Mit tud a Bocuse d’Or győztese a gyakorlatban? A rangos verseny kapcsán mindig azt emlegetjük, hogy milyen jól szimulálja a valós, mindennapi éttermi feladatokat. Megnéztük hát a győztes csapatot hazai terepen.
Az mondjuk nem akkora meglepetés, hogy éppen Dániában bukkanunk rá az idei lyoni győztes, Brian Mark Hansen éttermére, hiszen Linekerrel együtt skandálja manapság már minden magyar óvodás, hogy a Bocuse olyan játék, ahol 24-en főznek öt és fél órán át, és a végén a dánok nyernek. Az sem teljesen véletlen, hogy épp az új északi konyha epicentrumának közvetlen közeléből, Koppenhága környékéről kerül ki a győztes, még az sem, hogy van azért egy Michelin-csillaga is (bár kettőt érdemelne), az meg végképp nem, hogy erőteljesen franciás felhangok és luxusalapanyagok uralják a kóstolómenüt. És természetesen tökéletes szaktudás, magabiztos technológiahasználat, na, meg kellő kreativitás.
Most, hogy némiképp elszpojlereztem, menjünk bele a részletekbe. Már a belépés is üdítő: a 17. századi fogadó hófehér épületéhez ugyanis gyönyörű kerthelyiség tartozik, tökéletes helyszín az enyhe dán nyárban. Nagyon stimmel a hangsúly a szerviz és az ételek között: humor és elegancia ötvözete jellemzi mindkettőt. Prémium alapanyagok a kaviártól a kaviáron át a kaviárig (na jó, bekerül azért egy kis királyrák, homár és bárány is), de senki sem veszi túl komolyan magát, nincsenek eltartott kisujjak, csak elégedett mosolyok, és néha akár hangos nevetés is. Erőteljes, bátor ízek, rengeteg vaj és tejszín, de azért egy pici északiasság frissíti a franciás, klasszikus vonalat. És mindig megvillannak a szezon finomságai is, legutóbbi ottjártamkor például a – hozzánk képest késői – zöldborsó, eper és spárga triója is.
Mozgalmas időszakot él át az autóipar. A világjárvány, a csiphiány, az energia és az alapanyagok árának megsokszorozódása és a mindezek hatására bekövetkezett megnövekedett szállítási idők alaposan próbára tették és teszik a szektor szereplőit, ami alól a Kia sem kivétel. A dél-koreai márkának ugyanakkor sikerült megerősödve átvészelnie minden nehézséget, amiben a vállalati filozófia megváltozásának is fontos […]
Mozgalmas időszakot él át az autóipar. A világjárvány, a csiphiány, az energia és az alapanyagok árának megsokszorozódása és a mindezek hatására bekövetkezett megnövekedett szállítási idők alaposan próbára tették és teszik a szektor szereplőit, ami alól a Kia sem kivétel. A dél-koreai márkának ugyanakkor sikerült megerősödve átvészelnie minden nehézséget, amiben a vállalati filozófia megváltozásának is fontos szerepe volt. Nagy Norberttel, a Kia Hungary ügyvezető elnökével beszélgettünk.
Az európai közbeszédben egyértelműen az elektromos autó a legforróbb téma. Ennek egyik fontos oka az Európai Unió azon szabályozása, mely szerint 2030-tól kezdve csak elektromos autókat lehet forgalomba helyezni a tagállamokban.
Itthon is, de másképp
„Az elektromos autók iránti kereslet Magyarországon is nő, ugyanakkor más mértékben, mint a nyugat-európai országokban – osztja meg tapasztalatait Nagy Norbert, a Kia Hungary ügyvezető elnöke. Ebben az is közrejátszik, hogy míg korábban az elektromos autók lényegesen drágábbak voltak, mint a hagyományos motorral szereltek, addig mostanra csökkent ez az árdifferencia – igaz, sajnos ez egy általános drágulással is együtt járt az elmúlt másfél évben. Fontos hozzátenni, hogy a hazai piacon még mindig mindössze négy százalék körüli az elektromos meghajtású autók aránya az újonnan forgalomba helyezett autók között, amiből a jelenleg háromféle tisztán elektromos modellt kínáló Kiának 8 százalék körüli a részesedése.”
Az elektromos autók iránti keresletet jellemzően az ár, a töltési sebesség, a töltőhálózat elérhetősége, valamint a hatótáv befolyásolja. Utóbbi az elektromos Kia modellek esetében mostanra 500 kilométer körül alakul a WLTP ciklus szerint, ami nyilván nagyban függ a használat módjától és a körülményektől. „Az elektromosautó-vásárlók jellemzően továbbra is azok közül kerülnek ki, akik az otthonukban és a munkahelyükön is tudnak tölteni” – mesél a kereskedői tapasztalatokról az ügyvezető. A legnépszerűbb Kia ugyanakkor ma még nem az elektromos modellek közül kerül ki. A kompakt kategóriás, számos modellből álló Ceed-család magabiztosan őrzi vezető helyét a márkán belül, de a Sportage is rendkívüli népszerűségnek örvend. A szabadidőautó idén ünnepli harmincadik születésnapját, és ez a legnépszerűbb Kia modell világszerte. A márka – szó szerint – legnagyobb újdonsága az EV9: a több mint öt méter hosszú elektromos luxus-szabadidőautóra már látatlanban több mint tízezer megrendelést vettek fel Dél-Koreában.
A Great Place to Work
A Kia nem csak arról híres, hogy hét év garanciát ad autóira, hanem arról is, hogy jó ott dolgozni. „Van olyan kollégánk, aki több mint 25 éve kezdett nálunk, de én magam is 16. éve vagyok a csapat tagja – mondja Nagy Norbert. Filozófiám, hogy a „Kia én vagyok”, azaz 0–24-ben képviselem a céget mindig, mindenhol és mindenki számára, ezért igyekszem olyan embereket válogatni a csapatba, akik hasonlóképpen gondolkodnak. Negyven fő dolgozik a Kia Hungarynél, nemrég pedig megkaptuk a Great Place to Work minősítést is. Az ázsiai cégekre korábban jellemző központosított működést az elmúlt évektől kezdődően fokozatosan felváltja egy nagyobb önállóságot biztosító filozófia, melynek köszönhetően lettem én is ügyvezető elnök 2021 januárjától, hiszen korábban mindig koreai vezetője volt a cégnek. Egy koreai cégből globális vállalattá váltunk.” Az itt töltött bő másfél évtized alatt Nagy Norbertet is érték meglepetések. „Amikor a Kiához csatlakoztam, éveken keresztül az összes nemzetközi meetingen azt láttam, hogy drasztikus ütemben nő majd az eladott autóink darabszáma a következő években, és az emberek majd érzelmi alapon megközelítve fognak vágyni a Kia modellekre. Visszatekintve az akkor még merésznek gondolt tervekre, ma azt látom, hogy ez valóban így is lett. A legnagyobb dolog, amit elértünk, az az, hogy ma egészen másképp tekintenek a vásárlók a Kiára, mint tíz vagy tizenöt évvel ezelőtt” – foglalja össze Nagy Norbert.
BiotechUSA, Gyermelyi, Viblance, Coca-Cola, Pick – hogy mi a közös bennük? Ugyanaz a családi vállalkozás gyártja sok termékük csomagolását. Ők azok is, akik azt a bizonyos ablakot gyártják – csak ebből havi nyolcvan tonnát – a bolti zacskókba, hogy ne fülledjen be a friss kenyér, és szellőzzön a paradicsom. A Sipospackot alapító Gyula mindig hangyának tartotta magát, a második generáció, Balázs az innovációra esküszik.
Indiából importálta a puha talpú cipők és a hordozók divatját a Liliputi babaholmimárkát kitaláló házaspár. Aztán egyszer csak túladtak a gyártáson és a budapesti üzleten is. Az utódok, Nardai Nóra és Földi Balázs is hurci-, azaz hordozómániások, bár azt mondják, nem mindegy, mikor, miben és hogyan köti az ember magára a gyerekét.
A Gopass egyedülálló ajánlata lehetőséget ad a nyaralóknak, hogy a vízparti és a hegyi élményeket kombinálják, a legnagyobb liptói víziparkokban és a leghíresebb tátrai üdülőhelyeken. Képzelje el, hogy úgy dönt, a TMR egyik magas-tátrai vagy jasnái szállodájában száll meg. Itt tartózkodásának minden napjára nemcsak jegyet kap a felvonókra, amelyek Skalnaté Pleso, Hrebienok vagy Chopok csúcsára […]