Ügyek mellé állni könnyebb, mint sokan képzelik. Gondoljunk olyan egyszerű dolgokra, mint az idő, a tudás, a jövedelem vagy más rendelkezésre álló eszközeink. Ha mindebből csak egyszázaléknyit szánunk társadalmi ügyekre rendszeresen és következetesen, már kész is a stratégiánk egyik fele.”
Pistyur Veronika neve fogalom a hazai vállalati és startupközegben. Idén tízéves a Bridge Budapest, a nonprofit egyesület immáron harmadszorra verbuválta össze vezetői közösségét, hogy közös fotón, közös pólón hirdesse: az 1+1 százalék mellett kell, hogy legyen helye a Harmadik 1%-nak is. A Bridge szerint ehhez nem elég, ha csak néhány cég kötelezi el magát társadalmi ügyek mellett, hanem bizony ennek kellene jelentenie a vezetői normát.
De mit is jelent ez a Harmadik 1%? Nemcsak anyagi támogatást – persze, az sem hanyagolandó el –, de ha kell, időt, tudást, tanácsot, önkéntes munkát is, vagy bármit, amivel a vezető aktívan támogatni tudja az általa választott szervezeteket.
A Bridge továbbra is egy szerethetőbb, tudás- és teljesítményközpontú országért dolgozik. A megoldásnak része az is, ha a hazai üzleti élet szereplői már a következő generációk boldogulására is figyelnek. „Ha számít, mit hagynak hátra, és jó szándékuk és lehetőségeik aktivizálásával tesznek is érte. Ha olyan céges kultúrát építenek, ahol akár a gyerekeik is szívesen dolgoznak, és ehhez olyan üzleti döntéseket hoznak, amiket nem ciki előttük is vállalni. Mindez nemcsak egy valóságtól elrugaszkodott, idealista ábránd, hanem üzleti érdek” – mondja Vera.
Érdemes a kampány részeként elkészített Harmadik 1%-tervezőt is kipróbálni, itt nemcsak a vezetői közösség tagjait ismerheted meg részletesebben, de végigkövetheted a stratégia elkészítését segítő lépéseket. Ha úgy döntenél, te is adsz még egy százalékot.