A cseh Igor Prerovsky megjárta Keletet, Nyugatot, és már a Yettel Magyarország vezérigazgatója. Tiszta vízióval jött Budapestre: átszabni, amit az emberek a telkócégekről gondolnak.
Igor oda ment, ahová a munka hívta. Éveket töltött Keleten, Japánban, Kínában és Vietnámban, de dolgozott Oroszországban, Ausztriában és az Egyesült Államokban is. Magas, sportosan vékony, ízig-vérig világpolgár, az a típus, aki nem fél felszállni a vonatra egy olyan országban, ahol senki sem beszéli a nyelvét, mégis megpróbál szóba elegyedni az útitársakkal.
Karrierjét a telkószektorban kezdte – az egyik legnagyobb cseh telekommunikációs cég, az Oskar Mobile egyik első munkatársa volt, a Vodafone fel is vásárolta. Karrierje döntő részét, tizennyolc évet banki fintech szolgáltatások fejlesztésével töltötte, eleinte a PPF csoport berkeiben, majd négy éven át corporate venture builder – ha már muszáj lefordítani: cégépítő – volt az ausztriai Creative Docknál. Innen hívta vissza a telkóba a Yettel Magyarország tulajdonosa, a PPF. „Remélem, a fintechben töltött tizennyolc év hasznomra lesz – mondja. – Az a vízióm, hogy a fintechéhez hasonló, ügyfélközpontú megközelítést, ökoszisztémát építünk fel, hívhatjuk telcotechnek.” Igor szerint óriási lehetőség előtt állunk, tulajdonképpen a szektor forradalmasítására van esély.
„Magyarországon nagy az igény az újításokra, és a befogadási hajlandóság is magas, ha nem tévedek, akkor a Revolutnak például Magyarország az egyik legjobban menő piaca a régióban. A telekommunikációs szektor előtt még van itt rés, és biztosan lesz továbbra is olyan vásárlói csoport, amelyik üzletekben szeret vásárolni.” Nem papírból olvas, mesél – tényeket, élményeket, célokat.
Idén ünnepelte fennállásának 125. évfordulóját a Miele. A máig családi tulajdonban lévő német márka legendás háztartási készülékei sok esetben generációról generációra szállnak, a gyerekek kirepülése a családi fészekből pedig egyben jó apropót kínál a frissítésre – hiszen arra a minőség miatt máskülönben nemigen van szükség. Az 1899-ben Németországban alapított cég megalakulása óta a Miele és […]
Idén ünnepelte fennállásának 125. évfordulóját a Miele. A máig családi tulajdonban lévő német márka legendás háztartási készülékei sok esetben generációról generációra szállnak, a gyerekek kirepülése a családi fészekből pedig egyben jó apropót kínál a frissítésre – hiszen arra a minőség miatt máskülönben nemigen van szükség.
Az 1899-ben Németországban alapított cég megalakulása óta a Miele és Zinkann család tulajdonában van. A 125. évforduló is a családias hangulatot megőrizve telt: világszerte egy időben koccintottak és ünnepeltek egy tortával, amely mindenhol egyazon recept alapján készült el – meséli a jeles napról Spengler Nikolett, a Miele magyarországi ügyvezetője. A német prémiummárka nem csak a munkatársakkal, de a vásárlókkal is együtt kívánt ünnepelni, ezért az év folyamán minden termékkategóriában találkozhatnak ünnepi kiadású termékekkel, amelyekhez ajándék kiegészítőket, vagy éppen extra 125 hétre szóló, kiterjesztett garanciát biztosítottak. „Véletlen egybeesés, hogy pont ebben az évben helyeztük át székhelyünket és flagship üzletünket egy új helyszínre, a Bem Centerbe, ami méltó ünneplése cégünk hosszú fennállásának” – teszi hozzá a márka magyarországi vezetője.
A Miele Experience Centerekkel élményt kívánnak adni a vásárlóknak. „Nálunk folyamatosan történik valami: vagy éppen egy mosást demonstrálunk, vagy a porszívók működését, a vasalókészülékek praktikumait mutatjuk be, de legtöbbször rezidens séfünk segítségével konyhai praktikákba vezetjük be az ide látogatókat – meséli Spengler Nikolett. – Termékfejlesztéseink vásárlói visszajelzések alapján történnek mind funkció, mind pedig design szempontjából, így mindig a leginkább vágyott funkciók köszönnek vissza a készülékekben.”
AI a sütőben
A második kerületben lévő Miele Experience Centernek kulcsszerepet szánnak a márka magyarországi terjeszkedésében. „A felmérések kimutatták, hogy Magyarországon a célközönség jelentős része még nem rendelkezik Miele készülékkel. Célunk, hogy tíz év múlva a célközönség felénél ott legyünk” – jelöli ki az évtizedes fejlődési irányt Peter Virsik. A Miele South és Eastern Europe vezetőjének tapasztalatai szerint Magyarországon a legtöbb ember a mosógépeiről ismeri a Miele márkát, és sokkal kevesebben gondolnak rá konyhagépgyártóként is. „Ha engem kérdeznek, konyhai gépek terén a Mielének még nagyobb előnye van, mint a mosógépek piacán” – hangsúlyozza Peter Virsik. Ennek egyik jó példája az a sütő, amelyet látványos öntisztítóprogramjának hála soha nem kell kitisztítani. A DGC HC PRO sütők által kínált HydroClean tisztítóprogramban a víz és a speciális Miele HydroCleaner hab keveréke könnyedén felpuhítja és eltávolítja a felületekről a szennyeződéseket, megspórolva ezzel az időigényes sütőtisztítást.
Ez a gőzsütő megbízható tisztítóprogramot kínál. Amikor 2022-ben bejelentettük, majd idén áprilisban a milánói EuroCucina kiállításon bemutattuk, hatalmas közönségsikert arattunk vele – az erről készült képek és videók elképesztő számokat produkáltak a közösségi médiában.”
Peter hozzáteszi: a Miele volt az első, aki nagyfelbontású kamerát tett a sütőbe. Ez ma már az AI segítségével azt is felismeri, mi van benne, és javaslatot ad annak elkészítésére. Ez mellékesen az iskolából éhesen hazatérő gyermek étkezését is forradalmasíthatja, hiszen elég csak betennie bármi kedvére valót a sütőbe, és az elkészíti – osztja meg a felhasználói tapasztalatokat a regionális vezető. Peter nyilvánvalóan nem beszélhet a Miele következő nagy dobásáról, annyit azonban elárult róla, hogy a hamarosan debütáló innováció után soha nem lesz olyan panaszunk, hogy a tésztánk nem al dente, vagy kifut a víz a fazékból.
Főzés, ahogyan eddig még nem tapasztaltad
Innováció persze az idei ünnepi évre is jutott. „Az új Duoflex HX1 vezeték nélküli porszívónk kiemelkedő teljesítményt nyújt, ereje és rugalmassága révén. A hatékonyabb víz- és energiafelhasználású mosogatógépek esetében flexibilis kosárkialakítások is elérhetőek, attól függően, hogy kisebb-nagyobb edényeket vagy borospoharakat akarunk elmosogatni. Design tekintetében a legjelentősebb újdonságunk az ArtLine fogantyú nélküli, beépíthető konyhai készülékek új színárnyalata, a Pearl beige, színátmenet a bézs és a szürke között, ami tökéletesen harmonizál a természetes árnyalatokkal, különösen a fával, ami most nagyon divatos irányzat” – sorolja az újdonságokat Spengler Nikolett, akinek az egyik kedvenc főzőeseménye a Miele gőzsütők legújabb modelljének bevezetéséhez kötődik. „Az öntisztító funkcióval is ellátott DGC HC PRO ismertette meg velem a menüpárolás programot, amit ma már rengetegszer használok. A funkció használatával egyidőben párolhatok különféle zöldségeket és halat, tehát egyszerre készíthetek mondjuk burgonyát, céklát és lazacot. A készülék megmondja, hogy mikor helyezzem be az egyes alapanyagokat ahhoz, hogy azok egyszerre készüljenek el. Mindezt ráadásul a telefonomról is beállíthatom. A sütés végeztével pedig ezek a készülékek a HydroClean funkciót aktiválva automatikusan tisztává varázsolhatóak.”
A Miele kifejezett törekvése minden országban olyan üzleteket nyitni, ahol nemcsak bemutatják az aktuális termékpalettát, de kipróbálhatóvá is teszik az újdonságokat. „Ha a legjobb termékeket keresed a piacon, akkor el is várod a márkától, hogy egy különleges élményt kínáljon, mielőtt még a vásárlás mellett döntenél. A Miele készülékeket vásárlók nagy része egy különleges élményt vár el tőlünk, amelynek során megértik, miért is ennyire jó ez a termék, és miért van 80–90 százalékos célcsoport lefedettségünk például Svájcban” – meséli Peter. Ők azok az ügyfelek, akik immár generációkon átívelően bizonyosodhattak meg a Miele termékek minőségéről és tartósságáról. A regionális vezető egy példát is hoz erre a közelmúltból: „Nemrég cseréltünk le egy mosógépet, amit 1956-ban kötöttek be egy Stuttgart környéki házban. A technikus nem hitt a szemének. Mondta az idős úriembernek, hogy ehhez a készülékhez sajnos már nincs alkatrész, viszont adunk cserébe egy új mosógépet, ha ezt elvihetjük a múzeumunkba.” Mondani sem kell, belement a cserébe.
Ma már teljesen értem, hogy miért öröklődnek ezek a készülékek családon belül, miért válik a fiatalok szenvedélyévé is, hogy ezekkel a készülékekkel szereljék fel otthonukat, és miért igaz az: Ha egyszer Miele, mindig Miele.”
Tíz éve alatt volt pár jó húzásuk, de pókeres hasonlattal élve talán most egy royal flush az, amit bedobtak az asztalra. Márpedig Sárospataki Albert, a Billingo atyja most biztos nem blöffölt, amikor azt mondta a csapatának november közepén: szedjenek össze szinte minden billingós vállalkozásnak a hónap végéig félmillió forintot, ingyen. A Billingóval mindig is az […]
Ötödik alkalommal gáláztunk a legnagyobb magyar tulajdonú cégekkel. A Magyar Zene Házában ünnepeltünk, díjakat is osztottunk,
és idén is gyűjtöttünk jótékony célra.
Vége a nagy kaszának, ezrével pattanhatnak ki a milliárdok a magas kamatukat elvesztő inflációkövető állampapírokból januártól. Ki lesz a nagy nyertes: lakás, befektetési alap vagy más?
Pisztrángneveldét terveztek, aztán kiderült, hogy a hal akkor termeli a legnagyobb profitot, ha a tányérig elviszik. Így Szabó Gábor és Koncz Miklós inkább éttermet nyitottak, a felélesztett visegrádi pisztrángos tavakba pedig magyar ivadék helyett szlovák hal került. Amiből a családok maguk foghatnak ebédre valót, és megsüttethetik az Ördögmalomban. Füstölt pisztrángból pedig ezer is elfogy karácsony előtt.