Alig pár ország van, ahol ne tűzte volna ki képzeletbeli zászlaját. Frei Tamás huszonöt éves korára több helyen járt már, mint kortársainak és a nála idősebbeknek nagy része. Tanult Moszkvában, Svájcban, az Egyesült Államokban, aztán rádiósként és haditudósítóként, majd tévés munkái során bejárta a világot. Most is rengeteget utazik amellett, hogy négy otthona között váltogatja a bázisát. Májusban fejezte be hat hónapos legutóbbi utazását. Az elsődleges cél maga az út volt, vagy ahogy ő mondja, a középút békéjének megtapasztalása.
Tamás a könyvei miatt is utazik. Tavaly novemberben jelent meg a legutóbbi, a Puccs Moszkvában – Putyin végnapjai című, ami a rajongóinak megszokott módon aprólékos részletességgel mutatja be a helyszíneket. „Az olvasók szeretnek bejutni a kulisszák mögé. Hitelesen kell leírnom az atmoszférát, a helyszín hangjait, a levegőjét. Ezt nem lehet egy interneten látott képpel megoldani. Remélem, a regényeimből érződik, hogy a szerzőjük járt mindenhol, amiről ír.”Azt is bevallja, elfáradt az előző könyv megírásában. Pihentetni akarta az agyát, mondja, majd nagy lendülettel úgy folytatja: mielőtt elkezdi írni a következő könyvét, elmegy annak a helyszíneire is. Nem árulok el nagy titkot azoknak, akik az utolsót olvasták, hogy Tajvan és Szingapúr is rajta van a listáján. Tamás ezért fotózott, jegyzetelt, helyszíneket választott, jók lesznek egy-egy jelenethez.
A kávébizniszt sem törli ki ilyenkor a gondolataiból. Ha akarná, sem tudná, hiszen mindenütt keresi a minőséget, a különlegest, azt, amiből tanulni lehet. A trendszetter országok, városok és helyszínek útba ejtésére fűzte fel a körútját, hogy kóstoljon, és megismerje a legújabbakat. Gyorsan mondja is, hogyan áll nála össze a kávéranglista top 10 városa, hol vannak szerinte a világ legjobb kávézói. Tajpej, Szöul, Tokió, Kiotó, Szingapúr, Sydney, Melbourne, London, Koppenhága és San Francisco. „Jól látod, két európai helyszín van csak. És ezekben mind jártam az elmúlt hónapokban. Kivéve Ausztráliában, ott egy évvel ezelőtt.”
Tamás egyedül utazik, de egy-egy helyszínre csatlakoznak hozzá családtagok, a gyerekei, barátai. Vagy épp ő látogat meg barátokat, például S. Takács Andrást és Cseke Esztert, az On the Spot világutazó párosát Balin. Van, ahova kifejezetten egyedül akar menni, hogy felelevenítse régi életét, a kalandokat. Hogy a dzsungelen egy terepjáróval száguldjon át, hogy híd híján átvezessen a sodráson, és hogy megremegjen a gyomra a lehetőségtől, hogy beragadhat. „Ez megpörgeti az adrenalinszintemet. Jó, hogy már nem a szomáliai polgárháborúban vagyok, de ennyi még kell, hogy azt érezzem, élek.”
Sebestyén Balázs beelőzte Majkát. Pont, amikor Azahriah mind a huszonkilencüket. A szakács, aki elvált, és a körömlakkos, aki a Nagy Őt kereste. A zeneipar ifjú titánjai, akik nem félnek forintosítani posztjaikat. A legismertebb, legprofibb, leghitelesebb hírességek, akiknek márka lett a nevükből. A tizenegyedik celeblista.
Írta és szerkesztette: Vaszkó Iván Számolta: Golovics Milán Illusztráció: Bárdos László, Csuth Péter
Módszertan
Kétszázhúsz fős gyűjtésünket a szereplők magazinos címlapmegjelenései, egyéb sajtótalálatai, közösségi médiás aktivitása és követőszámai alapján szűkítettük negyvenöt főre. Módszertanunk visszatérő eleme az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. reprezentatív kutatása a 18–59 éves magyar lakosság körében. A celebek ismertségét, kedveltségét, hitelességét, a hagyományos (magazinos, tévés) és közösségi médiás követését mérték, valamint rákérdeztek arra is, hogy a válaszadók megfontolnák-e az adott celeb által ajánlott termékek, szolgáltatások megvásárlását.
A SentiOne online médiafigyelő platform is segítette az értékelést. A SentiOne az interneten (híroldalakon, fórumokon, blogokon, közösségi médiafelületeken, értékelőszájtokon) nyilvánosan közzétett, egy-egy celebről szóló összes magyar tartalom mennyiségét és érzelmi töltetét is figyelembe vette. Brand Health Index mutatójuk a vizsgált szereplőkről szóló tartalmak pozitív-negatív töltetének arányát – énmárkájuk egészségét, kedveltségét – számolta ki. Egyedi algoritmusukkal az egy-egy celebről szóló összes említés elérését, valamint facebookos-instagramos követőtáboruk interakcióinak arányát is vizsgálták.
Kutatásunkhoz összegyűjtöttük a nyomtatott sajtós, rádiós és tévés megjelenéseket, valamint pontoztuk a címlapszerepléseket a hazai médiapiac legkelendőbb magazinjaiban. Az influenszerlistánkhoz (Forbes, 2024/5) hasonlóan a HypeAuditor adatbázis segítségével mértük közönségük minőségét, valódiságát, növekedési trendjeit, és pontoztuk a követőtábor aktivitásának mutatóit (lájkok átlagos száma és tartalmak közötti eloszlása; hozzászólások átlagos száma, valódisága; a posztok potenciális elérése és megtekintése). Vizsgáltuk, hogyan teljesítenek a szponzorált tartalmak a személyes posztokkal szemben, továbbá a SentiOne mérte a fizetett tartalmak arányát is. A túl ritka vagy túl gyakori reklámtevékenység csökkentette az adott celeb üzleti sikerességét vagy hitelességét.
Végül a médiapiac képviselőiből, a hazai topmárkák marketing- és kommunikációs igazgatóiból, menedzsereiből és a reklámügynökségek vezetőiből álló huszonegy fős zsűri, valamint a Forbes szerkesztőségének tagjai is pontozták a sztárok láthatóságát, pénzteremtő képességét és tartalmi profizmusát. A szakmai zsűri pontozásánál szűrtük a korábbi vagy jelenleg is aktív szerződéses viszonyból adódó torzító hatásokat. Az idei végső rangsor harminc főből áll.
A szakmai zsűri Vállalatok Bazsali-Németh Flóra PR-szakmaivezető, Magyar Telekom Beretka Bernadett marketingkommunikációs vezető, BioTechUSA Biczó Andrea PR-menedzser, Budapest Park Buda Andrea marketing- és PR-igazgató, Cinema City Horváth Bence kommunikációs és PR-vezető, Renault, Dacia és Alpine Varga Anita Ágnes marketingvezető, Rossmann Magyarország Vida Annamária szenior marketingmenedzser, Coca-Cola Magyarország
Reklámügynökségek Blaskó Nikolett tulajdonos-ügyvezető, ACG Forgács Mariann alapító-tulajdonos, BeSocial Gulyás János tulajdonos, Wavemaker; elnök, Magyar Reklámszövetség Hadacs Bálint közösségimédia- és tartalmi igazgató, Mito Hajagos Rita tulajdonos és csapata, Red Lemon Media Horváth Ádám alapító, NuHeadz Talent Management Magócsi Anikó szenior PR-menedzser, Mitte R. Nagy András ügyvezető-partner és csapata, Próbakő Kommunikáció
Média Horváth Ágnes főszerkesztő, Kreatív Kolosi Péter tartalomért felelős vezérigazgató-helyettes, RTL Magyarország Kende-Hofherr Krisztina alapító-tulajdonos, TMC Management Pácsonyi Daniella kreatív és kommunikációs igazgató, Central Médiacsoport Takács Gabriella főszerkesztő, Story és Best Várhelyi Zoltán rovatvezető, Blikk A Forbes szerkesztőségéből: Fekete Emese vezető szerkesztő, Golovics Milán újságíró, Lits Benedek újságíró és Vaszkó Iván szerkesztő-újságíró
Forbes-celebindex A celebek részeredményeit hat szempont (ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénzteremtő képesség és online jelenlét) szerint, egytől tízig terjedő skálán osztályoztuk. Ezek súlyozott átlaga az énmárkájuk értékét mutató Forbes-celebindex.
Celeb vagy influenszer?! Az utóbbi időkben a celebek is rákapcsoltak online jelenlétük szponzortartalmakkal való kiaknázására. A korábbi teljesítményből, ismertségből, hírnévből építkező celebeket elkülönítjük a pusztán digitális tartalomgyártásból híressé váló influenszerektől, őket a hozzájuk igazított módszertannal rangsoroljuk A legértékesebb magyar influenszerek listáján.
I. Azahriah Legjobb helyezés: 1. (2024) 8,96 pont
Kell ide írnunk bármit is? Baukó Attila még mindig csak huszonkét éves, de a leghallgatottabb magyar előadó a Spotifyon, akár ötvenmilliót is elkérnek egy koncertjéért, Tisza-kollekcióját pillanatok alatt kapkodták el a boltban, mozifilm forog róla, és persze mindenki kívülről fújja a történelmi Puskás-triplázását majdnem 140 ezer látogatóval. Hol csodagyereknek, hol botrányhősnek adják el, politikai megnyilvánulásai pedig hosszas tökölés után a kormánypárti oldalakat és véleményvezéreket is elkezdték inspirálni (bár gyanúsan nagy az összhang).
Inkább nézzünk a szalagcímek mögé: közösségi médiás felületeinek összes követője a kétmilliót súrolja, Z generációs popsztár létére az utóbbi évben a nyomtatott bulvársajtóban is az egyik legtöbbször címlapra pakolt név volt, és az online híroldalak említései is azt bizonyítják, hogy ez az ő éve. A zsűri egyöntetűen őt hozta ki győztesnek, a piac bizony értéket lát az önerőből elért, teljesítményalapú ismertségben, amihez Azi a hazai zenepiac talán legprofibb menedzsmentjét, a Supermanagementet tudhatja maga mögött. Tavaly debütált a listán, most huszonkét helyet ugorva az első. Mint minden ilyen történetnél, itt is az a legérdekesebb, hogy hogyan tovább. Hogy idáig mi történt, arról a júniusi címlapsztorinkban írtunk hosszabban.
II. Sebestyén Balázs Legjobb helyezés: 1. (2017, 2021) 8,74 pont
Az RTL arca harmadik éve tartja második helyét. Békeidőben ez azt jelentené, hogy két év után végre lelökte Majkát a trónról, csakhogy kettejüket most lökte le a születő magyar szupersztár, lásd előző szócikkünket. A híresen spiri Balázs a szokottnál többet mutatott ebből az oldalából, a Telexszel kifejezetten a témában ült le másfél órára, majdnem egymilliós Youtube-nézőszámot hoztak erős, olykor szélsőséges mondatai („a nyugati világ legnagyobb kudarca a sebészkés”). Másrészt pár hónappal címlapsztorink után (Forbes, 2023/08) Vadon Jani megszakította tizennégy éves együttműködését Balázsékkal, a reggeli műsorba pedig alapos casting után Ráskó Eszter humorista csatlakozott (Forbes Women, 2024). Balázs követőtáborának már nincs hova nőnie, cserébe ők a magyar celebpiac egyik leghűségesebb bázisa. Az NRC reprezentatív kutatása szerint ő az ország legismertebb híressége, ebbe az is belefér, hogy a reggeli műsor menetrendszerűen kapjon a nyakába vizsgálatokat, bírságokat a médiahatóságtól. Ez ilyen műfaj. Nemrég DJ Oti néven telepakolta a siófoki Plázst is, szinte egyetlen nap alatt elkeltek a jegyek.
III. Majka Legjobb helyezés: 1. (2022, 2023) 8,52 pont
Ózdi valóságshow-hősből szabadszájú rapper, majd főműsoridős tévésztár, tizenhárom év TV2 után pedig az RTL-csapat tagja lett – barátjával, Pápai Jocival váltottak csatornát. Majoros Péter mindjárt meg is kapta hőn áhított mentorszékét az újrainduló X-Faktorban, amiért – elvileg – valóságos hidegháborút folytatott a csatorna vezérigazgató-helyettesével, Kolosi Péterrel (disclaimer: egyik visszatérő zsűritagunkkal).
Úgy tudjuk, itthon a nagyobb szabadtéri koncerteken ő az egyik legerősebb italfogyasztást hozó fellépő, jól csúsznak a kortyok a Belehalok és a Mindenki táncol mellett, amik a Youtube-on egyenként 70–80 milliós lejátszást produkáltak. Idén a szokásos Budapest Park–Plázs-tengelyen túl a zeneipar új kedvenc helyszínét, az MVM Dome-ot is bevette körszínpados koncertjével. Majka huszonkét év után is az egyik legláthatóbb celeb, hitelességét az NRC kutatása sem kérdőjelezi meg. Énmárkája mit sem érne tüzes beszólásai nélkül. A Petőfi Zenei Díjra annyit írt ki, „viccország”, Puzsér Róbertnek pedig szerinte „kijárt már egy lángos”, ezzel relativizálva, hogy Ábrahám Róbert propagandista megütötte a publicistát. Két év elsőség után most csak harmadik.
IV. Valmar Legjobb helyezés: 4. (2024) 8,20 pont
Úristen, ki ez a sztár?! Ráadásul ketten vannak. Marics Peti és Valkusz Milán röpke két év alatt nemcsak a pop-, de a celebbiznisz tetejéig repültek úgy, hogy tavaly a tizenharmadik helyen debütáltak. Amellett, hogy egyetlen számmal bebiztosították telt házaikat a következő pár nyári szezonra – itthon jól énekelhető gigaslágerekkel lehet jegyeket eladni –, brutálisan jó minőségű követőtáborukat ügyesen monetizálják, és a zsűripontok alapján a hirdetői piac is bőven lát bennük potenciált.
Az Azahriah-filozófiával szemben ők bátran használnak fizetett posztokat, tévéreklámokat, óriásplakátokat, nemrég a Burger King Eb-s szendvicsének arcai voltak. Jövőre már érdemes lesz külön mérni őket, Marics az újrainduló Megasztár, Valkusz pedig a konkurens X-Faktor székébe ül be ősztől. Hátha két helyet is befoglalnak majd az élmezőnyben, bár ismertségben még van tér a fejlődésre.
V. Ördög Nóra Legjobb helyezés: 1. (2016) 7,96 pont
Amióta van celeblista, minden évben felkerül rá, a legrosszabb helyezése is csak egy hatodik volt, még az első listán, 2014-ben. Ehhez képest a szintén állandó visszatérő Balázsnak, Majkának és Istenesnek, mindegyiküknek becsúszott legalább egy tizen-valahanyadik hely. Ördög Nóra idei két nagy dobása a TV2-s Next Top Model Hungary és a hamarosan induló Megasztár.
A Kölyökklub óta a magyar kereskedelmi televíziózás megbízható, profi, de empatikus kisugárzású, szinte mindenki által ismert embere, márkanagyköveti együttműködései mellett vállalkozásával is igen komoly pénzteremtő potenciálja van. Férjével, Nánási Pállal idén csak azért zárták be balatonfüredi kisboltjukat, a Nekem a Balatont, mert egyszerűen nem maradt rá idejük a másik két, balatonakarattyai bolt mellett. Újabb fellendülést továbbra is az hozhat, ha javít címlapos és online mutatóin.
VI. Palvin Barbi Legjobb helyezés: 6. (2024) 7,55 pont
A Palvin Barbi-dilemma évről évre ugyanaz. Ha globális piacot mérnék, évek óta fix elsőnk lenne az ismertségi, pénzteremtő és online versenyben, a magyar mezőnyhöz képest máig lehengerlő a követőtáborának minősége, aktivitása a HypeAuditor influenszer-adatbázis szerint. Az utóbbi években viszont nehezen tört a felső tízesbe, bár amióta hozzáment Dylan Sprouse amerikai színészhez, a magyar bulvár újult erővel merít témákat, válásról szóló fantazmagóriákat a világhírű divatmodell életéből.
Emellett a lista jó pár szabadesője is elősegíthette, hogy újabb stabil eredményével celeblistáink eddigi legjobb helyezését érte el. Persze, kellett az is, hogy a zsűri ennyi év után se találjon fogást tartalmi profizmusán, a legnagyobb divatlapok sokat szerepeltetett címlapsztárja erre a szempontra idén is tízest kapott.
VII. Istenes Bence Legjobb helyezés: 5. (2020, 2023) 7,46 pont
Holtverseny a hetedik helyen. Istenes továbbra is az RTL egyik legismertebb, legjobb arányban kommentelt figurája. A zsíros kertévés szerződés mellett IstenEst című podcastjával kamatoztatja a benne rejlő hirdetési lehetőségeket. A műsor elhalkult az elmúlt hónapokban, viszont az első Sztárbox leghangosabb balhéját hozta Rácz Jenővel vívott boxmeccse, a ringen túl is napokig forrongott egymás ellen a két fél. A felhajtás, a vádaskodás nem biztos, hogy jót tett a sportnak, Istenes is könnyen megégethette volna magát, de végül békejobbot nyújtottak egymásnak Ráczcal, és Istenes továbbra is élvezheti a csatorna bizalmát. Sebestyén Balázzsal fogják vezetni a visszatérő Kalandra fal!-t.
VII. Rúzsa Magdi Legjobb helyezés: 3. (2022, 2023) 7,46 pont
Másik hetedikünk lecsúszott a dobogóról. Úgy tűnik, ennyit nyomnak a latba a friss magánéleti témák a magyar celebeknél. Jelen esetben az énekes hármas ikrei, akikről két év után is lelkesen írogatnak a bulvárcímlapok, de már nem akkora intenzitással, mint korábban. Helyette újra Rúzsa Magdi zenei karrierjén lehet a fókusz. Kedveltségét, tartalmi profizmusát a zsűri szerint is kár lenne elvitatni, de összességében kiegyensúlyozott mutatóinak köszönheti, hogy még mindig érdekes és értékes a piac számára. Tippre az is marad, hiszen ősszel az őt sok éve kikeltető Megasztár zsűrijében fogjuk viszontlátni.
IX. Geszti Péter Legjobb helyezés: 9. (2024) 7,40 pont
Igen, 2024-et írunk, és igen, Gesztit újra celeblistára tettük. Szóviccdömpingekkel tűzdelt zenei munkássága megosztó, mégis, hatvanadik születésnapja alkalmából két koncertet is ad majd a Budapest Arénában. Új, hibrid tévéformátuma, az Adom a napom nem kéne, hogy működjön a kertévés piacon, a reklámszakember mégis már a negyedik etapot fogja belőle ősszel szállítani a Viasat 3-nak. Önazonos, rendszerkritikus gondolatainak ma is teret ad a média, legyen az interjú vagy a Facebookjáról átvett poszt, ennyi évtized után is a leghitelesebb nevek egyike.
X. Krausz Gábor új! 7,38 pont
Van ennél klasszikusabb celebsztori? Nyáron bejelentették, hogy válnak Tóth Gabival (tavaly huszonegyedik volt, idén a harmincba se fért be), majd táncos vetélkedőt nyert a TV2-n Mikes Anna profi táncossal. Összejöttek, azóta pedig azon izgulnak a pletykalapok, hogy tényleg összeházasodnak-e. Ennyi bőven elég, hogy Krausz újoncként máris a felső tízbe katapultálja magát, listánk leggyakoribb címlapszereplője volt (238-szor!), felhasználói említésekben a SentiOne mérése szerint nagyon erős, és elképesztő ismertséget, láthatóságot gründolt magának egy év alatt. Vajon a magánéleti hepiend csak tizenöt perc hírnévre lesz elég a tévés séfnek?
XI. Kajdi Csaba Legjobb helyezés: 11. (2024) 7,16 pont
Cyla tavaly a tizenhetedik helyen mutatkozott be a celeblistán. Kicsit harsány, kicsit parodisztikus, kicsit NER-kritikus online alteregója lehet, hogy a kertévéknek már sok, a Mészáros Lőrinc-közeli TV2 modellkereső műsorához legalábbis az volt. Mészárosék Monte Carlóban kikötő jachtjához tavaly baracklekvárt vitt, és mint mondta, utána a TV2 már semmilyen üzenetére nem reagált. A HypeAuditor szerint a Visage modellügynökség tulajdonosa enélkül is nagyon minőségi követőtábort tudott felhúzni, a róla szóló online említések pedig rendkívül pozitívak. Így sikerült kisebb ismertsége ellenére is egyenletes részpontokkal értéket teremtenie a piacon. (Címlapsztori: Forbes Life, 2023/tél)
XII. Till Attila Legjobb helyezés: 3. (2016) 7,11 pont
Két dolog állandó: a világegyetem és hogy Tilla hétvégén este műsort vezet a TV2-n. Botrányoktól, izgalmaktól mentes, huszonhárom éve épített karrier riporteri alapokkal, rendezői kanyarokkal – új filmjét, az És mi van Tomival?-t októberben mutatják be. Toronymagas ismertség, bombabiztos kedveltség, de láthatóságot inkább fő kenyéradója, a csatorna teremt csak neki, ahol – természetesen – a Megasztár műsorvezetői posztját is megkapta most. Jövőre ugyanitt, ugyanekkor?
XIII. Borbás Marcsi Legjobb helyezés: 8. (2023) 7,06 pont
Tavalyi legjobb helyezéséhez képest újra kiszorult a legértékesebb tízből, pedig a Prima Primissima díjas, szakácskönyvekben, natúrkozmetikumokban utazó műsorvezető termékajánlásait vennék leginkább az NRC kutatása alapján, 2023 után megint ő nyert ebben. Tavaly a Zöld Forbes címlaposa volt, de mások címlapjain is botrányok nélkül tud az egyik leggyakoribb szereplő lenni. A Kertem Youtube-sorozat és termékcsalád, valamint az Egy.hu életmódszájt és webshop arca idén is a legkedveltebb celeb.
XIV. Jákob Zoltán új! 7,05 pont
Na, begurult Jákob Zoli és a tűzpiros Ferrari. Még a 2016. decemberi Forbesban írtuk meg a Crystal Nails és alapítója sztoriját. Azóta jó nagyot fordult vele a világ, a Nagy Ő majdnem kétmillió követőjű közösségimédia-birodalmat verbuvált magának, ebből csak a Tiktokon 1,2 milliót. A print és az online sajtó egyaránt ontja a róla szóló híreket, láthatóságát, ismertségét a szakmai zsűri és NRC-kutatásunk sem kérdőjelezi meg, tartalmi profizmusát annál inkább. Paprikaföldektől a hétcsillagos életig címmel jelent meg önéletrajza, mert miért ne?
XV. Lékai-Kiss Ramóna Legjobb helyezés: 10. (2020) 7,04 pont
Szinte el is felejtettük, hogy tizenhat év Barátok közt után váltott szerepet, és ma már a TV2 vetélkedőinek visszatérő házigazdája, sőt egy, a keresztnevével fémjelzett műsort is kapott a csatornán, a TV2 titkok Ramónávalt. Zsűripontjaink alapján a szakmában jól bevált, közkedvelt arc, a márkák is bátran kötnek vele hosszú távú szerződéseket, mint például a BioTechUSA. A háttérben menedzsmentcéget dédelget, régi álma volt már.
XVI. Fördős Zé Legjobb helyezés: 4. (2021) 7,02 pont
A Street Kitchenön összedobnak valamit gyorsan, a Konyhafőnökben pedig másoktól várják ezt magasabb szinteken. A dicső covidévekben könnyű volt főzős tartalommal piaci értéket felmutatni, talán ezzel magyarázható a magyar média egyik leglazább, legönazonosabb, sztárallűröktől mentes fickójának esése is. Zé pár éve még a dobogót ostromolta, most pont az online jelenléte húzta le a gasztrovlogger celebindexét.
XVII. Liptai Claudia Legjobb helyezés: 5. (2014) 6,90 pont
Újabban a bulvár azzal foglalkozik, hogy visszatérhet-e a TV2-höz az RTL-es, Viasat 3-as kitérők után a csatorna korábbi ikonikus műsorvezetője. Claudia ismertségére, kedveltségére, profizmusára bármikor lehet építkezni, és a tévés szereplések és a címlapok mellett már élőben is kamatoztatja pénzteremtő potenciálját. Nemrég ugyanis önálló estjével, a Clauságokkal turnézott.
XVIII. Kasza Tibi Legjobb helyezés: 5. (2022) 6,81 pont
Étrend-kiegészítős, felesége arcápolóit forgalmazó érdekeltségei (Challenge Diet Kft., Manker Beauty Kft.) szerényebb 2023-at produkáltak, bár még így is többmilliárdos árbevételt értek el. Közösségi médiás aktivitása már jóval ritkásabb a popsztárból mémhuszárrá forduló Kasza Tibinek, de a sajtóban még mindig aktívan emlegetik a nevét. Az NRC kutatása szerint az őt ismerők csupán öt százaléka vásárolna az általa javasolt termékekből. Talán a Versenyhivatal cége ellen indított, megtévesztő kommunikációról szóló vizsgálata is szerepet játszik ebben?
XIX. Rácz Jenő Legjobb helyezés: 15. (2023) 6,80 pont
Étterme, a Rumour ott a Dining Guide idei étteremkalauzán, bár 2022-ben az Év Étterme-díjat is megnyerte vele. Nem baj, helyette pontozással nyert a Sztárbox ominózus elődöntőjén Istenes Bence ellen, még ha a kategóriájuk bajnoka végül Molnár Áron lett. Ezenkívül Ráczot most jobban elkerülte a rivaldafény, cserébe nem kell túl messze eveznie hivatásától. Továbbra is a Konyhafőnök szigorú bírája, és továbbra is hiteles karakter a médiában.
XX. T. Danny új! 6,76 pont
„Megmondtam, de ti nem hittétek” – zengenek nyáron a színpadok a harmadik leghallgatottabb magyar Spotify-előadó, Telegdy Dániel slágerétől. A rapper idén tört be a hagyományos fősodorba is – mondjuk, a nézői reakciók nem voltak oda a zsákbamacskás műsorvezetéséért. Mint a lista többi celebzenészét, őt is az online jelenlét húzza fel iszonyatosan, a márkák imádnak hirdetni a profiljain, tulajdonképpen ugyanazt a stratégiát képviseli, mint a Valmar.
XXI. Csobot Adél Legjobb helyezés: 9. (2023) 6,68 pont
Címlapsztárként továbbra is jól működik, ismertsége valószínűleg örökre be lett biztosítva férjével, Istenes Bencével egyetemben. Ebben a fázisban már vannak hangosabb és halkabb évei is egy celebnek, a róla szóló online cikkek és említések száma például átlagosnak mondható a listán. A közelmúltban inkább nyugodt vidéki életéről hírezett a bulvár. Egy ennél fontosabb és elismerésre méltó fejlemény, hogy a Skechers cipőmárka egyik globális nagykövete lett. A Sztárboxba is visszatér műsorvezetőnek.
XXII. Tóth Andi Legjobb helyezés: 20. (2023) 6,64 pont
Az énekes leheletnyit lejjebb esett a tavalyi debüthöz képest. Még mindig nem a hitelességével, hanem az online jelenlétével tud felszínen maradni. Szakítása Marics Petivel elég muníciót ad a magyar bulvárnak, idén viszont a szakmai profizmusát is bizonyítania kell, ha már helyet kapott az X-Faktor új mentorgárdájában. Amúgy emlékszik rá valaki, hogy ő nyerte a műsor ötödik évadát?
XXIII. D. Tóth Krisztina Legjobb helyezés: 3. (2017) 6,56 pont
A WMN alapítója idén is az egyik legbefolyásosabb nő a média területén (lista a Forbes Women különszámban), monogramja, a DTK még mindig értékes, selfmade márkanév, portálja és műsorai mellett (Elviszlek magammal, Ki vele!) felületeivel is a piac profija tudott maradni. Az NRC kutatása szerint a második leghitelesebb celeb (Borbás Marcsi után).
XXIV. Hosszú Katinka Legjobb helyezés: 1. (2018, 2019, 2020) 6,49 pont
Összecsaptak feje felett a hullámok. Nem jutott ki az olimpiára, és éttermét, a Kooolt is be kellett zárnia. Idei sportlistánkon ugyanakkor a negyedik lett az úszó, aki ennek ellenére is élvezi az életet, és a medencén kívül is egyre több szerepben próbálja ki magát. Még mindig négyszázezren követik.
XXV. Rubint Réka Legjobb helyezés: 8. (2022) 6,42 pont
Ahogy arról a tavalyi celeblistában is írtunk, online tábora kamukövetőkkel lett felduzzasztva, a HypeAuditor adatai szerint valódi Instagram-júzereinek aránya csak 60,5 százalék – egy 660 ezres közönségről beszélünk. Az NRC kutatása is összhangban van ezzel az állítással, a listán Rubint Rékát követik a legkisebb arányban online is az őt ismerők.
XXVI. Szabó Zsófi Legjobb helyezés: 14. (2022) 6,34 pont
Reggeli műsort váltott, az RTL helyett a TV2 Mokkáját vezeti most már, bár ez akkora vihart nem kavart, mint szerelmi drámája Shane Tusuppal még 2022-ben, amivel akkor a legjobb szereplését érte el. Friss hír, hogy a FEM3-ról TV2 Klubra átkeresztelt csatorna, aminek nagykövete lett, csúnyán elhasalt nézettségben.
XXVII. Lilu Legjobb helyezés: 12. (2016) 6,32 pont
A Cápák között házigazdája, a Liluland szépségwebshop alapító-tulajdonosa üde, önazonos színfolt a magyar médiában. Tartalmi profizmusát a zsűri sem vitatja, azt pedig, hogy jól megválogatja, milyen témák és (köz)ügyek mellé áll oda, a hitelességi pontszám mellett a pénztermelő mutatója is meghálálja.
XXVIII. Marsalkó Dávid Legjobb helyezés: 20. (2020) 6,21 pont
Szebb évet nem is álmodhatna magának a Halott Pénz. A jubileumot negyvenezer ember előtt ünnepelték a Puskás stadionban – hihetetlen, de ezzel a zenekar húsz év után is képes volt új mérföldkőhöz érni. Lesz bennük még kraft? Marsalkóék sosem adták csak úgy bármihez a nevüket, a Dorkótól az Unicumig a hosszú távú együttműködésekben hisznek. Ő is zsűritag lesz a Megasztárban.
XXIX. Fluor Tomi Legjobb helyezés: 11. (2018) 6,16 pont
Visszatért Budapest partiarca a listára, ő is jubileumi év miatt. A Wellhello régi adósságot törlesztett a Budapest Arénával, ahol tízéves show-jukat tartották. Láthatóságban alulmarad a mezőnytől, de ő az a zenész, aki az új generációs popiparban is okosan, tudatosan használja a médiafelületeket, és nem fél kimondani az igazát akár a Fókusz kamerái előtt sem.
XXX. ByeAlex Legjobb helyezés: 25. (2023) 6,15 pont
Ha van, akit nem érdekel, hogy hányadik lett a listán, az biztos, hogy Azahriah az első helyen, és ByeAlex a harmincadikon. Utóbbi brutális méretű és elérésű profilokat épített fel pályafutása alatt, ahol aztán tényleg kimondja, mi böki a csőrét. Inkább itt érzi magát komfortosan, bevallottan nem szeret interjút adni. A Slepp-pel idén ő is első bálozó volt az Arénában.
Eva Mendes csaknem tíz évvel ezelőtt a háta mögött hagyta Hollywood csillogását, hogy Ryan Goslinggal családot alapítson. Az ötvenéves színésznő most egy takarítószer-márkával tért vissza, és az amerikai Forbesnak elmesélte, miért boldog mosogatás közben. Arról nem esett szó, miféle boldogságot okoz neki – nyilván a fizetségen felül –, hogy ő lett Magyarországon a Hell Energy szűrt ivóvizének új reklámarca.
Júniusban elindult az Afterwork, a Marriott Hotel–DNB-ben zártuk le a tavaszi szezont Frei Tamással, Lénárt Viktorral, Rácz Lillával, és persze veletek.
Hajnóczy Soma imádott könyvelni, aztán kétszeres bűvészvilágbajnok lett. Így turnézta körbe a Földet, majd amikor elege lett az utazásból, üzletet csinált a bűvészkedésből, és háromszor megtöltötte a Papp László Budapest Sportarénát is. A bűvésztestvérének hívott Kelle Botonddal felépítette Az illúzió mesterei sorozatot, és már nemcsak előadói, hanem producerei is a jó előre telt házas előadásoknak. Kellett hozzá tíz küzdelmes év és elvakult maximalizmus.
A nagyon gyenge ipari termelés ellenére nem romlottak tovább a növekedési kilátások, hihetetlen, de a bérek nagy mértékben nőnek. A költségvetés kikupálása nem tűrt halasztást, megjött a megszorító csomag is, újra emelkedőben az infláció. Negyedéves makrogazdasági összefoglaló.
„A 19. század elején volt egy elmélet, hogy a férfi zeneszerzők jobb, ha tartózkodnak a nőktől, ugyanis minden egyes szexuális aktus, amikor a férfi a magvát máshova hinti el, az egy-egy zenemű elvesztését jelenti. Mintha a háttértár tele lenne mazurkákkal, szonátákkal és szimfóniákkal.” Bősze Ádám ilyesfajta anekdotákkal teremtette meg a komolyzenei standup műfaját, és évek óta szórakoztatja közönségét híres zeneszerzők életének bulvártörténeteivel. Szerzetesből lett rádiós, műsorvezető és antikvárius, és közben még a vonatozást is népszerűsíti.