A magyar termálvíz erős hívószó, jól meg lehet vele szólítani a külföldi vásárlókat, gondolta Bokrosi Máté és Florián Bence. Erre alapozták prémium márkájukat, és bejött: ma már Koreában és Kanadában is sokan fürdenek Zador szappannal. Az ázsiai turisták a repülőtereken nem egyszer az összes illatot kihozatják az üzletek raktárból, hogy válogassanak.
Írta: Varga Veronika
„A reptéri mérlegen méregettük a szappanokkal megpakolt kisbőröndöt, nehogy több legyen huszonöt kilónál, közben telefonon egyeztettünk a webfejlesztőnkkel, hogy azonnal élesítse a webünket, és állítsa be a céges mailcímeinket is. És útban a reptérre ugrottunk be a taxival a nyomdába, hogy elhozzuk a még meleg katalógusokat és első névjegykártyáinkat” – meséli Bokrosi Máté, a Zador Europe Kft. egyik alapítója. 2014-ben, másfél év tervezés és előkészítés után épphogy elkészültek a hétféle Zador szappanból álló első kollekciójukkal, amikor hívták őket Dubajból, hogy bekerültek egy nagynevű közel-keleti beautyexpóra. Másnap már indulniuk is kellett a kiállításra.
Az első kiskereskedő partnerüket is ezen a kiállításon szerezték, méghozzá Bahreinből. „Óriási lendületet adott nekünk ez az expo. Itt látta először a nagyközönség élőben a szappanokat, és mi is itt vetettük bele magunkat az éles üzletbe” – mondja a másik tulajdonos, Florián Bence. Ők ketten öt évvel korábban találkoztak először, barátok lettek, pár évvel később pedig már azon ötleteltek, milyen céget tudnának indítani. Akkoriban sokat túráztak együtt, a márka neve is egy túrán született meg. Olyan nevet kerestek, aminek idegen nyelven sincs negatív jelentése, könnyű kimondani, egyszerű, és valamilyen kötődésük is van hozzá. Így amikor a Pécsely melletti Zádor-várat mászták meg, egyszerre néztek össze, hogy ez lesz az.
A 2024-es SIRHA-n bemutatott ERWIN Smart Ice Cream Scoop egy magyar termékfejlesztés eredménye, amely nem csupán új szintre emeli a fagyizók üzleti hatékonyságát, hanem forradalmasíthatja a vendéglátóipart is. Ez az innováció nem csupán egy egyszerű eszköz; a Szabó Ervin által megálmodott és két évig tartó fejlesztés eredményeként létrehozott okos fagyiadagoló kanál teljesen új dimenziót nyit […]
A 2024-es SIRHA-n bemutatott ERWIN Smart Ice Cream Scoop egy magyar termékfejlesztés eredménye, amely nem csupán új szintre emeli a fagyizók üzleti hatékonyságát, hanem forradalmasíthatja a vendéglátóipart is. Ez az innováció nem csupán egy egyszerű eszköz; a Szabó Ervin által megálmodott és két évig tartó fejlesztés eredményeként létrehozott okos fagyiadagoló kanál teljesen új dimenziót nyit meg a vendéglátóipari folyamatok menedzselésében.
Az ERWIN Smart Ice Cream Scoop egyesíti magában a legújabb elektronikus és szenzortechnológiákat, melyekkel az eladási munkafolyamat zavarása nélkül, automatikusan, pontosan és megbízhatóan méri ki a kiadott gombócokat. A hagyományos adagolókhoz képest ez az eszköz többet tud, mint pusztán a nyomás alapján mérni a fagyi mennyiségét, az egész mozdulatra betanítva pontosan számolja, rögzíti és továbbítja az eladott gombócok számát. Így lehetővé teszi a fagyizó tulajdonosai számára, hogy valós idejű adatok alapján tervezzenek, és biztosak legyenek abban, hogy a munkavállalók pontosan végzik a munkájukat.
„Hogy lehet okos egy fagyiadagoló kanál? Úgy, hogy megtanítottuk számolni! Az ötlet már körülbelül öt évvel ezelőtt megszületett, aztán két évig tartó kemény munka eredményeképpen valósult meg. Mivel a gyakorlatból indultunk ki, ezért pontosan tudtuk, milyen igényekhez és felhasználási módhoz kell adaptáljuk az eszközt. Éppen ezért a rendszer képes elkülönítve kezelni a kanál tisztítására vagy a betapadt gombóc kiszabadítására irányuló mozdulatokat” – magyarázza Szabó Ervin. Az okos fagyiadagoló kanál a nemrég bejegyzett világszabadalmi jog megszerzése után készen áll arra, hogy átalakítsa a fagyizók üzletmenetét világszerte.
Magyar innováció a fagyibizniszben
Az eszköz teljesen elektronikus és szenzorokkal ellátott, ami lehetővé teszi a pontos mérési adatok rögzítését és továbbítását egy speciálisan kifejlesztett központi egységnek, mely a fagyizó üzlethelyiségében található. A kanál rádiókommunikáción keresztül küldi az adatokat, ezek pedig naponta egyszer, sms-ben továbbítódnak egy meghatározott telefonszámra. Az okos eszköz könnyen kezelhető, fél óra töltési időt igényel, vízálló és akkor is képes mérni és rögzíteni az eladott gombócok számát, amikor éppen nincs kapcsolatban a központi egységgel. Ez azt jelenti, hogy még akkor is pontos adatokat szolgáltat, ha a rádiókommunikáció ideiglenesen megszakadna. A rendszer számos további, korszerű megoldással segíti a hatékony energiafelhasználású, hibamentes működést, például a kanalak nyugalmi helyzetét érzékelve csökkentett energiafogyasztású készenléti állapotba áll.
Így az ERWIN okos fagyiadagoló kanál nem csupán egy újabb technológiai fejlesztés, hanem egy teljesen új üzleti megközelítés, mely segít a fagyizótulajdonosoknak jobb kontrollt gyakorolni vállalkozásuk felett, és garantálni üzletük hatékonyságát és termelékenységét. Nem csoda, hogy az új szabadalom Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi élelmiszeripari szakkiállításán azonnal felkeltette a HoReCa szektor érdeklődését.
Míg mások táborokban töltötték a nyári szünidőt, Tóth Diána a szüleivel az Alföldön dinnyét szedett, kamiont pakolt, majd hajnalonta a nagybanira kísérte őket. Tizennégy éve dolgozik a családi gazdaságban, többek között azon, hogy az emberek lássák, honnan kerül az asztalukra az élelmiszer.
Piaci fölénye elvehetetlen, nyereségessége brutális, régiós hatalma messziről látható, harmincéves tőzsdei teljesítménye minden más magyar részvényét veri, és nemcsak, hogy szüleink, nagyszüleink bankja, de a legtöbb mai fiatal is itt vezeti a számláját. Hogyan lett egy szocialista nagyvállalatból modern bank? Mitől lett az OTP billióforintos profitot termelő pénzgyár? Mire elég Csányi Sándor karizmája, és mit tudnak az elnök emberei? Ezúttal nem velük, hanem róluk beszélgettünk – összeállt a kép. Furfangos húzások, jól időzített döntések és a kulcsemberek mesteri tologatása is kellett hozzá, hogy mára ott legyenek Európa banktérképén.
Mi kell ahhoz, hogy egy nagy megrázkódtatás után piacvezető céget építsünk fel? A Process Solutions-nél a szakmai hozzáértés és a kemény munka csak a történet kezdete volt. Ha egy cég 25 éve létezik, és abból az elmúlt 18 évben piacvezetőként, akkor nem nagy logikai ugrás kijelenteni, hogy valamit nagyon jól csinálnak. De mit? Azt gondolnánk, […]