Egy aktív magyar felhasználó átlagosan két streamingszolgáltatásra fizet elő – áll a GKID kutatócég februári riportjában. Itthon körülbelül 2,1 millióan használnak vagy férnek hozzá valamilyen előfizetéshez – ez a bázis hónapok óta stagnál, avagy a magyar piacra egyre nehezebb bekerülni ebbe az átlagosan használt két előfizetésbe. Ráadásul nemrég nálunk is megjelent az új streamingóriás, a Skyshowtime, lássuk, mennyi most az annyi, és erre az annyira mennyit vagyunk hajlandók áldozni.
Ki melyiket használja itthon? Netflix → 1,81 millió fő HBO Max → 1,19 millió fő Disney+ → 720 ezer fő Amazon Prime Video → 220 ezer fő Apple TV+ → 140 ezer fő
Megjegyzés: Becsült, aktív hozzáférői bázis. Az adatfelvétel 2022 októberében történt, emiatt még nincs mérve sem a tavaly novemberben elindított RTL+, sem a februárban kezdő Skyshowtime.
Tudtad, hogy a BlueVoyant nevű, világméretű kibervédelmi unikornis egyik legfontosabb bázisa Budapesten van? Mi a titkuk, miért döntenek úgy az iparág nagyágyúi akár FBI-os múlttal is, hogy itt folytatják pályájukat? Exkluzív cégportré a Forbes.hu-ról.
Miért dönt úgy valaki hatvan felett, hogy startupot alapít – tizenhárom év McKinsey-vel, hat év Lehman Brothersszel és tíz év Morgan Stanley-vel a háta mögött? „Az utóbbinál döbbentem rá: közel sincs minden cégnek ugyanekkora anyagi forrása, szakértelme kiberbiztonságra, sokan nagyon is sebezhetők. Ez ellen akartam tenni valamit” – foglalja össze a Forbes.hu-nak adott exkluzív interjújában James Rosenthal.
2017-ben elindított egy kibervédelmi startupot, a New York-i BlueVoyantot. 2022 februárjában már 250 millió dolláros tőkebevonási kört zártak, négy kör alatt több mint hatszázmillió dollárt vontak be, a cégérték már hivatalosan is egymilliárd dollár felett van. A pontos érték nem ismeretes, az európai központ székhelye viszont igen: Budapest.
Már több mint harminc országban nyolcszáznál több piaci és állami ügyfélnél tartanak. 2022 tavaszán megnyitott a szingapúri központ, Ausztráliában is épülget már a jelenlétük. „Sosem egy apró, szűk fókuszú kibervédelmi céget akartam felhúzni, hogy aztán tovább is adjak rajta, és kiszálljak. Mi globális méretben gondolkodunk, minden cég életére, a teljes iparágra hatni kívánunk.”
A BlueVoyantot két szál köti Magyarországhoz. Rosenthal anyai ágon magyar felmenőkkel bír, dédszülei innen vándoroltak az Egyesült Államokba. Másrészt, 2022-ben választották ki Budapestet az európai regionális székhelynek, egyben technológiai és biztonsági műveleti központnak is. Pár hónap, és az utolsó simítások is készen lesznek a kétszintes belvárosi irodában.
Rácz György Róbert több mint húsz év IBM után, az IBM Security üzletágának vezetői székéből ment át 2021-ben a BlueVoyanthoz. „Garantálta, hogy hozzánk tud majd csábítani tehetségeket az IT-szektorból” – indokolja döntését Rosenthal. Rácz építőnek vallja magát, az IBM-nél a keleteurópai kiberbiztonsági üzletágat a nulláról húzta fel, majd a teljes európai kiberbiztonsági üzletág vezetésével is megbízták. A BlueVoyanttal ezekhez a gyökerekhez vágyott vissza. „A hátterem miatt választottak ki, és én is a hátterük miatt csatlakoztam hozzájuk.”
Nem egyedül az IBM-ből sikerült lecsapni nagy iparági koponyákra. Az amerikai nemzetbiztonságtól kezdve a brit GCHQ titkosszolgálaton át akár az FBI-ig ép ésszel felfoghatatlan tapasztalat gyűlt össze a cégnél. Pedig alig több mint hatszázötvenen dolgoznak itt világszerte. Ebből százhúsz felett van az európai csapatok létszáma, a magyar központ már ennek is durván a fele. Ide Csehországtól Romániáig toboroznak IT-mérnöki, biztonsági vagy termékfejlesztési pozíciókba szakembereket. Kezdetek óta ez az irány: idecsábítani a szakma krémjét. Hogy mi az értékajánlat? Erről bővebben már a Forbes.hu-n, keresd a teljes cikket online!
Egy romantikus kis faluban három gyerekét nevelő dolgos anya felmenői mesterségét viszi tovább gyümölcsfeldolgozó üzemében. Ez nem magyar népmese, pedig az is lehetne, hanem a keményen dolgozó Balla Györgyi története Hontról.
Négy egymást követő évtizedben nem volt olyan hét, néha nap sem, hogy Máté Krisztinát ne láttuk volna képernyőn, a 90-es, 2000-es évek túlzás nélkül róla szóltak. Kevesen vannak a magyar médiában, akik pályájuk alatt politikai, bűnügyi és kvízműsort is vezethettek, híreket mondtak be és szerkesztettek, producerként főműsoridős üzleti show-t készítettek, közben tanították is a szakmát, és emellett még a könyvkiadásban vagy a szépségápolásban is kipróbálták magukat. A tévé aktuális bombasikere, a Cápák között Kriszta szerint nem szimpla műsor – és magát sem feltétlenül gondolja szimpla tévésnek. Aki ismeri, dolgozik vele, ódákat zeng odaadásáról. Mégis, miért a szigorú műsorvezetőt látják meg benne mind a mai napig?
Tíz-tizenkét éve már sztárok voltak, most újra támadnak a tőke- és hozamvédett alapok. Van esélyük akkor, amikor az inflációkövető állampapír idén tizenhat, jövőre akár húsz százalékot is fialhat?
Jókor voltak jó helyen, mondják szinte mindig a Forbes alanyai, és mi ezt olyan ritkán írjuk le, amilyen ritkán csak lehet. Tudjuk, hogy szerencséje sokaknak sokszor van, de csak kevesen ismerik fel és használják ki. A mindentől független, égből pottyanó szerencse ritka, még a lottószelvényhez is kell lottót venni.Te is jókor vagy most jó helyen, és te is […]