Sokszor azt sem tudjuk,mit veszünk fel

Amikor Terry Gilliam kilépett a repülőgép ajtaján, még nem tudta, hogy rövid magyarországi látogatásán egyik kedvenc zenekara, a Parno Graszt menedzserével is találkozni fog. Azért jött Budapestre, mert szerette volna felvenni a megannyi nehézség közepette készülő Doctor Parnassus és a képzelet birodalma című filmjének zenéjét (a produkció épp összeomlóban volt a főszerepet játszó Heath Ledger váratlan halála miatt). A felvételi folyamatokat összefogó Lőkös Csaba azonban nem csupán a Budapest Film Orchestra zenekarát menedzselte, hanem a Parno Graszt fellépéseit is.


„Fogtam az embert, és elvittem a Fonó lemezboltjába, összevásárolt mindenféle cédéket.” Csabára nagy hatással volt a világpolgár filmes: „A produkció hozott hangmérnököt, zenei rendezőt, mindent, csak a zenekar volt a miénk. És hát Terry Gilliam ironizáló stílusa marhára tetszett. Akkor is önmagát adja, ha fellép, vagy ha filmet rendez.” A közös munkának a Budapest Film Orchestra webjén is emléket állítottak. Gilliam szívhez szóló üzenetben hirdeti: „Long live Parno Graszt! Long live Csaba!”

Ha számít a pénz, Kelet-Európába jönnek
„Magamról neveztem el, a nevem kezdőbetűi kerültek előre” – mondja Csaba a CLMusicról, somolyogva. Körülötte ülnek lányai, Réka, Kinga és Kriszti, ők is mind a CLMusicban dolgoznak, és Csaba felesége, Magdi is. „Teljesen családi cég vagyunk. Egy időben voltak alkalmazottak is, de már nincsenek.” Csaba keskeny szemüvege mögött vidáman csillogó szempárral néz körbe, gyermekei elegáns öltözékben, magabiztosan feszítenek mellette. „Én a boomer generáció képviselője vagyok, vagy nem is tudom, hogy hívják ezt – nevet. – Tényleg az ifjúság visz előbbre minket. Az ő kezükben lesz az egész.”