Első látásra szerethető elegancia. Ha a hátteret is ismerjük, akkor egy csupaszív háromgyerekes quitói házaspár meg a róluk elnevezett különleges étterem története.
Ecuadorba indulva senki sem azt kérdezte tőlem, hogy mit fogok enni (vagy ha mégis, akkor csodálkozó szemöldökfelvonással), sokkal inkább azt, hogy eljutok-e a Galápagos-szigetekre. (Igen, eljutottam, és a legjobb hotelről írtam is ugyanebben a magazinban.) Pedig Peru példája megmutatta már az elmúlt tíz–tizenöt évben, hogy Dél-Amerikának van mivel elbüszkélkednie gasztronómiailag is a tradicionális helyi konyhák és szokások, a különleges és kiváló alapanyagok meg az ezekre támaszkodó, identitással és mély tartalommal megtöltött fine dining területén is. Utóbbihoz kell a legtöbb idő.
Itt keresd!
Nuema Bello Horizonte
E11-12 Quito, Ecuador
Menü:
30 000 forinttól
Itt keresd!
Nuema Bello Horizonte
E11-12 Quito, Ecuador
Menü:
30 000 forinttól
Ahogy a limai Central étterem megérdemelten került a világ élvonalába, és 2023-ban első lett a Világ 50 Legjobb Étterme listán (helyszíni beszámolónk: Forbes, 2023/8), úgy követi őt ezen úton a quitói Nuema. Érdekes módon egy hasonlóan szimpatikus csupaszív házaspárral a középpontban.
Alejandro Chamorro és a felesége, egyben gyermekeinek anyja és az étterem desszertséfje, Pía Salazar példamutató éttermet visz. A gyerekek megemlítésére már csak az étterem nevének magyarázata miatt is szükség van, Nuria, Emilio és Martin nevéből áll össze a Nuema, de ez a tény ráadásul valahogy az egész éttermet még barátságosabbá, családiasabbá teszi. És ez építészetileg is tökéletesen jól tükröződik: a rengeteg természetes fény, a barátságos színek, a modern vonalvezetés, a különleges szinteltolások és terek még egy kis modern művészeti gyűjtemény bemutatását is lehetővé teszik.
Új korszak kezdődött Magyarország piacvezető gyógyszerkereskedelmi cégénél.Az alapításának 75. évfordulóját idén ünneplő Hungaropharma Zrt. 2024 januárjától regnáló vezérigazgatójával, Füzesi Judittal beszélgetünk a vállalat jelenéről, jövőjéről. A Hungaropharma Zrt. Magyarország 50 legnagyobb árbevételű vállalatának egyike, mégis viszonylag keveset hall róla az átlagolvasó. Füzesi Judit: Igen, ez így van. A Hungaropharma, mint a legnagyobb, nemzeti gyógyszer-nagykereskedő az […]
Új korszak kezdődött Magyarország piacvezető gyógyszerkereskedelmi cégénél. Az alapításának 75. évfordulóját idén ünneplő Hungaropharma Zrt. 2024 januárjától regnáló vezérigazgatójával, Füzesi Judittal beszélgetünk a vállalat jelenéről, jövőjéről.
A Hungaropharma Zrt. Magyarország 50 legnagyobb árbevételű vállalatának egyike, mégis viszonylag keveset hall róla az átlagolvasó.
Füzesi Judit: Igen, ez így van. A Hungaropharma, mint a legnagyobb, nemzeti gyógyszer-nagykereskedő az egészségügy rivaldafényén kívül, a tudásának legjavát adva biztosítja minden második gyógyszerdoboz útját a magyar lakosság részére. Az átlagolvasó azonban mégis gyakran találkozhat velünk, hisz több száz szállítójárművünk naponta sok tízezer kilométert tesz meg annak érdekében, hogy a megfelelő időben a megfelelő gyógyszer eljusson oda, ahol szükség van rá. Ha találkoznak a „gyógyítást szállítunk” feliratú autókkal, velünk találkoznak.
Mit érdemes még tudni a Hungaropharmáról?
Januártól új felsővezetéssel és megújuló stratégiával működünk tovább, de az ágazatban elért pozíciónk és sikerességünkre vonatkozó törekvésünk változatlan. Az elmúlt évtizedben – melyben én magam is vezérigazgató-helyettesként aktívan részt vettem – kiépítettünk egy egyedülálló vertikális gyógyszerpiaci integrációt, amely mára az anyavállalat mellett kilenc, a maga területén meghatározó fontosságú leányvállalatot jelent. Az elmúlt néhány évben jelentős mértékben megnövelve kapacitásainkat a régió egyik legjelentősebb gyógyszerlogisztikai bázisát teremtettük meg.
2024-től új időszámítás kezdődik a vállalatnál. Milyen gondolatokkal kezdte meg a munkát elsőszámú vezetőként?
Készen állok arra, hogy több mint harminc évnyi tapasztalatomat három vezetőtársam széles körű ismeretével kiegészítve ne csak átvegyem a Hungaropharma vállalatcsoport irányítását, hanem eredményesen hozzájáruljak annak sikeres fejlődéséhez.
Kik lesznek az Ön vezetőtársai?
Üzleti vezérigazgató-helyettesként folytatja munkáját Dene László, aki az elmúlt nyolc évben a cég egyik stratégiai leányvállalata, a Bellis Egészségtár Kft. ügyvezető igazgatói pozícióját töltötte be. Korábban a vállalatcsoport operációs igazgatójaként dolgozó Nagy Andor aktívan hozzájárult a Hungaropharma stabil és sikeres működéséhez, az új menedzsmentben logisztikai és technológiai vezérigazgató-helyettesként irányítja a rábízott szakterületeket. A felsővezetéshez csatlakozik pénzügyi vezérigazgató-helyettesként Dr. Felsmann Balázs, aki széles körű gyakorlati tapasztalattal rendelkezik a gyógyszeripari nagyvállalatok gazdasági irányításában.
Új vezérigazgatóként milyen célt tűzött ki maguk elé? Milyen a jövő Hungaropharmája?
Azon fogunk munkálkodni, hogy a Hungaropharma Vállalatcsoport piacvezető gyógyszer-nagykereskedőként, teljes körű gyógyszerlogisztikai szolgáltatóként, és gyógyszer-kereskedelmi innovátorként az ágazat élmezőnyének oszlopos tagja legyen. Meggyőződésem, hogy a Hungaropharma Vállalatcsoport a hazai gyógyszer-kereskedelem hosszú távú, töretlen szakmai és üzleti fejlődésének nélkülözhetetlen szereplője és jövőjének fontos letéteményese. Gyógyszerpiaci tapasztalataink, a régióban egyedülálló logisztikai kapacitásaink, a nemzetközi trendekkel összehangolt stratégiánk együttesen járulnak hozzá a magyar gyógyszer-kereskedelem és gyógyszerpiac zavartalan működéséhez, biztonságához, valamint fejlődéséhez.
Lényegében teljesen felkészületlenül behullani egy európai városba, és remélni, hogy így is bele lehet nyúlni olyasmikbe, amik nem lehetnének akárhol — ehhez turistacsapdákon trenírozott ösztönök mellett egy kellően jó város is kell. Barcelona ilyen.
Mayer Gellért Levente nem titkolja, hogy amit ő csinál, azt nem lehet jól csinálni, ha nem épülsz be egy kicsit az alvilágba is. Tizennégy évesen kapta az első számítógépét, és kezdett hekkerkedni, majd lett belőle etikus hekker. Öt éve foglalkozik profi szinten banki csalások elleni védelemmel, egyéni vállalkozóként segíti a klienseit, akik többnyire ajánlás útján jutnak el hozzá.
Azt mondja, tíz éve még az volt a jellemző, hogy ezer helyről vettek le száz eurót, ma száz helyről ezret. A csalások szofisztikáltabbak lettek, a csalók egyre nagyobban utaznak, miközben a védekezésben nem sok előrelépés történt. Szerinte a magyar bankok még kitettebbek az online csalásoknak, mint a neobankok, a bankkártya messze a legnagyobb rizikó, és bár az Apple
Pay-es visszaélések a legtipikusabbak, az még semmitől sem véd meg, ha te nem
használsz mobiltárcás fizetést. A maga részéről tíz bankszámlával védekezik.