„A két lányom rendszeresen jött velem forgatni. Kézből etették rákokkal a citromcápákat, amik amúgy minden ehető dolgot levadásznak. Kicsit még most is kiráz a hideg, ha erre gondolok. Persze ezek még bébicápák voltak, de akkor is” – idézi fel Török Zoltán természetfilmes rendező-producer egyik legemlékezetesebb, floridai forgatását. Három évig készítette az Everglades Nemzeti Parkról szóló filmjét, és erre az időszakra az egész család az Egyesült Államokba költözött. Míg biológus-kutató párja Marie Curie-ösztöndíjjal az állam egyik felében dolgozott hétfőtől péntekig, Zoltán – a jobb iskolák és óvodák miatt – Dél-Floridában maradt a gyerekekkel. „Elhatároztuk, hogy én forgatom az alligátorokat a két gyerekkel, ő pedig ingázik. Elég kemény időszak volt.”
A NatGeo Wild természetfilm-csatorna Amerika nemzeti parkjairól szóló sorozatának harmadik részeként 2016-ban bemutatott Everglades nagy siker lett. A Youtube-on eddig nyolc és fél millióan nézték meg, és csaknem ezer film közül a hármas shortlistre választották a természetfilmesek egyik Oscarjának számító, Angliában rendezett Wildscreen fesztiválon az állatok viselkedése kategóriában. (A másik legrangosabb természetfilmszemle az amerikai Jackson Hole Wildlife Film Festival, ezen Zoltán Vad Magyarország című filmje került a legjobbak közé 2011-ben). A Wildscreenen az Everglades olyan természetfilm-blockbusterekkel versenyzett, mint A majmok birodalma a Disneytől és a BBC egyik leopárdos filmje.
„Nagyon reménykedtem, hogy megkapom az Arany Pandát. A kiutazás előtt kérdezték a lányaim, melyik filmmel versenyez az Everglades. Mondtam, hogy A majmok birodalmával. »Dehát az sokkal jobb film, mint a tiéd« – vágták rá.” Persze az ilyen gigaprodukciók öt-hat évig készülnek, több millió eurós költségvetésből, több stábbal. „Egy négy-öt perces jelenet büdzséje akkora, mint nekünk az egész filmé. És látom, hogy mekkora stábbal mennek oda. Én meg egyedül forgattam három évig, és sokszor a gyerekemmel a háti hordozóban mentem az alligátorok közé.”