Megjelent a Szoboszlai bookazine – vagy ahogy mi hívjuk, Szobozine – 144 oldal tömény Forbes-tartalommal!
Szerkesztette: Bagi László és Kele János
Kívülről minden egyszerűnek tűnik Nem sokat hezitált, amikor mezszámot kellett választani Liverpoolban. Szoboszlai Dominikkal a meghatározó edzőkről, a káoszteremtés mibenlétéről, a válogatottról és a véletlenekről beszélgettünk. Exkluzív interjú a liverpooli 8-assal. Kérdezett: Bagi László és Kele János
„Kell az önbizalom, hogy ezt a szintet fenn tudd tartani, ez azért nem olyan egyszerű a mindennapokban.”
Lesz elég sztori Magyarországon? A „mi a siker titka?” kérdésen kívül főszerkesztőként talán erre kellett legtöbbször válaszolnom. Mindig úgy gondoltam, hogy lesz. Lett.Itt van Krúbi, Azahriah, Szoboszlai – három név idei címlaposaink közül, akiket három–öt éve alig vagy egyáltalán nem ismertünk. És ők csak a sztárok, a legismertebbek. Volt címlapon Rácz Judit, a Skinsmart birodalom felépítője, Axente Vanessa nemzetközi topmodell. […]
Lesz elég sztori Magyarországon? A „mi a siker titka?” kérdésen kívül főszerkesztőként talán erre kellett legtöbbször válaszolnom. Mindig úgy gondoltam, hogy lesz. Lett. Itt van Krúbi, Azahriah, Szoboszlai – három név idei címlaposaink közül, akiket három–öt éve alig vagy egyáltalán nem ismertünk. És ők csak a sztárok, a legismertebbek. Volt címlapon Rácz Judit, a Skinsmart birodalom felépítője, Axente Vanessa nemzetközi topmodell.
De az a mondat is olvasható volt a címlapon, hogy „itt az új startupgeneráció”. És tényleg itt van: Bitrise, Craft, Colossyan, Seon. Ez is itt történik, ez is velünk történik, sőt mint két huszonkét éves szupersztárunk, Azi és Szobo példája mutatja, veled is megtörténhet akár pár év múlva is. Oké, a tehetséget, amit mindkettőjükbe csurig töltött az élet, nem lehet levenni a polcról, de a kemény munkát és az elszántságot igen.
Olyan se volt korábban, hogy Forbes Flow × Influencer Summit, de idén májusban megszerveztük az elsőt. Ezt az új generációt hívtuk oda, startupostul, betonhofistul. Schwarcz Ádám (alias Beton.Hofi) és T. Danny is arról beszélt, milyen fontos volt a sikerükben, hogy sokszor elképzelték, össze fog jönni a tervük. Vizualizálták, és ez segített, hogy valóban meg is tudják valósítani.
Nemcsak a zenei és az üzleti világot meg a sportot hódítják meg az újak, de a politikát is. Igaz, itt magasabb a belépési küszöb, és az új arc sem annyira fiatal, bár kétségkívül fiatalos. Örülök-e, hogy a régóta várt erőt egy fojtott hangon beszélő, indulatait nehezen kezelő, nemrég még neres kuratóriumokban ülő ember hozta el? Nem. Jó jel-e az ország általános ízléséről és emberismeretéről, hogy pont rá kapnak tömegek, és attól hiteles, hogy bentről jött? Nem. Bátor, elszánt és tettrekész? Igen. Kockázatot vállaló felforgatóerő, és változást hoz egy régóta álló és poshadó vízbe? Igen. Utóbbi nagyon jólesik, minden, inggallérra varrt logó és ismerősen ijesztő kisugárzás ellenére.
És a lényeg se maradjon ki: az új ember, Magyar Péter arról beszél, legyen teljesebb a demokrácia Magyarországon. Már megint itt lenne az ideje. Mit keres ez itt? Választások lesznek. És szavazni, sőt választani szerintem kell, bárkire is esik a voksod. Politika becsuk. Azahriah ide, Szoboszlai oda, a boomerek is tudnak, ha akarnak. Kapitány István, a Shell benzinkúthálózatának globális vezetője harminchét év után kilép a cégből, mert nem kapta meg a Shell első számú állását. Elég karakán lépés. Új kihívás? Lesz. Lénárt Viktor a Grow Groupot hagyta hátra, és a lelkészből lett szervezetfejlesztő, üzletember azt mondja, a gyerekkori, utcai bunyókból is tanulta, pontosan mi a vezetés természete. A Számlázz.hu csapata pedig (óriási sikersztorit írtak meg csendben az elmúlt években) most újabb nagy üzletbe kezd, és neobankot alapít.
Stadionkoncert, Európa-turné, ruhakollekció, mozifilm. Azahriah portréját nehéz megírni, mert még íródik. A huszonkét éves Baukó Attila naponta ér új csúcsokra, rajongóival alapjaiban változtatta meg a hájpkultúrát. „Róla közvetít a tévé meg a Blikk, Bors meg a sok más suttyó címlapsztori, bocsáss meg, ha most egy darabig nem hívlak vissza, sorry!” – énekli új dalában. Minket visszahívott. Ilyen még nem volt: leültünk vele és menedzsmentjével, a magyar zenepiac másik sikertörténetével, a Supermanagementtel, és a Puskásba is bejutottunk. Tripla telt ház, 140 ezer vendég, két és fél milliárd forint. A sztori üzleti és emberi oldala, ahogy sosem olvastad.
Csilivili homokozónak, sokáig ritka költséges hobbinak tűnt, és már azon tipródtak, hogy lehúzzák-e a rolót. Aztán nagyon berobbant, és a Számlázz.hu volt tulajdonosai neobankot is indítottak.
Talán sohasem kocsikázom Andalúzia legnyugatibb dombjain, ha nincs egy új Renault, amit épp ott kell kipróbálni, és talán nem bukkanok Sevilla egyik legizgibb és legfiatalabb látványosságára, ha nem tesszük el az útikönyvet, és kezdünk el csak úgy barangolni.