A világ nagyot változott az elmúlt 30 évben, és ez talán hatványozottan igaz a pénzügyi szolgáltatások, biztosítások piacára Magyarországon. Ha egy személyes kapcsolatokra és bizalomra építő cég nemcsak meg tudott maradni ezen a piacon, hanem az alapoktól indulva eljutott a piacvezető pozícióba, az azért jelent valamit. Az OVB magyarországi leányvállalata pedig pontosan ezt tette. Az 1970-ben Németországban alapított társaság leányvállalata 1993-ban kezdte meg működését Magyarországon, így idén jó alkalom nyílik a visszatekintésre.
Új lendület régi alapokon
Benne volt a pakliban, hogy más, a rendszerváltás után keleti irányba terjeszkedni próbáló hasonló cégekkel együtt az OVB is kikopik a magyar piacról. A mai szóhasználattal élve ez az időszak a közvetítői startupokról szólt. Viszont, ahogyan ez a startupoknál lenni szokott, a jó ötlet önmagában kevés. A német anyavállalat 2006-ban kilépett a frankfurti tőzsdére, ennek kapcsán pedig egy erőteljes professzionalizálódási folyamat vette kezdetét. „A tőkebeáramlás mellett ez egyet jelentett a transzparenciával, a folyamatok átalakításával, és ez adta meg azt a lökést, amelyre építve a 2008-as válságot követően a piaci áltagnál jóval magasabb szinten tudtunk növekedni” – mutat rá Papp Ádám, az OVB Magyarország ügyvezetője, aki Jánosi Gergellyel, a cég másik ügyvezetőjével együtt maga is e váltást követően, biztosítói területről érkezett az OVB-hez.