Ahol tudott, hibázott, és aztán tanult belőle. Most ott tart, hogy egy milliárdforintos számlázócéget vezet, vasárnap esténként pedig az RTL-en láthatod viszont. Sárospataki Albert, a Billingo alapító-vezérigazgatója, újabban cápa, egykoron DJ.
A friss Cápák között-évad partedlis pitche, a LovEat szépen, tömören összefoglalja az új cápa, Sárospataki Albert – Albi – szerepét, gondolkodását az üzleti show-ban. Az adásban kemény kritikát kapott a beszélgetésindító előkék ötlete (textil- vagy papírpartedlik tízezer forintos csomagokban, rajta számok, leeszed az egyiket, kikeresed a számhoz tartozó kérdést), még a fegyelmezettebb Balogh Petyából is előhozta, hogy üzletileg mekkora „marhaság”.
„Én bele mertem állni, hogy igenis fontos üzenetet hozott ide, és hálás vagyok érte, még ha nincs is piaci relevanciája a vállalkozásnak” – emlékszik vissza a felvételre Albert. Érdemes minél több oldalról megvizsgálni az ötletet, nemcsak megtérülés szempontból, de a motivációt, a képviselt értéket is. A harminchét éves cápa ezt a szemléletet szerette volna behozni félmillió tévénéző elé.
Pár éve még ő is egy volt a félmillióból, és nyilván eljátszott az ártatlan gondolattal, milyen lenne ott ülni az RTL-en főműsoridőben, mi újat tudna mondani a cápák mellett. „Nem félek kimondani a véleményemet, a döntéseim következményeitől sem tartok. Büszkén vállalom, milyen vagyok. Merek máshogy játszani” – mondja. Sosem felejtem, belekezdek a következő kérdésbe, mire oldalra dönti a fejét, és hangosat roppan a nyaka. Egy másodpercre mindketten megállunk, majd folytatom a kérdést, és ő ugyanúgy érdeklődően figyel tovább, mintha mi se történt volna. A második nyakropogtatás már nem zökkent ki.
Új korszak kezdődött Magyarország piacvezető gyógyszerkereskedelmi cégénél.Az alapításának 75. évfordulóját idén ünneplő Hungaropharma Zrt. 2024 januárjától regnáló vezérigazgatójával, Füzesi Judittal beszélgetünk a vállalat jelenéről, jövőjéről. A Hungaropharma Zrt. Magyarország 50 legnagyobb árbevételű vállalatának egyike, mégis viszonylag keveset hall róla az átlagolvasó. Füzesi Judit: Igen, ez így van. A Hungaropharma, mint a legnagyobb, nemzeti gyógyszer-nagykereskedő az […]
Új korszak kezdődött Magyarország piacvezető gyógyszerkereskedelmi cégénél. Az alapításának 75. évfordulóját idén ünneplő Hungaropharma Zrt. 2024 januárjától regnáló vezérigazgatójával, Füzesi Judittal beszélgetünk a vállalat jelenéről, jövőjéről.
A Hungaropharma Zrt. Magyarország 50 legnagyobb árbevételű vállalatának egyike, mégis viszonylag keveset hall róla az átlagolvasó.
Füzesi Judit: Igen, ez így van. A Hungaropharma, mint a legnagyobb, nemzeti gyógyszer-nagykereskedő az egészségügy rivaldafényén kívül, a tudásának legjavát adva biztosítja minden második gyógyszerdoboz útját a magyar lakosság részére. Az átlagolvasó azonban mégis gyakran találkozhat velünk, hisz több száz szállítójárművünk naponta sok tízezer kilométert tesz meg annak érdekében, hogy a megfelelő időben a megfelelő gyógyszer eljusson oda, ahol szükség van rá. Ha találkoznak a „gyógyítást szállítunk” feliratú autókkal, velünk találkoznak.
Mit érdemes még tudni a Hungaropharmáról?
Januártól új felsővezetéssel és megújuló stratégiával működünk tovább, de az ágazatban elért pozíciónk és sikerességünkre vonatkozó törekvésünk változatlan. Az elmúlt évtizedben – melyben én magam is vezérigazgató-helyettesként aktívan részt vettem – kiépítettünk egy egyedülálló vertikális gyógyszerpiaci integrációt, amely mára az anyavállalat mellett kilenc, a maga területén meghatározó fontosságú leányvállalatot jelent. Az elmúlt néhány évben jelentős mértékben megnövelve kapacitásainkat a régió egyik legjelentősebb gyógyszerlogisztikai bázisát teremtettük meg.
2024-től új időszámítás kezdődik a vállalatnál. Milyen gondolatokkal kezdte meg a munkát elsőszámú vezetőként?
Készen állok arra, hogy több mint harminc évnyi tapasztalatomat három vezetőtársam széles körű ismeretével kiegészítve ne csak átvegyem a Hungaropharma vállalatcsoport irányítását, hanem eredményesen hozzájáruljak annak sikeres fejlődéséhez.
Kik lesznek az Ön vezetőtársai?
Üzleti vezérigazgató-helyettesként folytatja munkáját Dene László, aki az elmúlt nyolc évben a cég egyik stratégiai leányvállalata, a Bellis Egészségtár Kft. ügyvezető igazgatói pozícióját töltötte be. Korábban a vállalatcsoport operációs igazgatójaként dolgozó Nagy Andor aktívan hozzájárult a Hungaropharma stabil és sikeres működéséhez, az új menedzsmentben logisztikai és technológiai vezérigazgató-helyettesként irányítja a rábízott szakterületeket. A felsővezetéshez csatlakozik pénzügyi vezérigazgató-helyettesként Dr. Felsmann Balázs, aki széles körű gyakorlati tapasztalattal rendelkezik a gyógyszeripari nagyvállalatok gazdasági irányításában.
Új vezérigazgatóként milyen célt tűzött ki maguk elé? Milyen a jövő Hungaropharmája?
Azon fogunk munkálkodni, hogy a Hungaropharma Vállalatcsoport piacvezető gyógyszer-nagykereskedőként, teljes körű gyógyszerlogisztikai szolgáltatóként, és gyógyszer-kereskedelmi innovátorként az ágazat élmezőnyének oszlopos tagja legyen. Meggyőződésem, hogy a Hungaropharma Vállalatcsoport a hazai gyógyszer-kereskedelem hosszú távú, töretlen szakmai és üzleti fejlődésének nélkülözhetetlen szereplője és jövőjének fontos letéteményese. Gyógyszerpiaci tapasztalataink, a régióban egyedülálló logisztikai kapacitásaink, a nemzetközi trendekkel összehangolt stratégiánk együttesen járulnak hozzá a magyar gyógyszer-kereskedelem és gyógyszerpiac zavartalan működéséhez, biztonságához, valamint fejlődéséhez.
Amikor történelmi csúcsra járnak a tőzsdék, és az orrunk előtt mélybe zúgnak kockázatmentesen elérhető kamatok, különösen nehéz jó befektetési döntést hozni.
Kitarthat-e a forint, lehet-e még kakaó a részvényekben, miért népszerű az arany?
Útmutató kisbefektetőknek.
Az Afrikából Anglián át Budapestre látogató félmagyar Tony Dabbous csak némi angol nyelvű olvasnivalót keresett magának. Az azóta eltelt harminchárom évben megtanult magyarul, és övé a város legnépszerűbb idegennyelvű könyvesboltja, a Bestsellers.
Az amerikai Forbes tizenharmadik 30/30-as listájának ifjai közül a nagy változáshozók mesterséges intelligenciába fektetik intelligenciájukat. Minden eddiginél többet automatizálnak, bevezetik az MI-t a gyártóiparba (fenntarthatóbb szállítási útvonalak üzemeltetése), a marketingbe (tömeges hirdetéstargetálás) és sok más mindenbe. Ami a 2024-es lista többi vállalkozóját illeti: karbonhitelpiacokkal harcolnak a klímaváltozás ellen, megújítják a segélyhívás intézményét, bankokat építenek, és környezetbarát műanyagokat kotyvasztanak. Az amerikai Forbes szerkesztői a lista összeállításához több mint tizenegyezer jelöltet bíráltak el (független szakértők közreműködésével), pénzügyi helyzetüket, hatásaikat, kreativitásukat és lehetőségeiket értékelve. A végtermék hatszáz törekvő ifjú húsz iparágból, ezek közül 9×30-at mutatunk.
Álmodsz, lépsz, kockáztatsz, és még be is jön. Egyszóval selfmade vagy. 33 példamutató nő, akik nem egyszer egy kis faluból indulva meghódítottak egy világot.
Elneveztek róla egy 85 millió éves darázsfajt, felépítette az ország egyik vezető magzati géndiagnosztikai központját, de csak szakmai körökben ismerik. Igaz, több szakmáéban: Soós Miklós különösen kíváncsi elméje simán összeköti a genetikai vizsgálatok, a dinoszauruszkutatás és a drágakövek világát.