Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Concorde. A három alapítóval – Jaksity Györggyel, Borda Gáborral és Streitmann Norberttel –, valamint a Concorde-ot több mint egy évtizede vezető Régely Károllyal beszélgettünk többek között a rendszerváltás éveiről, az álmatlan éjszakák szépségeiről és a megegyezések fontosságáról. Közel tucatnyi ember gyűlt össze 1993 szeptemberében a Novotel szálló egyik kisebb termében […]
Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Concorde. A három alapítóval – Jaksity Györggyel, Borda Gáborral és Streitmann Norberttel –, valamint a Concorde-ot több mint egy évtizede vezető Régely Károllyal beszélgettünk többek között a rendszerváltás éveiről, az álmatlan éjszakák szépségeiről és a megegyezések fontosságáról.
Közel tucatnyi ember gyűlt össze 1993 szeptemberében a Novotel szálló egyik kisebb termében azzal a szándékkal, hogy megtartsák a Concorde alapító közgyűlését. „Ott voltak a tisztán pénzügyi befektetők: Feyér Zoltán, aki azóta sajnos távozott közülünk, őt ma a fia, Krisztián képviseli a cégben, Várszegi Gábor és Móricz Gábor – emlékszik vissza Jaksity György, az alapítók egyike. – Mellettük volt egy angol kollégánk, Paul, a jogászunk, dr. Halász Judit, és a könyvelőnk, Kovács Zsuzsa. Paul nem sokkal később a Genesistől kapott egy nagyon jó ajánlatot, tulajdonostárs lett a világ egyik legnagyobb fejlődő piaci alapkezelőjében, Judit és Zsuzsa azonban évtizedekig dolgoztak velünk és mai napig nagyon jó kapcsolatban vagyunk” – meséli a Concorde igazgatóságának elnöke.
Nem fognak eltűnni a személyes tárgyalások, ám a céges pénzügyek jó részét már most is könnyen lehet automatizálni – mondja Czimer Gergely, a Raiffeisen Bank vállalati digitálisés fizetési megoldások területének vezetője. Hogy áll most Magyarországon a vállalati pénzügyek digitalizációja? Nemzeti szinten összességében jól állunk a digitális ügyintézésben. A banki szolgáltatásoknál persze látni kell azt is, […]
Nem fognak eltűnni a személyes tárgyalások, ám a céges pénzügyek jó részét már most iskönnyen lehet automatizálni – mondja Czimer Gergely, a Raiffeisen Bank vállalati digitális és fizetési megoldások területének vezetője.
Hogy áll most Magyarországon a vállalati pénzügyek digitalizációja?
Nemzeti szinten összességében jól állunk a digitális ügyintézésben. A banki szolgáltatásoknál persze látni kell azt is, hogy ez egy hagyományokkal, tradíciókkal rendelkező szektor, ahol – különösen a vállalati ügyfelek esetében – elsősorban a személyes kapcsolattartás a domináns évtizedek óta.
Mi a vállalati ügyfelek igénye? Akár a kapcsolattartást is digitális csatornákon bonyolítanák?
A legerősebb igény a napi pénzügyek online elintézése iránt mutatkozik, így ebben, az úgynevezett „daily banking” kategóriában kezdtünk el elsőként fejleszteni. A cégek egy olyan online felületet várnak el, amelyen keresztül valamennyi napi pénzügyüket el tudják intézni. A Raiffeisen Bank létrehozott egy dedikált csapatot a vállalati digitális pénzügyi szolgáltatások kialakítására, amely már komoly eredményeket ért el. Rövidesen a Raiffeisen Bank egy portál kialakítású irányítófelületet tud majd átadni a vállalati ügyfeleinek, amelyről kényelmesen lehet kezelni és átlátni a cég pénzügyeit. Fontos elvárás a papírmentes ügyintézés is.
A Raiffeisen Bank milyen új innovációkkal jelentkezett az utóbbi időszakban?
Elsősorban a fizetési megoldások területén hoztunk úttörő és sikeres megoldásokat. Az Azonnali Fizetési Rendszer elindítása után az elsők között jelentkeztünk a fizetési kérelemmel és a QR kód alapú fizetési lehetőségekkel. Az erre épülő Scan&Go alkalmazásunk egy QR kódot hoz létre a fizetéshez, a vásárló pedig azonnal fizethet, bankkártya használata nélkül – nem mellesleg, az összeg a kereskedőhöz rögtön be is érkezik. Mi úgy véljük, hogy a következő években ez a rendszer nagy jövő előtt áll.
A vállalati oldalon az egyik legfontosabb eredményünk az úgynevezett „Prémium API” ökoszisztémánk kiépítése. Ez azért előnyös, mert az egyes cégek saját rendszereiket az eddigi integrációkhoz képest sokkal könnyebben össze tudják kapcsolni a Raiffeisen Bank megfelelő rendszereivel. Ugyanígy, könnyen működik a QR kódos fizetés, vagy éppen a beérkező jóváírásokról történő értesítés is. Így a céges pénzügyi folyamatok jelentős mértékben automatizálhatóak, ami segít a költségek csökkentésében is. Mindezek mellett nemrégiben fejlesztettük tovább egyik szolgáltatásunkat – a Raiffeisen Online Brokert –, ahol céges és magánszemély ügyfeleink a budapesti, a frankfurti és az amerikai tőzsdén is tudnak kereskedni, akár otthonuk kényelméből.
Mi a helyzet akkor, ha egy vállalatnak hitelre, vagy határokon átnyúló, akár több CEE országot érintő pénzügyi megoldásokra van szüksége?
A nemzetközi Raiffeisen Bankcsoport egyik legfontosabb célja, hogy a nemzetközi ügyfeleknek legyen elsődleges banki partnere. Ma már van is erre megoldásunk, amely a bankcsoport által lefedett országok jelentős részében már elérhető. Ez egy olyan központi platform, amely moduláris felépítésű, a klasszikus finanszírozási termékektől kezdve egészen a komplex, okmányos ügyletekig sok minden kezelhető vele, jelentősen csökkentve az adminisztrációs igényt. A kisebb vállalatoknál elképzelhető azonban, hogy idővel teljesen online is elérhetőek lesznek egyes hiteltermékeink.
A végső cél egy olyan integrált rendszer, amely egy felületen biztosítja a napi pénzügyek, a finanszírozás és a fizetési megoldások irányítását és áttekintését.
Az első Forbesban, 2013 novemberében Újratervezés címmel jelent meg cikk akkori cégedről, a Nav N Góról (NNG). Akkor már tulajdonosként kiszálltál, de mint vezérigazgató te irányítottad. Hányszor terveztél újra azóta?Sokszor. 2014-15-ben volt fél év, ami alatt szétesett a házasságom. Megfizettem az előző évtizedek munkamániájának árát, felmondtam az NNG-ben, otthagytam az egészet a csudába. Ezután egy Excel-táblában megterveztük az életünket […]
Vaszkó Péter autót szeretett volna venni, de a cég működése és az üzleti terv inkább egy traktor beszerzését indokolta. Péter a traktor mellett döntött, ami jól mutatja a Vaszkó família vagyonhoz való hozzáállását. Ehhez az alapítói generáció, Lászlóék részéről a gyermekek tudatos nevelése volt a kulcs, benne a minden nyáron kötelező nyári munkával, melynek során […]
A fiatalok sokáig azt hitték, hogy az Emporium a nagymamák ruhaüzlete. Az utóbbi nyolc–tíz évben ez is kicsit megváltozott, ahogy az alapító, Csapkai Ildikó lányai beszálltak a családi bizniszbe. Kötés-hurkolás, blézerfétis és drága inganyagból készülő maszkok a klasszikus kollekciókkal operáló ruhamárka harmincéves sztorijában.