Elneveztek róla egy 85 millió éves darázsfajt, felépítette az ország egyik vezető magzati géndiagnosztikai központját, de csak szakmai körökben ismerik. Igaz, több szakmáéban: Soós Miklós különösen kíváncsi elméje simán összeköti a genetikai vizsgálatok, a dinoszauruszkutatás és a drágakövek világát.
Minden egy mikroszkóppal indult. Soós Miklós az ELTE geológia és ásványtani tanszékén kutatott, elektronmikroszkóppal vizsgálta az ásványok szerkezetét, és szerény egyetemi fizetésből éldegélt. Olyan szerényből, hogy ha például új cipő kellett valamelyik gyerekének, egyik hobbiját is igyekezett pénzre váltani. Mindenki ahhoz nyúl, amihez úgy érzi, hogy ért, ő ilyenkor megcsiszolt és eladott egy-egy drágakövet. Több évtized kihagyás után nemrégiben felelevenítette a mesterséget, kitanulta egy svájci iskolában az úgynevezett fantáziacsiszolást, és megvette a legkorszerűbb gépeket is. Otthoni műhelyében így ma újra csiszol, de ez már tényleg csak hobbi, mellékesre jó ideje nincs rászorulva.
Több cége közül az egyik a majdnem négymilliárdos forgalmú Istenhegyi Géndiagnosztika cégcsoport Budán, nagyjából a tizedik legnagyobb magánegészségügyi intézmény az országban, magzati diagnosztikában és meddőségi vizsgálatokban az egyik legismertebb szereplő. Szép út egy geológustól, aki harminc éve kvázi kényszerből lett vállalkozó.
Minden vállalkozás gyökere Kicsivel a rendszerváltás után az egyetem tanszékének vezetése úgy ítélte meg, hogy az ásványok reális szerkezetének vizsgálatánál vannak hasznosabb területek, így az ehhez hasonló alapkutatásokat már nem kívánják finanszírozni. Soós Miklós mai énjét látva – gyors járású, gyors döntésű, határozott kézfogású ember, közel a hivatalos nyugdíjkorhatárhoz – nem nehéz elképzelni, hogy kora harmincasként sem kesergett az egyetemi viszonyok ilyetén fordulatán, inkább céget alapított. Dobák Tamással (azóta is minden cégében társa) úgy gondolkoztak, hogy bár az ásványok tudományának valóban kevés a hirtelen kézzel fogható haszna, a speciális műszerek forgalmazásának már annál több.
Prémium minőség és design, exkluzív vásárlási élmény, verhetetlen garancia és pimasz marketingkommunikáció: az alapítók szerint ez a Slim Store sikerének receptje. A tulajdonosok, Bodnár Richárd és Csereklei Dávid új szintre emelték az okos eszközök fizikai védelmét, és a receptjük úgy tűnik bevált. Egy apró, de észrevehető karcolásnál a telefon kijelzőjén kevés idegesítőbb probléma létezik, ami […]
Prémium minőség és design, exkluzív vásárlási élmény, verhetetlen garancia és pimasz marketingkommunikáció: az alapítók szerint ez a Slim Store sikerének receptje. A tulajdonosok, Bodnár Richárd és Csereklei Dávid új szintre emelték az okos eszközök fizikai védelmét, és a receptjük úgy tűnik bevált.
Egy apró, de észrevehető karcolásnál a telefon kijelzőjén kevés idegesítőbb probléma létezik, ami felhívja a figyelmet magára, használat közben. Csökkenti a készülék értékét, arról nem is beszélve, ha összetörik a képernyő az okoseszközön, a cseréhez olykor mélyen zsebbe kell nyúlni.
Itt jön a képbe a Slim Store. Az általuk használt hidrogél technológiás, méretre vágható fólia rugalmas anyagának köszönhetően elnyeli az ütéseket, nem reped meg, elő- és hátlapra is felhelyezhető. Gondos és hosszan tartó kísérletezésnek köszönhetően ellenálóbb, tartósabb és esztétikusabb, mint egy üvegfólia. A név sem véletlen, a vékony fólia szinte alig észrevehető a telefonon.
„Ha van egy okoseszközöd – vagy több –, akkor nagy valószínűséggel meg szeretnéd védeni azt fóliával, tokkal. A piacot elárasztják a képernyővédők, de olyan jól tervezett, a telefon stílusához igazodó fóliát és tokot nem találtunk, amivel tényleg kivédhető a legtöbb sérülés és a telefonod évek múlva is vadonatújnak tűnik majd, mint aznap, amikor először kézbe vetted. Úgyhogy megalapítottuk a saját márkánkat, mert tudtuk, hogy ezen a piacon még bőven van mit kiaknázni” – mondja Csereklei Dávid, a Slim Store márka egyik alapítója.
Mindent bele
Az üzleti tervet komoly piacismeretre alapozták: Richárd és Dávid nyolc évvel ezelőtt találkoztak, amikor értékesítési vezetőként dolgoztak egy másik, okoseszköz-kiegészítőket forgalmazó cégnél. „Nem egy startup vagyunk, nincs befektetőnk, 2021-ben a saját pénzünket tettük bele a vállalkozásba és csak a saját bevételeinkből tudunk működni, fejlődni és növekedni, ezért mindig nyereségesnek kell lennünk. Az egyik legnagyobb visszaigazolás, hogy jól csináljuk a dolgunkat, hogy a cégünk folyamatosan növekszik, évről évre duplázzuk az eladási számokat, a 2023-as évben 235 millió nettó árbevételt csináltunk, 2024-re ötszázmillió forint körüli bevételt prognosztizálunk” – mondja Richárd.
Az első egy év csak különböző fóliák tesztelésével telt el. Nagyjából 50 beszállítótól kértünk be mintákat, amiket először tipikusan, ismeretségi és baráti körben próbáltunk ki. A legjobbakat aztán pedig elkezdtük forgalmazni, és gyűjteni a vásárlói véleményeket, visszajelzéseket.”
Azokat a termékeket, amelyekkel nem voltak megelégedve a vásárlók, kivették a palettából. Ezek alapján a bérgyártónknak már konkrét paramétereket és elvárásokat tudtak megfogalmazni. Még 7-8 hónapnyi tesztelés következett, mire a most megvásárolható, egyedi fejlesztésű termékig eljutottak. A maximalizmus egyáltalán nem meglepő, mindkét alapító az élsportból érkezett az üzleti szférába, itt is a legjobbak közé szeretnének kerülni. Hogy mennyire megbíznak a fóliában és a tokokban, azt mutatja, hogy 1 évre szóló garanciát adnak a vásárlóknak. Ha a Slim Store fólia alatt betörik a kijelző vagy hátlap, akkor díjmentesen cserélik egy új kijelzőre vagy hátlapra: futárt küldenek és 3–5 munkanapon belül küldik a megjavított készüléket.
Prémium vásárlói élmény
Richárd és Dávid értékesítői múltjuknak köszönhetően tudták, hogy az eladók képzése és a vásárlói élmény kiemelkedően fontos lesz a sikerhez. „A világ legnagyobb luxusüzleteinek kiszolgáló élményéből inspirálódtunk. A nálunk dolgozó munkatársak kedvesek, mosolygósak és kommunikatívak. Az üzletben kanapékon kávézgatva, kényelmesen válogathatnak és várhatják meg, mire felkerül a fólia a telefonra a vásárlók” – mondja Richárd. A Kulcsár Akadémia üzleti képzésen tanultak alapján megalkották a Slim Store Bibliát és a saját értékesítési rendszerüket, amiben minden szükséges információt összefoglaltak a termékekről, az üzletekről, az értékesítésről és garanciáról. Ez alapján minden új munkatárs egy háromkörös vizsgán és szűrésen megy át, amit 100 darab próba fólia feltevése követ, mielőtt elkezdenek az üzletben vagy az online és telefonos ügyfélszolgálaton dolgozni.
A népszerűség másik oka a pimasz és őszinte marketingkommunikáció. Instagram, Youtube és TikTok követőtáboruk folyamatosan növekszik, az organikus megtekintések száma minden platformon havi 4-5 milliós. A tartalmakat az is nézi, aki csak szórakozni akar – ki ne lenne kíváncsi, hogy tényleg épségben megmarad-e a WestEnd folyosóján eldobott telefon? Az új, Andrássy úti üzlet megnyitója hatalmas siker volt, az egész országból érkeztek vásárlók, folyamatos sorbaállás mellett, több száz vásárlót szolgáltak ki. A következő kihívás az országos üzlethálózat kiépítése lesz, majd irány a nemzetközi piac.
PRIVACY FÓLIA: Betekintésgátló fólia, tehát a melletted ülő személy nem látja, hogy mit nézel a telefonodon. A kijelző matt hatású, egyedi megjelenést biztosít a kijelződnek, az ujjlenyomatok nem látszódnak meg a fólia felületén.
UV FÓLIA: A kijelző tapintása „üveg” hatású lesz, tehát prémium felhasználói élményt biztosít. A különlegessége, hogy észrevétlenül simul a telefon kijelzőjére.
Mindkét fólia vastagsága 0,2 mm-nél is kisebb, teljesen átlátszó és nem befolyásolja az érzékelést, így valóban észrevétlenül óvja a telefont. A fóliák elérhetőek tabletekhez és okosórákhoz is.
SLIM MAGSAFE CASE: Magsafe kompatibilis, viszont a minőségi kialakításnak köszönhetően nem tud lekopni a külső karika. A gumi bevonat elnyeli az ütéseket, akkor is, ha a telefon a sarkára esik. Az átlátszó tokban a telefon hátlapja teljes mértékben látszódik, ezért prémium megjelenést biztosít. Az anti-yellow anyagnak köszönhetően nem fog besárgulni a tok, mint a legtöbb átlátszó szilikon tok esetében.
SLIM POWERBANK: Az 5000 mAh-s kapacitású powerbank kialakításának köszönhetően bárhol elfér és 2 fajta beépített kábellel rendelkezik: Lightning és Type C, tehát iPhone és Android készülékekhez egyaránt jó, így ideális választás minden telefonhoz.
Amikor történelmi csúcsra járnak a tőzsdék, és az orrunk előtt mélybe zúgnak kockázatmentesen elérhető kamatok, különösen nehéz jó befektetési döntést hozni.
Kitarthat-e a forint, lehet-e még kakaó a részvényekben, miért népszerű az arany?
Útmutató kisbefektetőknek.
Benito Antonio Martínez Ocasio, avagy Bad Bunny profin pörgette fel magát a zenei streamingen és a közösségi médiában, így vált a világ egyik leghíresebb előadójává. Erre a befolyására épít most birodalmat a szórakoztatóipartól a
divaton át a sportig. Az amerikai Forbes cikke.
Az Afrikából Anglián át Budapestre látogató félmagyar Tony Dabbous csak némi angol nyelvű olvasnivalót keresett magának. Az azóta eltelt harminchárom évben megtanult magyarul, és övé a város legnépszerűbb idegennyelvű könyvesboltja, a Bestsellers.