Pinokkió, big tech, Uccu

Harmincöt évvel A padlás után először jegyzi együtt egy zenés színdarab dalait Presser Gábor és Sztevanovity Dusán a Vígszínház Pinokkiójában. Keresztes Tamás rendezésében olyan emblematikus színészek bukkannak fel, mint Halász Judit, Hegyi Barbara, Igó Éva, Kern András vagy Seress Zoltán. A Disney-mesés verzió helyett a Vígben az eredeti Collodi-regényből indultak ki, aminek a sztorija annyira kalandos és sokrétegű, hogy akár nyolcrészes Netflix-sorozatot is lehetne forgatni belőle. Most road movie lett, leginkább egy naiv gyermek nagy hazatérés-története, és arra is tanít, hogy fogadjuk el, ha valaki nem olyan, mint mindenki más.
Írta: G. Tóth Ilda

Pici bácsi reggel tízkor már a zenészekkel próbál. A premier előtti napokban a helyszínen fésülik össze a zenét a jelenetekkel.
Keresztes Tamás (középen) éppen rendez. Egyébként díszletet is tervezett, rajzolt, sőt a szövegkönyv egyik szerzője is. Jobbra Varga-Járó Sára mint Kanóc.
A tenger egy, pontosabban két hatalmas kék selyemanyag, amit oldalról hullámoztatnak.

Nem az MI-től tart, hanem az emberektől
Baj, ha azt gondoljuk, hogy az ember személyiségjegyei és képességei digitális segítséggel ugyanúgy fejlődnek, mert nem, vannak készségek, amiket ugyanúgy csak offline helyzetekben lehet megszerezni, pont úgy, mint száz éve. Tari Annamária klinikai pszichológussal most megjelent könyvének apropóján beszélgettünk.
Kérdezett: Tóth-Biró Marianna