Tényleg jó fogás volt?

Idén júliusban jött a bombahír, hogy Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula korábbi Edigital-alapítók (Forbes, 2021/9) kiszállnak az Emagból, és részük értékesítése mellett viszik magukkal az Emag alá tartozó online piacteret és licitoldalt, a Vaterát is. Akkor már szinte nyílt titokként pusmogtak róla, hogy Várkonyiék beszállhatnak a Jófogás, a Használtautó.h­u ­és az Autónavigátor.hu nevű szájtok mögé. A három platform a norvég Adevinta csoporthoz tartozott, ők idén februárban jelentették be, hogy kivonulnak Magyarországról.


Végül tényleg megjelentek Várkonyiék az elárvult szájtok mögött, és ahogyan arról szintén sokáig pletykáltak, az ingatlan.com is érdeklődött a csomag iránt. A két magyar fél összebútorozott, a szájtok teljesen magyar tulajdonosi körhöz kerültek. Nem mindennapi piactér-birodalom jött ezzel létre, de azért rejlik benne némi kockázat. A Használtautó.hu az új tulajdonosok szerint közel ötvenszázalékos EBITDA-val hasít, a Jófogás ezzel szemben mínuszos. A tranzakció értéke nem nyilvános.


„Balázzsal teljesen véletlenül találkoztunk a nyáron, már bőven benne voltunk a folyamatban” – mondja a felvásárlásról Mészáros Dávid, az ingatlan.com Zrt. alapító tulajdonosa. „Pillanatnyilag ezek szimpla apróhirdetési oldalak, a régi Expressz újság gondolata van bennük: felmész, felhívod, megnézed, alkudozol, megveszed. Viszont én a platform­irányt látom bennük. Ezt szeretnénk modern e-kereskedelmi körülmények közé tenni, teljes körű szolgáltatást építeni köré” – mondja Várkonyi. A közel húszéves keringő háttere, piaci trendek és pletykák, és persze (a másik) Mészáros és Várkonyi nagy marketplace-terve a Forbes.hu-n!