Nyári könyvajánlónk olyan, mint a löncshús (a jóféle!), van benne minden, a szocreál magyar építészettől az agy és a bélrendszer közötti kapcsolatig. A Tündérkertből kiszabadulnak a gyümölcsfák titkai, és felbukkan Háy János új regénye is, töményen átitatva a jól ismert Háy János-os stílussal. És akkor az eddig kiadatlan Janikovszky Éva-kötetet még nem is említettem!
Háy János: Boldog boldogtalan (Európa Kiadó, 2024, 5499 forint) Miről szól? Mától boldogtalan lesz, határozta el a nő, akit elhagyott a férje – könnyen lehet, hogy épp Háy János cégvezetője a korábbi regényéből. Éppen így adják át a stafétát a könyvben is a szereplők egymásnak, szinte követhetetlen, melyik történelemtanár kivel csalta meg a feleségét, ki vár a jógaoktatótól gyereket, és a sok-sok karakter közül ki az az apa, akinek évtizedek óta szeretője van.
Háy megint szeretőkről, viszonyokról, apró hétköznapi és végzetes bűnökről ír, és közben azon is elmélkedik egy kicsit, miért éppen barlang (magyarra fordítva) annak a híres énekesnek a neve, aki fiának tragikus sorsa miatt nyilván rettenetesen szenved. A helyszín nagyrészt megint az író lakhelye, a Hegyvidék, a „Kisjancsi és a Böszi” sarka, és aki nem tudja beazonosítani a becéző szavakat, azon rögtön látszik, hogy nem idevaló, legfeljebb kirándulni vagy lomtalanításkor jön a kerületbe. (G. Tóth Ilda)
Kinek ajánljuk? Aki szereti Háy János csapongó stílusát, kedves humorát – meg az életet, amiről olyan különleges őszinteséggel ír.
A Heavy Tools® víziója egyértelmű: szeretnék, ha a brand a közép-európai régió piacán egy általánosan ismert, meghatározó ruházati márka lenne, mely prémium minőséget és kifinomult stílust kínál az aktív életmódot kedvelő célközönségnek. A 27 éves Heavy Tools® most újabb szintet lép, a Magyar Olimpiai Bizottság és a Magyar Paralimpiai Bizottság megbízásából ők készítik a magyar […]
A Heavy Tools® víziója egyértelmű: szeretnék, ha a brand a közép-európai régió piacán egy általánosan ismert, meghatározó ruházati márka lenne, mely prémium minőséget és kifinomult stílust kínál az aktív életmódot kedvelő célközönségnek. A 27 éves Heavy Tools® most újabb szintet lép, a Magyar Olimpiai Bizottság és a Magyar Paralimpiai Bizottság megbízásából ők készítik a magyar csapat formaruháit, és egyben hivatalos támogatói a magyar olimpiai és paralimpiai csapatnak.
A 2024-es nyári olimpiai és paralimpiai játékoknak otthont adó Párizs a divat fővárosa, a stílus és az elegancia hazája. Franciaországban a divat nem csupán trendekről és ruhákról szól, hanem egy életstílusról, egyfajta magabiztosságról és kifinomultságról. A francia nők öltözködésében a klasszikus elegancia modern trendekkel ötvöződik, és mindig kiemelt figyelmet fordítanak a minőségi anyagokra és a tökéletes szabásra. A Heavy Tools® szakemberei ezt az életérzést vegyítették a márka stílusjegyeivel, így született meg a magyar formaruha-kollekció. A tervezés során megálmodott egyedi összképben az olimpiai csapat egésze testesíti meg a piros, fehér és zöld színek harmóniáját a bevonuló ceremónián. A francia zászló színeit is belecsempészték a kollekcióba, így a sötétkék a férfi sportolók öltözékében fog megjelenni.
„Az olimpiai és paralimpiai kollekció tervezésekor az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy a sportolók a megnyitó ceremónián a lehető legjobban érezzék magukat a bőrükben. A kiváló minőségű anyagok és a megfelelő szabásvonalak biztosítják azt a komfortot, ami a külső megjelenésükön is tükröződik” – árulta el Doroszlay Yvette, a Heavy Tools® ügyvezetője és tulajdonosa, hozzátéve, hogy a szigorú nemzetközi előírások pontos betartása alapvetés volt.
A tervezők a krakkói Európa Játékok alkalmával értékes visszajelzéseket kaptak a sportolóktól, melyeket beépítettek a kollekcióba. Minden apró részletre figyeltek, így például a női ruhát praktikus zsebekkel látták el a napszemüveg, telefon és egyéb kisméretű tárgyak kényelmes tárolására.
„Mindig szívmelengető, ha Heavy Tools® terméket látok szembe jönni az utcán, egy koncerten vagy sporteseményen, a mostani nyár viszont egy olyan mérföldkő a márka életében, amire hosszú évtizedek múlva is nagyon büszkék lehetünk. Ez egy igazi, hosszú csapatmunka volt, nagyon hálás vagyok a kollégáknak” – hangsúlyozta Doroszlay László, a Heavy Tools® ügyvezetője és tulajdonosa. A márka a sportolók mellett a csapatvezetőkről, az edzőkről és stábtagokról is gondoskodik, így körülbelül 400 embert öltöztet fel a párizsi olimpiára és paralimpiára, míg a szurkolók és a sportbarátok már saját maguknak is megvásárolhatják az egyes darabokat, a kollekció az üzletekben is elérhető. A Heavy Tools® a kollekciót nagyszabású közterületi és médiakampányban is népszerűsíti, a formaruhák nagyköveteként Illés Fanni, Telegdy-Kapás Boglárka és Telegdy Ádám jelennek meg a kreatívokon.
Mindenki a hidrogénvonatokról beszél, nem véletlenül: pár év múlva már világszerte a személy- és áruszállítás alapját adhatják. Azt, hogy mégis miért nem valószínű, hogy a jövőben ilyenek lepnék el nálunk az országot (míg más országokat igen), Kiss Csaba, a Stadler magyarországi vezérigazgatója magyarázta el.
Stadionkoncert, Európa-turné, ruhakollekció, mozifilm. Azahriah portréját nehéz megírni, mert még íródik. A huszonkét éves Baukó Attila naponta ér új csúcsokra, rajongóival alapjaiban változtatta meg a hájpkultúrát. „Róla közvetít a tévé meg a Blikk, Bors meg a sok más suttyó címlapsztori, bocsáss meg, ha most egy darabig nem hívlak vissza, sorry!” – énekli új dalában. Minket visszahívott. Ilyen még nem volt: leültünk vele és menedzsmentjével, a magyar zenepiac másik sikertörténetével, a Supermanagementtel, és a Puskásba is bejutottunk. Tripla telt ház, 140 ezer vendég, két és fél milliárd forint. A sztori üzleti és emberi oldala, ahogy sosem olvastad.
Csilivili homokozónak, sokáig ritka költséges hobbinak tűnt, és már azon tipródtak, hogy lehúzzák-e a rolót. Aztán nagyon berobbant, és a Számlázz.hu volt tulajdonosai neobankot is indítottak.