Egy aktív magyar felhasználó átlagosan két streamingszolgáltatásra fizet elő – áll a GKID kutatócég februári riportjában. Itthon körülbelül 2,1 millióan használnak vagy férnek hozzá valamilyen előfizetéshez – ez a bázis hónapok óta stagnál, avagy a magyar piacra egyre nehezebb bekerülni ebbe az átlagosan használt két előfizetésbe. Ráadásul nemrég nálunk is megjelent az új streamingóriás, a Skyshowtime, lássuk, mennyi most az annyi, és erre az annyira mennyit vagyunk hajlandók áldozni.
Ki melyiket használja itthon? Netflix → 1,81 millió fő HBO Max → 1,19 millió fő Disney+ → 720 ezer fő Amazon Prime Video → 220 ezer fő Apple TV+ → 140 ezer fő
Megjegyzés: Becsült, aktív hozzáférői bázis. Az adatfelvétel 2022 októberében történt, emiatt még nincs mérve sem a tavaly novemberben elindított RTL+, sem a februárban kezdő Skyshowtime.
„A kollégák küzdenek, mint malac a jégen.” Ezt a covidjárványban mondta nekünk egy interjúban. Azóta jött háború, energiakrízis, óriási infláció, a tejtermékek a duplájára drágultak. Most mit csinálnak a kollégák?Most? Vészhelyzet van. Ez teljesen abnormális, tervezhetetlen állapot. Én értem, hogy van olyan, hogy üzleti terv, de ki a csuda tudta volna ezt lemodellezni? A legnagyobbak is milliárdos veszteségeket fognak elszenvedni, nagyon komoly […]
„A kollégák küzdenek, mint malac a jégen.” Ezt a covidjárványban mondta nekünk egy interjúban. Azóta jött háború, energiakrízis, óriási infláció, a tejtermékek a duplájára drágultak. Most mit csinálnak a kollégák? Most? Vészhelyzet van. Ez teljesen abnormális, tervezhetetlen állapot. Én értem, hogy van olyan, hogy üzleti terv, de ki a csuda tudta volna ezt lemodellezni? A legnagyobbak is milliárdos veszteségeket fognak elszenvedni, nagyon komoly átrendeződést várok. Csak az a kérdés, hogy ki éli túl. A Cserpes túléli? Annyira okos nem vagyok, hogy lássam a jövőt, de én mindig a jót várom. És látok is már jó jeleket. Egy hónapja visszatértem, nagyon erősen vissza kellett szállnom a napi operatív ügyekbe. Most szükség van rám, akkor is, ha egyszer a Forbes rám sütötte, hogy én vagyok a tökéletes antimenedzser. És talán így is van, de ha ott vagyok, akkor azért sok mindent látok. Mit kell rendbe tenni? Alapvetően az emberek fejében kell rendet tenni. Vannak hatékonysági tartalékok a rendszerben, kicsit be is aludtunk az árazásban, van körülbelül százmillió forint, ami sohasem fog visszajönni. Közben pozitív, hogy a Cserpes sokaknak vonzó lett, olyanoknak, akik korábban nem tudták megvenni. De egy kereskedelmi kollégát biztosan be kell újítanunk, a logisztikán is kell javítanunk, kontrollerünk, sőt ügyvezetőnk sincs. Nálunk azért sok minden hiányzik, ami egy normális cégnél van. (Nevet.) Nem is értem, hogy működnek harminc éve, és jutottak hárommilliárdos forgalom fölé. Nagyon szeretnek bennünket a fogyasztók, az odafent való, na, meg az égiek. Mit vár az idei évtől? A kollégáknak is mondtam, hogy nagyon nehéz időszak jön. Pont most kell hatékonyabbnak lennünk, amikor mindenkinek nehezebb a megélhetés. De azt az élelmiszer-drágulást és azt a reálbércsökkenést, ami történt, nem tudjuk kompenzálni. Szerintem mások sem tudják. És közben szükség van a folyamataink átszervezésére és legalább ötszázalékos leépítésre is. De megyünk tovább, rengeteg termékötletünk van, és a tejivókat is meg kell újítanunk. Melyik a kedvenc Cserpes-terméke? A Trudi. Meg a kefir, szerintem az egy csoda, a legjobb a piacon, az bizton állítható. A tejberizsát ismeri? Így, hogy tejberizsa? Igen, már van olyanunk is. Kaptunk egy-két megjegyzést az interneten, de nem vettük komolyan.
Négy egymást követő évtizedben nem volt olyan hét, néha nap sem, hogy Máté Krisztinát ne láttuk volna képernyőn, a 90-es, 2000-es évek túlzás nélkül róla szóltak. Kevesen vannak a magyar médiában, akik pályájuk alatt politikai, bűnügyi és kvízműsort is vezethettek, híreket mondtak be és szerkesztettek, producerként főműsoridős üzleti show-t készítettek, közben tanították is a szakmát, és emellett még a könyvkiadásban vagy a szépségápolásban is kipróbálták magukat. A tévé aktuális bombasikere, a Cápák között Kriszta szerint nem szimpla műsor – és magát sem feltétlenül gondolja szimpla tévésnek. Aki ismeri, dolgozik vele, ódákat zeng odaadásáról. Mégis, miért a szigorú műsorvezetőt látják meg benne mind a mai napig?
Jókor voltak jó helyen, mondják szinte mindig a Forbes alanyai, és mi ezt olyan ritkán írjuk le, amilyen ritkán csak lehet. Tudjuk, hogy szerencséje sokaknak sokszor van, de csak kevesen ismerik fel és használják ki. A mindentől független, égből pottyanó szerencse ritka, még a lottószelvényhez is kell lottót venni.Te is jókor vagy most jó helyen, és te is […]
Értékes kapcsolati hálóval és tőkével rendelkeznek, tekintélyes büdzsét kezelnek, fontos ügyekben mernek véleményt formálni, és hallatják a hangjukat. Vagy éppen csendben végzik a dolgukat, és háttérbe húzódó stratégák. Egyszóval befolyásosak az üzleti életben, a közéletben, a kulturális életben vagy a médiában. A lista néhány érdekes szereplőjével idén a megszokott szócikkek helyett interjút közlünk, ezekből is kirajzolódik, mit értünk befolyás alatt. Tudást, kapcsolatokat, pénzt, időzítést, teljesítményt – az ellentmondásaikkal együtt.
A gigászi metropolisz lakossága meghaladja egész Magyarországét, nem éppen a csendről és a nyugalomról híres. Emiatt különösen fontos, hogy legalább pihenni jó körülmények között lehessen.