A zuglói Szaletly valószínűleg a legjobb dolog, ami mellett valaha megállt az 5-ös busz.
Igen, már hallom is a pasaréti kórust, de tartom a fentieket. Még csak néhány perce üldögélünk a Szaletlyben a hatalmas kirakat mellett, a Thököly úti trolikat nézve, amikor arról kezdünk beszélgetni, hogy ilyen miért nincsen Bel-Budán, ahol újító tajvanitól és pánázsiaitól minden bokorban két nápolyi pizzakemencén át a hagyományosan sűrű és egyenetlen burgerező-felhozatalig minden van, csak épp olyan casual hely (fordítsuk talán hétköznapinak) nincsen, aminek a hangulata is jó, felsővezetői szintnél lejjebb dolgozó magyarokra is árazták, és nem tiszta megúszás az étlapja.
A Szaletly egyetlen, szalonérzetű tere mintha a Stefánia út közösségi nappalija lenne. Egy keddi nap délutánján foglalunk aznap estére, és mint kiderül, ezzel az utolsó asztalok egyikét húztuk be a vagy hatvan-hetven székes teremben. A parkettán otthonos szőnyegek, a gyerekek rajzasztala nincsen valami zugba rejtve, hanem a szoba közepén áll, és arra sincsen senkinek egy mordulása, hogy jelzett gyerekek további öt méter sugarú körben szóródnak szét a szőnyegen, mindenki lába alatt, miközben a következő asztalnál már zakós férfiak boroznak jelentőségteljes arccal. Ilyen hely. És ezt eddig nem is tudtuk róla, csak azt, hogy a számomra leginkább mértékadó gasztroblogger szerint minden finom, csak egy kicsit mindenből hiányzik a csavar, de tényleg minden finom. Nos, azóta vagy megjött a csavar, vagy nekem nem hiányzik.
Szaletly Budapest XIV., Stefánia út 93. A teszt időpontja: 2023. május 16. Ezt ettük: Ceviche: 4790 Zöldborsó császárral: 4890 Csülökrilette: 5690 Gyerekhúsleves: 1490 Madártej: 2390 Egy málnaszörp: 1290 Egy limonádé: 1290 Egy ásványvíz: 690 Két pohár bor: 2640 Szervizdíj: 3271 Összesen: 28 431 forint
A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik napjainkban, ahol az erőforrások korlátozottak, és az emberi tevékenységek hatása a környezetre egyre súlyosabb. A fenntartható fejlődés az az előremutató út, amely képes megfelelni a jelenkor igényeinek anélkül, hogy károsítaná a jövő generációk lehetőségeit ugyanezen erőforrások használatára. Az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) kerete globális iránymutatást nyújt a fenntarthatóság eléréséhez. […]
A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik napjainkban, ahol az erőforrások korlátozottak, és az emberi tevékenységek hatása a környezetre egyre súlyosabb. A fenntartható fejlődés az az előremutató út, amely képes megfelelni a jelenkor igényeinek anélkül, hogy károsítaná a jövő generációk lehetőségeit ugyanezen erőforrások használatára.
Az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) kerete globális iránymutatást nyújt a fenntarthatóság eléréséhez. Az egyes országok jelenleg kisebb programokra bontják le az egységes keretrendszer elvárásait.
A fenntarthatóság iránti igény növekedésével üzleti lehetőségek is felbukkannak ebben a körvonalazódó szabályrendszerben. Sok vállalkozás kommunikál fenntarthatósági tevékenységeiről – akár környezeti, akár társadalmi felelősségvállalás kapcsán. Azonban gyakran úgy tűnik, mintha feje tetejére álltak volna a dolgok: a projektek valós értéke nem mindig áll összhangban a hozzá kapcsolódó PR tevékenységgel.
Dr. Csorbai Hajnalka, az OPTEN stratégiai igazgatója szerint sok mindent elmond a helyzetről, hogy még komoly nagyvállalatok esetén is gyakori, hogy fenntarthatósággal foglalkozó vezetőt keresve a kommunikációs igazgatóhoz érkezünk. Pedig a legfontosabb feladat ilyen helyzetben az adatgyűjtés. Ha nem tudunk cégünkkel vagy épp beszállítóinkkal kapcsolatban hiteles adatokat gyűjteni, akkor honnan tudhatnánk, honnan-hova akarunk eljutni? Ez nem egyszerű feladat – igaz, nem is lehetetlen.
Szerencsére van az adatoknak egy olyan köre, amelyek a teljes hazai vállalati bázisra elérhetőek. Itt beszélhetünk ágazati CO2 kibocsájtás alapú benchmarkokról, férfi/női vezetők arányáról vagy épp környezetvédelmi vagy versenyhivatali bírságokról. Mintegy 70-75 olyan mutató van, amely minden cégre elérhető. Emellett vannak olyan útmutatók/kérdőívek, amelyeken végighaladva egész jól elvégezhetjük ezt az első körös adatgyűjtést. Az OPTEN ezen céllal tette elérhetővé az első hazai GRI auditált ESG portált vállalatok számára. A nemzetközi standardok alapján a témakörökön végighaladva és a kérdéseket megválaszolva egyfajta önelemzést végezhetünk, és a válaszok alapján egy rövid ESG jelentést is igényelhetünk. Attól függően mennyi energiát és költségkeretet tudunk fordítani e területre, választhatjuk az önálló munkát vagy kérhetünk hozzá tanácsadói támogatást. Utóbbi esetben érdemes akkreditált ESG tanácsadóhoz fordulni. A CSRD jelentés elkészítése jövőre közel 1000 nagyvállalatra, az azt követő évben további közel 1000 cégre lesz kötelező érvényű. Miközben a formalizált jelentés kijelöli azt az utat, ami segít majd a cégek összehasonlíthatóságában, több 10 000 hazai KKV cég fog találkozni adatbekéréssel nagyvállalati ügyfelei és a pénzintézetek oldaláról.
Ha vannak adataink, akkor hatalmas lépést teszünk előre, mert tudjuk, mihez képest kell eredményeket elérnünk. Ezzel párhuzamosan segít ügyfeleinknek is, hogy ők is pontosabban lássák beszállítóik valódi fenntarthatósági szintjét. És – bár van szerepe a kommunikációnak –, de csak az eredményekkel összhangban! Fontos, hogy ne a marketingcél vezérelje a fenntarthatósági kommunikációt, hanem a fenntarthatósági ambíciókat tettek, eredmények és visszamérések kövessék, utána lehet helye a PR-nak is.
Jane Goodall már gyerekkorában is plüsscsimpánzzal aludt plüssmaci helyett, aztán antropológus lett, és a természettel kezdett foglalkozni. A globális ikon és bestseller író még nyolcvankilenc évesen is azért küzd fáradhatatlanul, hogy végre ráébredjünk felelősségünkre.
A villányi borvidék egyik legismertebb családja és
márkaneve igazi szép, klasszikus
Forbes-történet. Indul a borkedvelő Opával, folytatódik az ambiciózus vővel, Gere Attilával, és tart a maga természetességében méltó utóddá növő lánynál. Gere Andrea nem borásznak készült, de zsigereiben hordozta a bor és a szőlő szeretetét, szinte észrevétlenül vette át a stafétát, és fogadtatta el magát a szakmabeliekkel. Egy húszéves, organikus generációváltás utolsó momentumainál járunk.
Tíz éve minden csapból ők folytak, ma alig hallani róluk. Az ikonikus műfüves irodát visszaadták, de azt mondják, nincs szükségük befektetésre. Beteljesületlen álom? Vagy végül tényleg ők lesznek az első magyar unikornis? Prezentáció után videó, és most az MI? Akkor tegyük rendbe: mi ma a Prezi?