Mi a közös a 3-as metróban, a budapesti rakpartokban, egy berlini egyetemi parkban és egy menő apartmanházban Miamiban? Sokan nem is tudják – legfeljebb érezték –, hogy ültek már a magyar VPI dizájnmanufaktúra betonpadjain. Vagy sakkoztak az egyik köztéri asztaluknál, ittak az egyik kútjukból, vagy támasztották a tárolójukhoz biciklijüket.
„Maradhatsz egyslágeres, mint például a Europe együttes. Vagy ráülhetsz a hullámra, ami szerintem sokkal nehezebb, mint behúzni egy nagy sikert” – mondja Varga Péter István. Cége, a VPI neve – amiről nem nehéz kitalálni, hogy az alapító monogramja – szinte egyet jelent az érdekes formájú, sima felületű, rendkívül szilárd köztéri betontermékekkel. „Bármerre jársz az országban, itthon már nem sok város van, ahol ne lenne bútorunk.”
Ő is úgy kezdte a pályáját a 2000-es évek elején, mint sok más fiatal építész: beült egy nagyobb irodába alkalmazottnak. Részt vett a Bartók Béla út és a Kosztolányi Dezső tér felújításának tervezésében, aztán – ahogy a filmekben szokott lenni – a sikeres időszak közepén két-három hét alatt megváltozott minden. Sem a munkában, sem a magánéletében nem alakultak jól a dolgok, és egyszer csak ott állt állás, lakás és barátnő nélkül. A legjobbkor nyert meg egy nürnbergi ösztöndíjat, és ezzel kezdetét vette egy kétéves útkeresés.
Kint véletlenül betévedt egy szimpóziumra, ahol a betonról volt szó, és ez annyira magával ragadta, hogy onnantól csak ezzel az anyaggal akart dolgozni. „Mindig közel állt hozzám, hogy valamit kézzel hozzunk létre. Az építészeti stúdiómunkában ettől eltávolodsz. Számítógépen tervezel egy házat, ami nagyon sokáig tart. Ez túl távol van a megfogható anyagtól. A betonnál az ötlet és a megvalósulás között direkt kapcsolat van. Nem tudsz úgy foglalkozni vele, hogy ne törődnél magával az anyaggal.”
A pénzügyi termékekkel foglalkozó csapat munkájáról az Alfa Prémium Üzletágának értékesítési igazgatóját kérdeztük. Filip Józsefnek meggyőződése, hogy a siker az exkluzivitáson, a szakmaiságon, és alapvetően az ügyfél és tanácsadó közötti bizalmi együttműködésen alapul. Miért tartottad vonzónak az Alfa Prémium Üzletágat? Több mint egy évtizede csatlakoztam a Prémium Üzletághoz, amelynek elsősorban az exkluzív – más banknál […]
A pénzügyi termékekkel foglalkozó csapat munkájáról az Alfa Prémium Üzletágának értékesítési igazgatóját kérdeztük. Filip Józsefnek meggyőződése, hogy a siker az exkluzivitáson, a szakmaiságon, és alapvetően az ügyfél és tanácsadó közötti bizalmi együttműködésen alapul.
Miért tartottad vonzónak az Alfa Prémium Üzletágat?
Több mint egy évtizede csatlakoztam a Prémium Üzletághoz, amelynek elsősorban az exkluzív – más banknál vagy pénzügyi disztribútornál nem elérhető – termékkínálata győzött meg. Teljesen új és innovatív termékfejlesztési módszerrel dolgozunk, amelyekkel kizárható a Hawthorne-effektus: piackutatás vagy megfigyelés alatt a fogyasztó megváltoztatja valós igényét. A mi termékeinket az ügyfelekkel történő beszélgetések inspirálják.
Értékesítési igazgatóként mit tartasz legfontosabb feladatodnak?
A legfontosabb feladatom, hogy folyamatosan motiváljam és mentoráljam a csapatomat, támogassam az újonnan érkezőket. Több évtizede vagyok ezen a pályán, melynek köszönhetően olyan tudást és gondolkodásmódot tudok átadni nekik, amivel sikeresek lehetnek a pénzügyi termékek értékesítésében.
Emellett azt vallom, hogy egy vezetőnek mindig naprakész információval kell rendelkeznie, mert így tudja segíteni a partnereit, a kollégáit és az ügyfeleket. Az értékesítésben a felkészültség és a jelenlét a siker kulcsa.
Teljesítményrekordot döntött a csapatod – milyen szintet értetek el?
A vállalat fennállása óta az egy évben elért legnagyobb értékesítési volumen eléréséről beszélünk, amelybe beleszámít a biztosítási szerződések éves állománydíja, valamint a befektetésre szánt összegek nagyságrendje.
Rendkívül büszke vagyok a csapatomra, akikkel sikerült elérni ezt a kimagasló eredményt. Összvállalati szinten az egyik legkisebb csapattal – összesen 18 jól felkészült munkatársammal együtt –közel 150 fős csapatok teljesítményét múltuk felül.
Milyen stratégiának köszönhető ez az eredmény?
Úgy gondolom, hogy az elmúlt évtized tapasztalatai összeadódtak. Rendkívül stabil csapatom van, alázattal és szorgalommal tanulunk, megosztjuk egymással a tudásunkat, és ez az, ami meghozta a sikert. Pedig sok kihívással szembesültünk: háború, infláció, szigorodó monetáris politika. Időnként a saját korlátainkon való túljutás a legnehezebb, de ebben is hatékonyan segítjük, támogatjuk egymást.
Mi van a rekord teljesítményen túl?
Egyik példaképem, Michael Schumacher szavait idézve: „a rekordok azért születnek, hogy megdöntsék őket”. Nem szeretném elkiabálni, de úgy tűnik, hogy ebben az évben sikerül megdönteni a saját legutóbbi rekordunkat. Innen lesz igazán szép nyerni.
Hogy látod a szakma és a pénzügyi tanácsadás jövőjét?
Az egyszerűbb pénzügyi termékek esetében a jövő az AI és a Fintech vezérelt működéseké, amelyek képesek standardizálni és rutinszerűvé tenni a folyamatokat. Az ügyfelek számára ebben a tekintetben a legfontosabb a gyorsaság, a kényelem, valamint a biztonságos ügyintézés, így a tranzakciókat ily módon viszonylag egyszerűen, saját maguk is menedzselni tudják.
A komplex tudást igénylő termékeknél továbbra is szükség lesz pénzügyi tanácsadó közreműködésére annak érdekében, hogy segítsen az ügyfeleknek eligazodni a különböző ajánlatok között. Ez egyfajta edukációs tevékenység, amely hozzájárul hazánk pénzügyi kultúrájának növeléséhez.
Az Alfa Biztosító Prémium Üzletága az emelt szintű szolgáltatások iránt érdeklődő, magasabb jövedelmű ügyfelek kiszolgálására jött létre. Magyarországon elsőként, 2012-től kínálja exkluzív befektetési és biztosítási termékek széles választékát. Egy-egy területre szakosodott specialisták foglalkoznak az ügyfelekkel, a termékskála pedig a világ legnagyobb alapkezelőinek válogatott alapjait foglalja magába.
Október 19–20-át végig a Corinthia Hotel Budapestben töltöttük. A második Forbes Money Summittal nyitottunk. Még zuhanunk, vagy ez már a landolás? Ács Gábor főmunkatárs vezényletével a legmegbízhatóbb magyar befektetőkkel, alapkezelőkkel és elemzőkkel próbáltuk megfejteni. Elhangzott pár fontos mondat.
Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Concorde. A három alapítóval – Jaksity Györggyel, Borda Gáborral és Streitmann Norberttel –, valamint a Concorde-ot több mint egy évtizede vezető Régely Károllyal beszélgettünk többek között a rendszerváltás éveiről, az álmatlan éjszakák szépségeiről és a megegyezések fontosságáról. Közel tucatnyi ember gyűlt össze 1993 szeptemberében a Novotel szálló egyik kisebb termében […]
A mesterséges intelligencia kitört a laboratóriumokból, a kutatóintézetekből, és sokszor láthatatlanul, hajszálerek módjára szövi át mindennapi életünket. A laikusok nem is gondolnák, miféle területeken van már ott feltűnésmentesen. És ez még csak a kezdet.
Hét gyerek, akiknek a témazáró dolgozat helyett az ülés, az evés vagy a kommunikáció a legnagyobb feladat. A Völgyzugolyházban jártunk, és megtudtuk, milyen a munkaerőpiac egyik legnagyobb mentális terheléssel járó pozíciója.
A technológia rohamos fejlődésével egyre fontosabb, hogy meglegyen az együttműködés az épületek tervezése, kivitelezése, üzemeltetése és fenntartása között. A Building Information Model (BIM) mindenki által ismert, mégsem használják ki a benne rejlő lehetőségeket az ingatlanpiac szereplői. Elsőre költségesnek tűnik, de a BIM használatának köszönhetően jelentős összegeket is spórolni lehet egy épület életciklusa során. A közhiedelemmel […]