Volt osztálytársak, ha véletlenül találkoznak, szolgáltatói szemlélettel építenek fel az amerikai mintánál rugalmasabb, sokkal inkább igényekre szabott magyar vállalatvezetői közösséget. A Horváth János vezette MVÜK a covid előtt nemzetközi terjeszkedést tervezett, de közben rájöttek, hogy itthon is hatalmas a növekedési potenciál.
Horváth János utolsó napját töltötte egyik korábbi munkahelyén. Már elkezdte összepakolni a személyes tárgyait az irodájában, közben az utolsó találkozójára készült. Amikor kinyílt az ajtó, és belépett a vendége, a meglepetéstől kiszakadt belőle: „Hát, te meg mit keresel itt?” Tudta, hogy a vendéget Mészáros Györgynek hívják, mint ahogy György is tudta, hogy Horváth Jánoshoz hivatalos, de egyikük sem sejtette, hogy a másik nem túl ritka név viselője egy hajdani osztálytárs lesz.
Az iskolában nem tartoztak egy körhöz, nem is beszélgettek sokat, de a hosszú évek utáni első nagy váratlan találkozásból – mindketten azt állítják – üzleti kapcsolat és barátság lett. Sőt, mára egy igen sikeres és gyorsan növekvő vállalkozás, a Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közössége (MVÜK). Mészáros György alapította, és juttatta túl a kezdeti nehézségeken, Horváth Jánossal futtatták fel. Később útjaik kettéváltak, hogy a covidzökkenő után ma János és csapata számolhasson be rekordbevételű évről, dinamikus növekedésről és számos fejlesztési ötletről.
Házvezető, gyerekfelügyelő, kocsmáros Vezetői klubok, networkinghálózatok Magyarországon is régóta működnek, közülük kiemelkedik az a BNI (Business Network International), amelyikkel szinte minden magyar cégvezető kapcsolatba került már. Ez egy 1985-ös alapítású, amerikai gyökerű, üzleti kapcsolatépítést segítő szervezet, 2008-ban jelent meg Magyarországon. Nemzetközi modell alapján, szigorú szabályok mentén működik, egyrészt igen sikeres, másrészt a merev rendszer sokak számára távol áll a megszokott magyar üzleti kultúrától. Köztük időről időre feltűnnek olyanok, akik a kihagyott ziccert látják a BNI-ban, szeretnének sokkal jobbat, leginkább rugalmasabbat. Mészáros György tett is ezért, BNI-tagként arra jutott, ő bizony inkább felépíti a maga vállalatvezetői klubját.
Az első, gőzzel hajtott járművek feltalálásakor valószínűleg kevesen gondolták, hogy népszerűségét egyszer majd megtöri a robbanómotor térhódítása. 135 év elteltével azonban ismét átalakulni látszik az autózás jövője: rohamosan nő az elektromos járművek népszerűsége. A Schneider Electric szakértői azt is megvizsgálták, hogy az elektromos autózás hazai berobbanásához mi az az utolsó lépcsőfok, amit mindenképpen biztosítani kell. […]
Az első, gőzzel hajtott járművek feltalálásakor valószínűleg kevesen gondolták, hogy népszerűségét egyszer majd megtöri a robbanómotor térhódítása. 135 év elteltével azonban ismét átalakulni látszik az autózás jövője: rohamosan nő az elektromos járművek népszerűsége. A Schneider Electric szakértői azt is megvizsgálták, hogy az elektromos autózás hazai berobbanásához mi az az utolsó lépcsőfok, amit mindenképpen biztosítani kell.
Az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások terén vezető multinacionális vállalat, a Schneider Electric jelenleg 300 céges autót üzemeltet hazánkban, az elektromos járművekre való átállás részeként pedig közel 70 elektromos gépjármű van már szállítás alatt. Így az év közepére a vállalat autóinak negyede már a benzinkutak helyett a vállalat telephelyein kiépített töltőkön nyer majd energiát a működéshez.
Megtérül, de mikor?
Bár az e-autókra történő átállásnak valamivel magasabb a kezdeti beruházásigénye, mint a hagyományos járműveké, a Schneider Electric szakértőinek számításai szerint 4 év alatt biztos megtérülésről lehet beszélni. Számításaik szerint, ha egy céges gépkocsi évente legalább 15–20 ezer kilométert fut, olcsóbb megoldás elektromosautó-flottát üzemeltetni. Ilyen igénybevétel mellett ráadásul még a napi használatban sem kell a technológiából adódó kompromisszumokat – mint például a hatótávolság vagy a korlátozott utcai töltési lehetőségek – felvállalni.
Laptop, telefon, e-autó-töltő
A cég vállalati partnerei körében végzett kutatása során a válaszadók 75 százaléka jelezte, hogy e-autót választana a hagyományos, robbanómotoros járműve helyett, ha a munkavégzés helyén biztosított lenne a megfelelő töltési lehetőség.
E-autót használó kollégáink már rövid használat után is elképesztően lelkesek. Ehhez szükség volt arra, hogy a villanyautózással kapcsolatos ismereteiket fejlesszük, és hogy a munkahelyi, valamint az otthoni töltést egyaránt biztosítsuk. Ha reggel és/vagy délután a munka végeztével úgy tudnak elindulni, hogy az autó teljesen fel van töltve, minden kétségük és fenntartásuk megszűnik a használattal kapcsolatban. Arra számítunk, hogy a munkahelyi e-autó-töltési lehetőség hamarosan ugyanolyan elvárás lesz a munkaerőpiacon, mint a laptop vagy telefon biztosítása”
Racsek Dániel, a Schneider Electric üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója
Racsek Dániel, a Schneider Electric üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója
A Schneider Electric saját termékeit használta a munkahelyi töltés megoldására, és a kollégák otthoni töltésének biztosítására. Töltést menedzselő rendszere (LMS) pedig egyszerre támogatja az energiahatékonyságot és az elektromos hálózat túlterhelésének elkerülését. „Küldetésünknek és kötelességünknek tartjuk, hogy megoldásainkkal, saját példánkkal és tapasztalatainkkal is segítsük az e-autókra történő átállást. Ahogyan más területeken, ebben az esetben is átfogó megközelítést alkalmazunk, hiszen nem csupán a töltést biztosító berendezéseket szállítjuk, de olyan rendszert is fejlesztünk, amellyel hatékony és biztonságos lehet ez a folyamat, energiamenedzsment és épületvezérlő rendszereinkkel pedig nagyobb energiahatékonyságot, alacsonyabb költségeket és összességében zöldebb működést érhetnek el ügyfeleink” – tette hozzá Racsek Dániel.
Egy gitározó srácot látok. Nem lehet több huszonöt évesnél. Haja kicsit csapzott, ruhája rendezett, vidáman pengeti a húrokat, előtte fehér papírpohár a Nyugati pályaudvar aluljárójának koszos, ragadós kövén. A vacsorára szánt kiflik az egyik kezemben, a másikban a telefonom, próbálom vele megvenni gyorsan a vonatjegyet, amikor megüti a fülemet egy mondat. „Látod, még mindig itt zenél a bácsi, pedig dolgozhatna is.” A mondat végén […]
A Kürt-dosszié – a világhír titka, avagy vezess a szíveddel című vadonatúj könyve bemutatóján azt mondta, kapott most száz „pihe-puhát”, mert ennyien eljöttek meghallgatni. Ez a kifejezés is Kürti-szabadalom?Egy kollégámtól loptam, nekem a flow élmény egységét jelenti. Már a könyvírás közben is jól éreztem magam, hogy felidézhetek ennyi történetet. Azt szoktam mondani, hogy önkielégítés volt vele a célom. Az adatmentésben világhírűvé […]
Szép kilátás – ezt a nevet viseli Portugália legdélibb régiójának legrégebbi szállodája. Ez szerencsére csak a teljes igazság töredéke, mert éppenséggel a belátás
is elég gyönyörű.
Így készült két és fél órás dokumentumfilm a legendás magyar vízilabdacsapat három olimpiai aranyérméről – A nemzet aranyai kulisszatitkai a Forbes.hu-n.