Március 1. péntek, délután 1 óra. Kint 10 fok felett, beborult és szemerkél. A harminckét éves Schwarcz Ádám, azaz Beton.Hofi belép az MVM Dome hátsó, VIII-as kapuján. Fekete-sárga sportdzsekit, műbőr nadrágot és csizmát visel. Vele jön menedzsere, Kamau Makumi, vagyis Kama a Banana Recordstól (többen a Mary Popkidsből ismerhetik). Elindulunk az aulából, elsétálunk a last minute mosdók mellett, és benyitunk a csarnokba, ahol a másnapi Pogány Induló-koncert színpadát építik. Így interjúzunk másfél órát: sétálunk, és közben sztorizunk a magyar zene sokat harsogtatott aranykorától a NER fő bűnéig, a társadalmi apátiáig.
Beton.Hofi Fonogram-díjas rapper, 2020 óta aktív. Előtte félprofi szinten focizott, slampoetryzett, utóbbihoz kellett művésznevet választania, eszébe jutott, hogy „betonszofi”, ebből lett a Beton.Hofi. Mára rendszeres visszatérő a Spotify magyar listáin, legismertebb slágerét, a Bagirát több mint 18 milliószor indították el. Koncertjeiért a közönség, kollabjaiért a szakma tapostatja agyon magát, legutóbb a Carson Coma új számában, a Frida Kahlóban működött közre. Március 8-án jelent meg harmadik mixtape-je, a 0, MVM Dome-os koncertje, a Magyarország–Magyarország 0:0 április 13-án lesz.
És hogy érzed most? Megtöltöd? – kérdezzük tőle fotózás közben. „Úgy érzem, hogy igen.” És ha nem? „Földön maradok. Aztán felállok.” Identitást képezni a telt házas arénakoncertekből szerinte önnyomorgatás, de piaci szempontból fontosnak tartja. Magát 65 százalék alkotónak és 35 százalék vállalkozónak látja, szerinte az utóbbi miatt tudott felemelkedni a mai generáció. „Ezt úgy lehet jól csinálni, ha száz százalékig dedikált vagy. Ha ez a hivatásod. Ha minden lépéseddel azt érzed, hogy magadat képviseled.” Röviden: „Go hard or go home.” Mert ez bizony nehéz szakma, egy dologról mégis kevés szó esik. Hogy ebből „közben olyan energia is jön, amit előtte a hétköznapok nem adtak meg soha”.
Kérdezett: Vaszkó Iván