A hátán forradás – üvegszilánk emléke. Kis híján bénulást okozott. Mindent kockára tett, hogy mindig a maximumot nyújtsa, ezzel vált azzá a legendává, akit Arnold Schwarzenegger is a világ egyik legjobb kaszkadőrének nevezett. 2007-ben jelölték a kaszkadőrök Oscar-díjára, a Taurus-díjra, de végül nem ő kapta meg. Nem bánja, Piroch Gábor így is a filmvilág szupersztárjaival dolgozhatott, de igazából egész életében csak egyetlen embertől tartott: az apjától.
Gábor már bent van, fogad egy kedves hölgy a Római Teniszakadémia büféjében. Háromszor találkoztunk, de sosem tudtam előbb érkezni nála. Pontos, megbízható, nagyon-nagyon kedves. És sármos, hetvenegy évesen is sugárzik belőle az életerő. A szívdobogtató, szuperhős rosszfiú külseje mögött romantikus lélek rejtőzik. Az utóbbi években filmeket rendez, tanít a modellváltó SZFE-n, valamint ír, méghozzá verseket, életrajzi könyvet, meg egy kisregényt Donarról, a gyöngyhalászról, de tervben van egy meseregény is.
Büszkén mutatja legújabb költeményét, halottak napja előtt apja emlékére a telefonjával rövidfilmet készített hozzá. Bár ma is aktív, visszavett korábbi tempójából. Túlélt két szívinfarktust, szívében hét stenttel is rendszeresen teniszezik. Állandó partnere, Szacsvay László színművész – a nemzet színésze – most is türelmesen várja, hogy játszhassanak.
Piroch Gábor olyan világsztárokkal dolgozott, mint Sylvester Stallone vagy Arnold Schwarzenegger. Utóbbi még a kitoloncolástól is megmentette.
Piroch Gábor olyan világsztárokkal dolgozott, mint Sylvester Stallone vagy Arnold Schwarzenegger. Utóbbi még a kitoloncolástól is megmentette.
150 forintot kerestem, dagadtam a büszkeségtől Csillaghegyen nőtt fel. „Egész életemet végigkísérték a jópofa csínyek, csibészségek. Amit látsz az Égig érő álmokban (a kaszkadőr önéletrajzi ihletésű kisjátékfilmjében – a szerk.), mind igaz. Pedig csak ösztönösen viselkedtem, amikor megpusziltam az osztálytársamat, mégis óriási botrány lett belőle. Egész életemben volt bennem késztetés a visszavágásra, mindig éreztem, hogy amit a rendszer sugall, az valahol sántít.”
Az e-kereskedelemben folyamatos a verseny, és az online piacterekre feltöltött termékekkel egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Ezt orvosolná az ErdSoft webshop-platformja, a Sellvio. A szerb és a magyar, majd más európai piacokra is új megoldásokat hozó IT-vállalat alapítójával, Erdudac Dániellel az e-kereskedelmi trendekről, kihívásokról és a Sellvio filozófiájáról beszélgettünk. Programozói karrierből nemzetközi vállalkozás Erdudac Dániel […]
Az e-kereskedelemben folyamatos a verseny, és az online piacterekre feltöltött termékekkel egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Ezt orvosolná az ErdSoft webshop-platformja, a Sellvio. A szerb és a magyar, majd más európai piacokra is új megoldásokat hozó IT-vállalat alapítójával, Erdudac Dániellel az e-kereskedelmi trendekről, kihívásokról és a Sellvio filozófiájáról beszélgettünk.
Programozói karrierből nemzetközi vállalkozás
Erdudac Dániel egyetemista volt, amikor elindította első webáruházát. A hobbi vállalkozás lett: 2011-ben alapította az ErdSoftot, ami 45 fős IT-céggé nőtte ki magát. A csapat eddig több mint 600 webáruház fejlesztésében vett részt, és az ügyfeleik között vannak kisvállalkozások és óriáscégek is. Utóbbiak egyike évi több százmillió dolláros árbevétellel működik. A kkv-k nak idővel túl drágák lettek, de nem akarták ellökni őket. „Így született a Sellvio: egy előfizetéses modellre épülő e-kereskedelmi platform, ami professzionális megoldásokat kínál.”
A Sellvio filozófiája, hogy megfizethető havidíjért adjanak teljes körű webáruház-szolgáltatást. „Folyamatosan fejlesztjük a funkciókat és karbantartjuk az oldalt, hogy mindig megfeleljen az adott piac szabályozásainak, ahol az ügyfelünk működik” – fejtette ki az igazgató. Hozzátette: a platform nagy előnye, hogy támogatja a többcsatornás értékesítést, mert „a termékeknek ott kell lenniük a Google Merchant Centerben, eMagon, Allegrón, de akár a Pepitán is”. A Sellvio megoldása ezt a folyamatot egyszerűsíti, csökkentve az idő- és költségráfordítást.
AI és gamification: a jövő e-kereskedelme
A Sellvio csapata nagy hangsúlyt fektet az AI-megoldások integrálására is, a hatékonyság, a fenntarthatóság és a versenyelőny érdekében: „amit automatizálni lehet, azt automatizálni kell, és lehetőleg AI-val”, ami segít termékleírások és blogbejegyzések generálásában vagy a konkurencia megfigyelésében. „2025 első negyedévében olyan funkciót is indítunk, ami szabadszavas kérdésekre ad adatvezérelt válaszokat, például megmutatja, melyik terméked hol teljesít a legjobban” – magyarázta Erdudac Dániel. Hozzátette: kulcsfontosságú innováció még a gamification, ami vonzza az impulzusvásárlókat.
Bevezetünk olyan funkciókat, mint a nyereménykerék, a kuponos játék vagy a zsákbamacska, hogy növeljük az aktivitást és a visszatérési hajlandóságot.”
A Temu és az Allegro jelentette kihívások
A magyar e-kereskedelem egyre nagyobb konkurenciája a kínai Temu és a lengyel Allegro. A helyi termékforgalmazást gyengítő óriások új kihívások elé állítják a magyar kkv-kat, ezért a Sellvio célja, hogy támogassa őket – akár úgy, hogy a külföldi piacokon is terjeszkedni tudjanak. „A hazai e-kereskedelem résztvevőinek csupán 21 százaléka értékesít külföldre, szóval a bővülés egyik lehetősége a nemzetközi kereskedelem.”
2024-ben már nem elég, hogy van webshopod. Kell egy platform, ami összekapcsolja az összes csatornát, és segíti a hatékony működést.”
Az ErdSoft megközelítése pedig kitűnik a piacon: megválaszolja az e-kereskedelem kihívásait és sikeresebbé teszi az online értékesítő vállalkozásokat. Erre szükségük is van, mert „nő a forgalom, de a multik malmára hajtja a vizet, hiszen az online kiskereskedelmi költés felét külföldi webshopokban hagyjuk”. Ideje nagyobb szeletet kérni a tortából – a Sellvio innovatív megoldásaival.
Lilu második karrierje és szépségápolási birodalma. A magyar gasztróból lassan húsz éve kirobbanthatatlan Mautner Zsófi és további tervei. A New Yorkot megjárt magyar galerista, Deák Erika nem mindennapi pályája. Kint az új Forbes Life.
Ötödik alkalommal gáláztunk a legnagyobb magyar tulajdonú cégekkel. A Magyar Zene Házában ünnepeltünk, díjakat is osztottunk,
és idén is gyűjtöttünk jótékony célra.
A nehéz emberi sorsokat bemutató dokumentumfilm elkészítése hosszútávfutás, tele mélypontokkal, mentális akadályokkal. Kiss Viki Réka producer több mint tíz éve veszi az akadályokat, és filmjei sorra hoznak el jelentős díjakat. Eddigi karrierjében az alkotók felelősségének dilemmája a nemrég bemutatott Kix című dokumentumfilmben csúcsosodott ki.
Szenvedélyes műgyűjtő, de bármikor szívesen kölcsönadja a gyűjteménye képeit, sőt a közösségi médiában is mutogatja őket, hogy népszerűsítse azokat a művészeket, akiktől vásárolt. Horn Péter, a B. Braun csoport vezérigazgatója ugyan szigorúan kettéválasztja hobbiját munkahelye CSR tevékenységétől, ám kétségkívül az ő érdeme, hogy a világcég Magyarországon költi az egyik legtöbbet jótékonykodásra. Idén elnyerte a Forbes és a Bridge Budapest díját az Elkötelezett polgár kategóriában.