkébbek, ahova a Huawei meghívására érkeztek egy közös előadásra. Az évente megrendezett több napos eseményen a legnagyobb tech cégek és több mint 70 ezer ember van jelen. „A világ egyik legnagyobb tech rendezvényén, a világ egyik legnagyobb tech óriásával együtt adtunk elő a közös fejlesztésünkről és a jövőbeni tervekről. A felkérés azt bizonyította, hogy a cég és a termék is jó úton jár a nagyok felé” – avatott be Schwarz Gábor társalapító.
Az új finanszírozó bevonásában a jelenlegi befektető Hiventures is aktívan szerepet vállal. A jövőbeni exitet és a megtérülést is nagyban befolyásolja, hogy milyen partner lép be a cégbe: szakmai befektető, aki termék oldalról nyújt további validációt, vagy pénzügyi, aki a skálázódást támogatja, esetleg 2in1 befektető érkezik. Éppen ezért a Hiventures is egyre több erőforrást mozgat meg ezen a területen. „Külön csapatot állítottunk fel a legkiválóbb startupjaink számára, akikkel közösen keressük a következő körös befektetési lehetőségeket” – árulta el Szluha Dénes. Szél Gergely még hozzátette: „az indulás óta élvezzük a Hiventures szakmai és anyagi támogatását, aminek sokat köszönhetünk. A célunk a kezdetektől közös: egy olyan nemzetközi céget felépíteni, ami akár a következő unikornis is lehet”.
A GRÁNIT Bank prémium szolgáltatásairól Jendrolovics Péter vezérigazgató helyettest, a Lakossági Divízió vezetőjét kérdeztük. Mik a GRÁNIT Bank prémium szolgáltatásainak fő előnyei, akár a többi bank hasonló szolgáltatásaival összehasonlítva? A GRÁNIT Bank – eltérően más hitelintézetektől – kényelmes, otthonról elérhető digitális szolgáltatásaira alapozva, valamennyi ügyfele részére prémium banki kiszolgálást kíván nyújtani. Számlacsomagjai között választható a […]
Szlovákia téli élményei elérhető közelségben vannak, a Magas- és Alacsony-Tátra legnépszerűbb síterepeit ráadásul már világkupasztárok is tesztelték. Modern síközpontok, közvetlen buszjárat Budapestről, komplex élmények és mindezek szervezésére külön összefoglaló oldal (Gopass): számos okunk van tehát arra, hogy az idei télen Szlovákia felé vegyük az útirányt. 1. IGAZI SÍPARADICSOM Az ország a világon a 10. helyen […]