Egy aktív magyar felhasználó átlagosan két streamingszolgáltatásra fizet elő – áll a GKID kutatócég februári riportjában. Itthon körülbelül 2,1 millióan használnak vagy férnek hozzá valamilyen előfizetéshez – ez a bázis hónapok óta stagnál, avagy a magyar piacra egyre nehezebb bekerülni ebbe az átlagosan használt két előfizetésbe. Ráadásul nemrég nálunk is megjelent az új streamingóriás, a Skyshowtime, lássuk, mennyi most az annyi, és erre az annyira mennyit vagyunk hajlandók áldozni.
Ki melyiket használja itthon? Netflix → 1,81 millió fő HBO Max → 1,19 millió fő Disney+ → 720 ezer fő Amazon Prime Video → 220 ezer fő Apple TV+ → 140 ezer fő
Megjegyzés: Becsült, aktív hozzáférői bázis. Az adatfelvétel 2022 októberében történt, emiatt még nincs mérve sem a tavaly novemberben elindított RTL+, sem a februárban kezdő Skyshowtime.
Hétköznapi emberek nem hétköznapi munkákról – vagy pont hétköznapiról, csak nem mindennapi történetekkel. A Forbes.hu-n elindított Szeretem a munkám rovatban olyan munkavállalók mesélnek sikerről, fizetésről, lemondásokról, akik szenvedélyesen szeretik a hivatásukat. Három cikket is ajánlunk.
Balázs – építőmérnök
Siegler Balázs a világ legnagyobb darus hajóin dolgozik, ahol a mozgásban lévő elemeket az Eiffel-torony méreteihez hasonlítják. Munkájának részeként külső szemmel alig látható tengeri szerkezeteket tervez, az elkészült építmények jó részét elnyeli a tenger. Egy véletlennek köszönhetően került a hollandiai egyetemi évek alatt egy tengeri építkezéssel foglalkozó céghez. Jelenleg egy szélerőműpark munkálataiban vesz részt Skócia partjainál, akár hatvanméteres mélységben álló szélturbinák alapozását építik.
Detti – logopédus
Horváth Detti főállású logopédus, délelőtt állami intézményben fejleszti fogyatékossággal élő gyermekek beszédét, délután magánórákon és a közösségi médiában tanít kisgyerekeket visszabeszélni. Csak pár éve kezdte pályáját, de utazó logopédusként már egészen kirívó esetekkel is találkozott, ekkor döntötte el, hogy munkahelyet vált, és a fővárosba költözik. Szakterülete a beszédindítás, a magánórák mellett online konzultációkat tart kisgyermekes szülőknek, közben rendületlenül építgeti Tiktok- és Instagram-profilját is: már tízezrek követik.
Alexandra – járműfényező
Füzesabonyi műhelyében ma már egyre ritkábban lepődnek meg a megrongálódott autóval beállító kuncsaftok, amikor Bencze Alexandra színes munkaruhájában üdvözli őket. Vendéglátásból váltott, mivel szabadságra vágyott, a járvány alatt az utolsó OKJ-s képzések egyikére iratkozott be, hogy elsajátítsa a járműfényezés alapjait. Munkája mellett mezőgazdasági mérnöknek tanul Gyöngyösön, jövőjét mégis az autók körül tudja csak elképzelni. Bár vendégköre mostanra kialakult, mégis annak örül igazán, ha az ismerős arcok minél ritkábban térnek vissza hozzá.
Szereted a munkád? Különleges, extra feladatokkal teli, kevesen tudnak róla? Vagy egyszerűen csak nagyon félreértik a széles nyilvánosságban a munkád? Ha szenvedélyesen szereted, és szívesen mesélnél fentekről, lentekről – legyen a munkád Magyarországon vagy külföldön –, írj a tema@forbes.hu-ra „Szeretem a munkám” tárggyal, és felvesszük veled a kapcsolatot. Röviden indokold meg, miért szeretnél beszélni a munkádról, és vázold, miből áll egy napod vagy heted.
Minél több rátermett fekete cégvezetőt szeretne az amerikai üzleti élet krémjében látni, ezért Mellody Hobson, az Ariel Investments elnöke azt tervezi, hogy már működő vállalkozások élére juttatja, majd kapcsolatba hozza őket a sikerhez szükséges ügyfelekkel és tőkével. Az amerikai Forbes cikke.
Tudtad, hogy a BlueVoyant nevű, világméretű kibervédelmi unikornis egyik legfontosabb bázisa Budapesten van? Mi a titkuk, miért döntenek úgy az iparág nagyágyúi akár FBI-os múlttal is, hogy itt folytatják pályájukat? Exkluzív cégportré a Forbes.hu-ról.
Bárki lehet tulajdonosa egy horgászappnak, egy sörfőzdének vagy egy vegán étteremláncnak, ha minicápának szeretné magát érezni, fantáziát lát egy startupban, és van kockáztatni való pénze. Szeles Nóra több évtizedes tőkepiaci rutinnal és átlagon felüli energiával csinál mindent, amit csinál, most éppen a befektetési célú közösségi finanszírozás kultúrájának építését. Hogy a Tőkeportál tudja-e sikerre vinni ezt a crowdfundingot Magyarországon, az szerinte lehet kérdés, de hogy maga a modell működik, az nem.