
Évek óta követik egymást a legbefolyásosabb nők Forbes-listáján, többé-kevésbé ismerik is egymást, de a szentendrei Daalarna Gardenben most először jöttek össze, hogy megünnepelhessük őket. Inspiráló karakterek, selfmade márkaépítők – a nők tizedik listája után idén már díjaztuk is őket.

Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
Szemléletváltásra van szükség az executive search-ben, hangzatos, de kiüresedett szavak helyett valódi cselekedetre, őszinte, jövőbe néző, emberközpontú kiválasztási folyamatra. Erről szól a Starge Leadership Resources Company. A céget két ikonikus alakja dedikálja. Gombás Éva és Vándorfi Viktória egymásra találása determinálva volt. Már nem az hajtja őket, hogy megmutassák mekkora vezetők. Partnerek lettek, közös szenvedélyük pedig: […]
Szemléletváltásra van szükség az executive search-ben, hangzatos, de kiüresedett szavak helyett valódi cselekedetre, őszinte, jövőbe néző, emberközpontú kiválasztási folyamatra. Erről szól a Starge Leadership Resources Company. A céget két ikonikus alakja dedikálja. Gombás Éva és Vándorfi Viktória egymásra találása determinálva volt. Már nem az hajtja őket, hogy megmutassák mekkora vezetők. Partnerek lettek, közös szenvedélyük pedig: az Ember.
Ők nem csak fejvadászok, hanem a modern executive search úttörői, akik hisznek abban, hogy a vezetők kiválasztásának régi módszerei idejétmúltak és hatástalanok. „A 90-es években ragadt iparágat ki kell rángatni az oldschool, elitista működésből. Mi éppen ettől a nagyon formális világtól szakadunk el, de közben professzionálisan működünk. Amikor ehhez társat kerestem, pont egy másként gondolkodót képzeltem el, így találtam rá Vikire” mondja Éva, aki régiós igazgatója volt egy vezető francia fejvadász cégnek, 30 éves vezetői tapasztalatát tekintve pedig igazi specialistaként jegyzik a HR szakmában.
„Rajtunk kívül még nagyon sokan érzik azt, hogy ez az iparág hierarchikus, feszélyezett, csak hangzatos CV-k forognak a piacon, a kör csak az elitnek van nyitva és nehéz bekerülni” – teszi hozzá Viki, aki lehúzott több mint 20 évet FMCG marketingben, Procter&Gamble cégnél formálódott, majd vezető volt a Danone, a Sanofi marketing osztályainak élén. „Mindig éreztem, hogy igen erős az emberi fókuszom, szeretnek velem kapcsolódni, inspirálóan hatok másokra. Tudatosítottam ezt a belső erőmet, így amikor jött Éva hívása, nagyon szépen összeállt a történet, hogy a jövőben is vezetőkkel fogok dolgozni.”
A Starge életmód. Izgalmas, kreatív, merész, értékalapú és önazonos. „Bár az iparág emberekről szól, nagyon erős a hard sell vonal. Mi nem akarunk mindenáron eladni, inkább megmutatni, hogyan tudsz úgy élni, ahogy neked szakmailag és emberileg a legjobb” – ezért is alapította a Starge-ot Éva. Viki pedig örömmel csatlakozott:
„Igenis sikerre viheted a saját életedet, azt az életet, ami rólad szól! A márkaépítés is akkor lesz jó, ha pontosan tudod, kihez szólsz, ki az ember, mik az igényei, mi az életvitele… Magyarországon még mindig óriási életesemény váltani, mi viszont a Starge-
zsal tudunk adni egy mintát és egy bátor perspektívát.”
Éva és Viki szerint a modern vezetők kiválasztásakor az emberközpontúság elengedhetetlen. Új megközelítésük egyik legfontosabb eleme az újgenerációs vezetők támogatása, mert a fiatal, tehetséges szakemberek bevonása kulcsfontosságú. Dinamikus és innovatív megközelítésük inspiráló példa a fejvadászati iparág számára, mert őket a vezetői wellbeing érdekli. „Egy olyan világban, ahol a fejlődő technológiák óriási sebességgel alakítják át a vállalkozásokat, olyan vezetőkre van szükség, akik rugalmasak, nyitottak, innovatívak és képesek bevonni csapatukat” – mondja Éva.
Éva és Viki története arra emlékeztet bennünket, hogy a jövő vezetőinek kiválasztása nem csupán a múlt sikereire alapozott kapcsolatokon múlik, hanem az innováció, a bátorság, a kalandvágy és a professzionalizmus elegyén. Az új fejvadászok nem csupán executive-okat közvetítenek, hanem formálják a jövő vezetését és üzleti sikerét, vagyis ők teremtik a jövőt.
Túra – így mondják azt a menetrend szerinti kört, amit a sárga Family Frost-hűtőkocsik megtesznek. Több mint harminc éve viszik házhoz a jégkrémet és a mirelitet országszerte. Nemcsak az autók színe és dizájnja nem változott az elmúlt évtizedekben, hanem a szignál sem. Utóbbi épp annyira hozzátartozik a vidéki Magyarországhoz, mint a kakaskukorékolás – ha nem is olyan gyakori.
Több tulajdonosváltás után lassan tíz éve magyar kézben van a cég, és sikeresebb, mint valaha.
Hideg a víz, és éget a nap, nem számít szombat vagy hétköznap” – énekli Valmar a slágerében, a Forbes pedig az az újság, ahol olvashatsz róluk és a nekik dalszövegben beszóló Beton.Hofi-ról is. („Hideg a víz, és éget a nap, de nincs elég pénzed, hogy élve maradj.”) Valmarék a most megjelenő celeblistán szerepelnek, Beton.Hofiról a Forbes.hu-n írtunk nagyobb interjút még márciusban. A celeblistán nem […]
Még csak huszonévesek, de már olyan cégnevek színesítik az önéletrajzukat, mint a BlackRock, a Prezi, a Wise vagy a GoTo (korábban LogMeIn). Bugir Zsófia, Roza Bori és Südi Bea különböző úton jutottak el a fiataloknak technológiai képzéseket kínáló Skoolig, és amit ott tanultak, azóta is erősen hatással van a szakmai életükre. A három programozó a kívülről progresszívnek tűnő IT-s közegben azt érzékeli, hogy még ma is fennállnak a nemek közötti különbségek, sok a mentális megpróbáltatás és a csoportos leépítés. Lelkesedésük azonban nem hagyott alább.
A nagyon gyenge ipari termelés ellenére nem romlottak tovább a növekedési kilátások, hihetetlen, de a bérek nagy mértékben nőnek. A költségvetés kikupálása nem tűrt halasztást, megjött a megszorító csomag is, újra emelkedőben az infláció. Negyedéves makrogazdasági összefoglaló.
„A 19. század elején volt egy elmélet, hogy a férfi zeneszerzők jobb, ha tartózkodnak a nőktől, ugyanis minden egyes szexuális aktus, amikor a férfi a magvát máshova hinti el, az egy-egy zenemű elvesztését jelenti. Mintha a háttértár tele lenne mazurkákkal, szonátákkal és szimfóniákkal.” Bősze Ádám ilyesfajta anekdotákkal teremtette meg a komolyzenei standup műfaját, és évek óta szórakoztatja közönségét híres zeneszerzők életének bulvártörténeteivel. Szerzetesből lett rádiós, műsorvezető és antikvárius, és közben még a vonatozást is népszerűsíti.