Egy aktív magyar felhasználó átlagosan két streamingszolgáltatásra fizet elő – áll a GKID kutatócég februári riportjában. Itthon körülbelül 2,1 millióan használnak vagy férnek hozzá valamilyen előfizetéshez – ez a bázis hónapok óta stagnál, avagy a magyar piacra egyre nehezebb bekerülni ebbe az átlagosan használt két előfizetésbe. Ráadásul nemrég nálunk is megjelent az új streamingóriás, a Skyshowtime, lássuk, mennyi most az annyi, és erre az annyira mennyit vagyunk hajlandók áldozni.
Ki melyiket használja itthon? Netflix → 1,81 millió fő HBO Max → 1,19 millió fő Disney+ → 720 ezer fő Amazon Prime Video → 220 ezer fő Apple TV+ → 140 ezer fő
Megjegyzés: Becsült, aktív hozzáférői bázis. Az adatfelvétel 2022 októberében történt, emiatt még nincs mérve sem a tavaly novemberben elindított RTL+, sem a februárban kezdő Skyshowtime.
A bérszakadék stagnál, az elégedetlenség egyre aggasztóbb, a főbb technológiai területeken pedig továbbra sem kapnak igazán lehetőséget a munkavállaló nők. Lesz valaha megoldás?
1. Nők vezető tisztségekben a legnagyobb cégekben: Magyarország: 17,9% Uniós átlag: 21,1%
2. A 25–54 éves magyar nők 12,8 százaléka nincs jelen a munkaerőpiacon – a férfiaknál ez az arány 6,3 százalék (2021-es adat). A fő okok: 7,6% gondoskodási kötelezettségek, családi okok 2,4% betegség vagy fogyatékosság 2,8% egyéb
3. Évről évre nő a nőket érintő diszkrimináció és mikroagresszió a munkahelyeken. Az esetek csupán 31 százalékát jelentették a cégnél.
4. 2022-ben minden második nő problémásnak tartotta a munka és magánélet közti egyensúlyát, és stresszesebbnek találta az életét, mint egy évvel ezelőtt.
6. Információ- és kommunikációtechnológiai területen közel 2,8 millióan dolgoznak az unióban (2021). A nők aránya mindössze 15,9%, ez a szám 2020-ban még 17,2% volt, Magyarországon csupán 13,5%.
7. Magyarországon sokkal több nőnek van diplomája, mint férfinak (a 25–54 éves lakosság körében) – ez általános trend az egész unióban, kivéve Németországot.
8. Európában sereghajtók vagyunk a nők arányában a tudósok és mérnökök között.
9. Mennyire váltanának munkát a nők? → 10-ből 1 aktívan keres új állást → 10-ből 1 tervez csak öt évnél hosszabb távra a jelenlegi helyén → 10-ből 5 két éven belül váltana – főleg középvezetői vagy az alatti pozícióból
10. Mi lenne a teendő? Öt javaslat a Deloitte globális kutatásából: → Tombol a kiégési járvány, ezt kezelni kell! → A mentális jólét a céges világban is kapjon elsőbbséget! → Ténylegesen befogadó, tiszteletteljes cégkultúrát minden munkahelyre! → Rugalmasabb munkavégzést és munkaidőt kellene biztosítani a nőknek! → Hiába hibrid a munkavégzés, ne érezze tőle magát kirekesztettnek senki!
A világ nagyot változott az elmúlt 30 évben, és ez talán hatványozottan igaz a pénzügyi szolgáltatások, biztosítások piacára Magyarországon. Ha egy személyes kapcsolatokra és bizalomra építő cég nemcsak meg tudott maradni ezen a piacon, hanem az alapoktól indulva eljutott a piacvezető pozícióba, az azért jelent valamit. Az OVB magyarországi leányvállalata pedig pontosan ezt tette. Az […]
Minél több rátermett fekete cégvezetőt szeretne az amerikai üzleti élet krémjében látni, ezért Mellody Hobson, az Ariel Investments elnöke azt tervezi, hogy már működő vállalkozások élére juttatja, majd kapcsolatba hozza őket a sikerhez szükséges ügyfelekkel és tőkével. Az amerikai Forbes cikke.
Tudtad, hogy a BlueVoyant nevű, világméretű kibervédelmi unikornis egyik legfontosabb bázisa Budapesten van? Mi a titkuk, miért döntenek úgy az iparág nagyágyúi akár FBI-os múlttal is, hogy itt folytatják pályájukat? Exkluzív cégportré a Forbes.hu-ról.