Egy texasi bevette a kis magyar gyógyszercég vadonatúj tesztpiruláját – rég született ekkora gyógyszerkutatási siker Magyarországon, mint most. Amerikai befektetők és amerikai szabadalom révén a krónikus izomgörcsöket oldó MPH-220 még közelebb jutott ahhoz, hogy tényleg gyógyszer legyen belőle. A Motorpharma kutatói most magabiztosabbak, könnyebben élnek, mint két éve,
és már egy új szeren dolgoznak.
Október 12-én tizenegy boldog kutató komolyabb koccintásra gyűlt össze az ELTE természettudományi karának egyik ötödik emeleti tárgyalójában. Történetesen aznapra esett, hogy Málnási-Csizmadia András és Gyimesi Máté két év után újabb Forbes-interjúra készült, de nem ez adta az apropót. Ugyanekkor egy óceánnal nyugatabbra, valahol Texasban bevette az első ember a Motorpharma első szabadalmaztatott gyógyszerjelöltjét egy narancssárga kis kapszulában. Ezért volt torta, pezsgő és betűs lufiból fellógatva az ünnepelt neve: MPH-220. Szaknyelven mondva megkezdődött tehát a humánklinikai vizsgálatok első fázisa, amikor egészséges önkéntesekben próbálják ki a gyógyszerjelöltet, hogy kiderüljön, vannak-e mellékhatásai vagy kockázatai. A Duna partján kortyolgató csapat különösebben nem izgult, patkányon, kutyában és disznóban már nagyon biztonságos volt a szer Budapesten és Amerikában is.
Ha most hatvannégy egészséges tesztalanyon, fokozatosan emelt dózisban is annak mutatkozik, mehet tovább a Fázis II. vizsgálatokra (várhatóan jövő tavasszal), ahol száz–kétszáz – súlyos és krónikus izomgörcsökkel élő – betegben mérik most már a hatásosságát. Majd ideális esetben nagy betegszámnál is bizonyítják (Fázis III.), hogy a gyógyszerjelölt piacképes.
Már eddig eljutni is szinte hihetetlen egy gyógyszerkutató életében, a tipikus pálya évtizedeken át tartó laborkísérleteken, méréseken, publikációkon, apró sikereken, de legfőképp rengeteg kudarcon át ível, még akkor is, ha tudományos értelemben közben nagy eredmények születnek. Egy gyógyszerjelöltet ugyanis csak akkor lehet letenni az asztalra, ha üzleti potenciál is van benne: kellően sok embernek tud hatékonyan és elérhető áron segíteni ahhoz, hogy visszahozza sok-sok év méregdrága kutatási, kísérleti és engedélyeztetési folyamatának dollármillióit.
A pénzügyi termékekkel foglalkozó csapat munkájáról az Alfa Prémium Üzletágának értékesítési igazgatóját kérdeztük. Filip Józsefnek meggyőződése, hogy a siker az exkluzivitáson, a szakmaiságon, és alapvetően az ügyfél és tanácsadó közötti bizalmi együttműködésen alapul. Miért tartottad vonzónak az Alfa Prémium Üzletágat? Több mint egy évtizede csatlakoztam a Prémium Üzletághoz, amelynek elsősorban az exkluzív – más banknál […]
A pénzügyi termékekkel foglalkozó csapat munkájáról az Alfa Prémium Üzletágának értékesítési igazgatóját kérdeztük. Filip Józsefnek meggyőződése, hogy a siker az exkluzivitáson, a szakmaiságon, és alapvetően az ügyfél és tanácsadó közötti bizalmi együttműködésen alapul.
Miért tartottad vonzónak az Alfa Prémium Üzletágat?
Több mint egy évtizede csatlakoztam a Prémium Üzletághoz, amelynek elsősorban az exkluzív – más banknál vagy pénzügyi disztribútornál nem elérhető – termékkínálata győzött meg. Teljesen új és innovatív termékfejlesztési módszerrel dolgozunk, amelyekkel kizárható a Hawthorne-effektus: piackutatás vagy megfigyelés alatt a fogyasztó megváltoztatja valós igényét. A mi termékeinket az ügyfelekkel történő beszélgetések inspirálják.
Értékesítési igazgatóként mit tartasz legfontosabb feladatodnak?
A legfontosabb feladatom, hogy folyamatosan motiváljam és mentoráljam a csapatomat, támogassam az újonnan érkezőket. Több évtizede vagyok ezen a pályán, melynek köszönhetően olyan tudást és gondolkodásmódot tudok átadni nekik, amivel sikeresek lehetnek a pénzügyi termékek értékesítésében.
Emellett azt vallom, hogy egy vezetőnek mindig naprakész információval kell rendelkeznie, mert így tudja segíteni a partnereit, a kollégáit és az ügyfeleket. Az értékesítésben a felkészültség és a jelenlét a siker kulcsa.
Teljesítményrekordot döntött a csapatod – milyen szintet értetek el?
A vállalat fennállása óta az egy évben elért legnagyobb értékesítési volumen eléréséről beszélünk, amelybe beleszámít a biztosítási szerződések éves állománydíja, valamint a befektetésre szánt összegek nagyságrendje.
Rendkívül büszke vagyok a csapatomra, akikkel sikerült elérni ezt a kimagasló eredményt. Összvállalati szinten az egyik legkisebb csapattal – összesen 18 jól felkészült munkatársammal együtt –közel 150 fős csapatok teljesítményét múltuk felül.
Milyen stratégiának köszönhető ez az eredmény?
Úgy gondolom, hogy az elmúlt évtized tapasztalatai összeadódtak. Rendkívül stabil csapatom van, alázattal és szorgalommal tanulunk, megosztjuk egymással a tudásunkat, és ez az, ami meghozta a sikert. Pedig sok kihívással szembesültünk: háború, infláció, szigorodó monetáris politika. Időnként a saját korlátainkon való túljutás a legnehezebb, de ebben is hatékonyan segítjük, támogatjuk egymást.
Mi van a rekord teljesítményen túl?
Egyik példaképem, Michael Schumacher szavait idézve: „a rekordok azért születnek, hogy megdöntsék őket”. Nem szeretném elkiabálni, de úgy tűnik, hogy ebben az évben sikerül megdönteni a saját legutóbbi rekordunkat. Innen lesz igazán szép nyerni.
Hogy látod a szakma és a pénzügyi tanácsadás jövőjét?
Az egyszerűbb pénzügyi termékek esetében a jövő az AI és a Fintech vezérelt működéseké, amelyek képesek standardizálni és rutinszerűvé tenni a folyamatokat. Az ügyfelek számára ebben a tekintetben a legfontosabb a gyorsaság, a kényelem, valamint a biztonságos ügyintézés, így a tranzakciókat ily módon viszonylag egyszerűen, saját maguk is menedzselni tudják.
A komplex tudást igénylő termékeknél továbbra is szükség lesz pénzügyi tanácsadó közreműködésére annak érdekében, hogy segítsen az ügyfeleknek eligazodni a különböző ajánlatok között. Ez egyfajta edukációs tevékenység, amely hozzájárul hazánk pénzügyi kultúrájának növeléséhez.
Az Alfa Biztosító Prémium Üzletága az emelt szintű szolgáltatások iránt érdeklődő, magasabb jövedelmű ügyfelek kiszolgálására jött létre. Magyarországon elsőként, 2012-től kínálja exkluzív befektetési és biztosítási termékek széles választékát. Egy-egy területre szakosodott specialisták foglalkoznak az ügyfelekkel, a termékskála pedig a világ legnagyobb alapkezelőinek válogatott alapjait foglalja magába.
Szelíd, mondhatni kisfiús arc, szapora beszéd, gyors gondolkodás, erős karakter. Valószínűleg Szabó Balázs a legfiatalabb az országban, aki hétszázmilliárd forint sorsáért felel.
Kerepesi Csabát az élet meghosszabbítása, az öregedés feltérképezése és megállítása érdekli, a Hun-Ren Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (SZTAKI) Informatikai Kutatólaboratóriumának tudományos munkatársa egy évtizede fordult az öregedéskutatás felé. Mesterségesintelligencia-alapú eszközökkel járul hozzá ennek a még mindig sok titkot rejtő természetes folyamatnak a megfejtéséhez.